Zrušené vlaky, velká zpoždění. Uzavřený koridor v Poříčanech výrazně komplikuje cestování
Vykolejení nákladního vlaku ČD Cargo v Poříčanech. Foto: Drážní inspekce
Dvě rychlíkové linky začnou a skončí v Kolíně, jedna v Nymburce.
A to je normální že když najede mašina do šturcu tak se položí na sousední kolej? Myslel sem že odvraty do šturcu jsou právě proto aby podobné případy neohrozily provoz na hlavní koleji.
Ono hlavně není normální projet na červenou a narazit do toho šturcu. Navíc, když jste tam dva…
Přesně.
Ve dvou (více lidech) se paradoxně ty červené projížděj docela často.
Čím to? Napadá mě jen slovo začínající na S, má jen tři písmena…radši ho nenapíšu, aby mě nesmázli 🙂
Mě fascinují tyhle úhybné manévry vyhýbající se naprosto krystalicky čisté otázce. Takže vlak projel stůj, což sice neměl, ale reálně tam jede do šturcu, který tam z nějakého důvodu je a jako správní krizoví manažeři, co očekáváme, že se má stát? Vlak se o něj zarazit? Asi těžko. Relativně kontrolovaně zastavit mimo kolej a neohrozit hlavní kolej (proto tam ta výtažná je, ne)? Převrátit lokomotivu a vozy do profilu ohrožené koleje?
No jo, no, promiňte 😉 Každopádně ten šturc tam sice z nějakého důvodu je, ale proti rozjeté soupravě nic nezmůže. Toto o něm například píšou na wikipedii:
Konstrukce zarážedel vychází z místních podmínek, respektive očekávané síly, kterou zarážedlo má pohltit. V žádném případě není zarážedlo konstruováno k tomu, aby běžně zastavovalo lokomotivy, vagony nebo soupravy. Dokáže pohltit pouze mírný náraz. Při větších dynamických silách dochází k destrukci zarážedla i vozidla či vlaku, vykolejení apod.
I „energy-absorbing“ zarážedla umí bezpečně zastavit vlak třeba jen v 15 km/h.
Nejde o to aby se vlak o šturc zastavil, ale aspoň se mohl vyklopit na druhou stranu
No, blížíme se odpovědi. 🙂 Betonový šturc tedy asi nebude ideální, při větší energii zásadně způsobí šplhání. Kluzná/brzdná zarážedla nákladní vlak taky nezastaví, ale alespoň by to náraz rozložilo mnohem plynuleji na konci by jej asi lokomotiva v pohodě rozdrtila a možná pokračovala přímo a tam se zapustila do země… Možná by obyčejný pražec na takové situace fungoval lépe? Nebo zarážedlo z naohýbaných kolejnic, nevím jak se mu říká, to se také při překročení síly poddá.
Obecně se ví, že betonová zarážedla jsou na houby, ale z nějakého důvodu jsou u nás pořád oblíbená.
Další CRTL-C a CTRL-V z Wikipedie:
Provedení trvalých zarážedel je navrhováno podle místa použití. Na hlavových nádražích (např. Praha Masarykovo nádraží, Luzern ve Švýcarsku aj.) jsou zarážedla konstruována jako masivní betonová s tlumiči nárazu. Na tratích s menším nebo lehčím provozem se konstruují zarážedla lehčí konstrukce, např. z ohýbaných kolejnicových profilů, někdy se používá pouze násyp štěrku, písku či zeminy. Před oba druhy zarážedel se zpravidla umísťuje příčný pražec, upevněný přes hlavy kolejnic. Před zarážedlem se také zasypávají kolejnice pískem, kamením nebo štěrkem, který má pohltit nebo snížit kinetickou energii vozidla nebo soupravy a tak je zastavit nebo zbrzdit.
Určitě zajímavé bude, jak toto zanalyzuje DI.
Nezaznel důvod projetí stůj, mohla to být závada. Příště by to mohly být ujeté vagóny nebo cokoliv. Prostě ten sturc tam ma být aby se nenormální situace nestala katastrofou
Já neříkám, že tam nemá šturc být 💁♂️
Jak může nějaký idiot přehlédnout oranžovou a potom i červenou pokud to s ním teda rovnou neseklo? S autem to jde švihnout někam na stranu ale tihle ,, inženýři,, nemají moc na výběr v těch dvou železech. O to víc by měli čumět.
Vážený pane, kdo se takto ptá, značně zvyšuje pravděpodobnost, že mu samotnému přijde názorná odpověď… Byl bych s podobnými otázkami a soudy poněkud opatrnější🙂
Doplnil bych to, že NAD za linku S1 jezdí až do Kolína
NAD neobsahuje stanici Poříčany? No, dnes ráno i odpoledne autobusy zajížděly až k budově nádraží.
Minulý týden jsem tam pořídil pár záběrů, jak to tam po té rekonstrukci vypadá… A za pár dnů takový průšvih. Video ze stavu stanice po rekonstrukci a týden před nehodou:
https://youtu.be/L1jkWyM66sc
Výlukové jízdní řády kde?
Ale možná je to tak lepší, aspoň je nějaká šance na odškodnění, když vlak bude mít „neplánované“ zpoždění.
