PESA nezvládla dodat RegioJetu vlaky včas. Po Praze budou dál jezdit vlaky Arrivy, S61 začne na jaře

Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZJednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ

Nová linka S61 začne jezdit na konci března v jiné trase.

Odebírat
Upozornit na
guest
198 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Divím se, že si tam vůbec něco objednáváme, tak toto je trest za to.

praktik

Nejlepší by bylo, kdyby se ROPID a Jančura dohodli, že S61 teď „odtroubí“ úplně a ty výkony převedou na S49 v trase jen prapůvodní S41 = jen mezi Roztokami a Libní, ale v pracovní dny špičkově v 15 minutách (kvůli ŽESNADu až do Hostivaře jen v půlhodině) a o víkendech celodenně v půlhodině až do Hostivaře – to by mělo úspěch i bez zastávky v Libni U kříže a případně i ve Stromovce (chybějí obě, ale ta libeňská řádově víc). Ale to prý nejde, protože ostatní účastnící soutěže by to okamžitě napadli a byli by jednoznačně úspěšní. Tak hlavně že… Číst vice »

Michal.S

Zastávky nestihli, vlaky nestihli a až budou vlaky, aspoň se zablokuje trať. 👏🏽👏🏽👏🏽 Kdo vyhraje? Nikdo…možná ten cestující, od Úval do Phy, kterýmu bude jedno jestli jede tím vlakem co měl jet před 10-15 minutami. Cenu totální prohry obdrží nákladní dopravci.

Pan průvodčí

Nákladní dopravci jezdí už teď ve špičce přes Lysou.

kubiqcz

Já se tak těšil, že už konečně za „pár dní“ zmizí na Roztoky ty 628 a ještě si budu muset počkat. Škoda, že už nemají ty patráky z Komárna (a nebo ty, co měli jezdit na pravobřežce), jako dočasný řešení by to namísto těch 628 nebylo špatný.

Avlaky

Muselo by se furt objíždět

v

Vždyť je to vlastně záchrana kolizní situace přetížený akordu na kterém by se museli škrtat rychlíky tak za to by měl dostat spíš prémie ne

JirkaJJ

Tolik k tomu proč Regiojet začal v posledni době kupovat Regiopantery. Teď je to oficiální, že Poláci nestíhají dodávky…

M152

A kdo je stíhá v současné době?

Mates

Tam to nebude o moc lepšie. Dnes nestíha absolútne nikto. Talgo výrazne mešká, Alstom mešká, Škoda mešká….

Lukáš F.

…, Stadler má vyplavené fabriky…

Petr Novotný

Pokutu by hlavně měl dostat ten, kdo vyhlásil výběrko, vyhlásil výsledek a rychle podepsal smlouvu, která je neproveditelná… Tlačilo se ve prospěch RJ

Juraj

Kecy v kleci. Pokud máte důkazy o porušení ZZVZ, tak šup na policii. Pokud ne, tak jsou to jen hospodské řeči.
Jo a nezapomínejme, že kdokoli, kdo by to vyhrál, by musel kupovat nové vlaky.

Petr Novotný

Výběrové řízení bylo na Vršovice – Malešice – Běchovice. Ty zastávky tam nebyli a ještě dlouho nebudou. Takže to asi někdo tlačil za každou cenu. Takže žádné hospodské kecy. Jenom pěkně zprasená práce

Hynek89

Tak tam se snad zavázalo město, že ty zastávky vybudují – proto ta linka měla vzniknout… obecně vzato by měla i potenciál…

Frantík

A proc teda nejezdí i tak? Aspoň by pak byl tlak na doboduocank těch zastávek, když vlak bude projíždět okolo, a ne když pojede někudy, kde ho nikdo neuvidí.

Petr Šimral

Protože bez zastávek nemá smysl. Poslední máte Zahradní město a pak už nic, co by se dalo využít…

Štefan

Soutěž by rozhodně neměla být vyhlášena k fiktivnímu stavu infrastruktury a vozového parku. S tím zákon vůbec nepočítá. Jak objednatel, tak dodavatel by měli zaplatit pokuty.

dopravak

Pokud soutěž trvá od vyhlášení do vyjetí dejme tomu 4 roky, tak by to podle vás znamenalo, že například na nové trati, po které jsou plánované nové linky, by se nejprve postavila trať, pak 4 roky soutěže = trať by ležela ladem a pak by se začalo jezdit?

praktik

Do rozpočtu města = jako příspěvková organizace by o to měl mít omezené příspěvky s tím, že se to nemá projevit ve financování objednávek, ale v odměnách odpovědných zaměstnanců.
Proč dělali výběrové řízení a nevyhradili si v něm možnost odložení zahájení odložení zahájení plnění objednávky?

