PESA nezvládla dodat RegioJetu vlaky včas. Po Praze budou dál jezdit vlaky Arrivy, S61 začne na jaře
Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ
Nová linka S61 začne jezdit na konci března v jiné trase.
Divím se, že si tam vůbec něco objednáváme, tak toto je trest za to.
Nejlepší by bylo, kdyby se ROPID a Jančura dohodli, že S61 teď „odtroubí“ úplně a ty výkony převedou na S49 v trase jen prapůvodní S41 = jen mezi Roztokami a Libní, ale v pracovní dny špičkově v 15 minutách (kvůli ŽESNADu až do Hostivaře jen v půlhodině) a o víkendech celodenně v půlhodině až do Hostivaře – to by mělo úspěch i bez zastávky v Libni U kříže a případně i ve Stromovce (chybějí obě, ale ta libeňská řádově víc). Ale to prý nejde, protože ostatní účastnící soutěže by to okamžitě napadli a byli by jednoznačně úspěšní. Tak hlavně že… Číst vice »
Zastávky nestihli, vlaky nestihli a až budou vlaky, aspoň se zablokuje trať. 👏🏽👏🏽👏🏽 Kdo vyhraje? Nikdo…možná ten cestující, od Úval do Phy, kterýmu bude jedno jestli jede tím vlakem co měl jet před 10-15 minutami. Cenu totální prohry obdrží nákladní dopravci.
Nákladní dopravci jezdí už teď ve špičce přes Lysou.
Já se tak těšil, že už konečně za „pár dní“ zmizí na Roztoky ty 628 a ještě si budu muset počkat. Škoda, že už nemají ty patráky z Komárna (a nebo ty, co měli jezdit na pravobřežce), jako dočasný řešení by to namísto těch 628 nebylo špatný.
Muselo by se furt objíždět
Vždyť je to vlastně záchrana kolizní situace přetížený akordu na kterém by se museli škrtat rychlíky tak za to by měl dostat spíš prémie ne
Tolik k tomu proč Regiojet začal v posledni době kupovat Regiopantery. Teď je to oficiální, že Poláci nestíhají dodávky…
A kdo je stíhá v současné době?
Tam to nebude o moc lepšie. Dnes nestíha absolútne nikto. Talgo výrazne mešká, Alstom mešká, Škoda mešká….
…, Stadler má vyplavené fabriky…
Pokutu by hlavně měl dostat ten, kdo vyhlásil výběrko, vyhlásil výsledek a rychle podepsal smlouvu, která je neproveditelná… Tlačilo se ve prospěch RJ
Kecy v kleci. Pokud máte důkazy o porušení ZZVZ, tak šup na policii. Pokud ne, tak jsou to jen hospodské řeči.
Jo a nezapomínejme, že kdokoli, kdo by to vyhrál, by musel kupovat nové vlaky.
Výběrové řízení bylo na Vršovice – Malešice – Běchovice. Ty zastávky tam nebyli a ještě dlouho nebudou. Takže to asi někdo tlačil za každou cenu. Takže žádné hospodské kecy. Jenom pěkně zprasená práce
Tak tam se snad zavázalo město, že ty zastávky vybudují – proto ta linka měla vzniknout… obecně vzato by měla i potenciál…
A proc teda nejezdí i tak? Aspoň by pak byl tlak na doboduocank těch zastávek, když vlak bude projíždět okolo, a ne když pojede někudy, kde ho nikdo neuvidí.
Protože bez zastávek nemá smysl. Poslední máte Zahradní město a pak už nic, co by se dalo využít…
Tak ještě jednou: byla otevřená soutěž, RJ nabídnul nejnižší cenu a vyhrál, proběhly lhůty na odvolání, podepsala se smlouva. Zákon fakt nepřipouští, že se s podpisem smlouvy bude čekat dva roky, aby nějaký modrogum neměl pocit, že se tlačí RJ.
Soutěž by rozhodně neměla být vyhlášena k fiktivnímu stavu infrastruktury a vozového parku. S tím zákon vůbec nepočítá. Jak objednatel, tak dodavatel by měli zaplatit pokuty.
Pokud soutěž trvá od vyhlášení do vyjetí dejme tomu 4 roky, tak by to podle vás znamenalo, že například na nové trati, po které jsou plánované nové linky, by se nejprve postavila trať, pak 4 roky soutěže = trať by ležela ladem a pak by se začalo jezdit?
