PESA nezvládla dodat RegioJetu vlaky včas. Po Praze budou dál jezdit vlaky Arrivy, S61 začne na jaře

Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZJednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ

Nová linka S61 začne jezdit na konci března v jiné trase.

Odebírat
Upozornit na
guest
84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPal.

Pantery Českých Drah se mi zdají být hezčí než PESA od RegioJetu, aspoň co se na první pohled interiérového zpracování týče. Můj názor, ale ČD + PID udělaly s Pantery skvělou prác.

Bohumil Pokorný

Ví někdo,čím jsou tyto jednotky jiné než ty,které RJ provozuje v Ústeckém kraji,že se musí opět složitě schvalovat?

Fandík

V ústeckém kraji jsou jen 2 vozové…

Bohumil Pokorný

V Praze budou třívozové?To na lince Roztoky – Hostivař budou vozit hodně vzduchu.V minulosti se to tedy dělalo kednodušeji.Schválila se plná 4vozová verze s tím,že dle provozních požadavků dopravce provozoval 3vozové nebo 2vozové jednotky.Ale proč tu železnici neždímat,jak to co nejvíc jde…

55p

Složitě… Dvouvozová pesa byla na okruhu skoro rok, tuhle chtějí stihnout schválit za 3 měsíce.

noerf

Když se článek týká Regiojetu, jak to vypadá s provozem lokomotiv řady 388 pod ETCS? Budou či jezdí v jakémsi zkušebním provozu do doby schválení?

Jan

Jak to vlastně vypadá s jednotkama od Pesy pro RJ na rychlíky přes Vysočinu?

Karel

Nevěřím, že by to 2 let stihli komplet vyrobit.

Jan

No já právě taky ne. Pokud se do pár měsíců neobjevují nějaký prototyp, tak to nemají šanci schválit a nasadit do provozu.

Tomáš R.

Ona je to zatím jen taková malá taškařice, vlastně o nic nejde. Ale aniž bych chtěl malovat pekelníky na zeď, tak se trochu obávám, že ten současný systém může jednou vyústit v situaci, kdy nějaká důležitá linka prostě a jednoduše nevyjede.
Až bude mít jednou dodavatel vozidel roční zpoždění na nějaký velký soubor, končící dopravce odmítne jezdit za rámec své smlouvy (z jakéhokoli důvodu), potřebný počet vozidel nebude nikde ani k pronájmu a vítěz nebude mít žádné kopřivy s béčky, tak to teprv bude….. no, vy víte co.
Nestraším, jen se trochu bojím, že takovýto scénář nemusí být úplně vyloučený.

Adam Ř

Já bych se divil, kdyby S1–S9 zajišťovalo více než 2 dopravci, ergo bych takovýhle scénář nečekal

Jiří Kocurek

„dopravce odmítne jezdit“
„počet vozidel nebude“

Ta vozidla končícího dopravce zmizí?

Jiří Kocurek

PS: Totéž přece může nastat v autobusové dopravě. Za 30 let ten systém ještě celý na hubu nepadnul tak, že by týden v kuse nejelo ani kolo, nikde v republice.

filias

Když ty vozidla původní dopravce nebude na lince potřebovat, tak je může přesunout na linku kde je potřebovat bude nebo prodat.
Nebude si držet vlaky pro které nemá využití.

Ondra L.

Dnes se to u tech elektrickych vlaku obvykle resi podminkou ve smlouve, ze na konci pri neobhajeni nove smlouvy koncici dopravce musi odprodat za zbytkovou cenu vlaky novemu. I prazske cityelefanty tam uz tuhle podminku maji. Tahle linka je v elektrice nova, tak tam neni co odprodavat. O pripadne nevyjeti bych se obaval spis u objednavek ministerstva dopravy. Tam mi to prijde, ze jedine, co je zajima, je cena a pak uz jen zavrou oci a nejak to dopadne.

