Zlínský kraj odkládá plnou integraci, bude platit zatím jen ve vlacích. Část jízdenek ČD kraj neuzná

Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky

Zlínský kraj zatím neustoupí na rozdíl od jiných krajů od požadavku prodávat v jím objednávaných vlacích pouze jízdenky podle nového

164 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ludvík

Pokud cestující pojede trasu Zlín – Olomouc vlaky ČD, bude si kupovat dvě jízdenky? Úsek Zlín – Otrokovice pojede vlakem ČD v objednávce Zlínského kraje, úsek Otrokovice – Olomouc pojede vlakem ČD v objednávce Ministerstva dopravy.

babilon

Pokud cestující pojede vlakem ČD z jednoho kraje do jiného, pak si může koupit jízdenku ČD stejně jako doposud. Týká se to jakékoliv cesty po ČR.

Leinad

Přeshraniční cesta je v pohodě, tarif dopravce platí.
(Mimochodem na místní cesty po Německu taky nejde koupit lístek DB, prodává se místní IDS. A lístek přes čáru platí i v integrovaných vlacích)

Zdeněk

Psal jsem už dřív dotaz na Koved, ale zatím bez odpovědi…jezdím na trati 330 (Přerov-Břeclav v úseku Hulín-Otrokovice). Kupuji si traťové jízdenky na 1 nebo 3 měsíce nahrané na In-kartu. Kombinuji osobní i rychlík, podle toho jak potřebuji jet. Co bude od prosince? Budou platit alespoň traťové jízdenky nebo jezdit autem?

Axel

Zkuste dotaz přímo u zdroje https://ts.kr-zlinsky.cz/?odb=110 Nebo u voleného politika tedy radního pro dopravu = Pavel Botek https://www.kr-zlinsky.cz/clenove-zastupitelstva-cl-193.html

Dušan

Ani nevíte jaké máte štěstí, protože asi budete 1 cestující z každých 10 000 v ČR, kterým se vyplatí skvělý státní tarif, protože ten Vám nabídne Hulín – Otrokovice za 13 km cenu 19,- Kč, kdežto s ČD by jste to jel za 29,- Kč. OneTicket nabízí předplacené varianty pro vámi zvolenou trasu nebo celou železniční síť v Česku, s platností od 7 do 365 dní. No a my ostatní holt budeme jezdit Brno – Praha za 380,- Kč nebo Brno – Ostrava za 500,- Kč, co se dá dělat…..

JaJeČ

Hulín – Otrokovice dle letošních cen pro SJT bude také 29 Kč (1,3554*13+11,498)

JaJeČ

Hulín – Otrokovice dle letošních cen pro SJT bude také 29 Kč (1,3554*13+11,498)

aldik

Takže do (a po něm) Zlínského kraje už jen autem, tarifní bordel nehodlám podporovat 😀

Axel

Můžu se zeptat v čem konkrétně se Vaše cestování zhorší? Fakt mě to zajímá. Já vidím spoustu vylepšení a to tak, že u nás v rodině a síti známých velmi pravděpodobně dojezdíme auta pro každodenní ježdění a přesednem do hromadné vlak/bus dopravy (tj. pořídíme něco jako ojetého fiata na víkendové jízdy). Za mě vidím tyto plusy Víc spojů, integrace busů a vlaků (do jednoho krajského jízdného + vyladění návazných spojů a aby si „neujížděli“, aspoň doufám), pokračování budování terminálů hrana/hrana bus/vlak a doufám i hrana/hrana auto/bus resp. auto/vlak, na části linek bude radikální vylepšení komfortu vlivem nasazení o dost lepších… Číst vice »

Modré zábradlí

Prostě jenom obyčejný dřívbylolípismus (kam ten svět spěje, to máme mládež, dřív byl sníh bělejší, tráva zelenější, holky víc dávaly a 10dkg salámu, to bylo nějakého salámu!).

Petr

Pro mě se zhorší to, že místo on-line nákupu jízdenky v mobilu, budu muset nosit prkenici s mincemi a jízdné platit podobně jak naši předci ve století páry, jelikož pochybuji, že soudruzi ve Zlínském kraji budou progresivní a narychlo vybudují user friendly mobilní aplikaci pro rychlý nákup jízdenek.

xyz

„místo on-line nákupu jízdenky v mobilu, budu muset nosit prkenici s mincemi a jízdné platit podobně jak naši předci ve století páry“
Je to paradox, že (nejen) dopravce ČD, a. s., při pořízení jízdenky u průvodčího ve vlaku neakceptuje platbu kartou.
Totéž pak část pokladních přepážek ČD.