Komu bude platit pokutu objednatel? Vám?
Do rozpočtu města = jako příspěvková organizace by o to měl mít omezené příspěvky s tím, že se to nemá projevit ve financování objednávek, ale v odměnách odpovědných zaměstnanců.
Proč dělali výběrové řízení a nevyhradili si v něm možnost odložení zahájení odložení zahájení plnění objednávky?
Dopravce nemá vlaky pro linku, na které objednavatel nemá zastávky. 😀 😀 😉
Takže vlastně win-win situace 😂
😀
Spíš loss-loss, ne? 🙂
Pražák – to nevadí
Opravdu povedené. Objednám linku, jenže nejsou zastávky ani vozidla. Co se tedy slavnostně zprovozní? Budou chlebíčky, nebo mají také zpoždění. 😀
Zaplavíme koridor zbytečnými vlaky
Chlebíčky jsou ale v té době již budou nepoživatelné nebo už nebudou
V každém případě bude fotka s páskou a 37 lidma s nůžkama.
Pantery Českých Drah se mi zdají být hezčí než PESA od RegioJetu, aspoň co se na první pohled interiérového zpracování týče. Můj názor, ale ČD + PID udělaly s Pantery skvělou prác.
Souhlasím
Teď jsem jel Elfem v polsku, a musím říct, že je uvnitř tišší, než pantery, co jezdí do z ostravy do těšína.
Hele důležité je, že se objednaly nové vlaky a to muzeum zmizí. Jestli je to Pesa nebo Regiopanter, to už je v podstatě jedno, obojí je hezké a nové
Ví někdo,čím jsou tyto jednotky jiné než ty,které RJ provozuje v Ústeckém kraji,že se musí opět složitě schvalovat?
V ústeckém kraji jsou jen 2 vozové…
V Praze budou třívozové?To na lince Roztoky – Hostivař budou vozit hodně vzduchu.V minulosti se to tedy dělalo kednodušeji.Schválila se plná 4vozová verze s tím,že dle provozních požadavků dopravce provozoval 3vozové nebo 2vozové jednotky.Ale proč tu železnici neždímat,jak to co nejvíc jde…
Troufám si říct, že S49 jezdí poměrně vytížená a větší jednotky ji prospějí.
Hlavně jí prospěje rychlejší výměna cestujících a rychlejší rozjezdy, proti 628. Cestujících rovněž stále přibývá.
A to tam ještě stále chybí zastávka v Libni U kříže.
Muzu potvrdit, pocet cestujicich roste… pomohlo by ji protazeni do Rican,… klidne i misto casti vlozenych S9…
To by Vám říčanští poděkovali. Minout jim ZM, EDEN a hl.n.
A nabídnout Libeň bez metra…
To je věc zvyku a intervalu – navíc by v Hostivaři mohly jako přípoje obracet naopak ty vlaky od/k hlavnímu nádraží = zaměnit směry. Víc by ale asi vadilo ukončení v Říčanech místo ve Strančicích, pokud by to do Říčan nebyly vlaky navíc proti současnosti.
Metro je v Holešovicích stejně jako na hlavním nádraží.(a stejná linka).
Ona ta dvouvozová verze má jen dvoje dveře na každé straně, takže buďme rádi za ten další vůz, jinak by byla výměna cestujících na zastávkách dost pomalá .
V minulosti se také schválila plná 4vozová verze, a pak se zjistilo, že 3vozová jezdit může, ale 2vozové ne-e.
Protože dvouvozová nemá žádný vložený vůz?
Jenže ono je jednodušší rozpojit 460 a vybrat z ji jeden vuz, než vlaky které se vyrábějí teď
Ono dřív byla spousta věcí jednodušších… Vzpomeňte si na svá dětská léta. 🙂 Legislativní požadavky a byrokracie při schvalování nových vozidel nebo jejich změn se s dřívbylolípem opravdu srovnat nedají. V pozitivním slova smyslu, i v tom negativním.
Složitě… Dvouvozová pesa byla na okruhu skoro rok, tuhle chtějí stihnout schválit za 3 měsíce.
Standardně trvá schválení řady cca osm měsíců a zhruba od července 2024 jsou jednotky v Cerhenicích, takže někdy v únoru či březnu by mohli začít jezdit ve zkušebním provozu.
