Zlom v tendru na metro D: Dopravní podnik kvůli referencím ustoupil a zrušil vyhlášení vítěze

Tunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Obří zakázka se vrací do fáze vyhodnocení nabídek. Vyřazení uchazeči uspěli s protesty ohledně referencí.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

Když iz se to tak vlece. Soutezme celou trasu až na Mírák.

Roman Soudný

Tak se zatím do tý velký díry budeme chodit v létě chladit, protože pochybuju, že se bude jezdit Pankrác–Olbrachtova.

Leinad

Tak to začne jako moravské metro.

Tomáš Flaška

A o úseku na Náměstí Míru už ani slovo. Potichu smeteno ze stolu. A přitom ten by dle mě nejvíc dával smysl.

tarten

Nejen. Dokud nedojde k prodloužení min. na Hlavák, centrálnímu přestupnímu trojúhelníku se zas tolik neulehčí.

Adam Ř

Pokud se nepletu, tak nejvytíženější úsek je Vyšehrad – IPP, tedy jde hlavně o ten Mírák.

Frantisek X

Vy víte, odkud a kam ta většina jezdí, a proč vytěžuje zrovna tento úsek? Skutečně mají zdroje a cíle cest zrovna tady?

Tomáš Flaška

Nemají. Ale statisticky jsou tam nejplnější vlaky. Někdo jede třeba z Pankráce na IPP, někdo z Vyšehradu na Florenc, ale oba se potkají právě v tomto úseku.

DavidS

Tady máte různé varianty zakončení metra D a jak ovlivní vytížení linek: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/grafika-metro-d-mapa-plan/r~627301965f4911e899570cc47ab5f122/

Franklin

Kvalitní článek, děkuji

DavidS

Mně se to takhle zpracované také velmi líbí. Je to přehledné, dobře znázorněné a vysvětlené.

tarten

K potřebnosti stanice D – Hlavní nádraží dávám výkony vlakové stanice podle Ročenek dopravy (TSK), pouze vlaky ČD.
2002 – 12 522,
2005 – 15 111,
2010 – 22 006,
2015 – 26 974,
2019 – 33 608.
Nejde jen o to, co je „dnes“.

tarten

Ještě mi vypadlo, že ta čísla jsou v tisících cestujících za rok v tomto nádraží.

Vladimír

Ono jde hlavně o alternativu při opravách Nuselského mostu.

tarten

To byla hlavní motivace tak před 20 lety. Od té doby se staly další věci. Jednak se Nuselák podařilo opravit konzervativně bez bourání, jednak se Praha podstatně rozrostla co do počtu obyvatel, a hodně právě na jihu nebo za jižním okrajem. Zatímco se tehdy uvažovalo o nějakém skromnějším metru o poloviční kapacitě (za tři čtvrtě peněz), dnes po tom nikdo už ani nevzdechne.

123

No, možná s ohledem na to, jak jim skvěle jde už ten první cancour je lepší na vyhlašováním nějakých byť jen přibližných termínů raději zapomenout, resp. rezignovat. Ne, že by mne to těšilo, ale …
Ono je sice známo, že slibem nezarmoutíš, ale myslím, že už jich je nejen v Praze víc než dost.

tarten

No, vždycky je potřeba mít nějaké termíny, aby je bylo možné nedodržet. 😉

q89

ID3 čeká na schválení radou města.

Bmz

To bude mrzeníčko, že teď někde nebudou mít namazano na chleba a to už měli určitě vymyšleno jak tu provizi z dvoumiliardového rozdílu utratí.

Pave69

Právě že teď už vymysleli, jak to udělat, aby to znovu za stejné peníze dostala Subterra, takže namazáno bude, utrácet bude co.

Jenda Benda

PR agentura má zase napilno.

Hasler

Začíná mi to tu trochu připadat, jako diskuze pod jakýmkoliv příspěvkem o AŽD… Akorát Metrostav zatím neumí moc klikat + a -… 😅

123

Ono to s tím klikám tady je takové zajímavé … někdy když kliknu na +, tak to přihodí jeden „hlas“ na +, a pro zachování rovnováhy i jeden na – ;-))). A někdy to pro změnu přihodí hlasy dva …

DavidS

A nenapadlo vás, že zvláště v některých hodinách hlasuje více lidí?

123

No, s ohledem na to, že právě před chvilkou jsem dal – a naskočilo tam plus, tak mám obavu, že tím to fakt nebude.-))).