55p

Tím pádem nikdy nebudete soutěžit nové vozy…

Dfg

Nadruhou stranu by to fanatikům soutěží konečně otevřelo oči

patology_chef

ROPID to okomentoval docela legračně. Prý výrobce nedodal. Copak ROPID má smlouvu s Pesou? 🙁

Juraj

Tak skutečný důvod to je, a asi je to takto i transparentnější než nádražácké „z provozních důvodů dopravce“.

noerf

Ne s Regiojetem, ale ten bude uplatňovat sankce vůči výrobci.

Vokovice

Neví někdo, jakou zaplatí Regiojet pokutu ? To byla jeho obchodní riziko…

TPal.

Až 7,3 milionů.

Dfg

Pár korun, on je nepostižitelný

Juraj

Velmi motivační stav, kdy smlouva je jen pouhým cárem papíru s tím, že si dopravce může nabízet vozidla, která se nestíhají dodat.

Jarda

A hlavně je nemusí ničím, byť třeba starším, nahradit. Každý dopravce se potýká s pozdním dodáním souprav, v tom problém zase tak nevidím. Ale odřeknout bez náhrady celou linku na 4 měsíce, tomu říkám prozákaznický přístup.

Juraj

Eh, no ale on by to RJ klidně odjezdil třeba s motoráky, jako tu S49.

Ten odklad S61 je spíše iniciativa objednavatele, protože zavádět za každou cenu (nechtěnou) linku, a navíc se second-hand motoráky, by bylo už totálně absurdní.

Jarda

Pokud by to byla spíše iniciativa objednavatele, tak by pak přece nechtěl sankce po dopravci. Nebo respektive by chtěl jen menší za horší kvalitu souprav než za kompletní zrušení linky.

55p

No tak jaké vozidlo byste tam dal, pokud je vyžadován výhradní provoz ETCS? Traxxograf se nabízí…

watslaw

Prosím opravit větu:
„jezdit stávající dieselové soupravy Siemens Desiro 628 (845)“
(nebo jí dát do uvozovek a přiřadit autorovi)

Vojta

Vybudování těch nových zastávek je tedy aktuálně pozastavené a je tedy nějaký časový výhled aspoň?

Michal Tvrdík

Zdá se, že nejdříve po roce 2030. Sranda, že tu byly v roce 2019 výkřiky, jak to bude jezdit a vypadá to, že to bude scénář podobný SOKP, trati na letiště apod.

Frantík

Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce…

Vlastik

Skvělá linka, ještě nevyjela a už vydělala Praze přes 7 milionů 😁

M_D_M_A

Nedivil bych se, kdyby se to později zametlo pod koberec, nebo si to RJ vezme ve vícenákladech.

Michal Tvrdík

Já bych chtěl po odpovědných osonách prachy za to, že to nejezdí vůbec tam kde to jezdit mělo.

Frantík

To je pravda, kde přesně byl výjezd na linku podmíněn vybudováním nácestných zastávek?

noerf

Regiojet to přeúčtuje výrobci, podobne jako v Ústeckem kraji. Ale tam se z důvodu covidu Pesa dohodla a neplatila roční zpoždění, ale jen menší, když nebyli řádně dodány po ročním odkladu všechny jednotky.

_mm

Tak Regiojetu to předpokládám zaplatí na pokutách Pesa

Tomáš R.

Perfektní, jak se daří naplňovat smysl nové linky. Pojede sice jinudy, než měla, začne (možná) jindy, než měla, obsluhovat bude relaci, kde jí v podstatě nikdo nepotřebuje a pojede po trati, kde na ní není místo. Ale jinak je vše pod kontrolou a plán se plní! Doufám, že ten dokonalý systém nakonec povede ke stejnému stavu, jako je to u autobusů, kdy jeden dopravce vyhraje soutěž a získané výkony objedná u jiného, někdy i původního, dopravce. Moc se těším na to, až RJ přeprodá výkony Arrivě, ta si na ně pronajme vozidla od ČD a doprovázet to bude personál KŽC,… Číst vice »

nowas

A ještě se speciálně kvůli ní zavádí PID doplatek do první třídy, který nebude platit nikde jinde.

Tomáš R.

