Zrychlení vlaků z česko-slovenských hranic do Bratislavy má zpoždění, stavba ještě nemá povolení
Vlak ZSSK ve stanici Kúty. Foto: Phil Richards / Flickr.com
Podle smlouvy má být hotovo letos.
Podle smlouvy má být hotovo letos.
Tato diskuze je plná urážek sousední země a jejích občanů a měla by být smazána! Nebo je alespoň nutný redakční zásah a odstranění všeho naci(onali)stického hnusu.
Klid, autoři už odpočívají v banu
Podľa harmonogramu investícií do železníc od ministerstva najväčšie výdavky do tejto stavby majú začať na budúci rok s ukončením v 2028. Od roku 2020 sú tam len malé sumy ročne na prípravné práce, takže z pohľadu ministerstva ide všetko podľa plánu.
Zaujimala by ma nejaka hlbsia analyza toho, co sa tam naozaj stalo a deje. Ci bola ta sutaz vyhlasena tak zle, alebo ma ZSR nerealne poziadavky, alebo je to konzorcium neschopne, alebo podliezli cenu tak, ze to nedokazu ani naprojektovat a uz vobec nie postavit… Dennik N dokaze len citovat nezmysly, ktore vypotia ZSR a ti svoju chybu nikdy nepriznaju, takze ani z toho sa vela dozvediet neda. Asi maju na hlave maslo vsetci, inac by nemohla vzniknut takato absurdna situacia, ze sa nic nestavia a nikto to nemoze kontrolovat ani pokutovat (nie ze by sa na slovensku od niekoho… Číst vice »
Je dobré si o tom zjistit fakta a neplácat nesmyslnosti.
Stavba je zadaná podle yellow book FIDIC.Tam platí jiná pravidla než na která jsme byli doposud zvyklí.
To všetci vieme, ale i tak je to neskutočne dlho. Tá súťaž trvala 3!!!!! roky, vraj preto, že to nechceli dať Kazachstanu. Tak to dostal Talian s Váhostavom. Tak neviem, či nie s kaluže do blata…Už sme tu jedno konzorciu Talianov s Dúhou mali, volá sa to prúser Višňové, len preto aby to tá zlá Skanska nedostala v roku 2014, ktorá to teraz na druhý pokus zachraňuje a ide jej to celkom dobre, až na to že štát zasa nie je schopný vysúťažiť technológiu…Takže aj mňa by zaujímalo, prečo sa to takto vlčie a čo je za tým….
Být železničním fanouškem na Slovensku je taková zvláštní forma sebemrskačství
Stavebné povolenia ma vybavovať štát, ale to by mrciny na ministerstvách museli pracovať. Tak že radšej budú brat plat za škrabanie sa v zadku, a infraštruktúra nech sa rozpadne.
Slovensko je rozprávková krajina – je zakliata.
V tomto případě stavební povolení musí vybavovat zhotovitel díla. Navíc jedná se o prostor kde část stavby povoluje DÚČR.
Musí, pretože si to tak štát zadal. Takže platí čo som napísal.
Dotační podminky by pro Slováky neměly být řekněme 85% uznatelných nákladů, ale 110% všech nákladů.
To by začli rekonstruovat o sto šest i tam 😀
Jen to ne. To by těch nadsazených 10 % proměnili na alkohol a nevystřízlívěli ani na Velký pátek.
Skôr by si tých 10% privlastnili všelijakí darmožráči. Bola by tam hromada krabíc od vína…..
V tom případě máme na mysli skoro totéž.
Skôr som mal na mysli to, že v Čechách sa nosili peniaze v krabici od vína….
A to teď není? Vzpoměl jsem si jak jeden bývalý generál ŽSR zapoměl na benzince na Štrbě ruksak s 300 tis. Euro…prý úspory jeho starej mamy na dôchodku, no co hlavně když tomu policie věřila.
Hej, verilo tomu celé Slovensko. My tu máme veľa starých mám, ktoré si dokážu našetriť 300 tisíc eur z dôchodku. Chudobným politikom sestry požičiavajú luxusné autá, akýsi zamestnanec hmotných rezerv skladuje doma zlaté tehličky, predseda vlády zasa býva v luxusnom byte….
Sme krajina zázrakov – len ja na svoj čakám už dlho, veľmi dlho….
Jsem rád za SŽ – kamkoliv jedu autem tak vidím, že jsou i v té největší prdeli opravené nádraží. Jasně, není to dokonalé jako na západě, ale Slovensko je džungle. Stačí se zajet podívat do Bratislavy hl.n což je hlavní město Slovenska. Z toho nádraží se mi chce zvracet.