Mirek

Dopravce nemá vlaky pro linku, na které objednavatel nemá zastávky. 😀 😀 😉

mufiklo

Takže vlastně win-win situace 😂

Martin

😀

MaT

Spíš loss-loss, ne? 🙂

Jan

Pražák – to nevadí

Petr

Opravdu povedené. Objednám linku, jenže nejsou zastávky ani vozidla. Co se tedy slavnostně zprovozní? Budou chlebíčky, nebo mají také zpoždění. 😀

Dfg

Zaplavíme koridor zbytečnými vlaky

Petr

Chlebíčky jsou ale v té době již budou nepoživatelné nebo už nebudou

tarten

V každém případě bude fotka s páskou a 37 lidma s nůžkama.

TPal.

Pantery Českých Drah se mi zdají být hezčí než PESA od RegioJetu, aspoň co se na první pohled interiérového zpracování týče. Můj názor, ale ČD + PID udělaly s Pantery skvělou prác.

Lukas

Souhlasím

Kicruj

Teď jsem jel Elfem v polsku, a musím říct, že je uvnitř tišší, než pantery, co jezdí do z ostravy do těšína.

XXyy

Hele důležité je, že se objednaly nové vlaky a to muzeum zmizí. Jestli je to Pesa nebo Regiopanter, to už je v podstatě jedno, obojí je hezké a nové

Bohumil Pokorný

Ví někdo,čím jsou tyto jednotky jiné než ty,které RJ provozuje v Ústeckém kraji,že se musí opět složitě schvalovat?

Fandík

V ústeckém kraji jsou jen 2 vozové…

Bohumil Pokorný

V Praze budou třívozové?To na lince Roztoky – Hostivař budou vozit hodně vzduchu.V minulosti se to tedy dělalo kednodušeji.Schválila se plná 4vozová verze s tím,že dle provozních požadavků dopravce provozoval 3vozové nebo 2vozové jednotky.Ale proč tu železnici neždímat,jak to co nejvíc jde…

ruzian1

Troufám si říct, že S49 jezdí poměrně vytížená a větší jednotky ji prospějí.

Kubrt

Hlavně jí prospěje rychlejší výměna cestujících a rychlejší rozjezdy, proti 628. Cestujících rovněž stále přibývá.

praktik

A to tam ještě stále chybí zastávka v Libni U kříže.

Martin

Muzu potvrdit, pocet cestujicich roste… pomohlo by ji protazeni do Rican,… klidne i misto casti vlozenych S9…

Petr Šimral

To by Vám říčanští poděkovali. Minout jim ZM, EDEN a hl.n.
A nabídnout Libeň bez metra…

praktik

To je věc zvyku a intervalu – navíc by v Hostivaři mohly jako přípoje obracet naopak ty vlaky od/k hlavnímu nádraží = zaměnit směry. Víc by ale asi vadilo ukončení v Říčanech místo ve Strančicích, pokud by to do Říčan nebyly vlaky navíc proti současnosti.
Metro je v Holešovicích stejně jako na hlavním nádraží.(a stejná linka).

Zapa

Ona ta dvouvozová verze má jen dvoje dveře na každé straně, takže buďme rádi za ten další vůz, jinak by byla výměna cestujících na zastávkách dost pomalá .

tarten

V minulosti se také schválila plná 4vozová verze, a pak se zjistilo, že 3vozová jezdit může, ale 2vozové ne-e.

praktik

Protože dvouvozová nemá žádný vložený vůz?

Avlaky

Jenže ono je jednodušší rozpojit 460 a vybrat z ji jeden vuz, než vlaky které se vyrábějí teď

Diana

Ono dřív byla spousta věcí jednodušších… Vzpomeňte si na svá dětská léta. 🙂 Legislativní požadavky a byrokracie při schvalování nových vozidel nebo jejich změn se s dřívbylolípem opravdu srovnat nedají. V pozitivním slova smyslu, i v tom negativním.

55p

Složitě… Dvouvozová pesa byla na okruhu skoro rok, tuhle chtějí stihnout schválit za 3 měsíce.

noerf

Standardně trvá schválení řady cca osm měsíců a zhruba od července 2024 jsou jednotky v Cerhenicích, takže někdy v únoru či březnu by mohli začít jezdit ve zkušebním provozu.

noerf

Když se článek týká Regiojetu, jak to vypadá s provozem lokomotiv řady 388 pod ETCS? Budou či jezdí v jakémsi zkušebním provozu do doby schválení?

noerf

Děkuji

tarten

Tak to jsem opravdu rád, že se tomuhle trapasu železnice vyhne.

