Cestovní ruch Vodní doprava Zprávy

Ikona Dyje míří z Břeclavi na Vltavu, loď Pálavu odkoupila Jihočeská plavební

Loď Pálava. Pramen: Lodní doprava Břeclav / Facebook Jihočeská plavební
Loď Pálava. Pramen: Lodní doprava Břeclav / Facebook Jihočeská plavební

Vltavská flotila v jižních Čechách se koncem dubna rozroste o osmnáctimetrovou loď Pálavu, která posledních deset let zdobila jihomoravskou Dyji. Od společnosti Lodní doprava Břeclav loď zakoupila Jihočeská plavební, která provozuje turistické linky na Vltavě. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil jednatel Jihočeské plavební David Machart.

„Loď jsme zakoupili z několika důvodů. V prvé řadě jde o navýšení přepravních kapacit, a za další loď dokonale zapadá do prostředí, kde bude sloužit. Je to úžasná loď vzhledem i plavebními parametry,“ uvedl Machart. S Pálavou počítá na pravidelnou linku z Týna nad Vltavou k zámku Mitrowicz v Kolodějích nad Lužnicí. Loď se nyní připravuje na přepravu do jižních Čech, kam by měla dorazit koncem dubna.

Společnost Lodní doprava Břeclava na dotazy deníku Zdopravy.cz nereagovala, na jejích stránkách nicméně visí oznámení, že provoz na Dyji byl k 1. dubnu ukončen a lodě jsou na prodej. Firma tak zůstane činná nejspíš jen na dolní Novomlýnské nádrži a nebude tak zřejmě potřebovat celou svou dosavadní flotilu.

Pálava byla vyrobena počátkem 50. let a sloužila v hamburském přístavu jako obslužná loď. Podle informací na webu Lodní dopravy Břeclav účinkovala ve videoklipu Richarda Krajča pro film 2Bobule.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pálava nikdy na řece neplula, V Břeclavi byl Sámo, pak svého času ještě Svatopluk, Pálava byla na Nových Mlýnech. Ovšem lodní doprava na toku Dyje, kde je splavný jen a pouze úsek Břeclav-Janův Hrad, skomírala posledních X let, zhruba co začaly jezdit pravidelně víkendové turistické vlaky do Lednice. Při stavbě rybochodu nebyla vybudována ani minimální komora, sice tam je elektrárna, ale nějakých 15x5m by se tam vešlo. Teoreticky mohly přestavět celý splav, ale to by se nevyplatilo, bez nového stupně, několika, se nedostanete nikam po proudu, je tom mělko. Stejně tak nebyla postavena nikdy komora do Černé Dyje a ani na jezu v Buharech a bezejmenném splavu asi kilometr nad Janohradem, o komorách na Nové Mlýny nemluvě. Lodní dopravu by v Břeclavi zabilo cokoliv, motoráku to trvalo pár let, historický bus s povolením na Janohrad lesem a dále do Lednice by to dal asi za rok.

Newsletter