Myslíte si, že se něco takového dá udělat za 22 hodin od nehody???
Ale aspoň předem zrušit konkrétní vlaky linek S2 a S22 do Lysé (třeba vše kromě 60’taktu). Takto se napsalo, že „pojedou, ale se zpožděním“, reálně v ranní špičce se stejně půlka z nich nejela a rušily se trasy „za pochodu“
A které vlaky vylosovat? Stojí vlak ve stanici, čeká na výpravu, může jet hned nebo za půl hodiny.
Pokud se zruší ten dřivější, bude se muset čekat na pravidelný odjezd pozdějšího, i kdyby zrovna bylo volno(po zpozdenem rychliku,…)
Ale jo říct že pojede cca 1 vlak za hodinu, by se mělo.
Z Lysé se jezdí už v intervalu 60 minut, všechny S22 končí v Lysé
Na to snad existuje nějaký krizový plán.
Aha on žádný není.
Jenom dotaz: je šance že po odklízení cisteren dojde alespoň ke zprovoznění jedné TK??
Jedna je lepší než nic, ale pořád zoufale málo.
V tomto místě stačí plnohodnotně zprovoznit jednu kolej a zvládne komplet jeden směr. Lepší je ten z Prahy.
Při průseru u Smíchova se otáčí. V ranní špičce se jede do Prahy, v odpolední z Prahy, odklon přes Krč je pro všechny protišpičkové vlaky a „vylosované“ sedlové.
Doplnění: Od vl. 1305 ukončena R23 v Lysé n/L:
https://regiojet.cz/aktuality-z-provozu/aktualne-na-tratich-a-silnicich/vyluka-r23-rijen
Alespoň že tak… protože ČD poměrně výrazně omezily své dálkové i regionální spoje ve prospěch kapacity na odklonové trase (Hradečany, Svitavy, S3), to samé KŽC (S34), jen RegioJet tam stále cpal všechno…
Kolik spojů za hodinu tam mají ČD a kolik RJ?
Dnes je to paráda při cestě z Boleslavi do Prahy. Skoro celou cestu jede autobus, neboť trať je jako každý rok několikrát opravována a když konečně přesednete na vlak, jako bonus vás z něj v Satalicích vyhodí s tím, že zbytek cesty si už nějak máte zajistit sami.
Dobrý způsob jak lidi vyhnat do aut.
A pak se divte, že i po Praze (de facto) jsou všude velehory aut.
Případní zájemci o cestování VHD jsou ihned odehnáni nekompetentními organismy…
Ono se ještě něco děje(asi nejdou přejezdy) mezi Měšicema a Neratovicema. Os to trvá projet 25 min. Arriva nákládá do autobusů už v Měšicích.
U Neratovic přejezd určitě fungoval, stáli jsme tam s autobusem. Takže dráha škodí kde může 😀
A jak jsem tak koukal na zastávce MHD v Čakovicích, 95% aut stojících v koloně vezlo jen řidiče. Takže si to děláme sami. Určitě nebydlí někde v lese a kdyby se trochu ponížili, autobusem se do práce taky dostali.
vsadím se že půlka vlaku stejně nadává na České dráhy
Protlačit novostavbu Čachovice – Milovice + zdvoukolejnění zbytku 071 a je to.
No jo, Všejanská spojka…Uvidíme jestli po 8 letech ministrování ANO budou nynější ministerští k něčemu viz zpráva z loňska (Havlíček/Faltýnek/Schillerová):
„Šlo přitom o představení projektu přímo ve Všejanech, kde proti stavbě nedávno vznikla petice. Důležitost vysvětlit potřebu této stavby ale stát podle nákladních dopravců podcenil.
„Celá akce byla jedním slovem komunikační Waterloo odpovědných orgánů. I sám pan náměstek ministra zemědělství se veřejně divil, že je tam za státní orgány sám a kde jsou ostatní kolegové z ministerstev,“ popsal výkonný ředitel ŽESNAD.cz Oldřich Sládek“
https://zdopravy.cz/stat-presvedcoval-obcany-ke-stavbe-trati-do-mlade-boleslavi-bez-zastupcu-ministerstva-dopravy-87322/
Nevíte prosím někdo, jak na tom jsou ti dva z mašiny?
leží v nemocnici
🤣🤣🤣
Viník je z pohledu zdejších drážních odborníků jasný. SŽ za špatný projekt a dispečer ČDC, protože vlak zavedl přes Prahu a ne přes Mělník. A ještě ODS, protože v roce 1995 podpořila vznik senátu.
Nezapomeňte na Pernera, který tudy trať v roce 1845 trasoval. Pak vedení Severní státní dráhy a později StEG, které vybudovaly a rozvíjely stanici v Poříčanech.
Historické nepřesnosti možné, laskavé znalce prosím o opravy 🙂
Ještě bych přidal Georgij Stephensona. 🙂
George
Svůj podíl bude mít i Praotec Čech. Kdyby jen popošel o pár kilometrů dále…
Tomu to vyčítám zdaleka nejvíc…
Stephensoněnko
Ještě nějaký Morse, američan. Kdyby nevymyslel datový přenos, tak se to podařilo ututlat a evakuovaní by podepsali mlčenlivost.
