dkv-spojujeme

Práce na brněnském nádraží začínají, hlavní výluka přijde v prosinci

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dvoumiliardová rekonstrukce brněnského nádraží a jeho zabezpečovacího zařízení začíná. Aktuálně probíhají přípravné práce, od června do října budou dělníci upravovat

Dvoumiliardová rekonstrukce brněnského nádraží a jeho zabezpečovacího zařízení začíná. Aktuálně probíhají přípravné práce, od června do října budou dělníci upravovat dolní nádraží, kam bude od prosince na rok odkloněna velká část dopravy. „Mluvíme o úpravě kolejiště, zabezpečovacího zařízení, vybudování podchodu či nástupiště,“ upřesnila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Ačkoliv velká výluka na hlavním nádraží začne až v prosinci, první omezení provozu přijde už v polovině července. Výluková opatření se nyní připravují. „V létě se rozběhnou práce v souvislosti s rekonstrukcí železničních mostů Křídlovická a Hybešova, což se v rámci brněnského hlavního nádraží projeví především omezením dopravy na 5. a 6. nástupišti. Hlavní stavební činnost bude od prosince 2018, kdy se rozjedou naplno práce v souvislosti s modernizací zabezpečovacího zařízení,“ doplnila Šubová. Podle dřívějších informací budou na dolní nádraží od července zajíždět všechny rychlíky a osobní vlaky ze směru Třebíč a Moravské Bránice. Od prosince se má na dolní nádraží přesunout 40 procent výkonů brněnského hlavního nádraží.

Provoz na dolním nádraží během výluky 2017. Foto: Aleš Ondrůj

Provoz na dolním nádraží během výluky 2017. Foto: Aleš Ondrůj

Zhotovitelem je sdružení Infrastruktura Brno složené z AŽD a Elektrizace železnic. Uzavření smlouvy nabralo zpoždění kvůli řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, které ale už bylo skončeno, informoval server iDnes.cz. Podle Šubové by se zpoždění nemělo na dalším harmonogramu prací projevit.

Brno si tříměsíční výluku s přesunem provozu na dolní nádraží užilo už loni. SŽDC tehdy opravovala viadukt přes Vlhkou ulici, 4. nástupiště a přilehlou 6. kolej a také koleje mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Celkem stála akce 170 milionů korun. Miliardová rekonstrukce brněnské uzlu přitom nijak nesouvisí s diskusemi o budoucím umístění nádraží. Podle SŽDC je třeba ji udělat, neboť nádraží funguje na hraně kapacity.

Harmonogram prací:

1. 5.2018 fyzické zahájení prací, demolice jídelny Šenkyříková;
1. 6. 2018 zahájení prací na brněnském dolním nádraží, úpravy poběží do října 2018;
16. 7. 2018 zahájení výluky v souvislosti s rekonstrukcí mostů Křídlovická a Hybešova, vyloučení 5.a 6 nástupiště;
1. 12. 2018 zahájení hlavních prací v souvislosti s rekonstrukcí zabezpečovacího zařízení, které potrvá rok, tedy do prosince 2019.

Tagy AŽD brno Elektrizace železnic nádraží SŽDC
24 komentářů