Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Dálnice D3 má 60 kilometrů, dnes se otevřel úsek Bošilec – Ševětín

Výstavba dálnice D3 v ússeku Bošilec - Ševětín. Autor: ŘSD
Výstavba dálnice D3 v ússeku Bošilec - Ševětín. Autor: ŘSD

Cesta automobilem z Prahy na České Budějovice je ode dneška o trochu snazší. Ředitelství silnic a dálnic slavnostně otevřelo nový úsek dálnice D3 od Bošilce po Ševětín. První řidiči budou moci projet po devíti nových kilometrech po úpravě značení kolem 16:00, do konce roku nebudou potřebovat dálniční známku.

„Nový dálniční úsek přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací, které vznikaly vinou riskantního předjíždění v hustém provozu na dvoupruhové komunikaci,“ uvedl šéf ŘSD Pavol Kováčik.

Zmíněný úsek samotný měří 8,1 kilometru, aby bylo možné jej dopravně využívat je ovšem součástí zprovoznění i jeden kilometr navazující stavby Ševětín – Borek, která bude celá hotová až na jaře příštího roku. Dálnice mezi Bošilcem a Ševětínem vyšla na více než 1,2 miliardy. Stavba přitom nabrala skluz, při poklepávání základního kamene v roce 2015 byl ohlášen termín otevření na rok 2018.

Dálnice D3 tak je ode dneška dlouhá 60 kilometrů a vede od hranic středočeského a jihočeského kraje k Ševětínu. Ve výstavbě pak je dalších třicet kilometrů dále na jih, konkrétně jde o deset kilometrů Ševětín – Borek a dvacet kilometrů dlouhý obchvat Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice – Třebonín). Ten by měl být hotov v září 2022.

Poté budou zbývat k hranici už jen tři úseky: Třebonín – Kaplice nádraží (8,6 km), Kaplice nádraží – Nažidla (12 km) a Nažidla – Dolní Dvořiště (3,5 km). Poslední úsek by měl být podle ministerstva dopravy hotov v roce 2025.

Samostatnou kapitolou je středočeský úsek dálnice, kde se příprava neustále zpožďuje. Stavba nezačne dříve než v roce 2024. Celkem má dálnice D3 od Prahy po hranice s Rakouskem měřit 172 kilometrů.

D3 Bošilec – Ševětín

Hlavní trasa:

délka: 8,1 km (+ 1 km ze stavby Ševětín – Borek)

plocha vozovek: 246 144 m2

počet stavebních objektů: 92

zhotovitel: Metrostav, Swietelsky, Doprastav

cena stavby dle smlouvy: 1 248 mil. Kč (bez DPH)

Ze čtveřice poklepávačů v roce 2015 dnes není ve funkci žádný. Autor: ŘSD
Ze čtveřice poklepávačů v roce 2015 dnes není ve funkci žádný.
Autor: ŘSD
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tuzemák
Host
Tuzemák

Napadá mě otázka ne/zpoplatnění úseku Borek-Ševětín, aby to zde nedopadlo podobně jako u Veselí nad Lužnicí. Pro seznámení – D3 vlastně vyrostla v trase silnice 1/3 a vzala tak Budějicím spojení na Prahu po silnici 1.třídy! Řidiči jedoucí na Prahu mají možnost jet po D3, nebo po „staré“ cestě II/603, ale silnice 1. třídy bez poplatku zde vlastně nebude. Jako není to zase tak hrozná cesta, ale všechny obce co zde silnici 1/3 využívaly jako obchvat, se mohou „těšit“ na její návrat. Napadá mě Ševětín. Např. ve Veselí tato část dálnice fungovala x let jako obchvat a po „zdálničnění“ tohoto… Číst vice »

Jarek
Host
Jarek

*na obchvat Veselí

Jirka
Host
Jirka

Ještě ty Budějovice obkružit rychle prosím.

liberal shark
Host
liberal shark

Kapička ke kapičce :-).

mirekk
Host
mirekk

Podle dálniční kamery se už jezdí. Je ale uzavřen levý pruh směrem ku Praze v místě, kde se dosud napojovala I/3

Vít
Host
Vít

Jsem se vsadil se švagrem o láhev skotské, že bude dálnice v jižních Čechách hotová celá až na hranici s Rakouskem a ve středních Čechách se ani nekopne. Já jihočech, on Pražák. Tvrdí, že z Budějovic dál se nekopne. Tak jsem zvědav.

mikiqex
Host
mikiqex

To já také – ve SČ je ta silnice poměrně nově zrekonstruovaná a prý přidali nějaké předjížděcí pruhy, čímž podle mého realizaci dálnice odsouvají. Z Budějovic dál je to přes Šumavu, do čehož se jim zřejmě moc nechce…

Vít
Host
Vít

Ve SČ je pěkná silnice, to je bez debat. Kapacitně ale nestačí. V místech, kde končí předjížděcí pruhy, se tvoří kolony denně.

AAA
Host
AAA

bohužel jenom z/do Olbramovic …. a ještě od Votic ale jen do kopce

VRT
Host
VRT

Problémy našich kapacitních jedniček je především absence připojovacích pruhů a odbočování doleva. Kdyby se podařilo překonat tato úskalí, rázem by se ukázalo, že vlastně ta jednička celkem stačí. Plus samozřejmě zobchvatovat maximum. Což je u Benešovské v podstatě splněno. Až na Olbramovice a Miličín.

Kajman
Host
Kajman

Velký problém je taky praktická nemožnost bezpečného předjíždění ve velmi dlouhých úsecích. Takže obchvaty a odbočovací pruhy jsou dobrý základ, ale ideál by byl střídavý třetí pruh všude – aby řidič věděl, že i když se táhne za polským kamiopnem, tak nejdéle po kilometru ho bude moci bezpečně předjet.