123

Tohle má jen jedno slušné řešení … to výběrko zrušit a jet to znovu. Jo, bude to trvat, ale tohle je fakt děs běs. A hlavně k tomu nepustit ty, kteří tak skvěle zvládli tohle. A když už v tom budou, tak udělat to, co (min veřejně) chtěl Hřib … tedy výběrko na nového GŘ. On už ten způsob, jakým se do té sesle Witowski dostal smrděl … a víme díky komu.

Nehledě na to, že jak „matka“ Metrostav vydupává s tím soudem stanoveným zákazem je opravdu něco … ale holt takhle si tu žijeme.

Hasler

Ano tak by to mělo vypadat a asi by to kdesi v nějaké skvělé Utopii i bylo, ale bohužel jsme v zemi kde tohle lidí přechází mávnutím ruky s tím, že jim tohle nepomůže a tedy je to nezajímá… 🙄

V. F.

Škoda, ale nedá se nic dělat, zřejmě nabídka opravdu nebyla zcela v pořádku. Nezbývá, než vyhlásit vítězem třetího v pořadí a jde se stavět.

tarten

To by se sice Metrostavu DIZ (nastrčenému místo původního Metrostavu odsouzeného za korupci) líbilo, ale jeho návrh na zrušení ÚOHS odmítl, již pravomocně.

tarten

Sorry, špatně zařazeno…

Lukáš Kníže

😕 Přiznám se, že už jsem ve stavu takovém, že mi je jedno, kdo to bude realizovat, ale chci, aby se začalo co nejdříve. 😔
Jak to u takových projektů bývá, často je výhodnější mít dražší projekt, ale s rychlejší realizační dobou, než ušetřit nějakou částku na úkor zpoždění.

(Pak je tu samozřejmě i morální hledisko, ale už se v tom tak ztrácím a jsem tak znechucený, že už jsem v boji za spravedlnost otupělí… spíš v tom vidím jen škodolibou konkurenční hru.)

Hasler

Kolik Vám Subterra platí? Tady zcela jasně došlo k levárně za 2 mld. A Vy to chcete spláchnout ,,no jo no, tak ale lepší stavět za dráž, než zas čekat..“ Hnus…

Frantík

No pokud ty dvě miliardy nevymámí jako pokutu, tak na inflaci se to prodraží…

HK~

problém je, že ty možná to tehdy bylo o dvě mld dražší, ale teď/s novým tendrem to bude o 5-7mld dražší a o rok až 2 později, takže je to doslova lose-lose-lose situace

Jan Tichavský

Taky chci, aby se stavělo brzo, ale ne za každou cenu. Stejně jako chci, aby měly všechny 15T klimatizaci, ale ne za monopolní cenu instalace pouze od Škody.

Frantík

Kolik že to nabídli za jednu klimatizaci?

Jan Tichavský

Ceny z roku 2019: „Škody Transportation je nabídla za 398 milionů korun, jedna tramvaj tak měla vyjít na více než tři miliony korun“
https://zdopravy.cz/klimatizace-v-tramvajich-15t-bude-cast-prazske-koalice-ustoupila-zakazku-ziska-skoda-36738/

Erik

Doufam, ze nakonec Porr zaplati vsechny skody, ktere se zdrzenim nascitani. Todle je opravdu jen ucelove zdrzeni a prodraueni cele stavby. Melo by se opravdu zamyslet skladani zaruky/kauce.. jinak se budou odvolavat donekonecna.

SaulGoodman

Já jsem teda rád, že se u takhle významné zakázky s dvoumiliardovým rozdílem nabídkových cen řeší legitimita celé soutěže. Nemám moc důvod věřit Metrostavu, již v minulosti odsouzenému za korupci, na čestné slovo a zároveň podezírat obrovské nadnárodní konsorcium, že by si neumělo spočítat cenu.

Ľubomir

V živém přenosu pozorujeme potenciální korupční kauzu v rozsahu miliard Kč z prněz daňových poplatníku, i vašich peněz, (skupina metrostav již byla 2krát pravomocne odsouzena za korupci v jiných verejných tendrech ! ), ostatní uchazeči aplikují své práva , a vy tady melete něco o učelovosti?

Ľubomir

Mimochodem, měrite všem stejným metrem? Když se skupina metrostav učelově odvoláva proti výběru Budimexu na D11, taky budeme po metrostavu chtít zaplatit všechny škody?

Ondros

Zcela naopak, je třeba se zamyslet nad tím, proč DPP, resp. proč jeho tučně placení právní poradci při výběru chybovali. Je zde rozhodnutí ÚHOS, které rozhodně nesvědčí o učelovém odvoláni Porru.

Pave69

Právní poradci vybrali přesně podle zadání. Jen ten Úhos to nějak nepochopil… 🙂

Smejky

*ÚOHS. Oba dva. 🙂