Zrychlení: D3 mezi Ševětínem a Borkem u Budějovic bude už do konce roku, oznámil šéf ŘSD
Stavba dálnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Desetikilometrový úsek dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem severně od Českých Budějovic se řidičům otevře v plném profilu do konce
Taky by se mohlo dokončovat a to nejen stavebně, ale i administrativně. D3 307+308 Tabor-Veseli je už téměř 6 let v provozu bez kolaudace! Poněkud to brzdí rozvoj některých obci na trase bývalé silnice… Je to obdobné jako nové spojení v Praze.
a nestaví ty dálnice pro nás? takže je to fajn že budou dřív ale hlavně at to zase někdo neprodává jak je skvělý. „aspon trochu jsme pomohly“ a podobné nesmysly. vždyt jsou tady od toho ne?
Dobrá zpráva. Daly by se uvolněné kapacity přesunout na jih na stavbu obchvatu Budejovic ?
Nedají, obchvat Českých Budějovic staví jiné firmy.
To je sice pravda, ale o Italech se nemluví zrovna pozitivně. Tedy pokud to nejsou jen pomluvy českých kartelistů na adresu nevítané zahraniční konkurence :-).
Tak si je mohou tamní dodavatelé najmout jako subdodavatele …
No je potřeba trochu vylepšit statistiku 🙂
Dobrá zpráva. Snad jich bude více.
Akorát ve středních Čechách je na D3 mrtvo. Tam by bylo potřeba začít stavět ihned a ušetřili by se peníze za v tu chvíli zbytečné obchvaty Benešova a Votic.
A ani hned tak se nezačne. … Vlastně se ještě neví kudy pojede a až se to bude vědět začne ten úřední Šiml. Tak doufám že můj 5-ti lety syn se po ní do Prahy sveze, naštěstí zatím dává přednost železnici a ta je na tom o poznání lépe, tam je nejasnost snad jen severně od Budějovic zda tunel nebo nějaká klikatá zoufalost.
Myslím, že tunel je už rozhodnut, alespoň doufám. To kličkování hrozně zdržuje.
Ne Votic (ty ho již mají), ale Olbramovic. A nemyslím, že by obchvat byl i po zprovoznění D3 (za cca 10 let, kdyby se začalo konat hned) zbytečný. I/3 bude i poté významná regionální spojnice, kterou bych určitě nechtěl mít v centru obce. Důvodem je i to, že v současnosti plánovaná trasa D3 je oproti I/3 výrazně posunuta na západ. V Olbramovicích cca 6 km, v Benešově 5,5, takže pro regionální provoz (např. Benešov – Votice) bude stále primární spojnicí stará I/3.
II/603 🙂
Problém středočeské části D3 spočívá v tom, že se prakticky celých těch cca 80 km od Mezna až po pražský okruh bude muset postavit naráz, protože to po cestě není na co napojit. Takže se se stavbou bude muset čekat až v zásadě na to úplně poslední razítko u všech úseků a to určitě nebude do pěti let (a to jsem optimistou).
Však taky ve vizualizacích ke středočeské části D3 je uvedeno, že se budou stavět všechny úseky najednou.
eventuelně i úsek D3 305-I není problém postavit zvlášt
Podmínkou EIA je, že se úseky 301 až 305 musí postavit najednou.
Zrovna úsek 0301 se postavit dá klidně samostatně (odlehčí Jílovému, Psárům, Radlíku a Jesenici), 0302 hned po něm ostatně taky.
Nejde to, páč podmínky EIA. Ale co jsou podmínky pro stavební povolení proti názorům doskutérů na internetu.
Co jsou podmínky EIA proti celé naší byrokracii.
ŘSD obvykle staví jen to, kde má naprostou jistotu, že to tak bude a ne že rozjede západní variantu D3 a pak si někdo vzpomene, že tudy ne a bude stavět jinudy. Prostě dokud nebudou všechny razítka, tak do toho nejdou… I u jiných staveb, prostě čekají na vše kolem toho a pokud nějaký sedlák neprodá kus pozemku, tak klidně od toho dají ruce pryč a jdou jinam…
0303 má přivaděč na Benešov, tedy 0301+0302+0303 by teoreticky mohlo být dřív.
Právě „naopak“ – mnohem dřív (už) mohly být úseky 0305+0304. Jenže si bohužel obec Václavice postavila hlavu a do podmínek si stanovila, že se vše otevře naráz. Zde bylo potřeba jít obci velmi významně vstříc a za cenu kanalizace/plynofikace/vodovodu (a klidně i nového kulturáku k tomu) tento odpor překonat.
Kombinace I/3-Václavická spojka-D3 už by znamenala podstatnou časovou úsporu, i když k ideálu hotové D3-Z to to má ještě daleko. Obchvaty Benešova a dalších obcí by se pak stavěly za odlišných podmínek, mohly by být méně kapacitní a levnější.
korálky a zrcátka byste těm domorodcům házet nechtěl?
to je škoda, Mezno – Benešov by šlo postavit zvlášť + Václavickou spojku
Takže se nemá stavět nikde, nebo co jste tím moudrem chtěl říct?