Železnice

Ze Zátopka je Karoq. Škoda Auto využila poprvé vlak jako reklamu

Vizualizace reklamního polepu lokomotivy 380 s reklamou na Škoda Karoq. Foto: Škoda Auto
Vizualizace reklamního polepu lokomotivy 380 s reklamou na Škoda Karoq. Foto: Škoda Auto

České dráhy budou na své soupravě poprvé v historii propagovat jiný dopravní prostředek, než vlak. Škoda Auto si objednala polep lokomotivy a tří vagónů s reklamou na nový model Karoq.

Reklamu na sobě poveze lokomotiva řady 380 přezdívaná Emil Zátopek, konkrétně 380.004. Fotky polepu už kolují po sociálních sítích i některých fanouškovských webech. Server Zdopravy.cz přináší kompletní vizualizace.

Škoda Auto se rozhodla využít reklamní polep pro speciální vlaky, které si u ČD objednaly. Poveze zaměstnance prodejců na produktové školení ve slovenském Šamorínu u Bratislavy. „Chtěli jsme, aby zaměstnanci našich prodejců měli klidnou cestu a nemuseli se stresovat na D1, proto jsme pro ně objednali speciální Karoq Express,“ potvrdil mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.

Souprava má poprvé vyjet 5.10., mezi Prahou a Bratislavou pojede několikrát až do 14. října, kdy školení skončí. Škoda měla připravenou i variantu polepu na lokomotivu řady 363.

Kromě lokomotivy dojde také k polepu dvou vozů Bdmpee a jednoho jídelního vozu. „Je to vůbec poprvé, co Škoda Auto využila podobný nosič v rámci uvedení nového modelu na trh, v tomto případě souprava poslouží i v rámci přepravy účastníků na odborný seminář,“ dodal Pelc. Reklama má pak zůstat na lokomotivě i vozech zhruba půl roku.

Jde o první reklamu na lokomotivě na auto v Česku, v zahraničí nejsou takové případy ale úplně výjimkou. Například ve Švýcarsku jezdila lokomotiva s reklamou na Fiat Panda.

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Je jasné, že jako odpůrdce unifikace laků to vítám! Aspoň nějaké hezké zpestření. Možná je škoda, že nemá polep i to Eso. Rovněž je zde vidět, že když se chce, tak i reklamní polep je na vozidlech ČD možný! Pevně doufám, že se toho chopí i jiní zájemci a Najbrt laky budou zase poněkud na ústupu!

  • Ani do toho Šamorína už koleje nevedou, což se s reklamou skvěle doplňuje… Na druhé straně jsem zaznamenal výjimečně zdařilou reklamu na vlak v hlavním televizním vysílacím čase ČT, ta snad alespoň zasáhne více lidí.

  • Vážně železniční dopravce propaguje IAD??? Super, že to poběží souběžně s kampaní Můj vlak, můj čas, která odrazuje od používání auta.

    • Ale no tak 😀 Škodovka si objednala sólo vlaky, na ně si objednala svojí produktovou reklamu a převeze dost lidí, kteří by jinak pravděpodobně využili IAD. Takže pragmaticky viděno, je to naprosto OK.