Zpoždění neodradila. Rychlovlaky Berlín – Mnichov vozí dvakrát více lidí
Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.
Nový koncept provozu rychlovlaků mezi Berlínem a Mnichovem oslavil měsíc od zahájení ostrého provozu. Po počátečních problémech především se zabezpečovačem
4 hodiny je dobrý čas, ale v konkurenci letadel by to na spojnici 2 největších německých měst (či největšího a 3. největšího?) stale mohlo být mnohem lepší. Nehledě na To, že jízdní dobu 4 hodiny mají jen 4 vlaky za den = značná flexibilita. Bohužel je to důsledek toho, že značná část této spojnice je stále „jen“ na 200 km/h.
Kolikrát by se musel zvýšit počet cestujících, aby se vyplatilo to přerubat všechno na 350 km/h?
Tak 3,6 milionu, když my máme nevím 5 milionů na Praze Ostravě, tak to není zas tak mnoho.
Ano. Právě to ukazuje, že VRTky u nás mají určitě smysl. Větší náklonnost lidí k veřejné dopravě a města na menší vzdálenosti oproti Německu.