V případě průvodčích ve vlaku by to snížilo objem hotovosti, který mají u sebe, plus dost možná i zrychlilo odbavování. Tím víc v situaci, kdy od konce tohoto roku výrazněji přibude stanic bez výdeje jízdenek (a to po celé zemi, bez ohledu na uznávání/neuznávání tarifu ČD v těch kterých vlacích).

Marián Pískala

xyz: Viděl jste někdy jak dlouho trvá prodat jízdenku ve vlaku při platbě kartou? Asi ani v nejmenším. Nemohl byste potom totiž napsat to, co jste napsal 😉

Tronda

A to si představte, že já už platil kartou v jídelním voze ČD (Hrackalw, Manitou a Barney právě kleplo, protože na jídlo u JLV nemají a to ani když si nemusí kupovat jízdenku) a předpokládám, že žádný technický problém mezi placením na terminálu u ČD a jejich dceřiné firmy není.

Dušan

No trvá, takhle, když pojedete z prahy u chytne Vás průvodčí do Libně, tak je to OK..pak je oblast tzv. rádiového klidu jinak řečeno, bez signálu do Kolína a pokud jedete do Pardubic, tak zaplatíte v pohodě při odjezdu vlaku z Kolína. Je to fakt na pohodu, navíc, když máte s sebou plánek pokrytí signálem LTE tak přesně víte kdy je ta pravá chvíle na platbu kartou. Jen trochu průvodčí je někdy nas..ej, ale jak mu řeknete že na tu platbu má s Váma tak minimálně hodinu, tak je to většinou v klidu…

AAA

A kde by to mohl vidět když ve vlaku tu kartu neberou?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

No já bych se docela bál co udělají následníci PSD2 s rychlostí platby kartou. Aby pak kvůli 20Kč nechodila ověřovací SMS. Mně PSD2 vrátilo platby po internetu tak o 5 let zpět, už to není jen naskenování QR kodu a biometrický ověření, ale je tam navíc vždy ověřovací SMS.

JaJeČ

Kartou jsem u ČD platil u průvodčího asi před 14 dny a bez problémů…

Axel

@Petr… uvidíme, kdy (a jak kvalitní) bude nějaká appka. Faktem je, že arriva má eshop, čd má eshop, takže nevidím důvod proč by nemohli po webu prodávat jízdenky zlínského kraje.

Tronda

Platební karty neznáte?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

To zde ani nezkoušejte, když já napíšu že jízdenku v tarifu PID lze koupit v jakékoli stanici / zastávce pouze s pomocí aplikace PID lítačka a platební karty (případně aplikace Masterpass Mobile) tak se vždy dozvím že se jedná až o moc progresivní technologie. A mám takový dojem že často i od Vás.

Ušatá

Nutné je, aby si cestující mohl zvolit jízdné podle sebe a měl jedinou jízdenku na celou trasu bez jakéhokoliv hledání, přemýšlení. Přerozdělování a podobné věci nechť si řeší úředníci a dají cestujícím pokoj. Doprava v tak malé zemi je jedna – celostátní, nikoliv krajská ve“ 14 republikách“. Je to prostě – slušně řečeno – jeden velký bordel. Jinak se to nazvat nedá a doplácejí na to lidi, kteří chtějí jezdit veřejnou dopravou

Leinad

Jedna jízdenka na celou cestu, tomu se daleko více blíží IDS (jedna jízdenka vlak-bus-mhd) než TR10 z nádraží na nádraží.

Ušatá

To už nechte na cestujícím, co si vybere.

A.R.

…aneb jak zpříjemnit lidem cestování. 😀 Fakt nevím, kde na tyhle prasečí myšlenky lidi chodí. Takže žádný odklad – makat na integraci. Už dávno tady měla být.

Radim

Mám dotaz. Jak to bude u nás ve Zlínském kraji s nákupem jízdenek přes Eshop ČD / aplikaci a zdali Arriva chystá také nějaký svůj eshop a aplikací pro nákup jízdenek. Děkuji.

Radim

Ještě svůj dotaz doplním. Pokud tedy dopravci nebudou přes internet prodávat krajské jízdenky chystá Zlínský kraj nějaký svůj vlastní eshop a aplikaci?

Valdav

A proč se ptáte zde pod článkem a neobrátíte se přímo na Zlínský kraj? Tady vám někdo odpoví?