Když se článek týká Regiojetu, jak to vypadá s provozem lokomotiv řady 388 pod ETCS? Budou či jezdí v jakémsi zkušebním provozu do doby schválení?
Dle včerejší odpovědi Drážního úřadu to stihnou.
Děkuji
Tak to jsem opravdu rád, že se tomuhle trapasu železnice vyhne.
Jak to vlastně vypadá s jednotkama od Pesy pro RJ na rychlíky přes Vysočinu?
Nevěřím, že by to 2 let stihli komplet vyrobit.
No já právě taky ne. Pokud se do pár měsíců neobjevují nějaký prototyp, tak to nemají šanci schválit a nasadit do provozu.
Na druhou stranu… ministerstvo je na rozdíl od ROPIDU nenáročný objednavatel. Ti to Regiojetu „odpustí“.
Proslýchá se že RJ zažádal o roční odklad. Má někdo přesnější info, jestli je to pravda?
Jeden roční odklad už nastal – z 12/2025 (viz např. https://havlickobrodsky.denik.cz/zpravy_region/dvoustovkou-pres-vysocinu-nove-vlaky-by-mohly-vyjet-v-prosinci-2025-20221102.html) na (nakonec zasmluvněných) 12/2026.
Pokud ano, tak doufám že ČD nebudou zaskakovat, prostě linka rok nebude jezdit…
Pokud bude potřeba za nějakého soukromého dopravce zaskočit, tak to ČD budou muset udělat (nepřímo to dostane vedení nařízeno).
Stačí, že teď půjčí dvě regionovy KŽC jako náhradu za zničeného mranvence.
Když se kritizovalo nasazení ř. 810 za tu fůru peněz, všichni pěli chválu na nějakého Mravence. Při vyslovení slova Regionova se všem dělalo špatně od žaludku. A najednou jim budou dobré. Bude cena za pronájem odpovídat ceně za kterou jezdí Augusta? Státní firma vše dělá špatně a když se nám to po…., natáhneme ruku, cena samozřejmě lidová. Politik zařídil…
Augusta ukecá ČD ať mu prodají 912 a bude klid
Vedení je zejména odpovědné za hospodářské výsledky. Nějaké šototrucy k ničemu nepomůžou.
Vedení ČD je hlavně existenčně závislé na přízni vládnoucích politiků, takže už z principu nepůjde proti nim.
Bohužel, celé je to špatně
Kdo by tedy měl určovat, kdo povede podnik ve 100% vlastnictví státu?
Politici ne, odborníci, ale o skutečné odbornosti těch na MD ČR mám pochybnosti velice silné.
To není šototruc, ale realita. Regionovy jsou podle všeho špatné, ale když je kamarád politika potřebuje…
Hlavně je jich potřeba méně a méně, takže pokud je o ně zájem, nevidím sebemenší důvod, aby je ČD nepronajaly. Komukoliv.
Komukoli ano, ale ne za jakoukoli cenu.
proč dvě za jeden? To nemá moc logiky
Záloha?
Taky se bojím že by to tak dopadlo… což je špatně, protože jsou ČD diskriminovámy oproti ostatním, ale hlavně že si hrajeme na trh
Áčka, které tam občas ČD zařadí (místo Aee) samozřejmě nejsou „to pravé ořechové“. Podobně jako i jiné vozy, které tam občas jezdí. Ale zrušit tu linku jen proto, aby tam nejezdil nikdo – jen kvůli tomu, že tam ještě nemůže jezdit RJ (protože ještě nemá vlaky, s kterými tam chce jezdit – a na základě kterých to VŘ vyhrál), je jedna z největších hloupostí, jaké jsem v poslední době četl. Protože spoje (z Brna) přes Svitavy a Pardubice nejsou nafukovací. A také potřebujete obsloužit i směr přes Havlíčkův Brod. Nebo snad mají mít v Havlíčkově Brodě, Světlé nad Sázavou a… Číst vice »
To že by RJ nevyjel včas je jen a jen jeho chyba a pak státu který výmyslí blbosti. Fakt není povinností ČD dělat užitečného idiota neschopnému státu jež si vybral na provoz linky neschopného dopravce pokud by tato situace nastala
Když už, tak by to ČD měly patřičně ohodnotit.