…a taky ještě nezapomeňme na Boha, že stvořil tento svět….
Jojo…že tu trať nenaplánovali samými mosty a tunely podle pravítka…
Celkem bych byl rád u toho, jak budou řečeným orgánům a Ing. Pernerovi zasílat obsílku…
Adresu, kde se Perner nachází víme, takže mu ji můžeme doručit přímo do „bydliště“.
Ráno jsem jel Sp 1543 a jízda skončila v Satalicích. Dál jděte pěšky.
Buďme upřímní, tahle mimořádnost je fakt na ho*no..
Opět vydařená cesta. Naštěstí jsem vlak opustil jako 99% lidí už v Čakovicích. A to jsem po půl roce potřeboval jen do Vysočan. Řekli nám to pár minut před Čakovicema. A moc nevěřím, že je to napadlo až tu dobu. Vlaky z Prahy už měly zrušeny odjezd v idosu.
Tady bude železniční doprava v takovém stavu, že se zruší jízdní řády a lidí prostě přijdou na nádraží a počkání až něco pojede.
Samozřejmě že se musí dělat důležitější práce, než hlásit mimořádnosti. Štipat lístky a hledat záminky k opakování kontroly (nemám signál, nevidím kupón na krndačce, přijdu znovu)
Poříčany – velmi nepřehledná stanice, kde již došlo k mnoha mimořádným událostem. Přesto při rekonstrukci SŽ nezajistila kódování ve všech kolejích (kóduje pouze první, nultá a druhá kolej (u čtvrté si nejsem jistý), u těch zase nejsou opakovací předvěsti) ani opakovací předvěsti u všech kolejích (směrem na Prahu nejsou nikde, směrem na východ nejsou u 1., 0., 2. koleje). Nechápu, proč není zřízeno kódování všude a opakovací předvěst u každé koleje. Proč se na tomhle šetří a veškerá odpovědnost hází na jednoho člověka, to je smutné. Nejhorší situace je ta, když od nástupiště nevidíte na návěstidlo a ani nemáte kód.… Číst vice »
3. SK tuším kóduje.
Nevidím,jedu pomalu. Stojím a nevidím na návěstidlo, žádám si výpravu. Má s tímto postupem někdo další zásadní problém???
Postup je samozřejmě daný, tady jde o prevenci železničních nehod, provést taková opatření, která snižují možnost selhání lidského faktoru. Tedy v ideálním případě vlakový zabezpečovač, který zasáhne při překročení brzdné křivky a vlak zastaví. Do té doby všude kódování a opakovací předvěsti. Malé srovnání – zatímco dříve bylo možné postavit vlakovou cestu na obsazenou kolej, dnes to zabezpečovací zařízení při běžném stavu nedovolí. Vaší logikou, k čemu lepší zabezpečovací zařízení, když postup, že se nesmí postavit vlaková cesta na obsazenou kole, je přece daný? Ono lepší než furt trestat a poučovat chybujícího člověka, je vybudovat pořádnou infrastrukturu, která snižuje možnost… Číst vice »
Souhlasím s Pavlem, máte naprostou pravdu.
Obzvlášť u nákladního vlaku, kde se to s přesností jízdního řádu nebere tak tragicky…
Jistě, ale mám za to, že lepší je návěstidlo umístěné tak, aby bylo kvalitně vidět, než se utěšovat tím, že postup při špatně viditelném návěstidle je k dispozici. Pro bezpečnost je to určitě lepší varianta.
NAD aktuálně vedena až do Kolína.
Před chvílí jsem přijel náhradním autobusem z Peček do Brodu a Poříčany jsme normálně obsloužili, jelo se až ke staniční budově.
Jely celkem 4 autobusy zaráz, takže lidi se vešli, pouze v prvních dvou se stálo, ale u nás bylo ještě pár volných sedaček. Jeden z autobusů měl i nosič na kola, vezl jeden hnátolam.
Informace cestujícím v rámci možností.
A proč se nejezdí odklonem přes Kácov? Vždyť je to tak hezká lokálka.
Tak na celodenní veýlet je to dobrá odklonová trasa.
Že by nízká rychlost a ještě nižší kapacita, plus i tak plná trať od Benešova? Muselo by se alespoň trochu investovat do prvních dvou parametrů, aby se o tom dalo byť jen uvažovat. Chápu, měla to asi být ironie, ale přesně to odráží zdejší přístup „nemá to cenu, stavme raději více silnic“.
Vésr pacifikem odklony z tratě Praha-Kolín samozřejmě nemá cenu. Cenu má VRT Polabí, v tomto smyslu.
přesto jsou názory že by stačilo dál vylepšit koridor
Na 200 km/h. A nějak vyřešit vzpurná města na cestě, která nesouhlasí s vybourám , aby jim tam vlak projížděl rychleji. Protože pro zastavující vlak těch 120 km/h na oba kilometry od stanice stačí víc jak dost.
No…akorát že z celé VRT bude možná realizováno to, že se obě trati (hradecká i kolínská) upraví pro rychlosti vyšší než 160 km/h…
No protože by cestující sice povozili hezkou krajinou, ale taky pěkně pomalu…
No to sice jo, ale o to nejde. Hlavně aby měl radost český guru našich lokálek pan Šatava.
