Znalec ocenil ČSA na 172 milionů korun. Věřitelé by získali zpět při konkurzu maximálně 5,29 %
Airbus A320 Českých aerolinií. Foto: Aircraft Livery
Pokud soud uzná obří pohledávku Airbusu, na nezajištěné věřitele zůstane ještě výrazně méně.
Kdo to tak daleko přivedl ??ČSSD,ODS ,KDU-ČSL v čele sTvrdÍkem ne ?????
Tvrdík v zády s ČSSD.
Co to je??? To je hodnota nějakého stavebního podniku okresního formátu. Někdo zaslouží vyhazov.
To jsme to dopracovali. Na Letišti Václava Havla máme jedno provozuschopné letadlo a druhé na náhradní díly.
Teď už zbývá ještě prodat registrační značku OK (a hned z výnosu odměnit úspěšné manažery).
A hlavně už to nepřejmenovávat zpátky na Letiště Ruzyně. Ať máme nějakou tu památku na světoznámého drrrááámatika. V USA mají jeho bustu a u nás budeme mít zkrachovanou firmu a vrak posledního letadla.
Jak kdyby za to mohl Havel, běžte s tím do háje!
OK není značka ČSA, ale všech letadel registrovaných v ČR.
Registrace OK nejde prodat. Je to registrace která uvadí v které zemi je letadlo registrované. Slováci mají OM, Němci D, Amíci N … a to nezměníte
Smazáno pro záporné IQ
Registrační značku nelze prodat, je to označení země. Registrační značka pro ČR je OK. Pokud máte na mysli IATA kod dopravce a ten je shodou kolností, díky době vzniku ČSA také OK. Tak je mám poci vázán na konkrétního dopravce -subjekt a jeod něj neoddělitelný. Tady se ten kod OK šíleně přecenuje. Mám pocit, že to je na základě pohádky- urban legend, která zde jeden čas kolovala, že Američané chtěli kod OK koupit.
Smutně rozkradená dříve věhlasná firma. Zloději se ani nestydí smutné.
Tvrdík už zvládl zhatit i miliardové čínské investice do ČR. ČSA neměly šanci. 😀
Proč mám takový divný pocit,že jsou ČSA kýmsi manipulovány. Jak je možné,že polský LOT funguje bezvadně a ČSA jsou v agónii. Kdo číhá v pozadí. ČSA = vol.znak OK!
Po světě bylo větších a známějších aerolinek a kde jsou.
ČSA bylo svou dobou nej i jako první zavedlo pravidelné lety.
To je prohlášení o ničem. Jednou nej byla spousta značek a kde jsou dnes. V podnikání se nehraje na proslavení se jedním činem, ale na vytrvalost. Zatímco o ČSA mimo ČR moc lidí neslyšelo, Pan Am asi tušite co bylo za slavnou aerolinku. A kde je jí konec.
Já měl posledních pár let před koronou problém s cenami. Přišlo mi to úplně nepochopitelné, servis osekali skoro na Ryanair, ale na všech trasách byli suverénně nejdražší. Frankfurt nejlevněji za 4k RT, s LH za 2500 až 3000 (a v ceně nějaké občerstvení, to už teď padlo). Paříž nejlevněji za 3k RT, Transavia a Air France o tisíc levněji. Varšava 3k bez servisu, s LOTem za 2k a se svačinou. Budapešť před nástupem Ryanairu 6k RT (sic!), po nástupu Ryanairu 3k nejlevněji, Ryanair obvykle za půlku, někdy méně. ČSA se vyplatily jenom při nákupu pár dní dopředu, protože jim ty… Číst vice »
Tato cenová hladina (200€) je normální třeba u Air Dolomiti, například Linz-Frankfurt nebo München-Graz.
Raději sem si nějakou tu tisícovku připlatil a seděl jsem v letadle jak člověk a ne jak sardinkv konzervě !!! Při mé výšce 180 cm jsem měl kolena pod bradou !!!!
To si musíte sednout normálně a ne si dávat nohy na sedačku.
Copak je to první firma co krachuje? Zkrátka to vedení zbabralo. Nevím proč je kolem toho takový drama.
Polský LOT měl za rok 2020 ztrátu 1,4 mld. zlotých. Dostal od státu půjčku 1,8 mld. zlotých a ještě druhou 900 mil. zlotých.
Absolutně bez šance. Opakuji se, ale buď vše zacvaká stát, což věří Šimáně, nebo ČSA zůstane jen marketingovou značkou a prodejním kanálem pro celé Smartwlings. Bohužel nevím, jestli ČSA bude muset mít na sebe letadlo, nebo ne. Těch pár zaměstnanců si tam nechají. Takže do léta 2022 se rozhodne.
Jedna z nejstarších aerolinek dýchající jen pomocí přístrojů Smartwings a emisních povolenek. Ten „reorganizační plán“ je spíš resuscitační. S nastupujícím podzimem a ještě slabší poptávkou by se už věřitelský výbor měl postavit čelem k otázce eutanazie.
No jestli resuscitační, to se mi nezdá. Když už si chcete půjčovat termíny z medicíny, tak spíš taková paliativní péče…
Hm, až na to že celý článek je o tom, že eutanazie znamená, že věřitelé přijdou skoro o vše. Asi málokoho baví odepsat peníze co mu někdo visí.
To, že blízké spojení s mateřskými Smartwings je hodnoceno jako velké plus, bude asi místní antiTVS parta rozdýchávat hodně dlouho…
To hodnoceni je o tom, ze v soucasne dobe Csa o jednom letadle proste neni samostatny konkurenceschopny subjekt, samo o sobe neprezije. Nemyslim, ze by to bylo nejake prekvapeni pro kohokoliv, kdo se o vec trochu zajima, i pokud by spojeni Csa a SW zrovna moc nefandil.
Ta značka ČSA má pořád cenu. Třeba pro nějakou začínající no name aerolinku by mohla koupě mít smysl.
Takhle se bude jen kumulovat ztráta. Příští rok nebudou mít ani emisní povolenky na prodej.
A kolik bude hodnota značky? Pár milionů.
Nostalgie je pěkná, ale rozum popírající věc. Valnou cenu ta značka už nemá.
Tu znacka mimo Cesko a Slovensko moc lidi nezna a i tady uz dost vybledla.
A co třeba současné ČSA zrušit a Smartwings přejmenovat na ČSA
Ta značka má minulost a historii a to je její hodnota. Dá se s tím marketingově dobře pracovat. Protože to je to, co nová firma nemá.
Na druhou stranu zakládat novou linkovou aerolinku jen tak někdo nebude a pro lowcosty značka hodnotu nemá. Trh je poměrně saturovaný.
Nejsou schopni vydělat ani korunu, jen se bude dluh zvětšovat a zvětšovat.
… máte pravdu, že nyní ČSA každý měsíc kumuluje ztrátu za ztrátou a současně vůbec nevyplácí dlužné peníze cestujícím ani jiným subjektům. Prostě Šimáně s Víkem platit nechtějí a spoléhají na stát jenom.
je to k pláči nebo k smíchu?
Zamáčknout nostalgickou slzu a co nejdříve zavřít…