Autobusy

Iveco Czech Republic loni vyrobilo ve Vysokém Mýtě rekordní počet autobusů

Iveco Crossway. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Iveco Crossway. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Z továrny ve Vysokém Mýtě ještě nikdy nevyjelo tolik nových autobusů jako loni. Společnost Iveco Czech Republic zvýšila meziročně výrobu o 5,6 procenta na 4104 vozidel. Hlavním tahounem je rostoucí poptávka po meziměstských autobusech řady Crossway. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Přes 92 procent tuzemské produkce bylo prodáno do zahraničí, na prvním místě mezi odběrateli figuruje Francie, následována Německem, Kazachstánem a Itálií. Mezi významné tuzemské odběratele autobusů Iveco Bus patřily loni například společnosti Arriva a BusLine. V listopadu výrobce uzavřel rámcovou smlouvu s firmou BusLine, na jejímž základě může dopravce nakoupit až 399 nových vozů. Většina z nich se bude vyrábět ve Vysokém Mýtě.

„V loňském roce vzrostl tržní podíl značky Iveco Bus v České republice o 17,8 procenta na
celkových 43 procent, čímž potvrzuje pozici lídra na trhu autobusů,“ píše firma ve zprávě. Na Slovensku činí její podíl na nových registracích 48 procent. Největšími tamními zákazníky byly společnosti SAD Zvolen, SAD Žilina, SAD Trenčín, SAD Dunajská Streda, SAD Lučenec a Arriva.

Produktová řada Crossway se stala jedničkou v celém východoevropském regionu, který zahrnuje Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Estonsko, Litvu, Lotyšsko, Slovinsko, Chorvatsko, Českou republiku a Slovensko.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Karose se daří. Škoda toho názvu, Irisbus byl takový rozumný kompromis. U nás v Přerově jezdí Arriva (už zase), takže nová Iveca jsou na aut.nádr. vidět. Když to projíždí okolo, je to vcelku tiché a nepůsobí to dojmem, že by to mělo nedostatek výkonu. Zatímco se SORy byl v kopcích maličko problém, zase se hodily na úzké a klikaté silnice.

    • Proč zajímavě? Vždyť jde o část z množství států bývalého „socialistického bloku“, který v tehdejším jak „západním“, tak i „východním“ bloku nazývali v podstatě právě jako „východoevropský“ (protože dál už byla Asie).

Newsletter

Partneři


Výběr editora