A hlavně pokud si na něco se Slovákem v pondělí podáš ruku tak v úterý ti zavolá, že je vše jinak a ve středu si to rozmyslel úplně. Hodně si v Česku stěžujeme, ale Slovensko je ještě daleko daleko více po zadu než Česko a tím myslím opravdu ve všem.
A to se všichni libtardi z Čech mohli utlouct, jak úžasný to na tom Slovensku je, Euro mají, důchodovou reformu, prezidentku která jím podkuřuje. Že je to země, která ztrácí populaci a tímhle vývojem jednou bude mít blíž Rumunsku, než nám, už nějak vidět nechtějí.
Populace neodchází kvůli euru, ani kvůli důchodové reformě, ani kvůli prezidentce, ale primárně kvůli nefunkčnímu klientelistickému státu s nízkou vymahatelností práva, který už desetiletí úspěšně budují konzervativní „bojovníci za tradiční hodnoty“ jako vy sám 🙂
Presne tak.
Ve vlaku samozvaná milice, která akorát hledá do koho si praštit… to je sen každého cestujícího.
Plná huba vlastního národa, ale myšlenky jen na to, jak někomu ze svého národa rozbít držku, rodinu, firmu, život.
Dobrý den, běžte laskavě se svoji paušalizací jednoho národa do patřičných míst.
Honzo, úroveň debaty je otřesná. Udělej s tím něco. Nestálo by za to povolit diskuse jen pod svými jmény? Mě ti zbabělí internetoví hrdinové od klávesnic už vůbec nebaví… Aspoň by se pročistila debata a bylo by jasné, kterej pitomec vede, ne?
Jemně si dovolím konfrontovat vyjádření ŽESNAD, že nákladní železničních dopravců se netýkají dotace, s faktem, že např. v 2021 firma SŽDC obdržela víc než 60 miliard dotací.
Holt, nezbývá ŽESNADu akceptovat fakt, že ti „pitomci“ Vašimi slovy jsou ti samí kteří se zadlužují (své důchody, např.), aby bylo na těch 60 miliard dotací pro SŽDC. Neboť za použití kolejí od dopravců utržila firma SŽDC pouze 3,7 miliardy.
Vždyť tržby od dopravců za použití kolejí nestačí ani na zaplacení řízení provozu tratí (mzdy výpravčích,…) !!!
Tím jsem chtěl sdělit, že namísto hodnocení jakou úroveň má dolních 10 milionů národa, bych od odborníků z ŽESNAD očekával konstruktivní řešení, jak to udělat, aby:
– dálkových pasažerských vlaků neubylo třebas 90%
– a aby ve zbývajících dálkových vlacích nestouplo jízdné třebas na desetinásobek.
Tím Vás chci vyzvat, abyste přiložili ruku k dílu při „budování národa“, namísto sledování výlučně partikulárních zájmů.
Díky.
Dostal jste tři amnestie, počtvrté se už nenechám napálit, že chvíli vystupujete normálně.
Jenže Alex má občas opravdu zajímavé postřehy… ze ho polovina modro uniforem nesnáší je spíše o tom, ze jim ten skanzen, do kterého i toto medium trosku buši, vyhovuje
Proto dostal ty amnestie. Když začne být plevelit diskuze úplně jinými tématy, než o kterých je text, tolerovat to nebudu. Pokaždé byl upozorněn, pokaždé to vydrží pár dnů a už je zase jako kolovrátek.
Blbci nemají problém diskutovat pod svoji identitou, podívej se někdy do diskuzí na novinky.
To máš vlastně pravdu…
Tady vede pouze jeden pod několika nicky
Ano, ve srovnání se Slovenskem, Albánii a Ugandou je naše železnice v perfektním stavu. Teď záleží jestli to jsou země, se kterýma se chceme srovnávat.
Ono to už asi nikoho na severním Balkáně překvapit nemůže a proti tunelu Višňové, kde na základní kámen klepal už sám veliký Vlado Mečiar v roce 1998 a dodnes není hotovo to je ještě v normálu.
Jaká má být po kompletní modernizaci cestovní doba Břeclav-Bratislava?
Je to stroj času, takže cestovná doba bude záporná. Momentálne to odhadujem na asi tak 50 rokov dozadu.
Ako tak pozerám na tú modernizáciu a jej postup, tak možno o 100 rokov bude hotová. Čiže najbližších 100 rokov sa cestovná doba nijako nezmení….
No… Poslední dobou tu diskusi udržuje jediný člověk. Už to tu nemá cenu číst
Udržuje není správné slovo, ale výsledek je stejný. Je to škoda a fakt úplně zabité jediným člověkem.
