ZSSK vyjíždí s novým vozem 1. třídy, nasadí ho i do Prahy
Interiér nového vozu Ampz. Foto: ZSSK
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadí zítra do provozu poprvé nový vůz 1. třídy řady Ampz ze ŽOS Vrútky. Vyzkoušet ho
Nějak se mi to nezdá – ŽOS Vrútky jako VÝROBCE nových vagónů, ne recyklát, ne přestavba atd?..
Cena je každopádně vysoká, i za recyklát (koneckonců proč ne, však šasi něco vydrží..), ale snad i skoro za nový vagón.
Chtělo by to více fotek, hlavně interiéru.
poněkud konzervativní dizajn, který lze už pár let vídat na rekonstrukcích, ale zato plnotučná cena :-(.
Vidím že časy se mění, dřív bylo doménou pro 1. třídu kupéčko s látkovými křesly, a naopak koženka v kombinaci s velkoprostorem jasná druhá třída převážně v osobácích a dnes to jak vidno začíná být přesně naopak.
Tak není to koženka, ale kůže, zcela ideální volba, to je vagón pro mně jako dělaný, líbí se mi to uspořádání.
Otázkou je jestli to nebude tzv. Eko kůže což není nic jiného než marketingový název pro starou dobrou koženku
recyklovaný sajrajt pojený syntetickou pryskyřicí bych Kůží nenazýval. Eko kůže je marketingový název. něčeho, co má horní vrstvu ze 100% polyuretanu (umělá pryskyřice z ropy) a jako podklad slouží 100% bavlněný (nebo jiný) úplet. Nemá s přírodní kůží nic společnýho. Je to moderní typ koženky kdy vršek není z PVC ane z PU (polyuretan). zespodu je „hadra“ jako u koženky. Jakmile na to svítí slunce (UV spektrum)tak degradace je fakt rychlá. Tohle nazvat Kůže může jen PR oddělení.
Proboha, hlavně ať jsou sedadla řazena už konečně ZA SEBOU, a ne NAPROTI SOBĚ. Sedadla naproti sobě znamenají nulové soukromí – sedět několik hodin naproti cizímu člověku je katastrofa. Když vím, že ve vlaku je vůz 1. třídy se sedadly naproti sobě, vždycky jedu raději autem.
Pokud preferujete sedadla za sebou, jeďte autobusem.
Taky mám mnohem radši sedadla za sebou. Máte dostatek prostoru na nohy, stolek máte jen pro sebe, prostě máte svatý klid. Proto preferuji Premium třídu v Leo expresu. Jinak jsou sedadla za sebou pořád velký problém u většiny dopravců… Navíc je dost nechutné, když si lidi natahují nohy na prostější sedačku, na to fakt není nikdo zvědavý.
Idealni jsou preklopitelna nebo otocna sedadla, pak je muzete otocit jak po smeru jizdy tak proti, tedy i naproti nekomu jinemu (napr. kdyz vas jede vice) nebo zasebou (kde nesedite naproti nekomu dalsimu)…
Ma to ale evropskou nevyhodu, musite mit vice prostoru mezi sedadly i jinou jejich konstrukci, treba stolecku, cimz se snizi kapacita ve vlaku…
přesně, von se ten člověk dost okouká, jak jsem psal minule, za 6 hodin jízdy, mám těch lidí naproti dost.
Více než 50 mega za 1 vagón…. dobrý masakr. Kdybychom dali dohromady vlak o šesti nových vagónech a jedné nové mašině za 100 mega… máme soupravičku za 400 milionů. Lze to vůbec v běžném provozu s tou soupravou nějak získat zpět ?
Normální cena.
1. třída -autobus…..
Nesnasim jizdu autobusem,… hluk, nepohodli, malo prostoru, po dlouhe ceste jsoem uplne znicenej…
Má to stahovací okýnka? Platí tam režijka? Ne?
Takhle to na nic.
Proč by tam režijka neplatila? A jestli vše hodnotíte podle tohoto kritéria to je fakt síla.
Mám pro tebe jednu hodně nepříjemnou zprávu. Režijka tam asi platit bude. A když ten vagón vidim, docela je mi líto, že ji nemám. Cestuji hodně často a toto bude patřit rozhodně mezi to lepší v čem se u nás jezdí. Docela by mě zajimalo, jaké by byly komentáře, kdyby to z venku bylo žluté 😀.
Kdyby to bylo z venku žluté, tak tam jsou kupé pro 4 lidi.