Dáda

třeba zlínští aplikátoři už na nějaké aplikaci pracují

Petr

Docela pochybuju, vzhledem k tomu, že tenhle kraj v téhle oblasti hodně zaspal a narychlo zflikoval jakýsi paskvil, tak si myslím, že pro cestujícího nákup jízdenek na vlak bude probíhat stejně jak za dob Rakouska-Uherska.

Axel

Většinu zpoždění (integrace, soutěže na dopravce, koordinace mezikrajské dopravy, appka pro jízdenky,…) má na svědomí bývalá krajská koalice (vládnoucí do 2016)… v oblasti dopravy vůbec nic neudělali, nic nenachystali na krajskou integrovanou dopravu atd.. Holt praxe pojišťováka a údajného donašeče StB neudělá z člověka ani odborníka a ani pracanta. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/radni-zlinskeho-kraje-jaroslav-kucera-se-brani-spolupraci-s-stb.A130222_1892687_zlin-zpravy_ras… faktem je, že jeho papíry u StB byly skoro všechny skartovány, takže soud rozhodl, že IMHO nelze prokázat, že pan radní pro dopravu Kučera (KSČM) spolupracoval s StB vědomě.

Novotny

A co tedy udelat jednotny tarif pro vsechny vlakove dopravce na urovni cen jako pro cestujici CD s IN25.

Cyklista

A to jako proč?

Jednotný tarif se připravuje, ale nemůže být na úrovni IN25.

Ušatá

A to proč? Dopravce, kterému se to nebude líbit, přeci v závazku veřejné služby nemusí jezdit. A ty náklady na ten systém ve výši přes 200 mil. Kč. jsou také absurdní, protože nic takového existovat nemusí. Jen to uvažovat jinak. Ale to se někomu nelíbí.

jan

Pokud neplatí jízdné ČD (dopravce) v jejich vlacích, nevím proč by mělo platit jejich jízdné (krajské) v jiných vlacích (r) čd.
Takové by mi přišlo fér jednání. Proč by měli oni vyžrat jen to co se zrovna JIM líbí..

Ferenc Futurista

Jo, to je takovej posraně českej přístup: A a B si vzájemně poměřujou ohanbí a vyžere to občan.

xyz

„Takové by mi přišlo fér jednání. Proč by měli oni vyžrat jen to co se zrovna JIM líbí.“
Aniž bych chtěl v této věci hodnotit, co je co není „fér“, tak připomenu v této věci, že v mnoha dalších případech platí pravý opak, tzn. že jízdné ČD platí v „krajských“ (= Os + Sp vlacích), zatímco integrované jízdné neplatí v těch vlacích, kde riziko tržeb nese (ať už vlivem toho, že jde o netto-smlouvu či provozování tzv. na komerční riziko) dopravce (rychlíky, expresní spoje).

Tzn. vašim slovníkem si ČD „vyžírají to, co se zrovna JIM líbí“.

Leinad

Jízdné ČD platí i v Sp, v Os.

asdf

Pane průvodčí, potřebuju výjimku z výjimky a prosím co nejmenší lístek. Od rána jich mám už plný batoh.

Stanislav Domanský

Zlínský kraj je důkazem toho, že vznik krajů, jak je nyní máme je uměle vytvořený paskvil (krásně o tom hovořil Petr Pithart, jak ještě v den schválení nikdo nevěděl, kolik krajů vznikne). To že kraje vezmou otázku veřejné dopravy do svých rukou, je v pořádku, od toho tu jsou, kraje jsou však příliš malé a sotva se někde rozjedeme, už se dostáváme do kraje dalšího. Koncepce je stavěna na tom, že centrem je Zlín, jenže je to centrum uměle vytvořené a obyvatelé Kroměříže nebo Uherského Hradiště mají kromě Zlína také spád k Olomouci a Brnu, na to však malý kraj… Číst vice »

Jan Sova

Zrušení/zavedení krajů bylo a je politický úkol. Jak se na našem politickém poli ovšem zdá, zrušit tyto drahé a přebujelé úřady by se chystala pouze jedna politická strana. Zbytku politického spektra je to buďto jedno, protože o hlavní kus mršiny se psi tahají v Praze a ne někde na krajích, nebo jsou za kraje rádi, protože tam mají své funkcionáře/kamarády/bratry/sestry….

Tvarda

Jen taková malá vsuvka k tomu dostat se z kraje do kraje. Občas jezdím Vsetín – Přerov, čili Zlínský – Olomoucký. Mám pocit, že v tom vlaku, a to je to spěšnák (ovšem stavící u každého placatého šutru) strávím mládí =D jako mám ty 460 rád, mám rád i spojení skrz kraje, ale ta cesta je utrpení.

jan

Jojo, zrovna nedávno byl Čunek v televizi u Moravce. A dobře to hrál do outu, že za nic nemůže atd.. Docela se z toho dobře vysmek. Zda mu to sežerou je věc druhá..

