600 metrů trolejí v Kadani má zpoždění. Správa železnic hledá podruhé firmu na zadrátování
Stanice Kadaň po elektrizaci. Foto: Správa železnic
Blíže centru by elektrické vlaky mohly jezdit do konce letošního roku.
Blíže centru by elektrické vlaky mohly jezdit do konce letošního roku.
Typický šlendrián na SŽ. Někdo to popletl, ale že by se přiznali, to ne.
Smutné je, že za tento šlendrián nikdo zřejmě nenese odpovědnost 🙁 A takových opravdu z mého pohledu zmršených staveb by se na síti Dobré správy zřejmě našlo více…
Máme 2 problémy:
1. Koho hnát na lavici obžalovaných
2. Co mu (jim) přišít.
Dožadování toho, aby stavební firma udělala nepoužitelný nesmysl, to je třeba Porušení povinnosti při správě cizího majetku.
Kadaň předměstí má v praxi smysl pouze pro to předměstí. Kdo někdy v Kadani byl, tak ví, že proklickovat hradbami dolu k hlavní silnici a pak to zase vystoupat nahoru, není žádný med. Nehledě na to, že centrum je spíše historické, než že by bylo kdovíjak obydlené. Paneláky jsou jinde a mají to blíže na klasickou Kadaň. Jsem rád, že se to protáhne, protože pořád je v okolí Kadaně Předměstí narozdil od většiny lokalek dostatek zástavby a přímý vlak bude atraktivní, ale rozhodně bych v tomto případě nelze na měření metrů do centra. O tom ta zastávka není. A stejně… Číst vice »
Clovek by rekl, nemozne. A preci 😀 A vysvetleni proc to neni je taky jasne: Oni si celou dobu mysleli, ze to po nich nechteli 😉
Dva šturcy přesně proti sobě – v podstatě kolej rozdělená zarážedlem z obou stran – to je hodně zajímavé, no, co dodat… Proč to prostě nedělí návěstidlo? Nebo je to aby zase neujel Panter až na most? 😀
Aby byl příchod ke 3 nástupišťním hranám bez bariér,výtahů,zabezpečených přechodů.
Jo, když se rozpůlí jedna průběžná kolej tak jsou z toho hned tři hrany a to je přece víc než dvě 🙂
Jo pravda, centrální přechody už se nějak nedělají, a na předměstí se „nechtělo“ jezdit, tak 3 hrany na „hlavním“…
Kolej se sice dá rozpůlit návěstidlem a na prahlavním běžné jsou dva vlaky u jedné hrany (sever X jih) ale v Kadani platí paragraf 1.
Totéž by chtělo zavést i v Olomouci.
Takže u 4. nebo 5.nástupiště by bylo rozdělení. Vlevo do Mor. Berouna, vpravo do Nezamyslic přes Přerov.
Přimlouval bych se ale, aby to nebylo „sever + jih“, ale „vlevo“ a „vpravo“. Tedy nikoliv 4S, ale 4L.
Já spíše pro rozdělení nástupišť na sektory cca na délku vagonu.
Os 1234 stojí na nástupišti 4 sektory A-D, Os 3412 sektory H-J.
„můj“ místenkový vůz je v nějakém sektoru, první třída v nějakém sektoru.
V Kadani není podchod jako na hlavním.
A náklady projíždí Kadaň 100, takže úrovňový přechod by byl nebezpečný.
Asi to neznáte dopravní situaci ve stanici Kadaň. Jeden šturc ten od Podbořan je určen pro výchozí a končící vlaky linky T 6. Ten od Kadaně-Prunéřova a slouží z pro vlaky společnosti REGIOJET a ta průjezdní pro ČD. Jinak není asi nikde určeno že to má být takle.
Celá tahle akce je od začátku do konce fiasko. Ďas by mě vzal, jen když koukám na tu úvodní fotku zprzněné stanice..
Asi tak 🙂
Zajímalo by mě, jestli alespoň v rámci této akce zadrátují i tu druhou průběžnou dopravní kolej, nebo zdali zůstane jen jedna (aby se za boha nedalo elektricky vykřižovat nebo nedej bože objet HV).