Souhlasím, že je zajímavé, jak jsou leckteří diskutující překvapeni, že většina strašně drahých ComfortJetů má z Prahy jezdit směr Břeclav (dotováno z českého státního rozpočtu, což v 2019 patrně schválila „kocourkovská“ trojka Havlíček-Faltýnek-Schillerová). viz https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/14233332/07%20-%20P%C5%99%C3%ADl.7B%20%28str.%201-2%29%20smlouvy%20VS%202020-29.pdf?backlink=xyz0k Tož jestli příštích 15-20 let budou vlaky mezi Břeclaví a Bratislavou stát hodiny v polích, protože se zrovna bude stavět pár kilometrů tratí ŽSR, tož kdo by asi tak tím ComfortJetem cestoval? Jasně, v ComfortJetu bude dávat smysl Praha-Brno, ale to je 250 km (a na to stačí dnešní RailJety). Jenže ČD plánovala jezdit Praha-Bratislava-Budapešť, to je víc 600 km … včíl co s tím… Číst vice »
A jiná trasa nemá opodstatnění. Jediné nechat Comfortjet na obě ramena ( Rakousko, Německo) a na Slovensko dat to same co na Ostravu = to co zbyde. Pardon ono už se tak vlastně děje, jen ty vagóny z 1997 i přes reko začínají odcházet a všechny starší byly reko vozu z roku 197x.
Správa železnic je neschopná, ŽSR jsou ale naprosto extrémně neschopné. U nás se aspoň daří čerpat dotace a jakžtakž modernizovat… Už dlouho jsem v ČR neviděl původní neopravené nádraží, zato na Slovensku jsou opravené snad jen Košice.
Já bych nesrovnával. Nevím totiž jaké zadání má ŽSR.
U SŽDC víme, že se dlouho tvářili, že jako státní podnik podnikají, tedy že SŽDC funguje tak, aby dosáhla zisku.
No a v posledních letech se takto (za účelem dosažení zisku) SŽDC opatrně začíná i chovat. Viz odmítnutí SŽDC, aby utrácela stamiliony za Kozí dráhu.
Protože i idiot pochopí, že kvůli vysokým nákladům na trať Kozí dráha vs. nízké tržby firmy SŽDC z těch pár turistických vláčků jde o naprosto ztrátový podnikatelský počin z pohledu SŽDC.
Kdyby měla jet SŽ jen na zisk, tak se zavře úplně všechno, protože se si na sebe nevydělá žádná trať. 😉
Pomůcka pro uvedení do reality
Řízení letového provozu je státní podnik. Letiště Praha je akciová společnost ve vlastnictví státu
Ředitelství silnic a dálnic bude státní podnik
https://zdopravy.cz/vlada-schvalila-premenu-rsd-na-statni-podnik-lepe-zaplati-odborniky-120557/
No a SŽDC nebude státní podnik, protože SŽDC se řídí zákonem o státním podniku už od roku 2003 viz § 19 Zákona o SŽDC 77/2002.
Kozí dráhu do stavu tankodromu dovedla dobrá správa.. brala peníze za údržbu a neprováděla ji.vysoke náklady na opravu jsou jen bláboly. Stav trati na Slovensku je i dost horší než u nás a to zastavili provoz a mají méně. Tratí.
Smazáno pro trolling
Máme jednu trať Bratislava – Žilina zmodernizovanú na 160 km/h. Teraz sa modernizuje koridor v úseku Nové Zámky – Trnovec nad Váhom na úžasných 140 km/h. Ak by sa zrušili 4 kusy prechodov a vymenilo zabezpečovacie zariadenie, mohlo by to byť 160km/h….
Vážně na 140km/h? Vždyť je to rovina, tam se to mohlo rovnou na 200, když už
Pôvodný plán bola modernizácia Kúty – Štúrovo na 200 km/h. Vtedajšie ceny sa odhadovali na 2,5 miliardy eur. Teraz by to stálo dvojnásobok. Momentálne sa politici spoliehajú na Útvar pre hodnoty, ktorý usúdil, že väčšia rýchlosť ako 140 nie je potrebná, lebo by tam návratnosť investícií bola minimálna….
Len tak pre informáciu, za minulé obdobie sme z Európskych fondov nevyčerpali 5 miliárd eur. Ak by sme mali pripravený projekt modernizácie, schopné vedenie železníc a vládu, ktorá by vybavila presun EU fondov na MinDopr, tak si dovolím tvrdiť, že už tento rok by tam vlaky premávali rýchlosťou 200km/h…..
