Velké problémy na druhém koridoru. V Otrokovicích vyhořelo zabezpečovací zařízení, vlaky nabírají zpoždění

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Úsek Tlumačov – Napajedla bude několik týdnů bez zabezpečovacího zařízení, vlaky nabírají zpoždění.

Železniční dopravci a cestující čelí třetím dnem velkým problémům na druhém tranzitním koridoru z Bohumína do Břeclavi v úseku Napajedla – Tlumačov. Důvodem je úterní událost, kdy v podvečer nejprve došlo k poškození trakčního vedení strojvedoucím PKP Cargo International a k následnému požáru rozvodné skříně. Ten způsobil poškození zabezpečovacího zařízení.

Správa železnic ve své aplikaci GRAPP ještě v době publikace textu uváděla termín ukončení mimořádnosti dnes ve 14 hodin. Poté ho změnila na 31. srpna. K události došlo navíc jen pár dnů před plánovaným přepínáním napájecí soustavy na této trati. Jinak o události na stránkách SŽ není ani zmínka.

Zničené zabezpečovací zařízení znamená, že oprava bude trvat i několik měsíců, Správa železnic zatím mluví o týdnech. Rozsahem je událost přirovnávána k požáru zabezpečovacího zařízení v Bohumíně před několika lety. Po zásahu odhadli hasiči škodu na více než 20 milionů korun. Nabízí se i otázka, jak je možné, že je ochrana zabezpečovacího zařízení nastavena tak, aby ho jediná lidská chyba vyřadila z provozu.

Výpadek zabezpečovacího zařízení způsobuje, že například nejsou funkční ani výstražná zařízení na železničních přejezdech, vlaky přes ně musí jet desetikilometrovou rychlostí. „Neblikají ani bílá světla na přejezdu, vlaky jezdí pomalu a neustále se ozývá houkání,“ popsal serveru iDnes.cz Petr Horka, starosta Tlumačova.

Správa železnic pracuje na tom, aby omezení na trati skončilo co nejdříve. Zpřesňujeme rozsah nutných oprav zabezpečovacího zařízení a dostupnost potřebných technologií, od toho se bude odvíjet také upřesnění předpokládaného trvání omezení provozu. Předběžně se délka oprav bude pohybovat v řádu jednotek týdnů,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Vlaky musely včera jezdit pouze po jedné koleji, dnes už jezdí po obou. České dráhy na svých stránkách o omezení provozu uvedly, že za místem omezení provozu lze očekávat navýšení zpoždění vlaků o 20–40 minut. „Velká omezení v provozu nadále zůstanou. Připravujeme opatření pro následující dny,“ uvedly České dráhy.

Tagy porucha trakčního vedení porucha zabezpečovacího zařízení Správa železnic Trať 330 Břeclav - Bohumín
190 komentářů