Znovu prověřit. Liberec protahuje své úvahy o obnově lanovky na Ještěd
Zásah hasičů po pádu kabiny lanovky na Ještěd. Pramen: HZS Libereckého kraje
Studie proveditelnosti má městu ukázat, co by nová lanovka přinesla. Město o obnově mluví prakticky od tragické nehody.
„A co natáhnout tramvaj až na Ještěd a lanovku zbourat.? „
Smyčkový tunel v „několika“ patrech. To by se vám tam mohla zatočit i hlava…
Zubačka
T3 s Abtem.
Mě by se líbil vláček. Něco jako na Schafberg v St.Wolfgang. Ale aby vozil i kola a kočárky 🙂
Gumovláček? No nevím.
Stačilo protáhnout tramvaj mírným stoupáním k lanovce.
Prověřeno. Nerealizovatelné (mj. pozemky).
V pátek tady byl článek o tom, že město Liberec znovu prověří trasu plánované tramvajové trati na sídliště (z roku 2002), teď zase o tom, že liberečtí konšelé chtějí prověřovat náklady na obnovu lanovky. Vypadá to, že v Liberci mají už všechny úkoly splněné, silnice a chodníky v perfektním stavu, nemocnice, pečovatelské domy, školy a školky jsou moderní a mají volnou kapacitu, takže není do čeho píchnout a snad jediná piha na kráse města je právě jen ten havarovaný „Drahtbahn“ na Ještěd. Pokud se toho budou chtět ČD zbavit, tak lze předpokládat, že pan Krapinec za to, (jako správný hospodář)… Číst vice »
To bych až tak úplně neočekával. Pozemky pod lanovkou jsou z větší části města, co já si pamatuji. Navíc Ještěd není Sněžka a tak bez hotelu na vrcholu a bez pár lyžařů v zimě to má minimální potenciál. ČD se toho zbavují v neprovozovatelném stavu. A ještě, už pěkných pár měsíců jsme bez lanovky a Vlastě nikomu až tak moc nechybí…,
Všichni tam teď chodí radostně pěšky. Nebo že by auta i místo té tramvaje až z města?
Na nějakých 1400 podpisů bych se neohlížel. Kdyby byla petice na kabinky, tak by mohlo být i více podpisů. A lanovku samozřejmě prodloužit až k tramvaji.
Samozřejmě… Původně chtěli prodloužit tramvaj k lanovce, kde by byl – právě ve zlomu stoupání – přestup. Do dvou kabinek, které tak akorát odpovídají nepřetížení vrcholu. Teď budeme lanovky stavět málem po rovinách a na vrcholu tísnit davy…
bude to někdy? dělají se jen studie, lanovka, prodloužení tramvaje do rochlic až do doubí nebo kam, železniční vlak praha – liberec….
Jenom studie, prověřování a průtahy, na to peníze sou, to nejde udělat pořádnou kvalitní studii ale musí jich být každý rok několik?
Lanovka – průtahy, prověřování, … , tramvaj na sídliště – – průtahy, prověřování, … – a to je to velký a ekonomicky silný město. Přijde mi to už jako ostuda
Přidejte ještě rekonstrukci bazénu….
A uberte „ekonomicky silný“.
Souhlas. Spíše je tam pořádný zmatek, vždyť i informace, co odtud plynou, už jsou otravné, a budou se o tom dohadovat ještě několik let. To ještě bude úvah a článků.
Možná by to spravilo další MS v něčem —– Jen trochu srandy na odlehčení, nemyslím to špatně.
Je tam nějaký starší pán (zdroj jsem zapomněl, zřejmě TV), co chodí na Ještěd každý den pěšky, toho ta problematika tedy pálit nemusí. Naopak má více klidu.
Já bych přidal ještě Uran.
To je tak, když vedení města chce vládnout ale nechce rozhodovat… Jak bylo zmíněno, toto je jedno z nejméně akčních vedení města…
Vypsal bych sázky. Co se postaví dřív? Lanovka na Ještěd nebo železniční most na Výtoni? :D.
D43, přejmenovaná (už zase) a po více než 65 letech rozestavěnosti.
Sázím na lanovku.
Tedy – pokud nebude také prohlášena za národní kulturní památku a zakonzervována ve stávající podobě, t.j. nechat shnít …
Přesně, nechat zakonzervovat. Před dvěma týdny po služební cestě do Liberce jsem si udělal výšlap na Ještěd. Byl tam krásný klid, jen pár turistů. Ještěd není žádná velehora, vyleze se tam za hodinku, max. dvě. Lidi jsou hrozně líní.