Ve skutečnosti to bude příležitost pro čd si nabragrovat, vyjezdit vlaky, které už by jinak užili jen velmi těžko apod. Tady jsou peníze pro čd na zemi, jen je sebrat.
Podle harmonogramu se dokončuje VRT Praha Jihlava a dělnická třída si už kupuje dělnické traťové jízdenky, aby levnou pracovní silou podpořila ekonomický růst v Praze. Takže nedobrovolný závlek do Čáslavi a Kolína bude již minulostí.
ČD samozřejmě jezdit budou, protože musí vydělávat. Situace, kdy by odmítly kšeft na zlatém podnose, by se silně nelíbila věřitelům a ratingovým agenturám.
Ano. Nikdo ale nemůže čekat, že by ČD do té linky cokoli investovaly. To se za pár měsíců nikdy nemůže vrátit. Leda by to od vyjetí neschopného dopravce přebraly na delší dobu.
Ona je to zatím jen taková malá taškařice, vlastně o nic nejde. Ale aniž bych chtěl malovat pekelníky na zeď, tak se trochu obávám, že ten současný systém může jednou vyústit v situaci, kdy nějaká důležitá linka prostě a jednoduše nevyjede.
Až bude mít jednou dodavatel vozidel roční zpoždění na nějaký velký soubor, končící dopravce odmítne jezdit za rámec své smlouvy (z jakéhokoli důvodu), potřebný počet vozidel nebude nikde ani k pronájmu a vítěz nebude mít žádné kopřivy s béčky, tak to teprv bude….. no, vy víte co.
Nestraším, jen se trochu bojím, že takovýto scénář nemusí být úplně vyloučený.
Já bych se divil, kdyby S1–S9 zajišťovalo více než 2 dopravci, ergo bych takovýhle scénář nečekal
„dopravce odmítne jezdit“
„počet vozidel nebude“
Ta vozidla končícího dopravce zmizí?
PS: Totéž přece může nastat v autobusové dopravě. Za 30 let ten systém ještě celý na hubu nepadnul tak, že by týden v kuse nejelo ani kolo, nikde v republice.
No tak zrovna v autobusech to az takova slava neni. Tam uz byla problemu spousta. Nekolik dni nejezdily autobusy v casti usteckeho kraje, v hradeckem kraji odvratili zastaveni provozu mimoradnym navysenim plateb v rozporu s pravidly, se kterymi firmy vyhraly vyberova rizeniv, masivni vypadky spoju pri najezdu noveho dopravce uz tu taky nekolikrat byly, ruseni spoju v docela velkem rozsahu trapilo pred nekolika lety nekolik let stredocesky kraj… Je to myslim docela slozite tu soutez spravne zorganizovat. System autobusu tezko muze spadnout cely na hubu, kdyz v nem.nezavisle na sobe funguji desitky firem, problemy jsou logicky lokalni, ale to neznamena,… Číst vice »
MS kraj měl na opavsku taky problémy par let zpátky
A nezapomínejte ani na Pardubický kraj.
Co myslíte tímto? v hradeckem kraji odvratili zastaveni provozu mimoradnym navysenim plateb v rozporu s pravidly, se kterymi firmy vyhraly vyberova rizeni?
Dotace na autobusovou dopravu byly vysoutezeny tak nizke, ze firmam neumoznovaly navysit mzdy rodicu tak, aby za ni byli po par letech ochotni jezdit. Pak byla kvuli tomu navysena v prubehu kontraktu. Dneska uz to maji snad nejak osetrene.
To by ale měl ten co soutěž prohrát žalovat za podnákladovou cenu, ne?
Nebyly vysoutezeny. Smlouvy vzesle ze souteze jsou az od roku 2021.
Když ty vozidla původní dopravce nebude na lince potřebovat, tak je může přesunout na linku kde je potřebovat bude nebo prodat.