Není to na Kácov trochu daleko? Z Kolína přes Ledečko a Čerčany, ne?
(no popravdě, potkat na Sázavě takové pendolino tažené brejlovcem, to by bylo dost zajímavé 😁)
Mě by zajímalo jakou účetní hodnotu má ta mašina , bo dle odhadů DI je škoda na vlaku 2.5 míče … Ty dvě cisterny jsou na odpis a ať mi nikdo neříká že mají menší hodnotu než mega … Spíš víc , mašina na odpis ikdyz je to babička tak mi to nějak nevychází do počtu když vezmu v potaz kolik stál Plecháč při pořízení v Bulharsku …
Škoda je vyčíslena z účetní hodnoty, nikoliv z tržní.
Když naboříte 40 let starou Š120, tak z pojistky nezaplatíte ani tu cestu MHD do pojišťovny a zpět domů, i když tržní hodnota téhož auta jako veterána je ve statisících.
Proto jsem psal že by mne zajímala účetní hodnota ..
Jako škoda by se němela brát hodnota zbořeného plecháče, ale hodnota lokomotivy ktérá ho nahradní. Ovšem tímhle řetězením se na konec dostaneme k tomu, že bude potřeba koupit lomotivu novou. Takže tyhle výpočty škod jsou jen nějaká imagimarní hodnota, než skutečná výše škody.
Opravdu? https://auto.bazos.cz/inzeraty/skoda-120l/
Okolo 50.000 Kč za kus.
Opravdu
zde veterán Š120LS za 220 000 Kč.
https://www.rajveteranu.cz/48814-skoda-120-120ls-frydek-mistek
Na bazoši asi „veterána“ neseženete, tam tak více či méně prorezlý šrot.
Proto si to musíte za adekvátně tučné pojistné pojistit jako youngtimer.
Nenechte se zmást tvarem čela, tohle opravdu není Plecháč.
Je to stejnosměrný Plecháč.
Takhle jo.
Jenže Plecháč je střídavý 🙂
To je pravda, na čele je vidět 123.014-3. Jako „Plecháče“ se označuje o kus mladší řada 242…
A jak jezdí S2, S9 a S22?
1 pár za hodinu, a zpožděný a plný.
Jezdí jen S2, takže hodinový takt Praha Masarykovo nádraží – Kolín. Ale o dodržení jízdního řádu silně pochybuji. S9 a S22 jsou z Prahy zrušeny. S22 pendluje jen mezi Lysou nad Labem a Milovicemi.
má jezdit obojí: https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/42081/
Přičemž poslední ku Praze odjel např. z Lysé n.L. v 8:31 (v Praze +43) a další pak až v 10:31! Další v 11:31 ještě nevyjel a má z Nymburka psáno +30. Nic jiného se z Lysé ani Čelákovic použít nedá. Takže asi tak.
Ráno byla v provozu jen S2.
ČD Cargo – jistota práce s.budoucností – žádný komentář.
Jistě. Diskuze plná odborníků s letitou praxí na stanovišti strojvedoucího a VŠ diplomem z oblasti zabezpečovacího zařízení. 🙂
Přesně…, ovšem vždy cokolov se přihodí, tak jsou skoro všichni třeba ty strojvedoucí nebo generálové, piloti, ministry atakdále, prostě co by to všechno dělali bezvadně a bez chyb a hlavně za málo peněz, než ti co to dělají a občas prostě něco podělají.
No na druhou stranu, pokud opravdu projel Stůj a bouchnul to do zarážedla tak člověk asi nepotřebuje mít VŠ dopravního směru aby tušil kde bude nejpravděpodobněji chyba.
Otázka je, proč to projel. Jestli měl poruchu, nebo jestli se nevěnoval provozu anebo jestli mu to, jak je na DOZetách častým zvykem, „shodili před rypákem“, protože jede pomaleji než čekali a potřebují pustit něco jiného.
No hlavně, že traťová část ETCS už tam je, ale skuteční odboníci žehrají nad zákazem provozu parních mašin.
tak počty parovek, které způsobí nějakou podobnou mimořádnost nejsou poslední léta zrovna vysoké. a obvykle to za sebou nevozí kotle se smrádky a čmoudíky.
Znám Cargo dobřě. A věřte mi, problém v té firmě je docela jinde než „u kolejí“.
Proč jsou při tomto pomalém propouštění vlaků přes rozkopanou trať některé zvýhodňovány a některé naopak znevýhodňovány? Včera jsem jel R 882, příjezd do Prahy v 0:29 místo 21:19. V některých stanicích (Lysá, Čelákovice, H. Počernice) nás několik vlaků předjelo, mj. i osobáky nebo komerční vlaky RJ. Proč nejsou ty vlaky z těch stanic vypouštěny v tom pořadí, ve kterém do nich přijely, ať je to fér pro všechny? Tady by snad ani nevadilo, kdyby měl nějaký dálkový vlak „poskakovat“ za osobákem, beztak těch zastávek na této trati moc není.