Axel

A Vy jste našel nějaký reálný problém? Naopak se těším až novinky – zejm. až nastane plná integrace s vlak/bus a až bude něco na způsob P+R pro kombinaci individuální/spolujízdní automobilové dopravy v kombinaci s veřejnou busovou/vlakovou dopravou. A samozřejmě bude super výměna starých vlaků za novější (zejm. 854/954 a 460). Takže u nás v širší rodině už neplánujem po doježdění kupovat auto na každodenní ježdění (koupíme něco jako ojetého fiata nebo podobné auto podobné kvality, vhodné tak na víkend). Já jedinou nejasnost vidím při přerušení jízdy (po 100 kilometrech) u jízdy z jednoho kraje do druhého či u jízdy… Číst vice »

Hrackalw

Jako že on nic on muzikant 😀 ? Pana Čunka jsem měl vždy za celkem rozumného politika. No ale když on za to nemůže tak kdo? No snad to není nějaká sabotáž řízena Ruskou rozvědkou 😀😀😀 ?

Axel

S ohledem na to, že největší „řev“ v této diskuzi předvádí kvazi-odboráři ČD, tak bych byl v klidu. To si běžte vyříkat do ČD, jak je možné že ČD s nabídkou Reginov/854/460 byly o tolik dražší než Arriva s 845…. s výjimkou nástupů/výstupů kočárků/vozíčkářů je 845 o řád lepší.

Axel

Nerozumím tomu příkladu Bojkovice (ZLK) do Brno (JMK)… Kolem 5-té ráno vyjíždí z Bojkovic přímý do Brna (Spěšný vlak Santon). Předpokládám, že bude jezdit i dál. Předpokládám, že protože je to mezikrajský vlak a větší část trasy je v Jihomoravském kraji, tak jej u ČD objednává Krajský úřad JMK, tj. předpokládám, že v něm platí pravidla určená Jihomoravským krajem. Vlak nejede přes zmiňované Staré Město, ale jede jinou trasou (přes Veselí n.M.)…. Takže jaký budu mít lístek z Bojkovic přímo do Brna a z5? (doteď mám IN25, ale nemám problém používat např. Univerzální jízdenku IDS JMK a kombinovat s Kilometrickou… Číst vice »

Ludvík

V 5.02 vyjíždí Litava, v 5.46 Santon. Litava jezdit nebude a Santon pojete asi o čtvthodinu později. Nebude zajíždět do UH; do Brna dorazí v přibližně stejnou dobu jako nyní, tedy o půl deváté. Vlak bude objednán Jihomoravským krajem (i když po dohodě se Zlínslým krajem). Zajištěn bude ČD. Obdobně i zpáteční vlak kolem 17.30 hod. z Brna. JM kraj již uvedl, že při mezikrajských cestách bude platit tarif ČD.

Axel

Díky za info. A chápu správně, že když na zpáteční cestě přímým vlakem z Brna přeruším jízdu v Uh. Brodě, tak na zbytek cesty do Bojkovic (předpokládám osobní vlak provozovaný Arrivou), tak mi v osobním vlaku U.Brod-Bojkovice bude platit flexi jízdenka ČD (s IN25) koupená na cestu Spěšným vlakem Brno-Bojkovice?

fensterglaser

Chápete to špatně. Ve vlacích Arrivy jízdenka ČD platit nebude.

Axel
fensterglaser

Zdejší článek (vyjádření pana Botka) explicitně tvrdí, že v kraji nebudou platit ani jízdenky ČD s IN25 a IN50. Ať se pan Sůra tedy zeptá, jestli to vyjádření pro rozhlas nebylo třeba nepřesné nebo zkreslené.

babilon

Ono „v kraji“ nejspíš znamená „pro jízdy v rámci kraje“. Jízdenka Brno-Uherské Hradiště s In50 snad bude platit normálně.

babilon

Taky jsem poněkud zmaten, ale píše se tam „v rámci cestování ve Zlínském kraji“. Takže nejspíš půjde o vzájemné uznávání jízdenek za krajský tarif.

Leinad

Protože ČD nechtějí za IN platit.
Prodat slevovou kartu aby cesta Praha-Brno stala stejně jako než ní, holt podle modrogumáků není podvod.

