Zpoždění do konce srpna, škoda 59 milionů. Vyhořelé zabezpečení komplikuje provoz na „Ferdinandce“
Výpadkem se výrazně snížila propustnost trati, zpoždění jsou zhruba 20–40 minut.
Cestující na druhém tranzitním koridoru z Přerova do Břeclavi musejí počítat až do konce srpna se zpožděními. Důvodem je úterní požár zabezpečovacího zařízení v Otrokovicích, ke kterému došlo po poškození trakčního vedení nákladním vlakem. Koridor Břeclav – Bohumín přezdívaný Ferdinandka patří k nejvytíženějším v zemi.
Správa železnic odhadla celkovou škodu zatím na 59 milionů korun. „Zprovoznění zabezpečovacího zařízení v Tlumačově předpokládáme do 21. 6., náročnější obnova zařízení v Otrokovicích má být hotová do konce srpna. V této části trati tak bude ještě docházet ke zpožďování vlaků. Vlaky aktuálně nabírají v úseku zpoždění v řádu desítek minut,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení není možná jízda osobních vlaků přijíždějících do Otrokovic ze Zlína dále směrem na Hulín, uvedly České dráhy. Vlaky, které jedou ze Zlína do Kroměříže a opačně, jsou v úseku Otrokovice – Hulín vedeny náhradní autobusovou dopravou.
Zpoždění vznikají kvůli chybějícímu zabezpečovacímu zařízení. Nejezdí se nyní na autoblok, ale na takzvanou odhlášku v jednotlivých stanicích. Problém se týká úseku Napajedla – Hulín. Tím se i výrazně zmenšila propustnost trati.
Nabízí se otázka, jak je možné, že je ochrana zabezpečovacího zařízení nastavena tak, aby ho jediná lidská chyba vyřadila z provozu. „Okolnosti a důsledky mimořádné události jsou v současné době předmětem jejího vyšetřování,“ odpověděl Gavenda.
Výpadek zabezpečovacího zařízení způsobuje například nefunkčnost výstražných zařízení na železničních přejezdech, vlaky přes ně musí jet desetikilometrovou rychlostí.