Totez vcera s EC 120, kdy v Celakovicich pustilo SZ vlak Regiojet, ktery jel pouze z Havirova, mel mensi zpozdeni a prijel snad az 20 minut za nama. Lidi pak ve vlaku logicky nastvani, videli to. Provoz vsak ridi Sprava zeleznic…
Tak to jsem asi viděl ten stejný, nás předjel v Počernicích. A v Čelákovicích minimálně dva osobáky.
Jak jsem večer uviděl tu nehodu a lokomotivu ležící napříč, tak jsem si zabral rodinné auto:-) a v práci jsem byl místo za 90 minut za 60. No dneska by to bylo stejně o nervy a 2x delší…
Uznávám že dnes bylo Vaše rozhodnutí velmi prozíravé 👍
Proč jste si nevzal home office?
😀
A reditel Spravy Zeleznic, ktera to tak uzasne zrekonstruovala, ze v momente prvni havarie je vyrazen vlastne cely uzel, zadny ze 3 smeru neni pouzitelny, a po vsech tech malerech, kdy 2 roky po sobe neustale narusta doba jizdy a klesa spolehlivost dojezdu, ten je porad na svem miste?
Kdyby ten co drepel na lokomotivě a dělal co má , nemuselo se nic takového dit.Nebi snad ukradnou mi auto a já z toho budu vinit automobilku?
Průsery se stávají a na SŽ měl někdo počítat s variantou, že se něco podělá např. právě v těch Poříčanech, čímž se kvůli výlukám paralyzuje čtvrtina republiky. Napadlo by dříve někoho, že kvůli nehodě v Poříčanech bude muset být omezen provoz rychlíků z Prahy do Tanvaldu?
Stát se může vždy někde něco. Takže podle této logiky by do Brna měli stát dálnice dvě vedle sebe , protože co kdyby se na jedné něco stalo.
Ano může, ale furt nevidím odpověď na položenou otázku – proč nehoda v Poříčanech ovlivňuje rychlíky do Tanvaldu? 🙂
Kapacita trati přes Vysočany a přednost důležitějších a vytíženějších vlaků.
Nedostatečná kapacita Hlavní – Balabenka – Vysočany
Nikoliv, tam je kapacita vcelku normální.
Ale z Vysočan zhruba do půlky či 2/3 vzdálenosti k budoucí Rajské zahradě je jen 1 kolej místo tří, dál po odb. Skály jsou 2 koleje místo tří, od Skal až za Zeleneč je 1 kolej místo dvou…
Není to tím, že všichni musí přes Prahu, protože žádné rozumné spojení krajských měst neexistuje? Proč je rychlejší jet HK – Liberec přes Prahu?
Však už se ta druhá staví. Pod jménem D35, a to si piště, že v případě masivního průšvihu na D1 se na ni doprava na Brno přesune.
Železnici by se to alternativní kapacitní spojení západ-východ taky zatraceně hodilo. A nevytížené by nebylo ani omylem.
Když budu někde u Humpolce a přede mnou hromada, tak mi nějaká D35 fakt nepomůže.
Když bude hromada hned před vámi, nepomůže vám ani souběžná druhá dálnice hed vedle, leda by vaše auto umělo přeskočit svodidla.
Ale když bude D1 zavřená kvůli vážné nehodě s potenciálem odstraňování několik hodin, D35 zásadně pomůže těm, kdo budou na cestu teprve vyrážet.
Pomůže těm, kdo budou vyrážet z Prahy nebo okolí do Brna. Těm, co jedou z Benešova do Jihlavy, fakt nepomůže, zatímco „souběžná D1“, vedoucí 5 km vedle, by pomohla.
Ne…ale konečně se naučíte od příště jezdit vlakem.
V momentě, kdy po utřídění priorit budou na dnešní R9 jezdit Ampz, Bmz(241/245) a Bdmpee to půjde lépe než hravě.
Však ono až bude plně dvojkolejný provoz s peronizacemi z Hlaváče do Lysé, tak to s tím 700m autoblokem bude taky jezdit po 3 4 minutách v každém směru. Důležité je nic nepredjizdet, průměrná cestovní rychlost bude cca 60 až 70. Hrdlo bude v Nymburce a v Kolíně.
Dneska je to tak, že Počernice – Zeleneč se dá jezdit nanejvýš po pěti minutách a to jen jedním směrem, bo je tam pomalá 50 a jen jeden oddíl.
Tak jsem shledl dokument o nadrazi Šindžuku v Tokiu. Nejakej mistni velitel povidal , ze ve spicce projede po jedne koleji na nadrazi 25 vlaku. S toleranci 0 sekund. Tam by meli jet manageri na studijni cestu aby tu bylo co zavadet.
Nebo opačně. Manažery Sebevraždy železnic poslat někam…do pryč…a pozvat naopak k nám ty japonské odborníky, aby to tu uvedli do přiměřených mezí.
Nevím co je to přesně za nádraží, ale předpokládám že je to S-Bahn. Tam jezdí jak metro, a nemotají se jim do tohé věčně zpožděné mezistátní vlaky, zpoždění soukromníci a podobně.
5 soukromniku zeleznicnich , 2 linky rychlovlaku a 2 linky toho zvlastniho metra co jezdi chvili v dire a chvili po moste. A ano , motaji se jim do cesty. Pokud mate ,,pretaceci tv ,, tak v pondeli kolem 19hod na ct2. Nejste z gř sž?
