Železnice

Obrazem: České dráhy ukázaly pendolino s novým interiérem

Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy
Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy

České dráhy poprvé vezou cestující v pendolinu s novým interiérem. Protokolární vlak vypravily z Prahy do Bohumína na Národní den železnice, od pondělí bude modernizovaná jednotka jezdit na trase Praha – Košice u vlaku SC Košičan.

Revitalizaci první jednotky dokončily ČD a jejich dceřiná společnost DPOV za tři měsíce. Za 12 let provozu jevily některé prvky v soupravách známky opotřebení.

Pendolina prošla kompletní omlazovací kúrou od podlahy až po strop. Byly doplněny i moderní prvky, které před 12 lety nebyly u vybavení vlaků obvyklé – informační systém na LCD monitorech nebo dětské kino v každé jednotce.

Větší rozdíl oproti stávajícímu stavu je mezi první a druhou třídou, v první jsou nově kožené sedačky. Autory návrhů na modernizace jsou deseignéři Jiří Španihel a Patrik Kotas.

Štítky

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Pokud je na podlaze v Economy koberec, tak to asi nebude moc dobrá volba.

  • Mně se líbil i původní design, byť již na něm byla léta znát. Zde je znatelný posud do současnosti. Kvituji imitaci dřeva, která tak nějak dokáže přirozeně naladit příjemnou cestovní kulturu i náladu, obzvlášť zde zvolená. Jsem zvědav na kvalitu stolečků, respektive jejich pantů, aby již po pár měsících nebyly vykloubené. Také mi chybí stoleček u sedačky umístěné čelem k nové polici na zavazadla, ale to je detail týkající se snad jen několika sedaček v soupravě. Absence business oddílu mě však velmi mrzí, dovedl bych si ho představit v bistro vozu, nebo v „tichém“ vozu. Myslím, že zákazníky by si 6 nebo 8 business sedadel určitě našlo.

  • Srovnání. Dle fotodokumentace. Jeví se mi, ve srovnání s nedávno představenou modernizací Pendolina Portugalských drah, že to České se povedlo mnohem lépe. Tedy co se dizajnu týče. Nyní ještě opotřebitelnost jednotlivých dílů. Jedno bez druhého nefunguje. Jejich kvalita, jednoduchost údržby a tudíž zajištění dlouhověkosti. S posledně jmenovanýmy aspekty, měl pan architekt Kotas dříve trochu problémy. Tak snad nám dizajnéři, investor (čd) a dílenští, šli trochu do sebe a odvedli kvalitní práci. Nikdy se nezavděčíte všem cestujícím. Jestliže však budou v průběhu provozu převládat negativní reakce, je třeba se tím zabývat a vyvodit patřičné důsledky.

  • Zasloužilo by si to ještě popsat co je nové, co zůstalo, proč jsou tam dva druhy displejů infosystému a co bude s vyřazenými sedačkami, které ještě můžou vylepšit téměř padesátku starších vozů… Dále by bylo zajímavé podívat se na ten design, proč se už podruhé mění jednotný styl, kolik to stálo, proč to nedělal Najbrt…
    I tak musím článek pochválit, fotky mají vysokou informační hodnotu (chybí snad jen dětské kino) i technické provedení a je jich přiměřené množství. Nešlo by ještě pořešit s programátory, aby se vešly třeba 2-3 na řádek (technicky to není problém).