Nebude si držet vlaky pro které nemá využití.
může je mít zasmluvněné pak jinde, to není vůbec nereálná situace..zatím tedy v čr se to nestalo (protože končil moloch ČD většinou s docela veteší), ale výhledově to je více než pravděpodobné, že to tak bude. Nakonec v úśteckém kraji už podobnou situaci pocítí, ale pořád mají ČD odkud brát z „kopřiv“
Zatím ano, za 10 let už nebude kde brát…
Ano, samozřejmě, vozidla končícího dopravce mohou docela snadno zmizet. Kromě přesunu na jinou zasmluvněnou nebo výhodnou linku, prodeje, nebo vrácení leasingovce se mohou prach obyčejně „rozpadnout“ – ať už formou naléhavé a neprovedené velké opravy, nebo tím, že přestanou plnit nutná kriteria – přechod tratě na elektriku, na ETCS atd.
Ne ale končící dopravci může jinde nově vyhrát (tam by ty vozidla plánoval převést)
To asi ne. Ale mohou třeba přecházet na jiný provozní soubor, mohou být už zasmluvněny třeba do nájmu někomu jinému, nemusí třeba pro delší dobu technicky vyhovovat (třeba kvůli zavedení výhradního provozu ETCS).
Dnes se to u tech elektrickych vlaku obvykle resi podminkou ve smlouve, ze na konci pri neobhajeni nove smlouvy koncici dopravce musi odprodat za zbytkovou cenu vlaky novemu. I prazske cityelefanty tam uz tuhle podminku maji. Tahle linka je v elektrice nova, tak tam neni co odprodavat. O pripadne nevyjeti bych se obaval spis u objednavek ministerstva dopravy. Tam mi to prijde, ze jedine, co je zajima, je cena a pak uz jen zavrou oci a nejak to dopadne.
Tím pádem nikdy nebudete soutěžit nové vozy…
Tak to se da vsechno zajistit ve smlouvach nebo se nova vozidla nakupuji ve spolupraci s krajem s tim, ze uz tam zustanou. Treba regiopantery v plzenskem kraji, se kterymi ted jezdi arriva.
Nadruhou stranu by to fanatikům soutěží konečně otevřelo oči
Ano, napriklad stejny sranda dopravce ma za 2 roky vyjet na podstatnou cast elektricke trakce Usteckeho kraje, take se zcela novymi vozy od PESY. A vzhledem k tomu, ze PESA nestiha vyrabet ani vozy, ktere jiz mely jezdit, jsem velmi zvedav, cim bude RJ prepravovat tisice lidi po Usteckem kraji mezi.
Mezi nejvetsimi destinacemi Usteckeho kraje.
Neobjednal náhodou Regiojet 23 jednotek pro Ústecký kraj u Škody Group?
Než je použije v Ústí , tak můžou hoblovat v Praze.
ROPID to okomentoval docela legračně. Prý výrobce nedodal. Copak ROPID má smlouvu s Pesou? 🙁
Tak skutečný důvod to je, a asi je to takto i transparentnější než nádražácké „z provozních důvodů dopravce“.
Ne s Regiojetem, ale ten bude uplatňovat sankce vůči výrobci.
Neví někdo, jakou zaplatí Regiojet pokutu ? To byla jeho obchodní riziko…
Až 7,3 milionů.
Možná tuhle pokutu přenese na výrobce 🤷 do smlouvy nevidíme. Ale co jsem četl tak co napsal že si dlouhodobě rozumí se Škodou asi dodavatelsky a cenově jako nestátní firma nemusí zveřejňovat ceny vozidel a i smlouvy
Pár korun, on je nepostižitelný
Velmi motivační stav, kdy smlouva je jen pouhým cárem papíru s tím, že si dopravce může nabízet vozidla, která se nestíhají dodat.
A hlavně je nemusí ničím, byť třeba starším, nahradit. Každý dopravce se potýká s pozdním dodáním souprav, v tom problém zase tak nevidím. Ale odřeknout bez náhrady celou linku na 4 měsíce, tomu říkám prozákaznický přístup.
Eh, no ale on by to RJ klidně odjezdil třeba s motoráky, jako tu S49.
Ten odklad S61 je spíše iniciativa objednavatele, protože zavádět za každou cenu (nechtěnou) linku, a navíc se second-hand motoráky, by bylo už totálně absurdní.
Pokud by to byla spíše iniciativa objednavatele, tak by pak přece nechtěl sankce po dopravci. Nebo respektive by chtěl jen menší za horší kvalitu souprav než za kompletní zrušení linky.
IMHO ty sankce jsou primárně za S49 a nesplnění smluvního závazku. Za S61 prostě jen nebude proplacen výkon.
