600 metrů trolejí v Kadani má zpoždění. Správa železnic hledá podruhé firmu na zadrátování
Blíže centru by elektrické vlaky mohly jezdit do konce letošního roku.
Správě železnic se zatím nepodařilo najít firmu, která by prodloužila elektrizaci trati z Prunéřova do Kadaně až do zastávky Kadaň předměstí. První tendr musela zrušit, vypsala proto minulý týden nový. Elektrické vlaky by blíže centru Kadaně měly začít jezdit do konce letošního roku.
„Předchozí soutěž byla zrušena, protože žádný z uchazečů nesplnil zadávací podmínky,“ řekl mluvčí Správy železnic Gavenda. „Připravenost úseku do Kadaně pro elektrickou trakci předpokládáme do konce roku 2021,“ dodal.
V nové soutěži už výrazně stoupla odhadovaná cena. Zatímco ještě v lednu Správa železnic očekávala cenu 55 milionů, nyní už stanovila cenový strop o 30 % výše na 72,7 milionu korun. Půjde o zřejmě nejkratší úsek k elektrizaci, který přitom mohl být hotový současně s úpravou tratě z Prunéřova do Kadaně.
Zhruba 600 metrů dlouhý úsek vede ze stanice Kadaň do zastávky Kadaň předměstí včetně úprav trati až k mostu přes Ohři. „Tato stavba umožní široké cestující veřejnosti cestovat z krajského města do Kadaně předměstí bez přestupu,“ uvádí Správa železnic v zadávací dokumentaci. „Bude provedena rekonstrukce železničního spodku a svršku v zastávce a železniční stanici, výstavba nového nástupiště s výškou 550 mm včetně zajištění bezbariérového přístupu, vybudování nového staničního a traťového zabezpečovacího zařízení 3. kategorie, sdělovacího zařízení, trakčního vedení, nového informačního zařízení pro cestující a bude provedena nová kabelizace v celém úseku pro sdělovací a zabezpečovací zařízení,“ píše Správa železnic v zadávací dokumentaci.
Zastávka Kadaň předměstí je podstatně blíže centru než stanice Kadaň. Záhadou však zůstává, proč nešlo celý úsek z Prunéřova elektrizovat najednou. Správa železnic se pokusila vymluvit na požadavek Kadaně a Ústeckého kraje. Jejich zástupci ale potvrdili, že požadavek vznesli už před deseti lety, což dokládá i rozpočet SFDI z roku 2014. Poté, co byla Správa železnic usvědčena z vymyšlené výmluvy, přišla s jinou verzí: došlo ke změně napájecí soustavy na střídavou.