Zpoždění neodradila. Rychlovlaky Berlín – Mnichov vozí dvakrát více lidí

Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.

Nový koncept provozu rychlovlaků mezi Berlínem a Mnichovem oslavil měsíc od zahájení ostrého provozu. Po počátečních problémech především se zabezpečovačem

Nový koncept provozu rychlovlaků mezi Berlínem a Mnichovem oslavil měsíc od zahájení ostrého provozu. Po počátečních problémech především se zabezpečovačem ETCS a následnými velkými zpožděními jezdí vlaky nyní podstatně přesněji a zvládají cestu mezi oběma městy pod čtyři hodiny. Rychlejší spojení se promítlo i do poptávky cestujících.

Deutsche Bahn po měsíci od otevření posledního úseku oznámila, že za první měsíc provozu stoupl počet cestujích 2,4násobně v porovnání se stejným obdobím před rokem. „Počítáme s tím, že počet cestujících na této trase se za rok zdvojnásobí z 1,8 milionu v roce 2017 na 3,6 milionu cestujících,“ uvedla DB v tiskové zprávě.

Start rychlovlaků provázely velké potíže, vlaky měly často zpoždění. Hlavním důvodem byly závady na zabezpečovači ETCS či komunikace vlaku a zabezpečovače. Hlavní problémy jsou ale pryč: podle DB nyní přes 90% vlaků jezdí přesně.

Část cestujících na trase ale i po startu rychlejšího železničního spojení dává přednost letadlům. Po konci Air Berlin nově na trasu Berlín – Mnichov vstoupil například easyJet.

Tagy Berlín - Mnichov Deutsche Bahn ICE
4 komentáře