Jan

Jak to vlastně vypadá s jednotkama od Pesy pro RJ na rychlíky přes Vysočinu?

Karel

Nevěřím, že by to 2 let stihli komplet vyrobit.

Jan

No já právě taky ne. Pokud se do pár měsíců neobjevují nějaký prototyp, tak to nemají šanci schválit a nasadit do provozu.

MHD

Na druhou stranu… ministerstvo je na rozdíl od ROPIDU nenáročný objednavatel. Ti to Regiojetu „odpustí“.

Vesper

Proslýchá se že RJ zažádal o roční odklad. Má někdo přesnější info, jestli je to pravda?

xyz

Jeden roční odklad už nastal – z 12/2025 (viz např. https://havlickobrodsky.denik.cz/zpravy_region/dvoustovkou-pres-vysocinu-nove-vlaky-by-mohly-vyjet-v-prosinci-2025-20221102.html) na (nakonec zasmluvněných) 12/2026.

Dfg

Pokud ano, tak doufám že ČD nebudou zaskakovat, prostě linka rok nebude jezdit…

Rejpal

Pokud bude potřeba za nějakého soukromého dopravce zaskočit, tak to ČD budou muset udělat (nepřímo to dostane vedení nařízeno).
Stačí, že teď půjčí dvě regionovy KŽC jako náhradu za zničeného mranvence.

Petr Novotný

Když se kritizovalo nasazení ř. 810 za tu fůru peněz, všichni pěli chválu na nějakého Mravence. Při vyslovení slova Regionova se všem dělalo špatně od žaludku. A najednou jim budou dobré. Bude cena za pronájem odpovídat ceně za kterou jezdí Augusta? Státní firma vše dělá špatně a když se nám to po…., natáhneme ruku, cena samozřejmě lidová. Politik zařídil…

v

Augusta ukecá ČD ať mu prodají 912 a bude klid

Kubrt

Vedení je zejména odpovědné za hospodářské výsledky. Nějaké šototrucy k ničemu nepomůžou.

Ondra K.

Vedení ČD je hlavně existenčně závislé na přízni vládnoucích politiků, takže už z principu nepůjde proti nim.

Petr Novotný

Bohužel, celé je to špatně

Kubrt

Kdo by tedy měl určovat, kdo povede podnik ve 100% vlastnictví státu?

praktik

Politici ne, odborníci, ale o skutečné odbornosti těch na MD ČR mám pochybnosti velice silné.

Petr Novotný

To není šototruc, ale realita. Regionovy jsou podle všeho špatné, ale když je kamarád politika potřebuje…

Petr Šimral

Hlavně je jich potřeba méně a méně, takže pokud je o ně zájem, nevidím sebemenší důvod, aby je ČD nepronajaly. Komukoliv.

praktik

Komukoli ano, ale ne za jakoukoli cenu.

Jarda

proč dvě za jeden? To nemá moc logiky

praktik

Záloha?

Dfg

Taky se bojím že by to tak dopadlo… což je špatně, protože jsou ČD diskriminovámy oproti ostatním, ale hlavně že si hrajeme na trh

Václav M.

Áčka, které tam občas ČD zařadí (místo Aee) samozřejmě nejsou „to pravé ořechové“. Podobně jako i jiné vozy, které tam občas jezdí. Ale zrušit tu linku jen proto, aby tam nejezdil nikdo – jen kvůli tomu, že tam ještě nemůže jezdit RJ (protože ještě nemá vlaky, s kterými tam chce jezdit – a na základě kterých to VŘ vyhrál), je jedna z největších hloupostí, jaké jsem v poslední době četl. Protože spoje (z Brna) přes Svitavy a Pardubice nejsou nafukovací. A také potřebujete obsloužit i směr přes Havlíčkův Brod. Nebo snad mají mít v Havlíčkově Brodě, Světlé nad Sázavou a… Číst vice »

Dfg

To že by RJ nevyjel včas je jen a jen jeho chyba a pak státu který výmyslí blbosti. Fakt není povinností ČD dělat užitečného idiota neschopnému státu jež si vybral na provoz linky neschopného dopravce pokud by tato situace nastala

praktik

Když už, tak by to ČD měly patřičně ohodnotit.

Kicruj

Ve skutečnosti to bude příležitost pro čd si nabragrovat, vyjezdit vlaky, které už by jinak užili jen velmi těžko apod. Tady jsou peníze pro čd na zemi, jen je sebrat.