Bude elektrifikována i průběžná kolej bez poronu.
A jak pokračuje předělávka ústeckých RegioPanterů na dvojsystémové? Bude možné v dohledné době (alespoň od prosince) vůbec pokračovat s Pantery až do Kadaně/předměstí?
Nebude.První má být hotov na konci letošních prázdnin,poslední na začátku pázdnin 2022.
nejdřív nejsou peníze, vše se projektuje a připravuje co nejlevněji. Pak jsou peníze a vše se projektuje a připravuje „balšóje“. A nakonec dorazí náměstek na místo stavby a nařídí ať jsou troleje až do předměstí 🙂
Od toho je odbor strategie na SŽ nebo ho už zrušily?
A jo, strategii určuje MD 🙂
To nevymyslíš, to je naše dobrá správa. Aneb Kadaň je naprosto ukázkový příklad, co je v této firmě špatně. Přitom paradoxně tam celkem pracuje mnoho schopných lidí, kteří však bohužel mají na systémový chod firmy zcela nulový vliv.
To by opravdu SŽ nedokázala natáhnout 600 m drátů vlastními zaměstnanci?
Samozřejmě že dokázala, když jim „nějaký“ dobrák – důvody různé, i z hlediska „dobráka“ nezaviněné pokácí několik stožárů TV nebo strhne TV v polovině délky stanice, tak TO musí opravit sami, v jednotkách / desítkách hodin sami, bez toho, že by se vypisovala nějaká soutěž ….
Vybagrovat jámy pro ukotvení stožárů dokáže bagřík „místní“ stavební firmy, případně OSVČ podnikající s bagříkem ….
Ale místní stavební firma nedá takové provize příslušným zaměstnancům SŽ.
Především se autorizace u ČKAIT pro drážní stavby nedává k maturitnímu vysvědčení ani k inženýrskému titulu. Stojí to docela dost času, musíte prokázat praxi.
A bez toho nesplňujete odbornou kvalifikaci. Takže jedině subdovávky a to by SŽ musela nést zopovědnost za práci takto najatou firmu.
Na vykopání jámy bagříkem pro patku stožáru TV musíte mít firma autorizaci u ČKAIT pokud má obsluha průkaz strojníka příslušného pracovního stroje ? A co když tam, místo bagříku – protože to geologické podmínky dovolí – nastoupí parta kopáčů tmavší pleti z východního Slovenska, neumí se sice podepsat jinak než hůlkovým písmem, ale jsou vděční za tuto práci … ti také musí prokazovat praxi … jaká je odborná kvalifikace ručního kopáče … jaká je odborná praxe firmy / řidiče domíchávače, který tam přiveze beton. Jakou ODPORNOU kvalifikaci potřebujete na to, abyste do vykopané jámy pomocí jeřábu uložil prefabrikát patky, do… Číst vice »
Hmm, tak proč tohle museli dělat EŽeti?
https://zdopravy.cz/omezeni-u-cernosic-na-koridoru-podel-berounky-konci-plny-provoz-osobni-dopravy-se-ale-nevrati-75534/
Tam se nebudou natahovat jen dráty,ale rekonstruovat most,odstraní se staré kolejiště,vybuduje nové s nástupištěm 550 mm nad temenem kolejiště,předělá zab.zařízení s novými návěstidly…
A to všechno bylo samozřejmě možné udělat rovnou při elektrizaci tratě z Kadaně-Prunéřova: i to (původní) staniční RZZ při té stavbě museli totiž upravovat, protože už tehdy se částečně měnilo uspořádání kolejiště – jen teď snad konečně vysunou vjezd z lokálky tak, aby i zastávka na předměstí a tam odbočující vlečky (nyní z trati) budou součástí stanice (aspoň doufám) …
Vjezd bude posunut před přejezd.Vlečka zrušená,postavená bude další kusá dopravní kolej s nástupištní hranou. Druhá vlečka(kde mají zázení motoráky dopravce), která odbočuje z tratě za přejezdem bude již mimo stanici.
Pořád lepší než kdyby to měl dělat anonym z internetu, co umí jen anonymně pomlouvat, ale skutek utekl.