Cena za jeden vůz je podobná jako u 50 nových vozů pro ČD které vyrábí Siemens/Škoda. Ty ale vypadají o dost lépe.
Hodilo by se více fotek…
Jedná se o novostavbu ,ale z vlastní zkušenosti s vozy Bpmz tak je to šunt časté poruchy dveří, klimatizace, CZE, toalet infosystému … jsou to vozy naprosto k ničemu.
Výraz „je to šunt časté poruchy“ mě pobavil.
Tak to je další zoufalost…Tisícročný šmejd. Skutečně přelomový design sedaček. Vždyť to vypadá už 50 let stejně, co je na tom proboha nového?
Došel Marek do stolárny. Čtryři nohy, na nich deska. „Co je na tom stole nového, vždyť takhle vypadají stoly už 50 let?“
Ano sedačka vypadá už pár století stejně.
Další chytrá připomínka?
Podle oken to vypadá na rekonstruované… snad to nebude tzv. po japonsku – přebalit a vyhodit…
Je to novostavba… Stačí si len pohľadať viac info…
Která vagonka na Slovensku vyrábí nové vozy pro osobní dopravu? Pokud je základem už vyrobený vůz, jedná se VŽDY O REKONSTRUKCI.
mám dotaz jedná se o rekonstrukci nebo novostavbu
Dle vzhledu 100% rekonstrukce.
Jedná se o novostavby, stejně jako Bmpz, a podle vyjádření ZSSK dojde v případě potřeby ke zvýšení provozní rychlosti na 200 km/h.
Která vagonka na Slovensku vyrábí nové vozy pro osobní dopravu? Pokud je základem už vyrobený vůz, jedná se VŽDY O REKONSTRUKCI.
Jestli to jsou stejné vozy jako tyto https://zdopravy.cz/zssk-zacala-s-velkou-modernizaci-slovenske-vozy-ziskaji-design-od-ceske-firmy-13837/, tak je to novostavba
V oficiálních tiskových materiálech je poznámka: „novovýroba v zmysle všetkých platných noriem“ … Což vyznívá zvláštně. Tak nevím
Bmz jsou reko z Bmeer (obdoby našich někdejších Bmee248), ale Ampz a Bmpz jsou novostavby.
160? Za pár let má být mezi Kúty a Bratislavou 200.
Taky si říkám…
Za pár let se na Slovensku nezačne ani kopat ….
Asi tak za 20 rokov …..
Jestli si dobře vzpomínám, 2021 má být hotovo. A to se ani nekoplo do země…
Vůz může případných v max 200 využít za svého života v zahraničí pokud by na Slovensku nemohl.
A kde asi tak?
Břeclav – Brno?
Nutno upozornit, že koridor Bratislava – Žilina nemá už téměř žádné úrovňové přejezdy se silnicí. 200km bez rizika srážky s blbcem. Což se o koridoru Praha – Č.Třebová nedá říct.
Takže těch 200km/h se dá daleko spíš očekávat tam než tady..
Zatial je to všetko iba vo hviezdach ale ZSSK by chcela vypísať tender na vozne vmax 200km/h v 2022. Zatial ešte nie je presný počet(ZSSK by chceli okolo 20) ani financovanie ale budú to všetko vozne II. triedy. 2-3ks Ampeer I. generácie sa majú prerábať na vmax200km/h.
A i kdyby se mezi Kúty a Bratislavou 200 nejezdilo… životnost toho vagónu je nějakých 30-40 let. Když se ve všech zemích kolem rychlost zvyšuje , je nesmysl nějaký nový vagón 1 třídy , u kterého je předpoklad , že bude brázdit Evropu , stavět pouze na 160 km/h…
Pomalejší už se nevyrábějí :):)
Stavba je odsouhlasena, a připravuje ke stavbě Jedná se ale přesněji o trať Brno -Bratislava
Viz další článek: Do Bratislavy dvoustovkou. Trať z Česka chtějí nejlevněji modernizovat Kazaši
Nový vůz 1.třídy ŽSSK nabízí to, co by mělo být mnohdy standardem i v 2. Třídě. WIFI, informační systém, klimatizaci, zásuvky, stolku. K tomu kožená polohovatelná křesla, rozmístění 2 +1. Pokud je to zcela nový vůz, který má přilákat cestující do 1.třídy, očekával bych, že představí něco navíc. Prémiový palubní portál, polohovatelné ponožky pod nohy, izolační skla, lepší stínění oken… ještě je co vymyslet.