Žádný autoblok tam už bohužel nebude, pouze AH.
Železnici pak bude možné pomalu začít odepisovat, když nejprve nabídneme jednu dálnici vedle druhé a k tomu jedinou použitelnou trať pro místní i dálkové spojení.
Z Prahy do Brna nevede ani jedna dovjkolejná trať?
Abychom po 20 letech odepisovali jednu dálnici po druhé, protože při ceně dálniční známky 10-15 000,-Kč si to leckdo rozmyslí.
A až se zavede mýto na všech dálnicích a silnicích I.třídy…tak budou dálnice patřit do historie…
Vaše předpoklady jaksi nezapadají do reálného rámce. O financování silnic i železnic již zde debata byla a za ten kratší konec tahá dráha. Nebo si myslíte, že auta budou platit za km třikrát (jako už na dálnicích teď) a ještě dotovat údržbu a stavbu kolejí (jako už teď). On poplatek za ždc placený sice za každý km nestačí jaksi ani na řízení provozu.
Akorát že D35 není primárně pro spojení Praha-Brno, ale sever Čech se severem Moravy. Ono je docela nesmysl jezdit Praha-Olomouc přes Brno a ani vlaky tak trasované nejsou.
Hmm…a alternativní trasa pro trať přes Havl. Brod se zrovna rekonstruuje (ta z České Třebové).
Samozřejmě, však i v tom je spatřován velký přínos D 43 + D 35 + D 11, které měly být kompletně hotové již dávno, aby dálniční alternativa Brno-Praha existovala. Jinak při mimořádnosti v úseku Větrný Jeníkov-Mirošovice je konec, odklonová trasa neexistuje a provoz stojí mnoho hodin.
A proč mají existovat vedle sebe tři dálnice? Nebylo by lepší mít raději pořádnou dálkovou železnici včetně objízdných tras? Přínos v přesunu veškeré dopravy na silnice osobně nespatřuji prakticky žádný.
Vysvětlete to těm tisícům a tisícům dopravců, kteří tahají po těch dálnicích náklady napříč Evropou. Proč to asi nedělají po železnici?
Protože železnice není?
Železnice není a ta vysekaná lokomotiva plula po vodě?
Často jízda vlakem z bodu A do bodu B trvá déle, než jizda autem. Málo železničních koridorů i tam kde jsou dálnice, přeplněnost tratí s malou prioritou carga.
Nebo je silniční doprava nepřiměřeně levná a ve své podstatě dotovaná.
Už sklapni, konzultačně dopravní schizofrenický Mykloskalo.
Protože EU o podpoře používání železnice v nákladní dopravě jen mluví,přijímá další a další balíčky opatření,které přinášejí dopravcům hlavně komplikace a zvýšené náklady,zatímco ve srovnání s tím je podnikání na silnici procházka růžovou zahradou.
Na to je taky pamatováno…
Zavedení mýta, přestupku nedovolené jízdy nákladního automobilu…
Tak tak…žádné dálnice nebudou…ani korunu…rychlé železnice se budou stavět!
Při mimořádné události v úseku Wuthering Johnytown – Miroschowitz vám nepomůže ani jedna z vyjmenovaných dálnic. Jinak jsem shodou okolností přesně takovouhle MU objížděl po trase Jihlava – Větřný Jeníkov – Pejřimov – Vlašim. Akorát musíte z režimu příjezd do cíle na daný čas přepnout do vlastivědného režimu a důkladně se kochat.
Přece záleží na tom, co je pro nás důležité. Třeba v elektroenergetice se systémy zdvojují běžně.
Rozšiřování právě k tomu směřovalo, aby i při výlukách mohly být v obou směrech 2+2, byť užší.
Tak tak…osobní po těch vnějších, rychlíky po vnitřních…
Z Prahy do Brna se bude dát projet i po D11/D35/D43.
Praha – Kolín by měla být čtyřkolejná. Jinak ostuda státu.
Koridorová trať je Bůh a všechno ostatní je póvl, proto musí ostatní cestující po tratích ze Všetat, Lysé nad Labem uvolnit už tak problémovou trať právě rychlíkům z koridoru.
Ono je celkem jedno jestli někdo něco dělal nebo neměl dělat, ale celá dráha dělá opravdu skvělou práci ke své nepoužitelnosti. U mne už cíle dosáhla.
Vy budete urcite pracovnik CDP 🙂 Dlouhodobe nezvladate napln svoji prace. NESCHOPNOST je spolecnym jmenovatelem vseho co udelate a na co sahnete !
Vaše urážky zaměstnanců CDP pod každým druhým článkem jsou už trapné.
Když se vysype z kolejí vlak s benzenem, je to velký problém kdekoliv na světě.
co s tim co ma spolecnyho sef sz? mel snad zakazat prepravu chemie? nebo?
