Prdlavka jako nečekaný hit. DPP prodal už přes tisíc samolepek nové zastávky
DPP začal samolepky prodávat poté, co mu začala tabla opakovaně ze zastávky mizet.
Nenechavost některých lidí, kterým se zalíbil název nové autobusové zastávky U Prdlavky natolik, že tablo ze zastávky odcizili, vytvořila Dopravnímu podniku hl. m. Prahy nový prodejní hit v jeho vlastním fanshopu.
V polovině prosince začal nabízet k prodeji za 50 korun samolepku, která je kopií informačního tabla s názvem zastávky. Jen po pár dnech byla první série 220 kusů vyprodána, zájem přitom neklesá. „Aktuálně jsme prodali přes 1 250 takových samolepek. Je to letos nejprodávanější zboží v našem fanshopu,“ říká vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.
Ani samolepky přitom nenechavce neodradily: od uvedení zastávky do provozu tablo zmizelo celkem desetkrát. „Vyřešili jsme to tak, že nyní už dáváme na zastávku také samolepku,“ dodal Šabík.
Zastávka U Prdlavky slouží od začátku prosince. Nese název podle přezdívky Dalibora Vrány (Josef Abrhám) z filmu Vrchní, prchni!, který se v této lokalitě točil. Označník odhalil scénárista filmu a herec Zdeněk Svěrák.
Zastávka vznikla díky prodloužení autobusové linky 101, která dnes jezdí ze Skalky přes Záběhlice do Vršovic. V prosinci byla prodloužena až ke stadionu Viktorie, točit se bude kolem Vysoké školy ekonomické. Zastávka U Prdlavky je umístěna u křižovatky ulic Slavíkova, Vozová a Kubelíkova. Svěrák při odhalení zastávky vyjádřil naději, že si cestující při průjezdu touto zastávkou na film vzpomenou a pousmějí se. „Když se sečtou pousmání tisíců Pražanů, tak už se mi to jeví jako pořádná dávka dobré nálady,“ řekl Svěrák.
Sám názvy pražských zastávek rozdělil do několika kategorií. Neutrální je například U Lípy, roztomilá Ovčí Hájek, erotická Divoká Šárka, absurdní Zelená Liška nebo nudná Správa sociálního zabezpečení. Zastávka U Prdlavky prý zakládá novou kategorii zábavných názvů zastávek.