Podmienka pre rychlost 160 km/h je trať bez cestnych prejazdov a vyhradne pod ETCS.
Na koridore Bratislava-Žilina smu jazdit bez ETCS len 120km/h
Za posledných asi 5 rokov sme nevyčerpali približne 5 miliárd eur z EU. Aj keby sa stal zázrak, a podarilo by sa väčšiu časť presunúť na dopravu, tak by 20 rokov trvalo, kým by sa pripravila nejaká zmysluplná modernizácia….
Problémom je aj to, že na MinDopr neexistuje nejaký dlhodobý plán, čo by sa malo modernizovať. S nástupom každého nového ministra sa to vždy zasekne, nastanú nové priority a začnú sa vypracúvať nové a nové štúdie. A pokiaľ by sa aj stalo že by sa niečo začalo rekonštruovať, vyzerá to hnusne a nemoderne, ako keby tam nepoznali architektov….
Zrychlení co nemá povolení má zpoždění. Miluju tento byrokratický slang s extrémní koncentrací podstatných jmen podle vzoru STAVENÍ. Nejspíš by to chtělo nějaké opatření 🙂
Fakt ostuda, tohle.
Pokud tedy ComfortJety spoustu let nebudou jezdit směr Bratislava/Budapešť, tak mi není jasné jestli klapne, aby strašně ComfortJety jezdily linku Praha-Kodaň, o které se zde psalo 4.2.2023
Neboť podmořský tunel Dánsko-Německo by měl být hotov možná v 2029 = to je už několikrát odložený termín kvůli nedostatku peněz, čili je otázkou jestli nedojde k dalšímu odložení viz „Der Fehmarnbelt-Tunnel wird VORAUSSICHTLICH 2029 fertiggestellt“
https://femern.com/de/bauarbeiten/bauablauf/
Doplním, že sedačka v ComfortJetu vychází včetně loko na zhruba 1,3 milionu Kč … v době kdy třeba pětisedačkový Mercedes Citan v dieslu stojí méně než polovinu této částky.
oprava:
….není jasné jestli klapne, aby strašně DRAHÉ ComfortJety jezdily….
Comfortjety tam jezdit budou i tak, proč by neměly?
Linka na Kodaň bude nejdřív jezdit po současné trase přes Padborg.
Jasně, i to je řešení. Otázkou je, zda-li tedy na pomalou tedy dnešní trasu nepůjdou InterJety, protože ty dotace na jejich současné ploužení se do Chebu, si naše státní kasa nemůže dovolit… o 45% zdražená dotace pro ČD … oproti tomu co jezdilo před InterJety a to patrně není letošní cifra. A ComfortJety žeby byly pronajaty např. firmě DB na nějakou jinou linku v rámci DACH. Patrně tato má spekulace má háček v tom, že Berlín-Hamburg (minimálně část tratě) by snad měla mít předepsanou maximálku vyšší než 200 km/h. Na druhé straně vagony Talga pro DB v kombinaci s Vectrony… Číst vice »
Do doby dodání mašin Travca [V=230 km/h], což nebude dřív než 2025-2026 je mají tahat Vectrony na V=230 km/h, co má objednané stejně jako ČD Akiem.Ofiko to ale nikdo nepotvrdí:-))
Děkuji
Proč by se tam dávaly interjety…
Do Kodaně to pojede díky protažení současné linky do hamburku a to se dokonce dá udelat dvou párů spojů
Tudíž se nezvýší ani turnusova potřeba souprav, jen se musí sehnat loko která má dánsky zabezpecovac
Anebo Interjety budou prodány. Tak obrovské dotace na regionální vlaky od Ústí nad Labem směr Chomutov (což zajišťují Interjety) si totiž státní kasa absolutně nemůže dovolit zaplatit.
Na Slovensku tomu zřejmě šéfuje Jirka Sloboda…
No jo no , slovesa….
Neuveritelna ostuda, bez propadle dotace nakonec nebudou stavet nic.
A to se zadáním stavby nečekali na stavební povolení. Ono to bez něj kupodivu fakt nejde, přestože mnozí by tohle přeskočili a hnali lidi na stavbu rovnou.
oni to soutěžili jako P+R
Spíš D&B nebo PPP, ne?