Nevidím do toho natolik, abych dokázal říct, jestli se stanice dala zrekonstruovat lépe. Ale laxní přístup SŽ ke zvyšování bezpečnosti je dlouhodobě známý. Místo toho, aby se někdo zamyslel, jestli je předpis dobrý, návěsti jednoznačné atd., hodí se to na strojvedoucího a jede se vesele dál. To je problém organizační kultury a to je něco, co jde na vrub generálnímu řediteli.
projet výstrahu … a pak ještě stůj .. co je na tom nejednoznačného?
to je jako vozit se po rsd kvuli tomu, ze se nekdo vyklopil na rovný dálnici
Na dálnici, a obecně v silniční dopravě, zatím žádný funkční zabezpečovač není k mání.
Na železnici ano, a už aby tu byl.
No…jak se to vezme…
Dálniční známka za reálnou cenu (pro letošek 6500,-Kč) by jistě k většímu bezpečí viditelně přispěla…
Hlavně na dálnici je třeba těch 130 km/h, čili v hodně případech pod konstrukční rychlostí dálnice (ale řidiči neznají bezpečnou vzdálenost nebo zastavení na dohled).
V tomhle případě je to třeba jednoduché, u jiných nehod to tak jasné nebylo. A i kdyby to byla jasná vina strojvedoucího, srovnejte přístup na železnici vs. v letectví.
Když to jednoznačně podělají piloti, zjišťuje se, jaké jsou postupy letecké společnosti, jestli byli dostatečně odpočatí, jak byli pro danou situaci vycvičeni, jak fungovala spolupráce a komunikace v kokpitu… a nikdo se po nich nevozí.
Zatímco na železnici si pořád někdo myslí, že strojvedoucí projíždějí Stůj ze stejných důvodů, jako řidiči na křižovatce.
A taky už byly rozsudky, kdy někdo dostal zaplacené gumy a tlumiče za neznačenou díru.
Jsou různé reakce na projíždění semaforu (předzvěst/blikající žlutá před zatáčkou, prodloužení vyklízecího času,… na přejezdy závory… kruháč, muk…)
Je divné, že to neohlídal MLS.
Už dávno po těch průserech, které jdou na vrub „Skvělé zprávy“, by tam neměl být.
Hmm…koho navrhujete místo něj?
Sž dobře nefunguje. Kvalita stanic na koridoru malá. Nízká utopená nástupiště, chybějící koleje a nádraží – třeba zrušený Rajhrad.
Třeba to, že SŽ „vyrobila“ odvrat tak, že neodvrací….
nebo? Od roku 2025 zavést povinné ETCS. Ale to už je, a „kovaným drážníkům“ to neskutečně vadí.
Slušná demagogie. Když sem vám převrátí vlak ve stanici typu Poříčany tak se tam logicky nehne už kolo..ona se ta stanice musí vypnout z TV víme? Trochu mozek zapojte. Za to SŽ fakt nemůže.
A proto si mj. myslím, že lepší, než ztříkolejnit úsek Lysá n/L – Velký Osek je mít druhou dvoukolejnou nákladní trať vedenou jinudy a zapojenou u Dobšic do trati 020
Aby v té krajině už nebylo kudy kam se hnout, všude samé bariéry… Jak často že se stávají až takovéto mimořádnosti? Život snad pořád není jen doprava.
Jak přesně se v té krajině hýbete, že vám tak zásadně vadí „bariéry“ téhle hustoty? Nebo jste stádo bizonů?
Běžte to říct třeba lidem z obcí, které chtějí obchvat.
Ať to jde říct lidem, kteří chtějí lokálku do každé vesnice… po které se nesmí chodit pěšky a nedá jet ani na kole, narozdíl od polňačky.
Řekl bych, že je to podobné, jako říci „proč ŘSD neudělá něco s dálnicemi, protože se tam tvoří kolony“. Odpověď je poměrně jasná…
Ale ona dělá – staví další a další, až do úmoru. A stejně jsou výsledkem kolony. 🙂
Ono se to trošku zhroutilo…čím víc bude dálnic, tím více bude kolon.
Až kolem roku 2060 nebude v ČR ani metr dálnice, nebudou také žádné kolony.
Ale v té době bude ČR už vybavena výbornou železniční sítí, takže to nebude nikomu vadit… 😀
Řekl bych že je. Máte nějakého vhodného kandidáta na jeho místo?
Jestliže se někde vysype cisterna s nebezpečným nákladem, tak je zcela logické, že se nebude jezdit okolo a celá trať se uzavře.
Nebo snad okolo potenciálního výbuchu budete projíždět s lokomotivou, kde jiskra mezi sběračem a trolejí může odpálit bezmála totéž co na Kerčském mostě? Pak budete za tydýta, co došel k překopnutému plynovodu, syčelo to, a to jelito vytahovalo zapalovač a cigára.
Tohle nedává smysl:
Rychlíky R9 (Praha – Havlíčkův Brod – Brno) a R10 (Praha – Pardubice – Blansko) budou končit a začínat v Brně. Rychlíky R10 Praha – Trutnov budou končit a začínat v Nymburce.
R9 a R10 začínají v Kolíně. Z kontextu to tam lze dosadit. 🙂
Pardon, R19. 😀
Kolíně, moje chyba, děkuji za upozornění
Nedává to smysl ale ani s Kolínem. Proč vzájemně zastupitelné Ex2 a R19 jedou obě (a k tomu ještě celý ten vlakodrom na Ostravu) a R9 a R10 jsou odříkány?