Objednavatel stojí před volbou, zda bude požadovat nesmyslný provoz za každou cenu, nebo to o pár měsíců odloží.
A ta pokuta za S49 v řádu jednotek milionů Kč je při tom mnžství peněz, které se v dopravě denně točí, naprosto směšná.
No tak jaké vozidlo byste tam dal, pokud je vyžadován výhradní provoz ETCS? Traxxograf se nabízí…
I když od 22.1.25 By ty motoráky stejně na trať nemohly, neboť nemají ETCS a výhradní provoz z Běchovic dále na východ by je zastavil….
Prosím opravit větu:
„jezdit stávající dieselové soupravy Siemens Desiro 628 (845)“
(nebo jí dát do uvozovek a přiřadit autorovi)
díky za upozornění.
Vybudování těch nových zastávek je tedy aktuálně pozastavené a je tedy nějaký časový výhled aspoň?
Zdá se, že nejdříve po roce 2030. Sranda, že tu byly v roce 2019 výkřiky, jak to bude jezdit a vypadá to, že to bude scénář podobný SOKP, trati na letiště apod.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce…
U nás se jen hledají důvody proč to nejde
Skvělá linka, ještě nevyjela a už vydělala Praze přes 7 milionů 😁
Nedivil bych se, kdyby se to později zametlo pod koberec, nebo si to RJ vezme ve vícenákladech.
Já bych chtěl po odpovědných osonách prachy za to, že to nejezdí vůbec tam kde to jezdit mělo.
To je pravda, kde přesně byl výjezd na linku podmíněn vybudováním nácestných zastávek?
Regiojet to přeúčtuje výrobci, podobne jako v Ústeckem kraji. Ale tam se z důvodu covidu Pesa dohodla a neplatila roční zpoždění, ale jen menší, když nebyli řádně dodány po ročním odkladu všechny jednotky.
Tak Regiojetu to předpokládám zaplatí na pokutách Pesa
„Skvělá linka, ještě nevyjela a už vydělala Praze přes 7 milionů“
No, to je tedy terno: zaplatí to aspoň roční MOON vedoucích zaměstnanců ROPIDu, který vyhlašuje tak dokonalá výběrová řízení a uzavírá tak úžasné smlouvy s vysoutěženými dopravci?
Perfektní, jak se daří naplňovat smysl nové linky. Pojede sice jinudy, než měla, začne (možná) jindy, než měla, obsluhovat bude relaci, kde jí v podstatě nikdo nepotřebuje a pojede po trati, kde na ní není místo. Ale jinak je vše pod kontrolou a plán se plní! Doufám, že ten dokonalý systém nakonec povede ke stejnému stavu, jako je to u autobusů, kdy jeden dopravce vyhraje soutěž a získané výkony objedná u jiného, někdy i původního, dopravce. Moc se těším na to, až RJ přeprodá výkony Arrivě, ta si na ně pronajme vozidla od ČD a doprovázet to bude personál KŽC,… Číst vice »
A ještě se speciálně kvůli ní zavádí PID doplatek do první třídy, který nebude platit nikde jinde.
Ano. Příplatek do 1. třídy si zakoupíte v pokladně ČD, kde budete žádat tarif PID a platit to bude ve vlaku Regiojetu, což je takový ten zelený motoráček s nápisem Arriva, v němž ale první třída vůbec není. Jasné, stručné, srozumitelné, customer friendly.
Problémy šotosvěta.
… Které se ale přetavují pro všechny cestující. Denodenně vysvětluji ve vlaku výmysly chorých mozků těch nahoře, respektive jak nelogicky by to měli cestující dělat ..
Vítejte ve světě socialistického centrálního plánování dotované dopravy.
Mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako vždycky.
Takže bych řekl, že pokutu bude platit PESA a zde je odpověď na to, proč si RegioJet, který vyhrál v ústeckém kraji raději zvolil Škodu a jejich panthery.
A taky proč chce na západě Čech Škodovky.
tak pesa se na to ani nenabízela a sama řekla, že nemá kapacity
A řekl něco Stadler?