D a B, čiže naprojektovať a postaviť (žltý Fidic), ale ide to celé zle, ako inak…Hanba s Rakúskom, hanba s Českom, do Maďarska sa ani nezakoplo, akurát opravujú koľaje pri Nových Zámkoch na závratných 140 (technicky to bude na 160 ale bez ETCS a mostov ostáva 140 a autoblok…)…
Zlatá SŽ, fakt že jo
ANO
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zavre-most-pres-vltavu-v-praze-nakladnim-vlaku-ceka-je-odklon-pres-ceske-budejovice-141079/
Většina je tu lépe informovaných, než ty. Nemusíš se dávat žádné odkazy. Spíše čti a uč se.
ANO
https://zdopravy.cz/nku-sprava-zeleznic-neuplatnila-u-projektantu-smluvni-sankce-122062/
A odkdy SŽ má na starost i slovenské koleje které patří ŽSR?
Nepochopil jste 🙂
Slovenské železnice jsou úplně v .. ehm. Oproti nim je i ta hodně mizerná #mynic SŽ zlatá.
Ona je spíše bronzová těsně před PL, ale furt lepší než držkou do zdi.
Tady je krásně vidět jaké má spojení do Prahy pro Slováky prioritu….Praha není Vídeň nebo Budapest, aby s tím pohnuli.
Na elektrifikaci tratě do Marcheggu dělají přímo třetí kosmickou, to se musí uznat 😉 A na trati do Budapešti rekonstruují celých 5 km ..
Neposuzuj SLovaky podle nekompletni vlady…“ odborniku“ .
Říká se, že národ má takovou vládu, jakou si zaslouží.
To vôbec nie je o geografických preferenciách. Je to o dlhodobej a pre mňa nepochopiteľnej neschopnosti na Slovensku doťahovať dopravné projekty do konca a vôbec spravovať verejnú dopravu. Žiaľ.
Kdyby ale do toho Maďarska měli vopřádku alespoň mosty a nebyly tam pomalé jízdy. Navíc část téhle stavby má být také pro spojení s Vídní, takže i tady pořádné mínus.
Inu, to vypadá jako náramný nápad, aby strašně drahé ComfortJety byly dodány dokonce už o rok dřív. Přestože ČD je zadlužená až po uši a úroky jsou sviňsky drahé.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chteji-nove-soupravy-comfortjet-o-rok-drive-zatim-bez-bistra-a-ridicich-vozu-143715/
Chybí mi tam slovo pasažerské, to tam fakt nešlo nějak nacpat? Třeba: „pasažerské ComfortJety“ nebo: pasažerské ČD jsou zadlužené. Zklamal jste pane. Takže zase jenom obvyklý sběr mínusů do kolekce.
Váhal jsem, jestli doplnit, že během stání v polích mezi Kúty a Bratislavou pasažéři zvláště ocení v ceně své jízdenky, že ComfortJety jsou výrazně dražší než nejnovější TGV… O desítky procent dražší.
Inu, Faltýnek pozdravuje, patrně.
To s tím TGV je bohužel realita
A jak tohle spolu souvisí? V článku není o ČD ani jedna zmínka. Když už máte potřebu komentovat, pište věcné komentáře. To co jste napsal, naznačuje že jste úplně mimo.
Trollcit to dělá naprosto schválně.
Nevím, že bych dělal něco schválně, když jsem propojil tuto dnešní informaci s plánem na využití strašně drahých ComfortJetů
Tady neprobíhá soutěž v „Mistrovství v oslích můstcích“! 🙂
Zkuste google na plánované nasazení ComfortJetů.
Eventuelní náhradní použití ve formě rakousko-italské linky patrně neklapne, protože tunely budou tak za cca 10 let
https://de.wikipedia.org/wiki/Semmering-Basistunnel
Tady se resi neschopnost spravce infrastruktury v SR a take MD jako nadrizeneho organu, ktery vedeni ZSR jmenoval a tady je dusledek.
To neva, že nezvládáte použít google. Žít se dá i bez toho. A je to „léčitelné“ zajdete-li např. na Univerzitu 3. věku.
Léčení navrhuje tedy ten pravý!
Nesvádějte na mě, že dotyčný předřečník netuší, že většina z ComfortJetů bude z Prahy jezdit směr Břeclav.
No a jak si ComfortJety na sebe vydělají, když z 600 kilometrů Praha-Budapešť bude dávat smysl tak 250 km Praha-Brno?
Protože kdo bude chtít do Budapešti, tož spíš pojede autem, busem nebo s Jančurou/WestBahnem přes Vídeň, než aby tvrdnul hodiny v polích mezi Břeclaví a Bratislavou.
Vy mě bavíte čím dál víc. Kdyby se udělovala Zlatá malina za komentáře, ostatní by neměli nejmenší šanci. Inu, jste nejspíš nejšťastnější člověk na světě 😉