Hmm…takhle opačně…Ex2 a R19 odřeknout (na dobro!) a R9 a R10 posílit…
A téměř takhle (O. K., nějaké rozdíly by tam byly – mj. sjízdná jednokolejka od Nymburka) by to vypadalo 5 měsíců, pokud by se úsek Poříčany – Velim zavřel (namísto 2leté opravy „kousek po kousku“) po vzoru plánované výluky Frankfurt – Mannheim (viz včerejší zdejší článek + diskuse pod ním).
Z Poříčan do Velimi je to 75 km?
Tak ona rekonstrukce nástupiště v samotné Velimi stojí za to, nejdřív se x měsíců jezdí přes celou stanici v sudém směru 40, protože dělají podchod, pak to na pár týdnů otevřou a zase na x měsíců zavřou, protože rekonstruují to samé nástupiště, v kterém dělali ten podchod, to nešel udělat alespoň částečný souběh obou staveb?
Nezáleží na tom jestli to jde nebo ne, ale jestli se chce
Pokud by to dělaly různé firmy, tak to jde
Pokud jedna, nejde to-kdo by to děla
Pokud se to napíše do podmínek výběrového řízení, tak se firmy musí přizpúsobit.
Ne. Z Libně do Kolína je to 57 km.
Ne, není. Ale úměra v těchto věcech nemusí být přímá.
No hlavně by byla opravená a zkapacitněná objízdná trať přes Lysou, že. A navíc by to bylo plánované, takže by byla možnost připravit na to GVD. Takže by to vlastně vůbec nebylo stejný.
Mně by přišlo logičtější zaříznout v Kolíně nedotovanou komerci (Ex1+SCP, RJ, LE), než 8vozové rychlíky.
a v tu ranu ma sz na sobe dve zaloby. jednu od rj, druhou od le.
Záleží, jak si SŽ napíše prohlášení o dráze. Pokud v něm bude priorita objednaných vlaků nad neobjednanými, měli by smůlu.
To by asi šlo, ale k čemu by to bylo dobré? Víc cestujících později ve svém cíli?
Tak po tomhle by Jančuru trefil šlak… 😀
https://necyklopedie.org/wiki/Necyklopedie:NecyLeaks/Tajn%C3%BD_rozkaz_ministra_dopravy
…tak ať si postaví vlastní trať…až se bude vozit armáda nebo uhlí, tak dostane tramvaj LEO taky přednost..
O přednosti armádních vlaků se nedávno jednalo.
No a proto zdržují ČD, které se okopavat nechaji.
A kolikavozové rychlíky tahá třeba RJ? A myslíte, že vozí vzduch? To opravdu ne, jsou v zásadě plné. Čeho byste tedy docílil jejich zrušením? Pár set lidí z každého vlaku by se nedostalo do cíle. Nebo je vaším vlhkým snem, že ČD vyhrabe z kopřiv pár vagonů a bude jezdit s 15vozovými soupravami jak tomu bývalo za rádoby socialismu? A že tedy bude stačit 5 takových vlaků za den? Jenže takhle to prostě nefunguje. Lidi si chtějí vybrat, kdy a s kým pojedou.
No už dlouho jsem neviděl RJ delší, než 8 vozů. Brněnská větev maximálně 6, víc ne. LE má 212 míst, pardon, ale upřednostnit tohle před 10vz rychlíkem je výsměch. Ex1 taky kolem 5, 6 vozů.
Jen upozornění pro žluté gumy, píšu utnout komplet nedotovanou komerci, ne pouze RegioJet.
A které dotované vlaky jsou delší než 8 vozů? Ex 2 mívá 5 vozů, Slovácké exy podobně…
Kazda 1020/1021 je dlhsia nez 8 voznov.
Jenže v okamžiku neprůjezdné infra prostě není možné, aby si „lidi vybírali, čím chcou jet“. Měly by existovat scénáře, podle kterých bude při takových mimořádnostech vlaky rušit sama SŽ (a to hned včera večer a nečekat na souhlas dopravců – protože někteří soukromí by ten souglas nedali nikdy), ne až dneska a jen proto že ČD „svolily“.
Asi tak, na řadu může přijít spojování vlaků a zrušení těch méně vytížených (tady mě napadá třeba R22 v úseku Kolín – Nymburk – nahradit Os S2) – je totiž plánovaná výluka Poděbrady – Libice kvůli opravě trakčního vedení.
A kvůli této rozežranosti se pak do krajiny rozlévají další asfaltové a betonové lány, vraždí se pro zdroje ku plýtvání, fakt životní ideál… Lze to řešit i jinak než vozy z kopřiv, ovšem. Lidi by si ale měli opět sáhnout na podstatu věcí.
Proč? 7 vozů vyprodaného SCP je míň, než osm vozů s několika volnými místy?
Souhlas…a MV vybavit poznámkou „V případě mimořádné události na trase je tento vlak automaticky odřeknut!„
Myslím, že tu prioritu řeší hodem kostkou.
Máte ram chybu, linka Blansko – Praha je R19, ne R10
Myslím, že tam máte chybu – „budou začínat v Brně“, spíš v Kolíně…