Neznamy Jarek

Podle harmonogramu se dokončuje VRT Praha Jihlava a dělnická třída si už kupuje dělnické traťové jízdenky, aby levnou pracovní silou podpořila ekonomický růst v Praze. Takže nedobrovolný závlek do Čáslavi a Kolína bude již minulostí.

Kubrt

ČD samozřejmě jezdit budou, protože musí vydělávat. Situace, kdy by odmítly kšeft na zlatém podnose, by se silně nelíbila věřitelům a ratingovým agenturám.

tarten

Ano. Nikdo ale nemůže čekat, že by ČD do té linky cokoli investovaly. To se za pár měsíců nikdy nemůže vrátit. Leda by to od vyjetí neschopného dopravce přebraly na delší dobu.

Tomáš R.

Ona je to zatím jen taková malá taškařice, vlastně o nic nejde. Ale aniž bych chtěl malovat pekelníky na zeď, tak se trochu obávám, že ten současný systém může jednou vyústit v situaci, kdy nějaká důležitá linka prostě a jednoduše nevyjede.
Až bude mít jednou dodavatel vozidel roční zpoždění na nějaký velký soubor, končící dopravce odmítne jezdit za rámec své smlouvy (z jakéhokoli důvodu), potřebný počet vozidel nebude nikde ani k pronájmu a vítěz nebude mít žádné kopřivy s béčky, tak to teprv bude….. no, vy víte co.
Nestraším, jen se trochu bojím, že takovýto scénář nemusí být úplně vyloučený.

Adam Ř

Já bych se divil, kdyby S1–S9 zajišťovalo více než 2 dopravci, ergo bych takovýhle scénář nečekal

Jiří Kocurek

„dopravce odmítne jezdit“
„počet vozidel nebude“

Ta vozidla končícího dopravce zmizí?

Jiří Kocurek

PS: Totéž přece může nastat v autobusové dopravě. Za 30 let ten systém ještě celý na hubu nepadnul tak, že by týden v kuse nejelo ani kolo, nikde v republice.

Ondra L.

No tak zrovna v autobusech to az takova slava neni. Tam uz byla problemu spousta. Nekolik dni nejezdily autobusy v casti usteckeho kraje, v hradeckem kraji odvratili zastaveni provozu mimoradnym navysenim plateb v rozporu s pravidly, se kterymi firmy vyhraly vyberova rizeniv, masivni vypadky spoju pri najezdu noveho dopravce uz tu taky nekolikrat byly, ruseni spoju v docela velkem rozsahu trapilo pred nekolika lety nekolik let stredocesky kraj… Je to myslim docela slozite tu soutez spravne zorganizovat. System autobusu tezko muze spadnout cely na hubu, kdyz v nem.nezavisle na sobe funguji desitky firem, problemy jsou logicky lokalni, ale to neznamena,… Číst vice »

Dfg

MS kraj měl na opavsku taky problémy par let zpátky

praktik

A nezapomínejte ani na Pardubický kraj.

dopravák

Co myslíte tímto? v hradeckem kraji odvratili zastaveni provozu mimoradnym navysenim plateb v rozporu s pravidly, se kterymi firmy vyhraly vyberova rizeni?

Ondra L.

Dotace na autobusovou dopravu byly vysoutezeny tak nizke, ze firmam neumoznovaly navysit mzdy rodicu tak, aby za ni byli po par letech ochotni jezdit. Pak byla kvuli tomu navysena v prubehu kontraktu. Dneska uz to maji snad nejak osetrene.

tarten

To by ale měl ten co soutěž prohrát žalovat za podnákladovou cenu, ne?

dopravak

Nebyly vysoutezeny. Smlouvy vzesle ze souteze jsou az od roku 2021.

filias

Když ty vozidla původní dopravce nebude na lince potřebovat, tak je může přesunout na linku kde je potřebovat bude nebo prodat.
Nebude si držet vlaky pro které nemá využití.

Jarda

může je mít zasmluvněné pak jinde, to není vůbec nereálná situace..zatím tedy v čr se to nestalo (protože končil moloch ČD většinou s docela veteší), ale výhledově to je více než pravděpodobné, že to tak bude. Nakonec v úśteckém kraji už podobnou situaci pocítí, ale pořád mají ČD odkud brát z „kopřiv“

Dfg

Zatím ano, za 10 let už nebude kde brát…

tarten

Ano, samozřejmě, vozidla končícího dopravce mohou docela snadno zmizet. Kromě přesunu na jinou zasmluvněnou nebo výhodnou linku, prodeje, nebo vrácení leasingovce se mohou prach obyčejně „rozpadnout“ – ať už formou naléhavé a neprovedené velké opravy, nebo tím, že přestanou plnit nutná kriteria – přechod tratě na elektriku, na ETCS atd.

