Infrastruktura Lidé Železnice

Potvrzeno: Novým ředitelem SŽDC jmenován Svoboda. Chce se zaměřit na lokálky

Nový šéf SŽDC Jiří Svoboda. Autor: SŽDC
Nový šéf SŽDC Jiří Svoboda. Autor: SŽDC

Správní rada Správy železniční dopravní cesty dnes na svém pravidelném zasedání jmenovala generálním ředitelem dosavadního náměstka pro provozuschopnost dráhy Jiřího Svobodu. „Na základě vysoké odbornosti a dlouhodobých kladných zkušeností s prací pana náměstka Svobody jsme se rozhodli pro jeho jmenování do funkce generálního ředitele SŽDC,“ uvedl předseda správní rady Vladimír Novotný. Svoboda byl již na minulém zasedání rady pověřen řízením společnosti po únorové rezignaci Pavla Surého.

„Vážím si důvěry správní rady SŽDC i vedení resortu dopravy. Chtěl bych se více zaměřit na regionální tratě, nádražní budovy nebo revize IT systémů. To jsou témata, ze kterých budou vycházet i mé první kroky,“ řekl při jmenování Jiří Svoboda. Správní rada mu zároveň po dohodě s ministrem dopravy Danem Ťokem uložila úkol do 30. září předložit plán na snížení celkového počtu vedoucích zaměstnanců SŽDC o tři procenta.

Svoboda je po Janu Komárkovi, Jiřím Kolářovi a Pavlu Surém čtvrtým generálním ředitelem SŽDC. Mezi Komárkem a Kolářem ještě organizaci vedl Pavel Habarta, ten ale nebyl jmenován generálním ředitelem, nýbrž kvůli nesplnění kvalifikace byl pouze pověřen řízením. Jediný Kolář prošel konkurzem, ostatní byli vybráni přímo bez soutěže.

Bc. Jiří Svoboda, MBA
Narodil se v roce 1970. Po maturitě na Střední průmyslové škole v České Třebové nastoupil v roce 1988 k tehdejším ČSD jako výpravčí. Od roku 1997 pracoval na pozicích vedoucího technické skupiny a technicko-ekonomického náměstka žst. Česká Třebová. Poté přesídlil do Pardubic, kde působil u Českých drah jako ekonomický náměstek OPŘ, vedoucí finančně ekonomického útvaru a opět jako ekonomický náměstek u tamní SDC. Od roku 2006 byl ředitelem kanceláře ekonomického náměstka generálního ředitele ČD a následně i SŽDC. Zde se v listopadu 2011 stal ředitelem odboru nákupu a veřejných zakázek. Od července 2016 byl jmenován náměstkem generálního ředitele pro provozuschopnost dráhy. Nyní byl Správní radou zvolen do čela SŽDC.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vrané
Host
Vrané

Ze strany managementu SŽDC a také například vedení OSŽ vůči řadovým zaměstnanců zaznělo v poslední době několik veřejných i neveřejných výroků slušně řečeno skandální povahy. Ale, co předvedl „aktuální“ generální ředitel na podnikové výboru viz zde: http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/35-zol-reportaze/4312-spolecneho-jednani-podnikovych-vyboru-osz-szdc-a-slovenskeho-zsr-se-zucastnil-novy-generalni-reditel-szdc-s-o je nová forma pohrdání zaměstnanci SŽDC.
Konkrétně toto souvětí:
„Správa majetku je z mého pohledu důležitá, pokud výpravčí zvládne zátěž dopravy a opravíme tisíce výhybek, pak to veřejnost nevidí, pokud opravíme fasádu, tak si toho všimne každý,“

Toto souvětí je asi v polovině článku. Ať si toto souvětí rozebere z jakéhokoliv úhlu pohledu s přihlédnutí ke skutečnému stavu věcí, budete si nějakou dobu hledat srdeční tep.

jal
Host
jal

„Že jsme tak blbí a namísto dostupnější a levnější autobusové obsluhy sypeme miliony státních peněz do udržování kolejí“…

Pokud vím, počty cestující v busech stále klesají. Raději jezdí auty. Ty odstavují u nádraží a pokračují do větších měst vlakem.
Proto je dobré lokálky obnovovat a zvyšovat rychlost.

Ano, pár jich je takových, že se tam opravdu jezdí jen párkrát denně. Otázka proč, zda mají nebo nemají co nabídnout do budoucna.

Jiří2
Host
Jiří2

Snížit počet vedoucích pracovníků jenom o 3 % ? To moc není tedy… Alespoň 10 % by to chtělo.

VRT
Host
VRT

Zaměřit na lokálky? To je priorita SŽDC? Pane Bože!

Honza K.
Host
Honza K.

Více se zaměřit na regionální tratě….. No nevím. V situaci, kdy máme dost neřešených problémů na páteřních tratích (ať už koridory, nebo spojení Liberec – Praha) se mi tahle priorita moc nelíbí…

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Priorita je jednoduchá – snadné a rychlé politické body přináší donekonečna omílané tvrzení – zrušit lokálky, zrušit lokálky, zrušit lokálky. Likvidace je totiž nejsnazší cesta k popularitě, rádoby „odbornosti“ a penězům….

Radek Janata
Host
Radek Janata

V článku nevidím, že by chtěl něco rušit. Ani to nedává smysl, protože politické body tím nezískáte – viz např. Pardubický kraj, tam se proti zrušení provozu na několika bezvýznamných lokálkách vyvolal před pár lety politickou bouři. Ovšem k čemu jsou lokálky dobré, je utrácení evropských peněz. Projekt na opravu lze totiž připravit velmi snadno, zpravidla u nich nemá cenu měnit trasování tratě, což je to, co je byrokraticky nejobtížnější Samozřejmě ovšem, že ČR potebuje něco jiného. Nové rychlé hlavní tratě, aby železnice spojovala velká města, ne jako dnes, že se mezi mnoha velkými něsty jezdí busem po dálnici a… Číst vice »

František
Host
František

Když jsme si tam místo dálkových tratí postavili dálnice, nemůžeme se divit, že se tam nejezdí vlakem. Místní tratě mají zase význam pro každodenní dojíždění do větších měst z okolí. A myslím, že právě ono žehlení bylo lákadlem na tzv. koridorech, které přesto nadále mnohde nemají dostatečné parametry pro rychlou dálkovou dopravu. Naopak leckterá lokálka by drobnými úpravami mohla získat poměrně hodně – zastávky u obce a osmdesátku jako standard. Starat bychom se měli o celou sít rovnoměrně jako o jeden systém s různými segmenty. Rušením lokálek se ještě nikde k většímu podílu železnice na dopravě nepropracovali, naopak nám jej… Číst vice »

Michal
Host
Michal

A co přesně „nám“ závidějí? Že jsme tak blbí a namísto dostupnější a levnější autobusové obsluhy sypeme miliony státních peněz do udržování kolejí, po kterých projede za den několik párů šukafonů obsazených pár lidmi?

Elb
Host
Elb

Kde se projevují ty miliony na tratích, kde poslední aktivity dělalo ještě stavební vojsko?