Ušatá

Prostě ať žije cestující a podpora užívání veřejné dopravy. Není toto na trestí stíhání? Mně to připadá jako sabotáž. To neumějí vyřešit funkční a pro cestujícího příjemnou dopravu? Pak ale by měli vyměnit zaměstnance a politiky.

Leinad

Ťok a další tvůrci státního tarifu byli vyměnění

babilon

Obávám se, že ne. Mezikrajská jízdenka podle TR10 bude nejspíš platit pouze ve vlacích ČD.

babilon

V tom příkladu jde o to, že jedete mezi kraji dvěma dopravci. V takovém případě to s jednou jízdenkou nezvládnete.

Ušatá

Logické by bylo, že na celou trasu budete mít jednu předplatní jízdenku – měsíční, roční, týdenní apod. a tím to bude vyřízeno. Bez ohledu na dopravce. A to ihned a ne za rok. A třeba i od ČD. To by ale musel někdo mít nějakou koncepci a zajímat se o to, co chtějí a potřebují cestující. Nebo také předplatní jízdenku na všechny spoje pro oba kraje, že?

Bazo

Já kraje v otázce brutto smluv chápu. Ale pokud je stát neschopný vypracovat národní tarif (v řádném termínu), tak se toho mohly kraje chopit sami. Mohly si sednout společně, jednat a domluvit se na podmínkách uznávání jízdenek (mezi sebou, ale třeba i s ČD) společně, vytvořit jeden portál (pro všechny kraje s brutto smlouvou, ale třeba i ty ostatní) a jednu aplikaci pro prodej jízdenek ve všech těchto krajích. Takto co kraj, to jiné jízdenky/portál/aplikace/podmínky. Nic jiného než chaos z toho vzniknout nemůže 🙁

xyz

„tak se toho mohly kraje chopit sami. Mohly si sednout společně, jednat a domluvit se na podmínkách uznávání jízdenek“
– Jednak, pořád by do toho nebyly zapojeny státem objednávané spoje (resp. aby byly, muselo by s tím souhlasit MD coby objednatel rychlíků a shodou okolností coby subjekt, který „nestihl“ zavést národní tarif).

– Jak MD samo zmínilo, tak na národním tarifu pracuje, tzn. vůbec by se toto časově i věcně tříštilo/kolidovalo s prací MD.

Axel

Ano. A přesně tuto koordinaci mohl (měl) být úkol pro Asociaci krajů (šéfkou je paní Vildumetzová z ANO). A pomoc pro koordinaci (=dotazovat se ministerstva dopravy na koordinaci s rychlíky, EC, IC a Ex) mohli nabídnout např. senátoři. Zejména ti, kteří jsou zvoleni lidmi ze 2 různých krajů – např. pan Štěch (zvolený za ČSSD v obvodu zahrnující část Vysočiny a JČK). Nebo paní Seitlová (KDU – zvolená za obvod zahrnující část OLK a MSK). Nebo

Dušan

To věčné zaklínání se národním tarifem považuji osobně za úlet – jako proč bych si měl kupovat lupen Praha – Ostrava za cca. téměř 500 Kč nebo já nevím Brno – Praha za bratru 390,- Kč, když standardně se to dá jet mezi Brnem a Prahou od 175 – 219,- Kč – to jako ta možnost přestupovat nebo jet jakýmkoliv vlakem stojí o 78% víc než jídenka ? Kolik se takových lupenů bude prodávat : To si koupí tak maximálně cizinec, kterýmu je cena buřt nebo nebo někdo kdo jede služebně, přitom jen provoz toho clearingového centra má stát 250… Číst vice »

Axel

Ale ve zbytku @Bazo má naprostou pravdu. Vůbec nic nebrání odstranit vícepráce/obstrukce při koupi jízdenek v různých krajích. Proč nemůže být něco jako Můj vlak ve verzi pro všechny kraje plus pro všechny nadkrajské vlaky R/EC/Ex/IC (tj. i Leo, GWTR, RGJ, Arriva) a všechny busy? S výjimkou nějakých turistických nebo těch nestabilních dopravců jako Flix (které evidentně nefungují dle normální podnikatelské=udržitelné logiky).