Někdo

Ne ale končící dopravci může jinde nově vyhrát (tam by ty vozidla plánoval převést)

Petr Šimral

To asi ne. Ale mohou třeba přecházet na jiný provozní soubor, mohou být už zasmluvněny třeba do nájmu někomu jinému, nemusí třeba pro delší dobu technicky vyhovovat (třeba kvůli zavedení výhradního provozu ETCS).

Ondra L.

Dnes se to u tech elektrickych vlaku obvykle resi podminkou ve smlouve, ze na konci pri neobhajeni nove smlouvy koncici dopravce musi odprodat za zbytkovou cenu vlaky novemu. I prazske cityelefanty tam uz tuhle podminku maji. Tahle linka je v elektrice nova, tak tam neni co odprodavat. O pripadne nevyjeti bych se obaval spis u objednavek ministerstva dopravy. Tam mi to prijde, ze jedine, co je zajima, je cena a pak uz jen zavrou oci a nejak to dopadne.

55p

Tím pádem nikdy nebudete soutěžit nové vozy…

Ondra L.

Tak to se da vsechno zajistit ve smlouvach nebo se nova vozidla nakupuji ve spolupraci s krajem s tim, ze uz tam zustanou. Treba regiopantery v plzenskem kraji, se kterymi ted jezdi arriva.

Dfg

Nadruhou stranu by to fanatikům soutěží konečně otevřelo oči

Miroslav

Ano, napriklad stejny sranda dopravce ma za 2 roky vyjet na podstatnou cast elektricke trakce Usteckeho kraje, take se zcela novymi vozy od PESY. A vzhledem k tomu, ze PESA nestiha vyrabet ani vozy, ktere jiz mely jezdit, jsem velmi zvedav, cim bude RJ prepravovat tisice lidi po Usteckem kraji mezi.

Miroslav

Mezi nejvetsimi destinacemi Usteckeho kraje.

MartinS.

Neobjednal náhodou Regiojet 23 jednotek pro Ústecký kraj u Škody Group?

v

Než je použije v Ústí , tak můžou hoblovat v Praze.

patology_chef

ROPID to okomentoval docela legračně. Prý výrobce nedodal. Copak ROPID má smlouvu s Pesou? 🙁

Juraj

Tak skutečný důvod to je, a asi je to takto i transparentnější než nádražácké „z provozních důvodů dopravce“.

noerf

Ne s Regiojetem, ale ten bude uplatňovat sankce vůči výrobci.

Vokovice

Neví někdo, jakou zaplatí Regiojet pokutu ? To byla jeho obchodní riziko…

TPal.

Až 7,3 milionů.

Petr

Možná tuhle pokutu přenese na výrobce 🤷 do smlouvy nevidíme. Ale co jsem četl tak co napsal že si dlouhodobě rozumí se Škodou asi dodavatelsky a cenově jako nestátní firma nemusí zveřejňovat ceny vozidel a i smlouvy

Dfg

Pár korun, on je nepostižitelný

Juraj

Velmi motivační stav, kdy smlouva je jen pouhým cárem papíru s tím, že si dopravce může nabízet vozidla, která se nestíhají dodat.

Jarda

A hlavně je nemusí ničím, byť třeba starším, nahradit. Každý dopravce se potýká s pozdním dodáním souprav, v tom problém zase tak nevidím. Ale odřeknout bez náhrady celou linku na 4 měsíce, tomu říkám prozákaznický přístup.

Juraj

Eh, no ale on by to RJ klidně odjezdil třeba s motoráky, jako tu S49.

Ten odklad S61 je spíše iniciativa objednavatele, protože zavádět za každou cenu (nechtěnou) linku, a navíc se second-hand motoráky, by bylo už totálně absurdní.

Jarda

Pokud by to byla spíše iniciativa objednavatele, tak by pak přece nechtěl sankce po dopravci. Nebo respektive by chtěl jen menší za horší kvalitu souprav než za kompletní zrušení linky.

Juraj

IMHO ty sankce jsou primárně za S49 a nesplnění smluvního závazku. Za S61 prostě jen nebude proplacen výkon.

Objednavatel stojí před volbou, zda bude požadovat nesmyslný provoz za každou cenu, nebo to o pár měsíců odloží.

optimista

A ta pokuta za S49 v řádu jednotek milionů Kč je při tom mnžství peněz, které se v dopravě denně točí, naprosto směšná.

