Místo silnice železnice. AWT spustil nákladní expres s návěsy na kamiony z Ostravska do Porúří
Společnost AWT začala provozovat pro evropskou dopravní společnost LKW Walter nové přímé spojení mezi svým termimálem v Paskově a německým
Společnost AWT začala provozovat pro evropskou dopravní společnost LKW Walter nové přímé spojení mezi svým termimálem v Paskově a německým Herne v Porúří. Jde o přepravu návěsů na kamiony.
Pravidelná linka mezi oběma terminály jezdí čtyřikrát týdně, provoz začal minulý týden. Jde o jeden z příkladů přesunu dopravy zboží ze silnic na železnici.
AWT na trasu nasazuje nové vícesystémové lokomotivy Traxx od Bombardieru, poskytuje i železniční vozy. Jedná se o nově vyrobené vozy typu Sdggmrss T3000, každý vagón převáží dva návěsy. Na terminálu v Paskově pak AWT zajišťuje i kompletní servis pro vlaky z Herne. „Tímto novým projektem jsme na terminálu počet manipulovaných vlaků s návěsy zdvojnásobili,“ říká obchodní ředitel AWT Viktor Bystrian.
Vlak celou trasu o délce více než 1 100 kilometrů urazí za necelý den. „Tyto nové intermodální přepravy jsou jasným důkazem toho, že skupina AWT jde správným směrem. Chceme se dále rozvíjet v oblasti mezinárodních přeprav a naší strategií i ve spolupráci s PKP CARGO je stát se předním hráčem v přepravách v Evropě pro intermodal, automotive, agro nebo chemický průmysl,“ řekl Arkadiusz Olewnik, generální ředitel skupiny AWT.
Řešení je výhodné i pro silniční dopravce, pomůže jim ušetřit a využít řidiče a kamiony pro jiné přepravy. LKW Walter má podobný vlak mezi Brnem a Rostockem a Brnem a rumunským Curtici. Provozuje ho ČD Cargo.