Prdlavka jako nečekaný hit. DPP prodal už přes tisíc samolepek nové zastávky
Odhalení zastávky U Prdlavky. Foto: PID
DPP začal samolepky prodávat poté, co mu začala tabla opakovaně ze zastávky mizet.
DPP začal samolepky prodávat poté, co mu začala tabla opakovaně ze zastávky mizet.
Jsem jediný, komu se to moc nelíbí? Domnívám se, že by se zastávka měla jmenovat buď Kubelíkova nebo Slavíkova.
Podle ulice… no, lokací to není zavádějící, ovšem samotné jméno taky nic moc lidem neřekne, čili tak neutrálně.
S Prdlavkou taky moc nevím – je někde nějaká pamětní deska, kde se daný film točil, atd? Takhle je zatím jedinou připomínkou ta zastávka.
Je to dobrej počin. Perfektní ! Ten film je opravdu mistrovské dílo, a zaslouží si obdiv a úsměv. Zastávka je pokračováním svěrákovského ducha.
15 komentorů přede mnou, asi ani film ani legraci nikdy netušilo. Ostatní snad už budou v pořádku.
Budou prodávat také to nové logo prd?
Ještě větší recese by byla, kdyby ten označník (modrá vrchní část) byl se dvěma symboly – autobus a hadraplán (Velorex), podobně jako bus+tram.
Jako recese je to opravdu super nápad. Akorát by už někdo mohl říct, že to přece jen narušuje určitý grafický manuál a zavedenou symboliku, a že do toho modrého čtverce by se srandičky pokud možno malovat neměly. (Mimochodem stálo by za zvážení, jestli v roce 2021 pořád budeme používat symbol autobusu ve stylu ŠM11 se skládacími dveřmi, který hodně cestujících nikdy nevidělo.) Další prostor na recesi dává hlášení ve vozidle. Tady konkrétně nevím jak by se to dalo upravit, ale třeba v Gdaňsku mají vtipně podanou, ovšem informačně zcela seriózní, „zpívající zastávku“ Opera Bałtycka. Tady by Zdeněk Svěrák také usoudil,… Číst vice »
By dopravní podniky mohl prodávat všechny samolepky zastávek. Stačilo by si objednat tu svojí.Určitě by si zájemci našli.
No to asi jedině, že by měli nějakou technologii, jak to nákladově efektivně tisknout i po jednom kuse. Zastávek jsou v Praze minimálně stovky (s okolím Prahy to asi půjde do tisíců) a myslím, že od většiny z nich nikdo samolepku nebude chtít co je rok dlouhý. 🙂 V článku se taky píše, že první série byla 250 kusů…
V Praze jich je přes tisíc, ve Středočeském kraji přes 10 tisíc.
A potřebuje to být nákladově efektivní?
Normální tisk na větší kancelářské tiskárně (A3 nebo kolik to je), cena pro kupujícího je stejně v jednotkách Korun, může to být o něco víc než copycentrum.
Asi by to mělo zapaltit alespoň pracovní čas s tím spojený a poštovné. Samotný papír/tisk už je pakatel.
Já myslel, že si pro to přijdu někam na informační středisko (tam tiskárny mají, je možnost nechat si vytisknout jr nějaké linky z nějaké zastávky, zpožděnku,….)
E-shopová cena by samozřejmě měla i poštovné a balné.
Samolepky, pokud tedy mají vypadat „profi“ jako originál a vydržet déle než týden, se opravdu netisknou na kancelářské tiskárně. Nicméně, pokud by někomu takováhle kvalita stačila, tak by asi bylo mnohem rozumnější poskytnout mu příslušná data, ať si to vytiskne sám doma nebo někde v copycentru. Není důvod tím zatěžovat infocentra.
Nějak jsem tohle myslel, ale DPP asi příslušný software nezveřejní.
Vysvětlovat šotouškům cokoli ohledně ekonomiky je naprostá marnost…
Samolepka formátu A3 není úplně normální tisk.
Stačilo by, kdyby zveřejnili ty „šablony“ označníků zastávek. Jméno, čísla a směry si pak může každý dopsat a vytisknout sám.
A proč by to dělali, když to evidentně dokáží prodat?
No jasně, no 😀
(Tak přesněji řečeno, dokáží prodat jenom Prdlavku, o kterého má zájem dost lidí. Kdyby třeba ale každou zastávku tramvaje chtěli tři různí lidi, pak by to neprodávali.)
Neprodávali. A tim je řečeno i to, že nemají důvod připravovat jakémkoliv tiskové šablony a pak je ještě rozdávat zdarma.
To doufám mají už někde jako interní data, žádná tabule se nedělá od začátku. Tahle je například „na znamení + 1 řada se 3 okénky pro linky, bez směru“.
Jde zejména o tiskovou přípravu, ta je nejdražší. Tu musíte zaplatit vždy bez ohledu na náklad, dotisk už pak je jen otázkou ceny za vlastní tisk případně drobný poplatek. Do určité výše nákladu se vám náklady díky tiskové přípravě příliš nezmění, po jeho překročení náklady na tisk jedné samolepky klesají.