ÚOHS zrušil firmě Ústeckého kraje soutěž na 49 autobusů, dopravce chystá rozklad

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.czAutobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Plány Ústeckého kraje na vlastního dopravce dostaly velkou ránu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil loni založenému krajskému dopravci

Plány Ústeckého kraje na vlastního dopravce dostaly velkou ránu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil loni založenému krajskému dopravci Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) dvě soutěže na pětiletý operativní leasing na celkem 49 autobusů pro dopravu na Ústecku a Děčínsku.

Kraji tak hrozí, že pro předpokládaný start v provozu v červenci příštího roku nebude mít včas autobusy. Kraj s verdiktem nesouhlasí a chystá rozklad.

„Úřad shledal ve správních řízeních, že zadavatel postupoval v rozporu se zákonem o zadávání veřejných zakázek, když nestanovil lhůtu pro podání žádostí o účast tak, aby byla zajištěna přiměřená doba pro úkony dodavatelů k přípravě a podání žádosti o účast,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Soutěž zrušil, zakázal současně uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem.

Podle krajského náměstka pro dopravu Jaroslava Komínka se závěry ÚOHS nesouhlasí a podají určitě rozklad. „Rozhodnutí je plné nesrovnalostí. Máme několik zájemců a úřad tvrdí, že není přiměřená doba,“ podotkl Komínek. Podle mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělové se s verdiktem ještě seznamují.

Námitku podala firma MKPK Transport, která leasing ani nic s autobusy nemá v předmětu podnikání, nemá ani vlastní webové stránky či jiné kontakty kromě písemné adresy v obchodním rejstříku. Z něj jde dohledat několik znaků propojení se společností BusLine, která v Ústeckém kraji zajišťuje část provozu.  Pod jiným názvem sídlila na stejné adrese v Praze, jako firmy patřící pod  BusLine. Její jednatel Marcel Smejkal působí ve firmě, v které dříve působil například majitel BusLine Jakub Vyskočil. Busline na dotazy ke spojení s touto firmou nereagoval.

Vztahy mezi krajem a BusLine jsou v poslední době značně vyhrocené.Firma uvedla, že své aktivity v Ústeckém kraji prodala společnosti Autobusová doprava Podbořany, ta je rovněž personálně propojená s MKPK Transport. Spor se týká především navýšení mezd řidičů. BusLine na konci dubna navštívila policie v  souvislosti s kauzou libereckého dopravního podniku. Server Seznam Zprávy informoval o nahrávce hovoru mezi tehdejším šéfem libereckého dopravního podniku Lubošem Wejnarem a někdejším šéfem BusLine Jiřím Vařilem.

Ústecký kraj chce postupně veškerou autobusovou dopravu zajišťovat vlastní firmou.

Tagy BusLine Dopravní společnost Ústeckého kraje MPKP Transport ÚOHS Ústecký kraj
2 komentáře