Dopravci Železnice

Úspěšné rychlovlaky Berlín – Mnichov. Za tři měsíce s nimi jezdí dvakrát více lidí

Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.
Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.

I přes rozpačitý start způsobený technickými problémy si nový koncept rychlovlaků mezi Berlínem a Mnichovem našel rychle své zákazníky.

Deutsche Bahn oznámila po stech dnech od zahájení provozu podle nového jízdního řádu, že vlakem jezdí dvakrát více lidí než loni. Zdvojnásobení počtu cestujících chtěla dosáhnout přitom až za rok. I proto přidá DB na trasu nové spoje.

Denně mezi Berlínem a Mnichovem podle tiskové zprávy  DB jezdí už 11 tisíc lidí. „Poptávka předčila naše očekávání,“ konstatovala předsedkyně představenstva DB Fernverkehr Birgit Bohleová.

Rychlovlaky na trase svezly už 1,2 milionu cestujících za prvních sto dní, to je podle ní více než dvojnásobek oproti stejnému období loňskému roku. Dokončení rychlejší trasy umožnilo zrychlit spojení mezi oběma městy pod čtyři hodiny. Přesnost vlaků je přes 90 %.

DB chce proto od prosincové změny jízdního řádu posílit spojení o další dva páry vlaků ICE-Sprinter, přibude již dříve avizované spojení z Berlína do Vídně přes Norimberk. Na trase se objeví současně nové jednotky ICE4. Celkem má kapacita vlaků mezi oběma městy stoupnout o tři tisíce sedaček denně.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr jiny
Host
petr jiny

hnidopich: co je to presnost 90% ? kolik muze byt vlak opzden, aby byl presny?

fensterglaser
Host
fensterglaser

Tolerance je do 5 min.

jan
Host
jan

Tak je to páteřní spojení. Ale pokud počítám, u nás na Praze Ostravě jezdí více lidí – než 4 miliony ročně. To má Regiojet..

Radek Janata
Host
Radek Janata

Opravdu srovnávte srovnatelná čísla? Tady nejspíš myslí pouze relaci Berlín-Mnichov (bez úsekových cestujcícíh a bez vlaků, co po nové trati jezdí taky, ale jinam). Naši dopravci ze zpravidla chlubí počty všech cestujících, tedy i těch, co nejedou celou trasu.

On totiž stačí krátký pohled do jízdního řádu, abytse viděl, že těch ICE jezdí na trase o dost více než je spojů Regiojetu a jsou to osmi nebo šestnáctivozové soupravy ICE ( http://www.grahnert.de/fernbahn/reihung/reih0043.html ).

Jen tak
Host
Jen tak

Rado: trosku blabolite. Ony ceny vlaku v zapadni evrope jsou na urovni, jako v nemecku, vsude. To nesouvisi s molochovitosti DB. Ono ty vlaky jsounpodstatne drazsi i na bychod od nas.

Jen my v cr jsme navykli na vlaky skoro zadarmo.

Jan
Host
Jan

Re: Radek Asi jo, asi máte pravdu.

Jarda
Host
Jarda

Je zřejmé, že ten stát dělá pro lidi alespoň něco, u nás, si o tom můžeme nechat jen zdát.

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

A ty bys za cestu po VRT Praha – Brno dal 1350 Kč?

Jen tak
Host
Jen tak

Zkuste byt objektivni – u nas stejne ekonomicky silny par mest, jako berlin – mnichov nemate. Brno, ani ostrava ve spojeni s prahou jsou v trosku jine situaci.

Mimochodem, vy byste jezdil z prahy domov / brna za cca 1500 – 2000 za jednosmerny listek?

Radek Janata
Host
Radek Janata

vy byste jezdil z prahy domov / brna za cca 1500 – 2000 za jednosmerny listek? — Proč myslíte, že by měla jízdenka stát tolik? Dopravce (ani na železnici, ani na silnici) neplatí náklady na stavbu trati. DOrpavce naopak uspoří, protože díky vyšší rychlosti mu stačí na stejně hustý jízdní řád 2-3x méně sourpav i personálu (a ysokrokrychlostí soupravy nejsou úměrně dražší, jsou dražší jen cca o 40%). Cenu, jako uvádíte vy, stojí jízdenka Milano-Řím, koupená před odjezdem. Ale to je 550 km. S předstihem tam koupíte jízdenku za 30 EUR (750 Kč), což odpovídá 300 Kč za 220 km… Číst vice »

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

Cena, kterou uvádí pan „Jen tak“ je v příměru k článku naprosto v pořádku. Cena Berlín – Mnichov (600 km) je ve druhé třídě 150 Euro. Když tedy uvedeme příklad VRT v tuzemských podmínkách, přímo se nabízí trasa Praha – Brno (200 km), tedy třetinová vzdálenost oproti trase Berlín – Mnichov. Pak by tedy jízdenka Praha – Brno měla stát 50 Euro.. Cca 1300 Kč, to Vám v ČR za cestu téměr nikdo nezaplatí. A i kdyby byla cena v ČR poloviční, tedy 25 Euro, pořád těch 650 Kč zase téměř nikdo nedá. V ČR je to totiž začarované kruh,… Číst vice »

Rado
Host
Rado

Nikdo v čr za jízdenku z BM do Prg na vrt, 1000 kc nedá. Jedno slovo „konkurence“. DB bojuje maximálně s autobusy (od 25€) a letadly (od 33€). Ale je zde cesta na/z letiště plus odbavení. V případě busů, jsou to věčně přecpané dálnice. Vlaky mají plné, tak proč by slevňovali. Že je ta cena vysoce nad reálné náklady,je věc druhá. DB je taky státní moloch jako ČD, a dnes a denně je natažená ruka až do Bundestágu. Vloni dostali mimo běžné platby jednu miliardu eur navíc, protože neměly prachy. Vůbec nikdo se nad tím nepozastavil a už vůbec to… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

Rado: trosku blabolite. Ony ceny vlaku v zapadni evrope jsou na urovni, jako v nemecku, vsude. To nesouvisi s molochovitosti DB. Ono ty vlaky jsounpodstatne drazsi i na bychod od nas.

Jen my v cr jsm navykli na vlaky skoro zadarmo.

TP
Host
TP

Ad Rado: Docela to pletete, dalkovka v Nemecku je nedotovana, takze tam muze kdokoliv prijit, zazadat o trasy a jezdit. Kdyby to byl takovy zlaty kseft, jak pisete, tak uz tam Keolis nebo Netinera davno jezdi.

Ono k tem nakladum patri i to, ze napr. dopravni cesta pro osobni vlaky je cca. 5krat drazsi nez v CR, vc.takovych specialit jako penalizace taktovych tras.

Tu miliardu si sice pamatujete dobre, ale interpretujete spatne. DB posila (resp.stat si z DB bere) o miliardu mene na dividende. Nic nedosypava. I za rok 2017 posle DB (konzern) do statniho rozpoctu asi 600 mil. Eur.

Marty-t2
Host
Marty-t2

K těm cenám vlakům v Německu – ano jedna cesta Mnichov-Berlín stojí 157,50 EUR, ale já osobně neznám v Německu nikoho, kdo by ji platil. Většina kombinuje lístky s BahnCard 25pct, 50pct resp. 100pct. slevy. Nadto při vázaném lístku na konkrétní spoj jsou ceny úplně jinde. Záleží na popularitě spoje a jak dlouho rezervujete předem. Lze tu samou cestu pořídit i za 19EUR… Jinak porovnání VRT Berlín-Mnichov a Praha-Brno není na místě. Dřív na Berlín-Mnichov dominovalo letadlo, na Praha-Brno auto/bus. Proto v zásadě němcům vyšší ceny nevadí. U nás není problémem cena, ale spíš nemožnost spolehnout se na jízdní dobu… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A k tomu zkuste uvažovat ještě i o relaci „cena jízdného : měsíční příjem“ – je-li v Německu cena té jízdenky odhadem cca dvacetipětinou průměrného měsíčního příjmu obyvatele, pak v ČR by adekvátní byla cena jízdného cca 1200 Kč, a tedy na třetinovou vzdálenost cca 400 Kč – kolik Čechů bude ochotno platit běžně (častěji než asi jednou za rok) takovou cenu jen za to, že uspoří cca hodinu času? A pokud by i tam bylo možno využívat nějakých slev, pak se zase asi dopravci nevyplatí ten systém provozovat.

Jarda
Host
Jarda

Pokud vím, tak by se mělo jezdit Pha-Brno, cca 300 kč dle ministerstva dopravy!!

Radek Janata
Host
Radek Janata

železničář v důchodu: „je-li v Německu cena té jízdenky odhadem cca dvacetipětinou průměrného měsíčního příjmu obyvatele“ Jenže ona je nižší. Nesmíte brát cenu, jakou vám vyhodí vyhledávač na zítřek. Většina lidí má nějakou slevu, takže průměrné jízdné je nižší. Je to podobné, jako u nás na relaci Praha-Ostrava, kde Jančura s oblibou argumentoval, že u ČD to stojí 450 Kč. Nebylo to tak, protože takové jízdné platilo možná 5% cestujících (těch na služebce). Ostatní měli nějakou slevu. I v Německu lidi mají BahnCard, protože se vám její cena vrátí. železničář v důchodu: tedy na třetinovou vzdálenost cca 400 Kč –… Číst vice »