Že tu anonymitu tady vytahujete zrovna vy…
Anonymní Štěpáne, narozdíl od anonymního Mariana nikoho nepomlouvam. Když chce někdo pomlouvat, měl by mít odvahu ukázat jméno. Čestný člověk to tak udělá.
Nick „Cyklista“ a nick „Nechápu“ je tedy jedna a ta samá osoba? Informace je to přínosná. Jak je to s čestností a anonymitou si každý umí udělat obrázek sám. Stačí si pročíst příspěvky pod jednotlivými diskuzemi na tomto serveru zveřejněnými pod oběma nicky.
Ona vůbec existence toho trucpodniku je špatně…
„cestovat z krajského města do Kadaně předměstí bez přestupu“ možná půjde, ale bude výhodnější přestoupit v Prunéřově na rychlík. Přínos elektrifikace tohoto cancourku, podobně jako př. Hustopeče, bude pro cestující v praxi nulový. Utopené desítky miliónů s nevalným efektem, jak je na železnici pravidlem.
No to určitě půjde, ale pokud bude moct železnice zabezpečit taktový provoz Kadaň – Chomutov v osobáku, který lidem zastaví třeba v Málkově, pak to bude přece jen o něco lepší, než čekat na nepravidelný vlak s přestupem, který v Málkově nestaví nebo jezdit autobusem po zacpané třináctce.
Umožnit přímou jízdu elektrického vlaku z hlavní tratě (nemusí tím někdo jet celou dobu z Ústí, stačí z Chomutova) do Kadaně a zcela vyloučit ten nadbytečný motorák včetně potřebného personálu, na který musejí cestující nekomfortně přestupovat ve stanici kousek před cílem, podle mě není nevalný efekt.
Tady ale platí zákon zachování nadbytečného motoráku – sice se ušetří z Kadaně, ale zase vznikne (resp. zůstane zachován) do Klášterce. Takže ušetřit motorák šlo i bez drátů do Kadaně pouhým protažením osobáků (s dvousystémovou soupravou) do Klášterce.
Takže pokud místo dvou motoráků budu potřebovat jeden, nějakou úsporu tam pořád vidím. A přímé vlaky do Kadaně jsou rozhodně atraktivnější než Klášterec. Celý ten koncept regionální dopravy mezi Vary a Chomutovem je zralý na nějaké předělání, vlaky končící v Klášterci (teď myslím hlavně ty ze směru od Varů, což vzniklo nejspíš tím že jezdily s plecháči) moc smysl nedávají. Dvousystémové soupravy do Klášterce (Os vlaky z Mostu s lokomotivou řady 363 po 2 hodinách) jsme tady už měli a myslím že úplně ideální to nebylo.
A EJ bude v Kadani-Prunéřově ONANOVAT 47 minut, než se ten motorák vrátí z cancourku ? Při Vašich ekonomických teoriích, jak by měla železnice (ČD a.s.) šetřit mne fascinujete. Je opravdu ekonomické zaměstnávat dva strojvedoucí – nebo byste si to představoval tak, že v K-P se EJ odstaví, strojvedoucí přejde na M, oživí ho, odjede na „předměstí“, vrátí se, odstaví M, oživí EJ ? Máte vůbec představu, jak dlouho to trvá. To není jako nastartovat auto před barákem/garáži a jet …. správě vzato, měl byste zkontrolovat, zda vám svítí světla, včetně brzdových – děláte to ? Inu strojvedoucí podle předpisu… Číst vice »
Jenže ty osobní vlaky teď jezdí do Klášterce nad Ohří, kam bude nově nutno v Kadani-Prunéřově přestupovat – takže se jen jedněm pomůže za cenu zhoršení pro jiné ….
Ty vlaky jezdí jen do Prunéřova.
Tak ať si to udělají jako brigádu. 😀
Nebo akci Z…
No nevím, kolik místních dělá třeba na OTV a má papíry na VN. I když elektrárny jsou blízko.
K elektrizaci železnic snad byla zřízena Elektrizace železnic.
která byla zprivatizována, a tak ji již nelze jako stranický úkol prikazat lautr nic
Křižík to zvládal i bez nich.