55p

No tak jaké vozidlo byste tam dal, pokud je vyžadován výhradní provoz ETCS? Traxxograf se nabízí…

Hynek89

I když od 22.1.25 By ty motoráky stejně na trať nemohly, neboť nemají ETCS a výhradní provoz z Běchovic dále na východ by je zastavil….

watslaw

Prosím opravit větu:
„jezdit stávající dieselové soupravy Siemens Desiro 628 (845)“
(nebo jí dát do uvozovek a přiřadit autorovi)

Vojta

Vybudování těch nových zastávek je tedy aktuálně pozastavené a je tedy nějaký časový výhled aspoň?

Michal Tvrdík

Zdá se, že nejdříve po roce 2030. Sranda, že tu byly v roce 2019 výkřiky, jak to bude jezdit a vypadá to, že to bude scénář podobný SOKP, trati na letiště apod.

Frantík

Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce…

Dfg

U nás se jen hledají důvody proč to nejde

Vlastik

Skvělá linka, ještě nevyjela a už vydělala Praze přes 7 milionů 😁

M_D_M_A

Nedivil bych se, kdyby se to později zametlo pod koberec, nebo si to RJ vezme ve vícenákladech.

Michal Tvrdík

Já bych chtěl po odpovědných osonách prachy za to, že to nejezdí vůbec tam kde to jezdit mělo.

Frantík

To je pravda, kde přesně byl výjezd na linku podmíněn vybudováním nácestných zastávek?

noerf

Regiojet to přeúčtuje výrobci, podobne jako v Ústeckem kraji. Ale tam se z důvodu covidu Pesa dohodla a neplatila roční zpoždění, ale jen menší, když nebyli řádně dodány po ročním odkladu všechny jednotky.

_mm

Tak Regiojetu to předpokládám zaplatí na pokutách Pesa

optimista

„Skvělá linka, ještě nevyjela a už vydělala Praze přes 7 milionů“
No, to je tedy terno: zaplatí to aspoň roční MOON vedoucích zaměstnanců ROPIDu, který vyhlašuje tak dokonalá výběrová řízení a uzavírá tak úžasné smlouvy s vysoutěženými dopravci?

Tomáš R.

Perfektní, jak se daří naplňovat smysl nové linky. Pojede sice jinudy, než měla, začne (možná) jindy, než měla, obsluhovat bude relaci, kde jí v podstatě nikdo nepotřebuje a pojede po trati, kde na ní není místo. Ale jinak je vše pod kontrolou a plán se plní! Doufám, že ten dokonalý systém nakonec povede ke stejnému stavu, jako je to u autobusů, kdy jeden dopravce vyhraje soutěž a získané výkony objedná u jiného, někdy i původního, dopravce. Moc se těším na to, až RJ přeprodá výkony Arrivě, ta si na ně pronajme vozidla od ČD a doprovázet to bude personál KŽC,… Číst vice »

nowas

A ještě se speciálně kvůli ní zavádí PID doplatek do první třídy, který nebude platit nikde jinde.

Tomáš R.

Ano. Příplatek do 1. třídy si zakoupíte v pokladně ČD, kde budete žádat tarif PID a platit to bude ve vlaku Regiojetu, což je takový ten zelený motoráček s nápisem Arriva, v němž ale první třída vůbec není. Jasné, stručné, srozumitelné, customer friendly.

Kubrt

Problémy šotosvěta.

Mrc

… Které se ale přetavují pro všechny cestující. Denodenně vysvětluji ve vlaku výmysly chorých mozků těch nahoře, respektive jak nelogicky by to měli cestující dělat ..

Dusmor

Vítejte ve světě socialistického centrálního plánování dotované dopravy.
Mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako vždycky.

Fandík

Takže bych řekl, že pokutu bude platit PESA a zde je odpověď na to, proč si RegioJet, který vyhrál v ústeckém kraji raději zvolil Škodu a jejich panthery.

Milan1999

A taky proč chce na západě Čech Škodovky.

Jarda

tak pesa se na to ani nenabízela a sama řekla, že nemá kapacity

tarten

A řekl něco Stadler?

Petr

Oni ten nesmysl fakt nezměnili? Z Úval do Prahy přeci velký jezdí a nemá vůbec smysl tam dávat další. Mohlo to jezdit třeba z Hostivaři do Vršovic a pak rovnou na Smíchov o nevyužité koleji a nebo přes most inteligence z Vršovic do Radotína a Řevnic

pacicka

Jako myslíte po Výtoňském mostě, který smí být pojížděn jen jedním vlakem a každým průjezdem vlaku se mu odečítá z jeho zbytku životnosti….?