Jsou i nejsou líní. Myslíte, že jsou lidi líní už v od roku 1933, kdy se lanovka postavila? Je technika znakem lenosti?
V roce 1933 měl Liberec v tomto státě docela jiné postavení, velkého průmyslového centra.
Všechna čest.
Asi jste tam nebyl o víkendu, kdy jsou tam mraky lidí. Jinak kdo je línej tak si tam vyjede autem 😞
Což je ten největší problém. Proto tam ta lanovka byla dobrá. Chybělo k ní jen trochu blíže protáhnout tramvaj, ale běžný člověk i to celkem hravě došel.
To je ohromné, tak bych tam dal ceduli, dieselová vozidla jen s filtrem pevných částic !!!!!!
Teď to proběhla médii myšlenka, že města i doprava se má budovat podle nejslabších účastníků – dětí, starých a hendikepovaných. Ti tam také vylezou za hodinku nebo za dvě?
A opravdu se tak budují nebo jsou vybudovány, i když dávno (asi tedy) měly být?
Všichni do metra jedině výtahem, a výstup povolen jen tolika lidem, kolik se jich ještě zvládne hromadit ve stanici.
Hm jasne, stado buvolu taky pocka ochotne na posledni kus 😀
V podstatě, tento přístup se nyní ve velkém realizuje v Dolomitech, kde se staví silnice do výšky 2000 m, ale ne kvůli nejslabších, ale je to byznys boudařů. Naopak pak takový horská taxík je hodně drahý. Rozdíl je v tom, že tam může jezdit výhradně tento určený taxík. Nikdo jiný.
příklad: Z Campitella di Fasso, Tieres, ……
přitom je tam ochrana krajiny UNESCO.
Člověk na Marsu!
Já bych vsadil ještě víc. Vesmírná stanice Gateway u Měsíce. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Gateway_(vesm%C3%ADrn%C3%A1_stanice)
Bych to viděl ještě tak na patnáct let keců a x studií a pak se snad začne dělat.
Nevypadlo Vám tam před posledním slovem slůvko „možná“?
V tom Liberci jsou ty studie nějakou chorobou
Protesty proti by tam taky uměli..
Ani ne, kdyz nemas jasny plan tak udelej alespon studii at to vypada, ze neco zmysluplne delas… kdyz se zamyslis nekolik mest i statnych org. postupuje podobne.
A když se hledá ta lepší z více nabízených variant?
Liberec je zcela ztracen s tímto vedením. Zase ale zato máme ze školy ubytovnu a v bazénu budeme mít třídy, které jsme ztratili prodejem části školy panu Pytlounovi k vybudováni té ubytovny. A jako bonus komunikace před touto školou bude sloužit jako napojení průmyslové zóny Ostašov. Zcela zpackaná rekonstrukce městského bazénu. O tramvají do Rochlice ani nemluvím.
na tu bude také další nová studie 😀
To bude dřív tramvaj v Jablonci na autobusovým terminálu než všechny ty tři možnosti.
Kéž byste měl pravdu. Možná to bude studie pro studii jako u tramvaje do Rochlice již 20 let. Další rekord bude třeba na obzoru, a ten drží rychlé spojení do Prahy se 17 studiemi, ale tady to alespoň po těch tolika studiích někam už dorazilo a možná svítá na konci tunelu. Můj názor je prodloužit k tramvaji, když se nepodařilo prodloužit tramvaj k lanovce a nový územní plán prodloužení zařízl. A ekologové ať si řeknou, jakou má mít Ještěd návštěvní kapacitu, aby to nedopadlo jako na Sněžce. Asi kyvadlový provoz jako doteď.
Ono je to od smyčky nahoru celkem do kopce a na Skalku se stejně nastupuje dole, takže logiku má spíš ta lanovka, když už… Myslím, že někteří zastupitelé mají představu, že oběžný systém by nabídl vysokou kapacitu za rozumné náklady, ergo město by toho moc neplatilo, avšak dotčené orgány jistě budou mít k množství cestujících i k zásahům do okolí NKP Horský hotel a televizní vysílač Ještěd připomínky. Zaslechl jsem, že oslovený odborník by měl rozumět rovněž kyvadlovému systému. Dejme tomu, že tedy projde kyvadlový systém, tak pak se bude řešit, zda může jezdit po současné trase a pak být… Číst vice »
Přecházejí ze stádia zvažování do stádia usilovného zvažování…
z toho bude stejna komedie, jako obnova vyhoreleho kridla prumysloveho palace.