Autobusy

Zrušeno. Do soutěže na 226 autobusů pro firmu Ústeckého kraje se nikdo nepřihlásil

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) musela zrušit další soutěž na nákup nových autobusů, které mají postupně přebírat výkony soukromých dopravců v Ústeckém kraji. Do soutěže na dodávku celkem 226 autobusů se nakonec nikdo nepřihlásil.

Zrušení soutěže vyplývá z informací na profilu zadavatele. Jedna z největších zakázek posledního roku zřejmě odradila zájemce hlavně krátkými dodacími lhůtami: první autobusy měl výrobce dodat do deseti měsíců po podpisu smlouvy, všechny do dvou let.

DSÚK už v létě zrušil jednu soutěž na pronájem autobusů antimonopolní úřad, teď ji ruší sama. V tendru firma poptávala až 90 autobusů o délce 10,5 metru, 71 dvanáctimetrových autobusů, 29 autobusů o délce 13 metrů a 36 patnáctimetrových. Objemem zakázky šlo o největší letos vypsanou soutěž na nové autobusy v Česku.

Jedním z důvodů, proč se nikdo nepřihlásil, je naplněná výrobní kapacita výrobců autobusů, protože v současné době je poměrně velká poptávka po nových vozech, soutěží jiné kraje či velcí dopravci. Dopravní společnost Ústeckého kraje si i nadále chce nakoupit vlastní autobusy, o dalším postupu rozhodne Rada Ústeckého kraje na svém nejbližším zasedání,“ řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková.

DSÚK zatím jezdí s pronajatými autobusy, zatím má smlouvy do poloviny příštího roku. Jak se jí podaří sehnat vlastní autobusy do začátku prázdnin, není jasné. „Pořízení vlastních vozů bylo od počátku plánováno k ostrému rozjezdu společnosti od 1.7.2019. Jelikož z důvodu dlouhodobého porušování smlouvy společností TD BUS a.s. v oblastech Děčínsko a Ústecko musela DSÚK začít zajišťovat dopravu již od 15.9.2018, bylo třeba zajistit v krátké době vozy jinou cestou, je to tedy řešeno pronájmem do doby pořízení vlastních autobusů,“ dodala Fraňková.

Ústecký kraj je první, který po neshodách zejména se společností Busline (nyní TD Bus) šel cestou budování vlastního dopravce. Krajští zastupitelé vizi vedení kraje zřejmě věří: minulý týden schválili rozpočet, který počítá s navýšením výdajů na autobusovou dopravu o 42 %. Současně radní už dříve schválili ručení za úvěry DSÚK až do výše jedné miliardy. „Rozpočet s očekávaným nárůstem nákladů na autobusovou dopravu je připravený tak, aby odrážel situaci na dopravním trhu v Ústeckém kraji, tak aby ceny dopravy reflektovaly situaci v celé republice, odrážely nárůst mezd řidičů a dalších pracovníků v dopravě, cen pohonných hmot, pronájmů a dalších nákladů,“ sdělila Fraňková.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
J. Bubla
Host
J. Bubla

Dosavadní dopravce si ty autobusy i s odbavovací kasou nabouchá za trenky? To si je nemohou odkoupit nebo pronajmout? Spíš to celé připomíná další obrovský tunel, kterými je už ÚK proslulý. Viz miliardová garance z rozpočtu.

Martin
Host
Martin

Autobusy po dezinfekci budou jezdit v Libereckém kraji. Jen ta dezinfekce je důležitá protože jsou ve prasečím stavu.

Zd. V.
Host
Zd. V.

Je pěkné, že situaci komentuje pan Hanza, ale nemyslíte si, že oponetura jen jedné z několika mluvčích Krajského úřadu Ústeckého kraje je dostatečná, paní Fraňková se do toho jako pan Hanza opřít nemůže, příště vyberte někoho se srovnatelnou možností vyjádření názoru a zbytečně nešpiňte na začátku pověst nového dopravce, zaměstnanci mají prý alespoň tabulkové platy a pokud jsem dobře obeznámen, někteří maličcí vlastníci dopravních licencí jezdí pro obce také formou příspěvkových organizací, př. Kadaň asi také město postiženo zmíněným „socialismem“ jelikož tam asi dvacet let vládne ODS, takže kolega, tzn. účelové špinění organizace, jejíž vedení je velmi zkušené dokonce lidé… Číst vice »

VN111
Host
VN111

Jen prosím bych chtěl reagovat na to co píšete.Ty platy jsou u řidičů tabulkové,ale zeptejte se přímo řidičů kolik dostávají,prý se nejádná o žádný posun, ptal sem se jich přímo.A k tomu navýšení na km je tak velké že by jim mělo náležet nějaké přidání,když si prý berou místo 42kč za km, prý 66kč za km.To je rozdíl obrovský co myslíte prosím?To nehovoří moc v dobré vedení tohoto odvětví,a to nechávám stranou mimořádnou dotaci ve víši 50000000kč za tento rok této společnosti.VN

Zbyněk
Host
Zbyněk

Ano, máte pravdu, není jisté to, že to jsou zrovna ty tabulkové platy, důležité je zlepšení jejich postavení, ale určitě nemůžete s klidem říci o penězích, které tekly do soukromých firem – věc průhlednosti financování je zde (když toto píšete) mnohem jasnější.