M_D_M_A

Ale prd, vsak se na moste vymění 15 % prvků a za kratší dobu než kdo z tuzemského průmyslu myslel.

Adam Ř

A za rok nejspíš zase 15% a pak zase a furt dokola. A nebo možná až za deset nebo padesát let, nikdo neví, protože o tom nikdo žádnou studii nepublikoval

Lukas

Nejede mezi Úvaly do Hlavního S7 ve špičce společně s Linkou S1 v 15 min. Intervalu?

berda

Jede. Proto mi přijde naprosto zcestné, že se nad tímhle „novým“ vedením linky S61 fakt vůbec nicko nepozastavil. Já si třeba prapůvodně při „přetrasování“ myslel, že ta S61 „úvalskou“ větev S7 nahradí. No a ono ne. Celé mi to přijde jako špatný vtip. Ovšem touhle situací hezky vypointovaný.

Jouda

Rozhodně nechápu, proč jezdí pod dráty neekologické dieselové vozy, když mohou nasadit vozy elektrické.

Kubrt

A zkoušel jsi ten ten článek přečíst a pochopit?

Elektrické vozy nasadí, až je výrobce dodá. Dříve je nenasadí. protože je nemají a ani je není kde půjčit, protože zkrátka neexistují.

Jiří Kocurek

Leda vytáhnout žabotlamy, v horším případě od ČD zapůjčit jednotky řady 460. Jenže to by byl poprask na laguně.

Adam

Akorát že žabotlamy jsou již všechny dávno sešrotovány a zbyly jen 2 muzejní kusy, a jednotky 460 jsou kromě muzejního kusu též ve šrotu. A pochybuju že by jim ty muzejní půjčili.

Lukas

Rozhodně ne, co by na to řeklo muzeum a navíc ta 025/26 stála v Chomutově už velmi dlouho takže je pochyb že by se vůbec rozjela narozdíl od mladšího bráchy 45/46

Kubrt

To nedává žádný smysl.

pacicka

Ostatně jako většina Kocurkových příspěvků

Hasak

Vy už z těch 460tek nespite

tarten

Skoro to vypadá na nějaký syndrom mučeného člověka.

Lukas

451 už nejsou, ty jsou v hrobě na Český Třebové

Tam míří i 460

Joe

Ale existují, akorát jsou pohozené ve Velimi a nemají potřebná razítka.

Kubrt

Dobře, tak pro puntičkáře: starší, ovšem použitelné elektrické jednotky k půjčení pro tyto vlaky nejsou k dispozici a nové jednotky rovněž nejsou pro provoz dostupné.

tarten

Tedy coby pojízdné úředně neexistují.

Hoermalmeister

Já jsem si doteďka myslel, že Jančura vytáhne z klobouku nějaké náhradní autobusy, ale nakonec je tohle asi lepší xd

Chleba Nakup

Dráty sundat, ať to zbytečně nedráždí.

Petr Šimral

Ty motoráčky tam dělají naprosté minimum hrtkm, v elektrice je tam významně vyšší podíl. Dráty nesundávat!

metropán

také to nechápu už řadu let, co tato linka jezdí. On celkově provoz Arrivy v ČR je tristní, prakticky jen vysloužilé nemoderní dieselové jednotky z 80. let, ano po modernizaci ale až teď se řeší, zda se do nich dá dát alepsoň klimatizace. A to nejlepší co mají je staré Desiro, alespoň nízkopodlažní. Jediné elektrické vlaky má Arriva po ČD v Plzeňském kraji jestli se nepletu ale sama si nikdy nic nekoupila a ani nedovezla jako ojeté. a když jsou soutěže na linky s požadavkem na nove vozy, tak se Arriva hlásí ale není jasné s čím, jako teď v… Číst vice »

Kubrt

A u ostatních dopravců je jasné, s čím „se hlásí do soutěže“?

Twix

Tak kromě Desir má i GTW a Linty…

Martin

Nemuzou si na S49 pronajmout jine vlaky, jde o tri soupravy… tohle je strasny… vcera jsem cestou dychal splodiny uvnitr salonu, i pres zavrena okna…

Juraj

Pronajmout odkud?
Pokud to nechtějí udělat jako Arriva po elektrizaci Desné, tak není moc odkud brát.

Martin

njn…

Frantík

Co se stalo s Arrivou u Desné?