Ano. Příplatek do 1. třídy si zakoupíte v pokladně ČD, kde budete žádat tarif PID a platit to bude ve vlaku Regiojetu, což je takový ten zelený motoráček s nápisem Arriva, v němž ale první třída vůbec není. Jasné, stručné, srozumitelné, customer friendly.

Kubrt

Problémy šotosvěta.

Mrc

… Které se ale přetavují pro všechny cestující. Denodenně vysvětluji ve vlaku výmysly chorých mozků těch nahoře, respektive jak nelogicky by to měli cestující dělat ..

Fandík

Takže bych řekl, že pokutu bude platit PESA a zde je odpověď na to, proč si RegioJet, který vyhrál v ústeckém kraji raději zvolil Škodu a jejich panthery.

Milan1999

A taky proč chce na západě Čech Škodovky.

Petr

Oni ten nesmysl fakt nezměnili? Z Úval do Prahy přeci velký jezdí a nemá vůbec smysl tam dávat další. Mohlo to jezdit třeba z Hostivaři do Vršovic a pak rovnou na Smíchov o nevyužité koleji a nebo přes most inteligence z Vršovic do Radotína a Řevnic

pacicka

Jako myslíte po Výtoňském mostě, který smí být pojížděn jen jedním vlakem a každým průjezdem vlaku se mu odečítá z jeho zbytku životnosti….?

M_D_M_A

Ale prd, vsak se na moste vymění 15 % prvků a za kratší dobu než kdo z tuzemského průmyslu myslel.

Adam Ř

A za rok nejspíš zase 15% a pak zase a furt dokola. A nebo možná až za deset nebo padesát let, nikdo neví, protože o tom nikdo žádnou studii nepublikoval

Jouda

Rozhodně nechápu, proč jezdí pod dráty neekologické dieselové vozy, když mohou nasadit vozy elektrické.

Kubrt

A zkoušel jsi ten ten článek přečíst a pochopit?

Elektrické vozy nasadí, až je výrobce dodá. Dříve je nenasadí. protože je nemají a ani je není kde půjčit, protože zkrátka neexistují.

Jiří Kocurek

Leda vytáhnout žabotlamy, v horším případě od ČD zapůjčit jednotky řady 460. Jenže to by byl poprask na laguně.

Adam

Akorát že žabotlamy jsou již všechny dávno sešrotovány a zbyly jen 2 muzejní kusy, a jednotky 460 jsou kromě muzejního kusu též ve šrotu. A pochybuju že by jim ty muzejní půjčili.

Kubrt

To nedává žádný smysl.

pacicka

Ostatně jako většina Kocurkových příspěvků

Hasak

Vy už z těch 460tek nespite

Joe

Ale existují, akorát jsou pohozené ve Velimi a nemají potřebná razítka.

Kubrt

Dobře, tak pro puntičkáře: starší, ovšem použitelné elektrické jednotky k půjčení pro tyto vlaky nejsou k dispozici a nové jednotky rovněž nejsou pro provoz dostupné.

Hoermalmeister

Já jsem si doteďka myslel, že Jančura vytáhne z klobouku nějaké náhradní autobusy, ale nakonec je tohle asi lepší xd

Chleba Nakup

Dráty sundat, ať to zbytečně nedráždí.

metropán

také to nechápu už řadu let, co tato linka jezdí. On celkově provoz Arrivy v ČR je tristní, prakticky jen vysloužilé nemoderní dieselové jednotky z 80. let, ano po modernizaci ale až teď se řeší, zda se do nich dá dát alepsoň klimatizace. A to nejlepší co mají je staré Desiro, alespoň nízkopodlažní. Jediné elektrické vlaky má Arriva po ČD v Plzeňském kraji jestli se nepletu ale sama si nikdy nic nekoupila a ani nedovezla jako ojeté. a když jsou soutěže na linky s požadavkem na nove vozy, tak se Arriva hlásí ale není jasné s čím, jako teď v… Číst vice »

Kubrt

A u ostatních dopravců je jasné, s čím „se hlásí do soutěže“?