Oni ten nesmysl fakt nezměnili? Z Úval do Prahy přeci velký jezdí a nemá vůbec smysl tam dávat další. Mohlo to jezdit třeba z Hostivaři do Vršovic a pak rovnou na Smíchov o nevyužité koleji a nebo přes most inteligence z Vršovic do Radotína a Řevnic
Jako myslíte po Výtoňském mostě, který smí být pojížděn jen jedním vlakem a každým průjezdem vlaku se mu odečítá z jeho zbytku životnosti….?
Ale prd, vsak se na moste vymění 15 % prvků a za kratší dobu než kdo z tuzemského průmyslu myslel.
A za rok nejspíš zase 15% a pak zase a furt dokola. A nebo možná až za deset nebo padesát let, nikdo neví, protože o tom nikdo žádnou studii nepublikoval
Nejede mezi Úvaly do Hlavního S7 ve špičce společně s Linkou S1 v 15 min. Intervalu?
Jede. Proto mi přijde naprosto zcestné, že se nad tímhle „novým“ vedením linky S61 fakt vůbec nicko nepozastavil. Já si třeba prapůvodně při „přetrasování“ myslel, že ta S61 „úvalskou“ větev S7 nahradí. No a ono ne. Celé mi to přijde jako špatný vtip. Ovšem touhle situací hezky vypointovaný.
Rozhodně nechápu, proč jezdí pod dráty neekologické dieselové vozy, když mohou nasadit vozy elektrické.
A zkoušel jsi ten ten článek přečíst a pochopit?
Elektrické vozy nasadí, až je výrobce dodá. Dříve je nenasadí. protože je nemají a ani je není kde půjčit, protože zkrátka neexistují.
Leda vytáhnout žabotlamy, v horším případě od ČD zapůjčit jednotky řady 460. Jenže to by byl poprask na laguně.
Akorát že žabotlamy jsou již všechny dávno sešrotovány a zbyly jen 2 muzejní kusy, a jednotky 460 jsou kromě muzejního kusu též ve šrotu. A pochybuju že by jim ty muzejní půjčili.
Rozhodně ne, co by na to řeklo muzeum a navíc ta 025/26 stála v Chomutově už velmi dlouho takže je pochyb že by se vůbec rozjela narozdíl od mladšího bráchy 45/46
To nedává žádný smysl.
Ostatně jako většina Kocurkových příspěvků
Vy už z těch 460tek nespite
Skoro to vypadá na nějaký syndrom mučeného člověka.
451 už nejsou, ty jsou v hrobě na Český Třebové
Tam míří i 460
Ale existují, akorát jsou pohozené ve Velimi a nemají potřebná razítka.
Dobře, tak pro puntičkáře: starší, ovšem použitelné elektrické jednotky k půjčení pro tyto vlaky nejsou k dispozici a nové jednotky rovněž nejsou pro provoz dostupné.
Tedy coby pojízdné úředně neexistují.
Já jsem si doteďka myslel, že Jančura vytáhne z klobouku nějaké náhradní autobusy, ale nakonec je tohle asi lepší xd
Dráty sundat, ať to zbytečně nedráždí.
Ty motoráčky tam dělají naprosté minimum hrtkm, v elektrice je tam významně vyšší podíl. Dráty nesundávat!
také to nechápu už řadu let, co tato linka jezdí. On celkově provoz Arrivy v ČR je tristní, prakticky jen vysloužilé nemoderní dieselové jednotky z 80. let, ano po modernizaci ale až teď se řeší, zda se do nich dá dát alepsoň klimatizace. A to nejlepší co mají je staré Desiro, alespoň nízkopodlažní. Jediné elektrické vlaky má Arriva po ČD v Plzeňském kraji jestli se nepletu ale sama si nikdy nic nekoupila a ani nedovezla jako ojeté. a když jsou soutěže na linky s požadavkem na nove vozy, tak se Arriva hlásí ale není jasné s čím, jako teď v… Číst vice »
A u ostatních dopravců je jasné, s čím „se hlásí do soutěže“?
Tak kromě Desir má i GTW a Linty…
Nemuzou si na S49 pronajmout jine vlaky, jde o tri soupravy… tohle je strasny… vcera jsem cestou dychal splodiny uvnitr salonu, i pres zavrena okna…
Pronajmout odkud?
Pokud to nechtějí udělat jako Arriva po elektrizaci Desné, tak není moc odkud brát.
njn…
Co se stalo s Arrivou u Desné?