VýpravčíXY

To je dobře, že zatím nepojede . Ono Pražákům nestačí ten interval co je teď ? Až vyjedou, tak hrozí „kolaps“ osobní dopravy v úseku Praha – Úvaly. Už teď je ten úsek přetížený ba na hraně své kapacity. A až vyjedou přes Malešice, jak je v plánu, tak to bude totální špunt i pro nákladní dopravu.

Jarda

O zavedení těchto linek se ví už nejméně deset let, co váš zaměstnavatel za tu dobu udělal pro zvýšení kapacity na dotčených úsecích?

Frantisek X

Ta linka se ale neměla zavádět na trati přes Libeň. Navíc správce dělá to, co mu řekne vlastník. A vlastník nařizuje co? Zvyšovat kapacitu na silnicích, ne na železnicích…

Juraj

Jinými slovy, #mynic? 🙂

Když dneska SŽ hrozí vyhlášením přetížených úseků, neměla se ozvat i dřív, když se třeba dělala poslední rekonstrukce na 011?

Leinad

Spržel se snaží nechat spadnout Výtoňský Most. Treba by se pak S7 zkrátila na Beroun – Smíchov (a nikoho by ani nenapadlo jezdit pendly Marykovo – Český Brod a říkat jim S1, jako už bylo při jiných výlukách).

PeterM

Že by postavil přesmyk v Libni, který částečně blokuji různé místní spolky? Nebo že by do Poříčan postavil čtvrtou kolej která se tam nevejde? Chtělo by to trochu objektivity při té diskuzi.

Juraj

Tak „Pražáků“ se toto dotýká jen těch z Klánovic a Běchovic, zbytku je to asi docela jedno.

Spíš je otázka, zda by nešlo zkrátit S7 ve špičkách na hlavák a místo toho posílat S61 až do Brodu. ČD by přišly o nějaké vlkm, ale zase by jim to dalo k dispozici pár elefantů pro S7, které už teď kriticky chybí.

pacicka

Hlavně S7 do Brodu už jezdit nebude.

Juraj

Díky za doplnění, to dává smysl.

Lukas

Teďka naštěstí jelo spoustu v pravidelném páru v Ranních špičkách. Jako je to děsný když jede sólo a jdete na vlak kolem 7. Naštěstí o 10 pozdějc jede Honecker s Dvoupatrovým vozem. Ty jedou mezi Smíchovem a Řevnicí a nejsou příliš špatný, pokud to neni souprava složená jen Honeckery tak pak je to něco jiného.

Air Traveller

Ne, nestačí.

Kdybyste místo plantání tím vlakem ve špičkovém směru v pracovní dny jel, tak byste … no, neplantal.

Marťas

To bylo mínusů pod komentářem k článku o soutěži na vlaky směr Plzeň/Cheb, kde jsem třeskutě fťypně upozorňoval na pozdní dodávky vlaků a ironicky přál žluťáskovi hodně štěstí… (pravda, narážel jsem na Škodu, ovšem i PESA funguje…)…

Jiří Kocurek

Byl to velký železniční fanda. Chodil na nádraží posmívat se lidem, kterým ujel přípoj.

Marťas

Já to mám jinak… Podle posledních výzkumů je smích až dvacetkrát zdravější, než běh, takže chodím do parku a vsedě na lavičce se směju těm, co běhají 😃😃

tarten

To ale neplatí o jedovatém smíchu.

platamond

Je zajímavé, že pažamo má u Pesy jméno dopravce dole (jako autobusy) a u ČD na celkem podobných panterech nahoře vedle PID.

Pán jeskyně

Aniž bych patřil k haterům PID livery, podobně mě zaujalo, že třívozový Elf má tři červené pruhy na boku, zatímco stejně dlouhý panter jich má šest.

Twix

Ani já nejsem haterem PID barev, ale vzpomněl jsem si jak se úplně na začátku tvrdilo, že nový PID nátěr má zvýraznit nástupní dveře. Tady se je povedlo opravdu dobře zamaskovat.

Mickey

To o těch dveřích nikdo nikdy netvrdil.

Twix

Pravda, konkrétně se tam psalo že to má být srozumitelné, aby cestující na všech typech dopravních prostředků našel co potřebuje – ale není tam řečeno že má najít dveře.

filias

Na prvních prezentacích ty dveře právě že zvýrazněné nebyly. I proto to spoustu lidí nechápalo. Proč se to vlastně dělá. Když je to vlastně posun k horšímu.

Juraj

Bude to kvůli dveřím, ale je fakt, že oproti prapůvodnímu návrhu je ta upravená verze taková dobastlená.

tarten

Víc pruha víc adidas.