xyz

„jako proč bych si měl kupovat lupen Praha – Ostrava za cca. téměř 500 Kč“ Taková cena není takříkajíc fyzickou vlastností národního tarifu, nýbrž pouze parametrem, který kdosi (IMHO nevhodně**) nastavil. ** U národního tarifu pochopím vysokou „vstupní cenu za rozúčtování“, ale naopak poté bych považoval za logické relativně vysokou degresivitu ceny v závislosti na zvyšujícím se počtu km (nicméně, cenový „nástřel“ z před několika měsíců tomu neodpovídá). Každopádně, případná vysoká cena „národního jízdného“ (tím více na delší vzdálenosti, kde k takové ceně není důvod – viz předchozí bod) = opětovná chyba na straně MD, nikoliv na straně krajů. (Pomíjím… Číst vice »

Dušan

Ta degresivita tam právě být nesmí, protože základní podmínka vzniku tarifu byla, že tarif nesmí v žádném případě konkurovat tarifním nabídkám jednotlivých dopravců a tím pádem to musí být nastavené tak, aby de facto v jakémkoliv tarifním pásmu byla ta cena brutálně „přepálená“ proti jednotlivým komerčním nabídkám – proto taky v tom zatím zveřejněném vzorci máte pouze lineární závislost ceny na ujetých kilometrech a nic jiného. To znamená, že poptávka po tomto tarifu bude minimální, neboť cestující logicky nevyhledávají nejdražší tarifní nabídku při své dopravě, ale naopak obvykle nejlevnější – toto však pan Kováč z CENDISU odbývá slovy, že se… Číst vice »

Ušatá

Právě v tom to vězí, že se nechce a že se hájí něčí soukromé zájmy. To ale není státní koncepce dopravy. To je binec a hlavně zřejmě úmyslně zaváděný nefunkční binec. pokud ne, měl by to někdo logicky a neprůstřelně vysvětlit, říct, proč nejde zavést vše jinak a pro dopravu a cestující lépe. Veřejnou dopravu a zejména po kolejích potřebujeme už pro zabezpečení podmínek pro zmírnění dopadů na klima apod. Zdá se, že to ale nikoho moc nezajímá. Řečí je kolem toho dost, ale nic se pro to nedělá.

Ušatá

To je právě to, jak má ten státní tarif vypadat. Prostě bez těch typů předplacení slev, skupinových jízdenek systému předplatních krajských apod. to nemá smysl. Jenže jako vše, dělá se něco, co je pro cestujícího nepříznivé a logické zdůvodnění neexistuje. Je to spíš systém, jak lidi vyhnat z vlaků a dokázat, že to nejde. Už jen ten příklad Švýcarska mnohé natolik irituje, že jim hrozí mozková příhoda. Přitom stačí jakoby ten brutto systém zavést celostátně pro objednávanou celostátní dopravu, krajům a dopravcům pak převádět příslušné částky a dopravcům částečně vracet (obdoba toho, co dnes na regionální dopravu dostávají), aby byli… Číst vice »

Raddie

A bude hůř…

Hrackalw

Třeba ne třeba dostanou na konec rozum jako v OK a v UK 😀 .

IGCT

No, lidi si myslí neustále, že bude hůř, od dávných věků lidstva. Takže nic nového pod sluncem 🙂

Tvarda

4 měsíce zpátky – IGCT: No, a zlínský kraj zůstane od prosince téměř bez vlakové dopravní obslužnosti arrivy. A pak budou prosit ČD, aby dál zajistily dopravní obslužnost kraje.
Ale 15.6. všichni uvidíme to ródeo o tom jak to arriva nezvládá =D
Musím se smát, opravdu =D

Vlastik

Hmm zajímavé, ale nějak mi ta informace nepomohla. Jak to bude, když budu chtít jed z Uherského Hradiště do Brna, přes Veselí, kudy přímé vlaky běžně jezdí. Kde si všude tedy budu muset koupit lístek, abych do toho Brna dojel?

Jiří

IN50 ne, IN100 ano? není už tohle reálná diskriminace?

Co síťové jízdenky českých drah? Co skupinová víkendová síťová/region?

Jenda

Také v Globusu u pokladny máváte letákem z Lidlu, že to chcete za ceny odjinud? Nabídka IN-ČD je totiž jen ČD obchodní produkt pro jejich tarif, který krajského objednavatele nezavazuje akceptovat.

Hrackalw

Samozřejmě že to nezavazuje ale proč nepotrestal svého občana za to že si dovolil koupit IN kartu od ČD ze ? Nemělo by se vše dělat především pro lidi ?

xyz

„ale proč nepotrestal svého občana za to že si dovolil koupit IN kartu od ČD ze?“
Dle tohoto uvažování, nesměl by žádný z objednatelů (MD ani žádný z krajů) nikdy připustit přidělení osobní dopravy žádnému jinému (ať už vlakovému, či autobusovému) dopravci než ČD, resp. pokud ano, tak jedině s akceptací platnosti obchodních nabídek ČD.