Jenda
Host
Jenda

Myslím, že významným problémem v zakázce jsou požadavky kraje „přehodit“ velkou část zodpovědnosti na dodavatele autobusů v kritériích, které by si měl zařídit sám prostřednictvím vnitřního dopravce. Jde zejména o vybavení kompletním odbavovacím zařízením což nespadá do výrobního programu výrobců autobusů. Dnešní situace na trhu je i v této oblasti vyhrocená a i kdyby se dodávka autobusů teoreticky mohla stihnout (byť kolují informace, že výrobci mají kapacitu zabranou do roku 2020), tak který výrobce podstoupí riziko, že nesplní kompletaci dodávky protože nesežene krajem specifikované odbavováky. Jako druhotný problém vidím v 15 metrových autobusech, prošly mírným nabídkovým útlumem. Čistě teoreticky mohl… Číst vice »

Moza14
Host
Moza14

Jak řekl teplický primátor a krajský zastupitel Hanza, nelze na sebe naroubovat socialismus a kapitalismus. Vzhledem k dodacím lhůtám výrobců autobusů jsou krajské požadavky absolutně mimo.

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

Pokud oslovili jen ty naše 2 výrobce v našem malém českém rybníčku, tak se nedivím… Ale autobusy vyrábí i Solaris, MAN, Mercedes, Scania, Renault, Irizar, IKARUS a provokativně i spousta čínských výrobců, kteří by se rádi dostali na Evropský trh… Podle zadávacích parametrů to na mě působí tak,že se předpokládalo že to dodá SORka… přidávám další šťuchane – pokud budeme vycházet z nesrovna telně nižších nákladů na práci, energie, díly apod – musí být výrobci s dopravou busů přes půl planety cenově jasnými vítězi.. uvedu příklad na na nových bezdrátových sluchátkách – O2 prodává set 2 sluchátek (pecky do usší)… Číst vice »

Martin
Host
Martin

výrobci které uvádíte se mohli přihlásit, žel UK kraj je pro ně nedobrá destinace tak se na to vykašlou. Apropo jel jste čínským autobusem? asi ne když píšete to co píšete. Na Sorku to psané právě není.

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

Jel jsem v mnoha čínských autobusech – jsou to autobusy jako každé jiné.
jsou na stejné ne-li vyšší kvalitativní úrovni než ty naše evropské.. Ale samozřejmě bych byl radši kdyby to vyhrál SOR jako jediný opravdu český výrobce vlastněný českým kapitálem.

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

A mimochodem Scanie a MANy operují pidi dopravci v rámci PIDu, Renaulty a SORky operuje DPPraha, Mercedesy operuje ICOM, Solarisy operuje vícero městských dopravců v ČR – takže to co tu tvrdíte „žel UK kraj je pro ně nedobrá destinace tak se na to vykašlou“ je už z podstaty prostě blábol.. slovy klasiky – sorry jako.. 😛

Martin
Host
Martin

je zjevné že nevíte co říkáte. čínské šmejdy používá ČSAD Vsetín a můžu vám říci že to je to nejhorší co je. Kvalita je prachbídná, autobusy po roce mají takovou korozi jak po 10 letech provozu. A cestující jedou jak v recréu ve Francii. O autobusech Man apod to vím i bez vás kde jezdí. Jenže problém je za a) dodací lhůtě výrobci mají vyprodáno min na rok a půl. A je šuma fuk jestli Mercedes nebo Man či někdo jiný. Koukněte se na článek o 2 autobusech ČSAD Liberec VDL čekali na ně 2 roky!!! Tohle není výroba rohlíků.… Číst vice »

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

Milí Martine, čínskými autobusy různých výrobců jsem jezdil v Číně a znova Vám opakuji, že v nich není rozdíl – jeďte se tam podívat předtím než začnete někoho obviňovat, že o ton vůbec nic neví.. Za další – čínské autobusy začal nasazovat i Flixbus… No a na konec – kraj může na překlenovací období koupit nějaké ojetiny v dobré kvalitě jako to udělali někde na severu Čech – viz článek na zdopravy.cz. (???Česká Lípa???)Ostatně stejně to dělala u nás v ČR s nákupy ojetin Arriva – ale totální vraky – a stejně to dělají s kvalitními ojetinami další naši soukromí… Číst vice »

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

Pane Sůra hoďte sem ten link na ty autobusové ojetiny

Martin
Host
Martin

Tak se zeptejte v ČSAD Vsetín tam dodnes litují že to koupili. A to jak firma tapety především cestující. Na díl se čeká měsíce. Zkuste se podívat trošku na ty vozy blíže. Vidí to kopec hřejí se motory. A FlixBus jezdí zájezdovymi vozy ty budou jezdit na linkách? Porovnavejte porovnatelne.
I když pro Ústecko to stačí víc nepotřebuji ta komo ludra

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

Je na managementu jaký autobus si koupí – jestli kvalitní kus nebo nejlacinější šunt – ať už je to vyrobeno kdekoliv – třeba ten přešlap co udělali s autobusovou flotilou cca před 10 lety v tehdejším ČSAD Kladno – teď ta obec daleko na východě v kopcích někde u Slovenska.. Vždycky se někdo najde..

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Začalo to sporem o název a vyštípáním Dopravního podniku Ústeckého kraje. Neustálá nespokojenost a snaha o něco lepšího je jistě hnací silou pokroku, ale nakonec někdy, kdo chce mít moc, má toho nakonec velmi málo.

Gejza
Host
Gejza

Rád bych se mýlil, ale obávám se, že si kraj tím DP zadělává na veliký prů*er.

Ondřej
Host
Ondřej

Dobře jim tam, s vlaky to bude do 5 let podobné.

Ondřej
Host
Ondřej

Dobře jim tak. Hlavně, že mají dopravu o 40% dražší a bude se jezdit horšími vozy.

Partneři



CSCARGO
RSD