To je dobře, že zatím nepojede . Ono Pražákům nestačí ten interval co je teď ? Až vyjedou, tak hrozí „kolaps“ osobní dopravy v úseku Praha – Úvaly. Už teď je ten úsek přetížený ba na hraně své kapacity. A až vyjedou přes Malešice, jak je v plánu, tak to bude totální špunt i pro nákladní dopravu.
O zavedení těchto linek se ví už nejméně deset let, co váš zaměstnavatel za tu dobu udělal pro zvýšení kapacity na dotčených úsecích?
Ta linka se ale neměla zavádět na trati přes Libeň. Navíc správce dělá to, co mu řekne vlastník. A vlastník nařizuje co? Zvyšovat kapacitu na silnicích, ne na železnicích…
Jinými slovy, #mynic? 🙂
Když dneska SŽ hrozí vyhlášením přetížených úseků, neměla se ozvat i dřív, když se třeba dělala poslední rekonstrukce na 011?
Spržel se snaží nechat spadnout Výtoňský Most. Treba by se pak S7 zkrátila na Beroun – Smíchov (a nikoho by ani nenapadlo jezdit pendly Marykovo – Český Brod a říkat jim S1, jako už bylo při jiných výlukách).
Že by postavil přesmyk v Libni, který částečně blokuji různé místní spolky? Nebo že by do Poříčan postavil čtvrtou kolej která se tam nevejde? Chtělo by to trochu objektivity při té diskuzi.
Tak „Pražáků“ se toto dotýká jen těch z Klánovic a Běchovic, zbytku je to asi docela jedno.
Spíš je otázka, zda by nešlo zkrátit S7 ve špičkách na hlavák a místo toho posílat S61 až do Brodu. ČD by přišly o nějaké vlkm, ale zase by jim to dalo k dispozici pár elefantů pro S7, které už teď kriticky chybí.
Hlavně S7 do Brodu už jezdit nebude.
Díky za doplnění, to dává smysl.
Teďka naštěstí jelo spoustu v pravidelném páru v Ranních špičkách. Jako je to děsný když jede sólo a jdete na vlak kolem 7. Naštěstí o 10 pozdějc jede Honecker s Dvoupatrovým vozem. Ty jedou mezi Smíchovem a Řevnicí a nejsou příliš špatný, pokud to neni souprava složená jen Honeckery tak pak je to něco jiného.
Ne, nestačí.
Kdybyste místo plantání tím vlakem ve špičkovém směru v pracovní dny jel, tak byste … no, neplantal.
To bylo mínusů pod komentářem k článku o soutěži na vlaky směr Plzeň/Cheb, kde jsem třeskutě fťypně upozorňoval na pozdní dodávky vlaků a ironicky přál žluťáskovi hodně štěstí… (pravda, narážel jsem na Škodu, ovšem i PESA funguje…)…
Byl to velký železniční fanda. Chodil na nádraží posmívat se lidem, kterým ujel přípoj.
Já to mám jinak… Podle posledních výzkumů je smích až dvacetkrát zdravější, než běh, takže chodím do parku a vsedě na lavičce se směju těm, co běhají 😃😃
To ale neplatí o jedovatém smíchu.
Je zajímavé, že pažamo má u Pesy jméno dopravce dole (jako autobusy) a u ČD na celkem podobných panterech nahoře vedle PID.
Aniž bych patřil k haterům PID livery, podobně mě zaujalo, že třívozový Elf má tři červené pruhy na boku, zatímco stejně dlouhý panter jich má šest.
Ani já nejsem haterem PID barev, ale vzpomněl jsem si jak se úplně na začátku tvrdilo, že nový PID nátěr má zvýraznit nástupní dveře. Tady se je povedlo opravdu dobře zamaskovat.
To o těch dveřích nikdo nikdy netvrdil.
Pravda, konkrétně se tam psalo že to má být srozumitelné, aby cestující na všech typech dopravních prostředků našel co potřebuje – ale není tam řečeno že má najít dveře.
Na prvních prezentacích ty dveře právě že zvýrazněné nebyly. I proto to spoustu lidí nechápalo. Proč se to vlastně dělá. Když je to vlastně posun k horšímu.
Bude to kvůli dveřím, ale je fakt, že oproti prapůvodnímu návrhu je ta upravená verze taková dobastlená.
Víc pruha víc adidas.