VRT
Host
VRT

No to je samozřejmé. Stoupací pruhy by měly být samozřejmostí (zde máme) + odstavné pruhy, aby bylo v nouzi kam uhnout. Zkrátka nechoďme daleko. Na druhé straně kopce toto mají hned za Chebem na B303. A mimochodem, obchvat je i třeba v Bärnau (hned za Tachovem).

Jarek
Host
Jarek

Okolo Budějovic se staví dva úseky, na další tři pokračuje příprava, a nevypadá to na zásadní záseky. Uvádí se datum dokončení 2025.

Rekonstrukce I/3 a přidání předjížděcích pruhů nemá nic společného se stavěním nebo nestavěním D3 ve středních Čechách, kde se aktuálně bojuje o územní rozhodnutí.

Řekl bych, že do roku 2025 se ve středních Čechách aspoň někde nějak kopne…

MrMarkus
Host
MrMarkus

Nekopne, zvlášť když budou obce zkoušet podobný přístup jako teď Jesenice. R1/D0 se v těch místech navrhovala s ohledem na D3, stejně tak je s D3 počítáno při návrhu linky D metra s velkým terminálem pro autobusy z Vestce. D3 je v těch místech plánována desítky let a jak se daří aktivistům stavbu odkládat, mezitím se už za miliardy udělaly jiné návazné části systému. Samotná Jesenice od roku 2000 výrazně povyrostla a to zejména ve své západní části, tedy relativně blízko tomu obávanému dálničnímu křížení. Každý kdo se jen malinko snažil, dokázal si tyto informace o plánech zjistit z veřejných… Číst vice »

Vít
Host
Vít

Tam jsem nepochopil, proč se nedá Jesenice objet po okruhu bez známky, jako u jiných měst.

noerf
Host
noerf

Mám pocit, že by se ve středních Čechách dalo ještě stavět s Mezna do Miličína. Tam je tuším územní řízení hotové a cesta by se zrychlila a ušetřila další obec od hustého provozu.

Jarek
Host
Jarek

To těžko, D3 opouští trasu I/3 a od současného konce pokračuje západně. Jakýkoliv návrat na I/3 už je viditelná zajížďka.
Severně od I/18 ani není po čem se na I/3 vracet (dokud nevznikne Václavická spojka).

Eda
Host
Eda

A co sázka jestli bude se bude dřív jezdit z Prahy do Budějic po dálnici nebo z budějovického letiště poletí první linkový spoj ? 🙂 Ta by byla myslím stejně ošemetná..

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Rakušané čekají se svou S 10 na hranicích, budo sále více lačt na naše dokončení.

Vlada
Host
Vlada

Super. 🙂

Josef Hošek
Host
Josef Hošek

Pokud nebude dostavěná část okolo Benešova, postrádá tato trasa od Prahy smysl

VRT
Host
VRT

Kdo jezdí z TA do Budějic, myslím, že je celkem spokojen.

Vlada
Host
Vlada

Mezi Táborskem a ČB lidí jezdí dost každý den. A celkově to zpohodlní cestu až na hranice nebo opačně do Prahy. Hlavně příští rok na jaře se otevře úsek až do ČB. 🙂

Jarek
Host
Jarek

Nepostrádá. Obchvat Tábora a Veselí n.L. byl velký posun vpřed.
Nedávno se zrušil i šílený průjezd Borkem a Marešova zatáčka.
Aneb buďme vděční i za to málo…

VRT
Host
VRT

Stejně je vtipné, jak jsme vděční za něco, co je v normálním světě norma a co se stejně staví z našich peněz. Případně německých.

Jarek
Host
Jarek

No není, spíš mě fascinuje, kolik toho krize a Bárta odhodili o 10-15 let do budoucnosti…
Tehdy před 7 lety SOKP vypadal, že plynule naváže směr Běchovice, taktéž Su-Vo na předchozí stavbu, nebo pokračování D3 na jih naváže na obchvat Budějovic. O berounském tunelu se vedly reálné diskuse a na všechno byly volné stavební kapacity…
Divím se, že se vůbec pokračovalo v přípravě plzeňského tunelu.

Lech Malý
Host
Lech Malý

No tak né každý jede z Prahy, třeba pro cesty z VyČ a z Moravy směr JiČ to je určitě přínos (v kombinaci s I/19).

Pavel Z.
Host
Pavel Z.

Tam by měla být minimálně rychlostní silnice!!! Myslím spojení Vysočiny, Moravy atd. Nejlépe Tábor – Humpolec

Poudy
Host
Poudy

Klidně dálnice: Plzeň-Tábor-Humpolec. Byla by to skvělá spojnice ČB-Brno a ČB-Plzeň a taky takový další Pražský okruh, kdy kamiony z Německa na Moravu by mohli tudy 🙂

Fedexak
Host
Fedexak
Rossec
Host
Rossec

Ten kdo slibuje nějaké většį silniční a železniční stavby po roce 2021, by měl pod pohrůžkou vězeni stvrdit, z čeho se to bude financovat.

VRT
Host
VRT

Jako že se po roce 2021 přestanou vybírat daně?

...
Host
...

Kéž by. Ale takové štěstí nás asi bohužel nepotká.

Medvěd
Host
Medvěd

Že z Bruselu už penízky nebudou, bude se to dělat za naše daně! Holt budeš (budeme) platit víc………….

mirekk
Host
mirekk

Na mapy.cz jsou rychlí jak draci. Už nový úsek ukazují

Honza
Host
Honza

Ukazují, ale ještě nemají v plánovači.

mirekk
Host
mirekk

No jasně že nemají, když bude zprovozněna až v 16:00

Kajman
Host
Kajman

Už je tam.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll