Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Zrychlení: D3 mezi Ševětínem a Borkem u Budějovic bude už do konce roku, oznámil šéf ŘSD

Budování dálnice D3 Ševětín - Borek. Pramen: ŘSD
Budování dálnice D3 Ševětín - Borek. Pramen: ŘSD

Desetikilometrový úsek dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem severně od Českých Budějovic se řidičům otevře v plném profilu do konce tohoto roku. Oznámil to úřadující šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl na twitteru. Původní termín byl březen 2020.

„Dohodli jsme se zhotovitelem o urychlení výstavby D3 v úseku Ševetín – Borek tak, že bude uveden do provozu do konce tohoto roku. Už máme zapsán na ŘSD i sporný pozemek u Lhotic a jednáme tak o možnosti zprovoznit dálnici bez jakéhokoliv omezení,“ uvedl Mátl.

Sporný pozemek u Lhotic patřil sedláku Jiřímu Zevlovi. Jde zhruba o 50 metrů dálnice, které musejí řidiči objíždět. ŘSD jej vyvlastnilo až na podruhé, když se vlastní vinou o pozemek připravilo. Mezi Ševětínem a Borkem společnost Eurovia aktuálně buduje pravý pás dálnice (směrem od Prahy).

Dálnice D3 se tak ještě letos prodlouží na více než 70 kilometrů, když povede od hranic středočeského a jihočeského kraje až k severnímu sjezdu do Českých Budějovic. Letos v červnu se otevřel úsek Bošilec – Ševětín.

Ve výstavbě pak je dalších 20 kilometrů dále na jih, konkrétně jde o obchvat Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice – Třebonín). Ten by měl být hotov v září 2022.

Detaily stavby:
D3 Ševětín – Borek
délka: 10 680 m
plocha vozovek: 323 070 m2
počet stavebních objektů: 75
Zhotovitel: Eurovia CS, a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 933 223 300 Kč (bez DPH)
Termín výstavby: 03/2017 – 03/2020

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Paja
Host
Paja

Taky by se mohlo dokončovat a to nejen stavebně, ale i administrativně. D3 307+308 Tabor-Veseli je už téměř 6 let v provozu bez kolaudace! Poněkud to brzdí rozvoj některých obci na trase bývalé silnice… Je to obdobné jako nové spojení v Praze.

Jakub W
Host
Jakub W

a nestaví ty dálnice pro nás? takže je to fajn že budou dřív ale hlavně at to zase někdo neprodává jak je skvělý. „aspon trochu jsme pomohly“ a podobné nesmysly. vždyt jsou tady od toho ne?

Liberal shark
Host
Liberal shark

Dobrá zpráva. Daly by se uvolněné kapacity přesunout na jih na stavbu obchvatu Budejovic ?

Greyfin
Host
Greyfin

Nedají, obchvat Českých Budějovic staví jiné firmy.

liberal shark
Host
liberal shark

To je sice pravda, ale o Italech se nemluví zrovna pozitivně. Tedy pokud to nejsou jen pomluvy českých kartelistů na adresu nevítané zahraniční konkurence :-).

liberal shark
Host
liberal shark

Tak si je mohou tamní dodavatelé najmout jako subdodavatele …

Šalinář
Host
Šalinář

No je potřeba trochu vylepšit statistiku 🙂

Asd
Host
Asd

Dobrá zpráva. Snad jich bude více.

noerf
Host
noerf

Akorát ve středních Čechách je na D3 mrtvo. Tam by bylo potřeba začít stavět ihned a ušetřili by se peníze za v tu chvíli zbytečné obchvaty Benešova a Votic.

Jarda V.
Host
Jarda V.

A ani hned tak se nezačne. … Vlastně se ještě neví kudy pojede a až se to bude vědět začne ten úřední Šiml. Tak doufám že můj 5-ti lety syn se po ní do Prahy sveze, naštěstí zatím dává přednost železnici a ta je na tom o poznání lépe, tam je nejasnost snad jen severně od Budějovic zda tunel nebo nějaká klikatá zoufalost.

TomSs
Host
TomSs

Myslím, že tunel je už rozhodnut, alespoň doufám. To kličkování hrozně zdržuje.

Zvědavý cestující
Host
Zvědavý cestující

Ne Votic (ty ho již mají), ale Olbramovic. A nemyslím, že by obchvat byl i po zprovoznění D3 (za cca 10 let, kdyby se začalo konat hned) zbytečný. I/3 bude i poté významná regionální spojnice, kterou bych určitě nechtěl mít v centru obce. Důvodem je i to, že v současnosti plánovaná trasa D3 je oproti I/3 výrazně posunuta na západ. V Olbramovicích cca 6 km, v Benešově 5,5, takže pro regionální provoz (např. Benešov – Votice) bude stále primární spojnicí stará I/3.

Paja
Host
Paja

II/603 🙂

Daniel
Host
Daniel

Problém středočeské části D3 spočívá v tom, že se prakticky celých těch cca 80 km od Mezna až po pražský okruh bude muset postavit naráz, protože to po cestě není na co napojit. Takže se se stavbou bude muset čekat až v zásadě na to úplně poslední razítko u všech úseků a to určitě nebude do pěti let (a to jsem optimistou).

Flinta
Host
Flinta

Však taky ve vizualizacích ke středočeské části D3 je uvedeno, že se budou stavět všechny úseky najednou.

jirka
Host
jirka

eventuelně i úsek D3 305-I není problém postavit zvlášt

Greyfin
Host
Greyfin

Podmínkou EIA je, že se úseky 301 až 305 musí postavit najednou.

...
Host
...

Zrovna úsek 0301 se postavit dá klidně samostatně (odlehčí Jílovému, Psárům, Radlíku a Jesenici), 0302 hned po něm ostatně taky.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Nejde to, páč podmínky EIA. Ale co jsou podmínky pro stavební povolení proti názorům doskutérů na internetu.

TomSs
Host
TomSs

Co jsou podmínky EIA proti celé naší byrokracii.

libor
Host
libor

ŘSD obvykle staví jen to, kde má naprostou jistotu, že to tak bude a ne že rozjede západní variantu D3 a pak si někdo vzpomene, že tudy ne a bude stavět jinudy. Prostě dokud nebudou všechny razítka, tak do toho nejdou… I u jiných staveb, prostě čekají na vše kolem toho a pokud nějaký sedlák neprodá kus pozemku, tak klidně od toho dají ruce pryč a jdou jinam…

jkjk
Host
jkjk

0303 má přivaděč na Benešov, tedy 0301+0302+0303 by teoreticky mohlo být dřív.

Dusanh
Host
Dusanh

Právě „naopak“ – mnohem dřív (už) mohly být úseky 0305+0304. Jenže si bohužel obec Václavice postavila hlavu a do podmínek si stanovila, že se vše otevře naráz. Zde bylo potřeba jít obci velmi významně vstříc a za cenu kanalizace/plynofikace/vodovodu (a klidně i nového kulturáku k tomu) tento odpor překonat.
Kombinace I/3-Václavická spojka-D3 už by znamenala podstatnou časovou úsporu, i když k ideálu hotové D3-Z to to má ještě daleko. Obchvaty Benešova a dalších obcí by se pak stavěly za odlišných podmínek, mohly by být méně kapacitní a levnější.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

korálky a zrcátka byste těm domorodcům házet nechtěl?

Carlos
Host
Carlos

to je škoda, Mezno – Benešov by šlo postavit zvlášť + Václavickou spojku

Jarek
Host
Jarek

Takže se nemá stavět nikde, nebo co jste tím moudrem chtěl říct?

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll