Zpoždění do konce srpna, škoda 59 milionů. Vyhořelé zabezpečení komplikuje provoz na „Ferdinandce“

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Výpadkem se výrazně snížila propustnost trati, zpoždění jsou zhruba 20–40 minut.

Cestující na druhém tranzitním koridoru z Přerova do Břeclavi musejí počítat až do konce srpna se zpožděními. Důvodem je úterní požár zabezpečovacího zařízení v Otrokovicích, ke kterému došlo po poškození trakčního vedení nákladním vlakem. Koridor Břeclav – Bohumín přezdívaný Ferdinandka patří k nejvytíženějším v zemi.

Správa železnic odhadla celkovou škodu zatím na 59 milionů korun. „Zprovoznění zabezpečovacího zařízení v Tlumačově předpokládáme do 21. 6., náročnější obnova zařízení v Otrokovicích má být hotová do konce srpna. V této části trati tak bude ještě docházet ke zpožďování vlaků. Vlaky aktuálně nabírají v úseku zpoždění v řádu desítek minut,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení není možná jízda osobních vlaků přijíždějících do Otrokovic ze Zlína dále směrem na Hulín, uvedly České dráhy. Vlaky, které jedou ze Zlína do Kroměříže a opačně, jsou v úseku Otrokovice – Hulín vedeny náhradní autobusovou dopravou.

Zpoždění vznikají kvůli chybějícímu zabezpečovacímu zařízení. Nejezdí se nyní na autoblok, ale na takzvanou odhlášku v jednotlivých stanicích. Problém se týká úseku Napajedla – Hulín. Tím se i výrazně zmenšila propustnost trati.

Nabízí se otázka, jak je možné, že je ochrana zabezpečovacího zařízení nastavena tak, aby ho jediná lidská chyba vyřadila z provozu. „Okolnosti a důsledky mimořádné události jsou v současné době předmětem jejího vyšetřování,“ odpověděl Gavenda.

Výpadek zabezpečovacího zařízení způsobuje například nefunkčnost výstražných zařízení na železničních přejezdech, vlaky přes ně musí jet desetikilometrovou rychlostí.

Tagy Správa železnic Trať 330 Břeclav - Bohumín
95 komentářů