dkv-spojujeme

Zmrtvýchvstání lokálky: Na trať do Mochova se vrací pravidelná doprava po 11 letech

Mochov, stav v roce 2005. Autor: Wikimedia Commons, HubitelMochov, stav v roce 2005. Autor: Wikimedia Commons, Hubitel

Středočeská trať Čelákovice – Mochov po více než 11 letech od projetí posledního pravidelného vlaku znovu ožije osobní dopravou. Od

Středočeská trať Čelákovice – Mochov po více než 11 letech od projetí posledního pravidelného vlaku znovu
ožije osobní dopravou. Od 3. dubna zde bude zavedena nová regionální linka S24, kterou bude zajišťovat společnost KŽC Doprava. Vlaky budou jezdit ve všedních dnech v každém směru šestkrát.

Díky rychlé přestupní vazbě v Čelákovicích by měla cesta z Mochova na pražské Masarykovo nádraží trvat 38 minut. Nové spojení podle šéfa krajské organizace IDSK Pavla Procházky dlouhodobě prosazuje především obec Mochov.

K obnovení provozu nicméně chybí ještě jedna formalita. V pondělí jej musí schválit Rada Středočeského kraje. Vzhledem k tomu, že linka byla – sice v podmiňovacím způsobu – prezentována v pátek na tiskové konferenci za účasti krajského radního pro dopravu Františka Petrtýla, dá se očekávat, že radou projde.

Železniční stanice Mochov.
Autor: Bohumil Augusta, KŽC DopravaŽelezniční stanice Mochov.
Autor: Bohumil Augusta, KŽC DopravaŽelezniční stanice Mochov.
Autor: Bohumil Augusta, KŽC Doprava

V materiálu pro radu je v jednom balíku s víkendovými nostalgickými vlaky KŽC Doprava, kterými jsou Pražský motoráček, Podlipanský motoráček, Rakovnický rychlík, Pošumavský rychlík a Podtrosecký rychlík. „Od letoška na nich budou cestující moci využívat jízdenky pražské integrované dopravy,“ doplnil šéf KŽC Bohumil Augusta. Firma by měla letos za provoz vlaků dostat od města Prahy 1,5 milionu a od Středočeského kraje šest milionů korun.

Čtyřkilometrová mochovská lokálka byla mezi prvními, které byly počátkem desetiletí určeny k likvidaci. Po zrušení pravidelné osobní dopravy už se rozběhl i proces zrušení dráhy. Byl ale zastaven a trať nabídnuta k prodeji za více než 30 milionů, zájemce se nenašel. O její záchranu se mimo jiné zasloužila právě KŽC Doprava, která sem občas vysílá své retrovlaky.

Tagy KŽC Doprava lokálka Mochov Středočeský
7 komentářů