Potvrzeno: Novým ředitelem SŽDC jmenován Svoboda. Chce se zaměřit na lokálky
Nový šéf SŽDC Jiří Svoboda. Autor: SŽDC
Správní rada Správy železniční dopravní cesty dnes na svém pravidelném zasedání jmenovala generálním ředitelem dosavadního náměstka pro provozuschopnost dráhy Jiřího
Ze strany managementu SŽDC a také například vedení OSŽ vůči řadovým zaměstnanců zaznělo v poslední době několik veřejných i neveřejných výroků slušně řečeno skandální povahy. Ale, co předvedl „aktuální“ generální ředitel na podnikové výboru viz zde: http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/35-zol-reportaze/4312-spolecneho-jednani-podnikovych-vyboru-osz-szdc-a-slovenskeho-zsr-se-zucastnil-novy-generalni-reditel-szdc-s-o je nová forma pohrdání zaměstnanci SŽDC. Konkrétně toto souvětí: „Správa majetku je z mého pohledu důležitá, pokud výpravčí zvládne zátěž dopravy a opravíme tisíce výhybek, pak to veřejnost nevidí, pokud opravíme fasádu, tak si toho všimne každý,“ Toto souvětí je asi v polovině článku. Ať si toto souvětí rozebere z jakéhokoliv úhlu pohledu s přihlédnutí ke skutečnému stavu věcí, budete si nějakou dobu… Číst vice »
„Že jsme tak blbí a namísto dostupnější a levnější autobusové obsluhy sypeme miliony státních peněz do udržování kolejí“…
Pokud vím, počty cestující v busech stále klesají. Raději jezdí auty. Ty odstavují u nádraží a pokračují do větších měst vlakem.
Proto je dobré lokálky obnovovat a zvyšovat rychlost.
Ano, pár jich je takových, že se tam opravdu jezdí jen párkrát denně. Otázka proč, zda mají nebo nemají co nabídnout do budoucna.
Snížit počet vedoucích pracovníků jenom o 3 % ? To moc není tedy… Alespoň 10 % by to chtělo.
Zaměřit na lokálky? To je priorita SŽDC? Pane Bože!
Více se zaměřit na regionální tratě….. No nevím. V situaci, kdy máme dost neřešených problémů na páteřních tratích (ať už koridory, nebo spojení Liberec – Praha) se mi tahle priorita moc nelíbí…
Priorita je jednoduchá – snadné a rychlé politické body přináší donekonečna omílané tvrzení – zrušit lokálky, zrušit lokálky, zrušit lokálky. Likvidace je totiž nejsnazší cesta k popularitě, rádoby „odbornosti“ a penězům….
V článku nevidím, že by chtěl něco rušit. Ani to nedává smysl, protože politické body tím nezískáte – viz např. Pardubický kraj, tam se proti zrušení provozu na několika bezvýznamných lokálkách vyvolal před pár lety politickou bouři. Ovšem k čemu jsou lokálky dobré, je utrácení evropských peněz. Projekt na opravu lze totiž připravit velmi snadno, zpravidla u nich nemá cenu měnit trasování tratě, což je to, co je byrokraticky nejobtížnější Samozřejmě ovšem, že ČR potebuje něco jiného. Nové rychlé hlavní tratě, aby železnice spojovala velká města, ne jako dnes, že se mezi mnoha velkými něsty jezdí busem po dálnici a… Číst vice »
Když jsme si tam místo dálkových tratí postavili dálnice, nemůžeme se divit, že se tam nejezdí vlakem. Místní tratě mají zase význam pro každodenní dojíždění do větších měst z okolí. A myslím, že právě ono žehlení bylo lákadlem na tzv. koridorech, které přesto nadále mnohde nemají dostatečné parametry pro rychlou dálkovou dopravu. Naopak leckterá lokálka by drobnými úpravami mohla získat poměrně hodně – zastávky u obce a osmdesátku jako standard. Starat bychom se měli o celou sít rovnoměrně jako o jeden systém s různými segmenty. Rušením lokálek se ještě nikde k většímu podílu železnice na dopravě nepropracovali, naopak nám jej… Číst vice »
A co přesně „nám“ závidějí? Že jsme tak blbí a namísto dostupnější a levnější autobusové obsluhy sypeme miliony státních peněz do udržování kolejí, po kterých projede za den několik párů šukafonů obsazených pár lidmi?
Kde se projevují ty miliony na tratích, kde poslední aktivity dělalo ještě stavební vojsko?