„Nemělo by se vše dělat především pro lidi?“
Souhlasím a předpokládám, že ČD bez větších komplikací umožní zájemcům navrácení poměrné části za onu aplikaci IN25 či IN50 (ostatně, vloni v jiné situaci toto umožnily).

Leinad

ČD trestá svoje zákazníky tím, že jim nedá výhody plynoucí ze slevové karty, kterou si platí. Nikoli kraj.
V případě netto smlouvy by ČD „platily“ samy sobě, co jim brání v brutto smlouvě „platit“ objednavateli?

Jiří

Soudruhu, mi není jasné proč chtějí uznávat IN-100 a neuznávát IN-50… obě jsou nabídky IN ČD, tak buď uznávám IN nebo neuznávám IN… Četl jste vůbec na co reagujete?!

babilon

Jedno je „slevová průkazka“, druhé je „síťová jízdenka“. Ale to už vysvětlil Radim Cenek.

Ušatá

To je ale hodně velký nesmysl, co jste napsal. To máte z vlastní hlavy?

Radim Cenek

IN100 a další celosíťové jízdenky platí přes hranici kraje = uznávají se. S IN50 je to trochu zavádějící formulace, ona samozřejmě platí, a pokud budete požadovat jízdenku s příslušnou slevou přes hranici kraje, tak ji dostanete. Ale pro cesty uvnitř kraje nebude dovoleno vydávat jízdenky podle tarifu dopravce.
Budoucnost regionální síťové jízdenky je nejasná, nicméně přesah do sousedních krajů je minimální a rozsah sítě obsluhované ČD se docela významně zmenšuje, takže bych spíš tipoval, že skončí.

malej-jarda

A když pojedu sice v rámci kraje, ale na část cesty použiji neintegrovaný vlak (třeba EC), tak, podle logiky kraje, musím mít do každého zvlášť jízdenku, i když pojedu s jedním dopravcem.

xxx

Stratil som sa… Do CZ sme s manželkou a synom chodili na výlety na skupinovú víkendovú jízdenku a vedel som že platí vo všetkých vlakoch ČD a nemusel som riešiť hranice kraja ani kto vlak ČD objednal. (MD alebo kraj) Teraz sa strácam ako zistím kto vlak objednal (či tam platí sieťová jízdenka) , v ktorom som kraji a či vôbec bude nejaká sieťová jízdenka. Takže za mňa ideme autom… zbohom železnice- hurá uhlíková stopa ktorú vám v CZ budem robiť vďaka neprehladnosti a okresaniu… Keď na výlet tak autom…

babilon

Když ještě navíc u nás natankujete plnou nádrž, budeme jenom rádi. Ale plašíte zbytečně. Zatím žádný z krajů nevyhlásil, že by v jim objednávaných vlacích u ČD síťové jízdenky neplatily. Jediné, co se mění, jsou jízdenky uvnitř některých krajů.

xxx

Ešte raz. Tak napr. boli sme na zraze aut LIAZ v Mnichovom Hradišti. Časť vlakov ktoré sme použili prevezme Ariva. Ak podla vás plaším zbytečne znamená to že mi sieťovú jízdenku uzná aj Ariva?. To asi nie, že. Chcel som len povedať že zmenšením použitia sieťovky je to trocha mínus. A je asi smutné keď mňa ako turistu radšej vidíte v aute ako vo vlaku… Už chápem rozhodnutia krajov…Už viem prečo sú plné dialnice a cesty, pretože namiesto toho aby ludí nalákali do verejnej dopravy, tak mňa vyženú do auta.

Adam H

Přítelkyně jezdí z Valašské Polanky do Brna přes Vsetín a Hranice na Moravě.

Jízdu začne Arrivou z Valašské Polanky do Vsetína. Následně během 6 minut přestoupí na vlak ČD (objednaný Olomouckým krajem) směrem na Přerov a vystoupí v Hranicích na Moravě. Tam přestoupí na vlak Regiojetu a pojede do Brna. Při neexistenci jednotné jízdenky to bude super nákup jízdenek.

Andrej

Teď ještě, aby ty vlaky, které na sebe mají navazovat, na sebe čekaly (6 min je celkem málo) a třeba při nějakém zpoždění počkaly…..

Axel

Taky doufám, aby na sebe čekali. A věřím, že když půjde o dopravu, kde rozhodují kraje (protože brutto smlouvy), tak snad donutí dopravce, aby na sebe počkali, pokud to bude dávat smysl. Uvidíme jak bude fungovat navázanost spojů s Regiojetem (kterého platí jiný měšec = Ministerstv dopravy).

