Zrenovovaná Ušatá poprvé sveze veřejnost, projede severní Čechy
Parní lokomotiva 464.102 Ušatá po renovaci v čele muzejního vlaku. Pramen: NTM
V soupravě budou zastoupeny typické i unikátní vozy vyrobené v 60. až 80. letech 20. století.
Doufám, že někdy zavítá i na Moravu, přece jen ten Skaličák s Rosničkou už jsou u nás ohledění a Lužná je moc daleko.
Marně tam hledám ty vozy vyrobené v 60. letech . . .
Asi tak, přitom daná souprava s tou ušatou moc neladí. K ní by se hodily rybáky, případně nějaké vozy ze 40., 50. nebo i těch 60. let. Přitom osmidveřáky nebo vozy Bam (původně určené jako přípojné k motorovým vozům M274.0/1) se zachovaly, tak by se snad daly použít.
Mimochodem, zachovaly se i nějaké vozy ze 60. let – Bai, později označené jako Bp; 23,5m dlohé, s pennsylvánskými podvozky?
Vozy Bam nebyly určeny k mot. vozům M 274o, což je Modrý šíp. Možná jste myslel M 284.
A má vůbec NTM takové (starší) vozy schopné použití ve vlaku pro veřejnost (= provozní a ne jen jako muzejní vzory) v patřičném počtu k dispozici? Já se obávám, že nikoli – to by bylo třeba asi sáhnout do tenkých „zásob“ ČD (a zaplatit nájem).
Kromě toho se stalo zvykem, že provozovatelé parních lokomotiv si ve zvláštních vlacích stejně vozí obvykle hned za lokomotivami i své „doprovodné vozy“, a ty v pohledu na takový vlak působí většinou doslova jako pěst na oko (jsou obvykle lůžkové a i vzhledem mnohem novější).
To bude krásná jízda 🙂
Tak a co teď zprovoznit 387.043 nebo rekordmana 498.106
Ja byCh chtel provozni litevku 399.005
Hele není ta na Slovensku?
V Blave, jj.
Ústí-Žatec vyprodáno.