Doprava ve městě Železnice

Oprava hlavního nádraží končí, vrací se na něj děčínské rychlíky

Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Více než dva roky trvající dopravní omezení kvůli opravě zastřešení pražskéh hlavního nádraží končí. Metrostav jako hlavní dodavatel stavby dnes předává Správě železniční dopravní cesty k používání poslední kolej, na které nesměly jezdit vlaky.

Od pondělí se kvůli tomu mění jízdní řád zejména u spojení z Prahy do Děčína, které musely jezdit dosud na Masarykovo nádraží. Změny se týkají i osobních vlaků z Kralup nad Vltavou, u kterých skončí zajíždění do Libně.

Rychlíky budou nově od pondělí pokračovat ze stanice Praha Holešovice do stanice Praha hlavní nádraží, kde ukončí svou jízdu. Plánovaný příjezd je vždy 8 minut po celé. Z Prahy pak budou tyto vlaky odjíždět z hlavního nádraží v 51. minutu a pojedou do stanice Praha Holešovice a dále po své obvyklé trase a v plánovaných časech.

V případě osobních vlaků linky S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem dochází  u několika spojů o sobotách, nedělích a svátcích k drobným časovým posunům v odjezdech a příjezdech na Masarykově nádraží. „Tyto změny jsou vyvolány změnou trasy vlaků mezi Holešovicemi a Masarykovým nádražím. Díky kratší a rychlejší trati budou odjezdy dotčených vlaků z Masarykova nádraží o 6 minut později a příjezdy o 6 minut dříve,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Štávhlavský.

Další změny se týkají spěšných vlaků „Rokytka“ a „Labe“, které jezdí na trati 011 mezi Kolínem a Prahou. Po dobu letních prázdnin byly tyto spěšné vlaky dočasně přesměrovány do / z Prahy hlavního nádraží. Od pondělí 4. září se cílová a výchozí stanice spěšných vlaků vrací opět na Masarykovo nádraží. Spěšný vlak 1904 „Šembera“ z Nymburka do Prahy bude i nadále jezdit na pražské hlavní nádraží.

Poslední zářijovou změnou v pražském železničním uzlu je zrušení omezení a opětovné prodloužení všech vlaků linky S 65 (trať 122) Praha – Hostivice – Rudná u Prahy až do / ze stanice Praha hlavní nádraží.