Martin

Nemuzou si na S49 pronajmout jine vlaky, jde o tri soupravy… tohle je strasny… vcera jsem cestou dychal splodiny uvnitr salonu, i pres zavrena okna…

Juraj

Pronajmout odkud?
Pokud to nechtějí udělat jako Arriva po elektrizaci Desné, tak není moc odkud brát.

Martin

njn…

VýpravčíXY

To je dobře, že zatím nepojede . Ono Pražákům nestačí ten interval co je teď ? Až vyjedou, tak hrozí „kolaps“ osobní dopravy v úseku Praha – Úvaly. Už teď je ten úsek přetížený ba na hraně své kapacity. A až vyjedou přes Malešice, jak je v plánu, tak to bude totální špunt i pro nákladní dopravu.

Jarda

O zavedení těchto linek se ví už nejméně deset let, co váš zaměstnavatel za tu dobu udělal pro zvýšení kapacity na dotčených úsecích?

Frantisek X

Ta linka se ale neměla zavádět na trati přes Libeň. Navíc správce dělá to, co mu řekne vlastník. A vlastník nařizuje co? Zvyšovat kapacitu na silnicích, ne na železnicích…

Juraj

Jinými slovy, #mynic? 🙂

Když dneska SŽ hrozí vyhlášením přetížených úseků, neměla se ozvat i dřív, když se třeba dělala poslední rekonstrukce na 011?

Leinad

Spržel se snaží nechat spadnout Výtoňský Most. Treba by se pak S7 zkrátila na Beroun – Smíchov (a nikoho by ani nenapadlo jezdit pendly Marykovo – Český Brod a říkat jim S1, jako už bylo při jiných výlukách).

Juraj

Tak „Pražáků“ se toto dotýká jen těch z Klánovic a Běchovic, zbytku je to asi docela jedno.

Spíš je otázka, zda by nešlo zkrátit S7 ve špičkách na hlavák a místo toho posílat S61 až do Brodu. ČD by přišly o nějaké vlkm, ale zase by jim to dalo k dispozici pár elefantů pro S7, které už teď kriticky chybí.

pacicka

Hlavně S7 do Brodu už jezdit nebude.

Juraj

Díky za doplnění, to dává smysl.

Air Traveller

Ne, nestačí.

Kdybyste místo plantání tím vlakem ve špičkovém směru v pracovní dny jel, tak byste … no, neplantal.

Marťas

To bylo mínusů pod komentářem k článku o soutěži na vlaky směr Plzeň/Cheb, kde jsem třeskutě fťypně upozorňoval na pozdní dodávky vlaků a ironicky přál žluťáskovi hodně štěstí… (pravda, narážel jsem na Škodu, ovšem i PESA funguje…)…

Jiří Kocurek

Byl to velký železniční fanda. Chodil na nádraží posmívat se lidem, kterým ujel přípoj.

Marťas

Já to mám jinak… Podle posledních výzkumů je smích až dvacetkrát zdravější, než běh, takže chodím do parku a vsedě na lavičce se směju těm, co běhají 😃😃

platamond

Je zajímavé, že pažamo má u Pesy jméno dopravce dole (jako autobusy) a u ČD na celkem podobných panterech nahoře vedle PID.

Pán jeskyně

Aniž bych patřil k haterům PID livery, podobně mě zaujalo, že třívozový Elf má tři červené pruhy na boku, zatímco stejně dlouhý panter jich má šest.

Twix

Ani já nejsem haterem PID barev, ale vzpomněl jsem si jak se úplně na začátku tvrdilo, že nový PID nátěr má zvýraznit nástupní dveře. Tady se je povedlo opravdu dobře zamaskovat.

Mickey

To o těch dveřích nikdo nikdy netvrdil.

filias

Na prvních prezentacích ty dveře právě že zvýrazněné nebyly. I proto to spoustu lidí nechápalo. Proč se to vlastně dělá. Když je to vlastně posun k horšímu.

Juraj

Bude to kvůli dveřím, ale je fakt, že oproti prapůvodnímu návrhu je ta upravená verze taková dobastlená.