Ten zvládal hodně věcí nepochybně proto, že mu do toho nekecala Sebevražda Železnic…
za tohle by měli vyrazit toho magora, co vymyslel tu vyvracenou výmluvu. a pak pátrat…proč to není najednou a taky kdo zprznil kolejiště ve stanicích, že to dělá problémy při obrácení souprav (místní znalci popíši co přesně se zprznilo)
To, co se udělalo v Kadani špatně, je přímo vidět na fotce. Kdyby si někdo lámal hlavu, tak napovím, že u toho svítí červeně jednosvětelné cestové návěstidlo:-).
jo, sturc. ani jsem se na fotku nepodival. a jak proste… 🙂
a chybí nad ním draty
Vidím z fotky dobře, že za šturcem je vlak? Tedy šturc i z druhé strany? Díky za objasnění
Šturc je z obou stran.Od Prunéřova elektrifikovaný.
Takže jestli tomu správně rozumím, někdo chtěl přivést nástupiště ke druhé koleji a tím rozpůlil tu vlevo na dva kusy. A jedna je bez drátů úplně.
No na kusé koleji směr K. Rohozec by byla trolej k ničemu.
Místní poměry neznám, a tak se jen ptám, opravdu by bylo potřeba mít v Kadani nástupiště u dvou průjezdných kolejí? Za cenu řešení přístupu k nim a souvisejících bezpečnostních rizik? Nevratné soupravy v regionální dopravě brzy existovat prakticky nebudou (v Ústeckém kraji už teď téměř nejsou) a dva vlaky se budou moct potkat i hned vedle na předměstí… nebo ne?
Opravdu to je potřeba při současných polohách na trati 130, kdy do Kadaně vychází křižování. Za současné situace může na předměstí zajet jen každý druhý vlak.
A když ten Panter bude moct pokračovat do Kadaně rovnou, aniž by se čekalo než lidi přestoupí do motoráku, bude tam pořád vycházet křižování? A nebo stihne dojet o 600 m dále na předměstí?
S čím máte problém ? Viz předpis D1, který zcela jistě znáte ….
Existuje někde dokument že kraj bude požadovat po dopravci elektrické vlaky do Kadaně? Nebo je celá akce jakási partizánština pro připadá že náhodou?
Elektrické vlaky požaduje kraj po ČD(v současné době v přestavbě na dvojsystém) i RJ(objednány el. Pesy).
Kusá kolej směrem na Podbořany je zvěrstvo zvěrstev.
Absence dvou průjezdných kolejí znamená, že na předměstí pojede buď osobák Kadaň – Děčín nebo svoz od Krušnohoru. Prasárna.
Ta kusá kolej na Podbořany je tam nejspíše pro turistickou linku T6 Kadaň – Podbořany.
A jako proč kusá?
Asi aby to nemohlo jezdit skrz a tím všestranně pohodlněji…
Dvě průjezdné koleje tu jsou, jen jedna není zadrátovaná a nemá nástupiště…
Určitě? Kvůli časovým polohám? A nebudou se tyto vlaky potkávat až na předměstí?
Ne.Vlezou se tam oba.Bude tam prujezdna kolej a kusá .
Obávám se, že píšete jeden o koze a druhý o voze.
Takhle jsou po dopravní stránce „zmagořeny“ mnohé stanice. Mimo jiné i Dolní Poustevna, sice na konci světa, kde „dávají“ lišky dobrou noc, na dirigované trati D3 > patrně světový unikát – mezistátní styk dvou „dirigovaných“ tratí se zjednodušeným (ve skutečnosti složitějším) řízením dopravy …
Když pak čtete prováděcí opatření pro tuto trať a povinnosti při odstavení vozidla, tak se vám dělá špatně …
A v magoření se zjevně bude pokračovat …. nesmírné „dopravní“ škody napáchal projekt ORI = Optimalizace Rozsahu Infrastruktury v 90. letech minulého století ….
Jj, aneb jak nazvat redukci líbivým heslem.
Ten má určitě nějaké jméno…😂