Hrackalw

Je třeba poděkovat politikům že urychleně započali s liberalizaci aniž by nejprve bylo vyřešeno to aby se takové věci nemusely řešit.

Hrackalw

Dokud není JST nebo alespoň vyřešené uznávání jízdenek jsou podobné kroky nesmyslné a jdou proti cestujícím. A to jde jasně na vrub politikům a dopravcům.

Hrackalw

Autobusy mají alespoň si myslím jinou strukturu cestujících. Vlak využívají lidé více na delší cesty než autobusy. Vlak byl a měl by zůstat čelisťový ale ta siťovost se tímto ničí. Toto ale vám vysvětlovat nemusím 😀. Nemáte náhodou informace o tom zda včera proběhla a popřípadě s jakými výsledky schůzka na MD ohledně JMK ?

xyz

“ To, že si jízdenku ze Semil do Liberce na stejný vlakmohu koupit za krajský tarif za 55 Kč nebo 95 za tarif ČD v eshopu ČD“
… přičemž za těch 55 Kč můžete použít i návaznou MHD v obou městech…

pppqqq

Omlouvám se, ale nenašel jsem částku 95 Kč. Jde v případě ČD o zpáteční jízdenku? Já v eshopu ČD vidím cenu 59 Kč (vázaná jízdenka) nebo 69 Kč (flexi) a s IN25 za 45 Kč.

Hrackalw

Pane Sůro jestli jste si nevšiml je prodloužený víkend. Bude hodně zvýšená frekvence ne jen studenti. Pro nezávislý pohled mohl by jste uvést i zdražení na ten samý den i u ostatních dopravců? Buďte objektivní 😀 .

Hrackalw

Jasně jste napsal zkuste tento pátek. Tak prosím některé 🙁 .

Hrackalw

Mělo být nelžete

Hrackalw

Panu pppggg jste napsal zkuste tento pátek Liberec- Semily ( nový hit ČD výrazně zdražily……. na toto jsem reagoval.

Hrackalw

A chtít mi rozumět ani nemusíte. Nevadí mi to 😀 . Až dopusd jsem vás měl za objektivního novináře i přes názory některých lidí zde. Ale vidím že objektivní rozhodně nejste a vaše články zde co se železnice týká jsou značně neobjektivní. A klidně si mě můžete i zablokovat nebo tento příspěvek vymazat 🙂 .

Hrackalw

Šel jsem teď na e-shop a ceny dnes i zítra naprosto stejně a takové jaké psal pan pppggg.

babilon

IDOL, stejně jako všechny naše krajské tarify, má ceny celý rok stejné.

Mája

Ale no tak, jaképak zdražení, je třeba to nazývat správnými slovy 🙂 Teda, ne že bych tady chtěl jakkoliv tuto cenu obhajovat, ale normální cena ČD pro tuto relaci činí prostě naprosto bezkokurenčních 93Kč. A v ostatní dny ČD poskytují slevu. Protože jinak je ta cena úplně mimo.
Ale zas na druhou stranu si to budete moc od 1.11. v Idolu vykompenzovat. Např. Liberec-Frýdlant obyčejné Idol 50Kč, obyčejné ČD 47Kč, Liberec-Josefův Důl obyčejné Idol 60Kč, obyčejné ČD 49Kč.

Tronda

K tomu už se Hrackalw raději nevyjádří.

Vít Jůza

Vlak by měl zůstat čelisťový, proto ty nákupy nových Sharků…

Raddie

Ale v autobusech je přece jen mnohem menší procento přestupů než při cestě vlakem.

Raddie

Pouhých 40 let cestování 🙂 A neargumentujte PID, to je úplně jiný příběh.

J.L.

Nevadí, protože v autobusu se neplatí přirážka za nákup jízdenky u řidiče (kromě některých MHD, kdy lístek lze koupit na každém rohu). Přirážka za nákup jízdenky ve vlaku je reliktem 19. století; logicky by přirážka měla být u pokladny, aby se tím pokryly náklady na její provoz.

Marián Pískala

J.L. … jasně a např. ve vlaku v 16 hodin z Prahy bude 50 průvodčích aby stihli těch 600 jízdenek prodat, protože proč by si měli kupovat jízdenku v pokladně, když nemusí, že? Nebo bude vlak na každé zastávce stát 5-10 minut a všichni půjdou povinně kolem průvodčího? Viděl Vy jste někdy alespoň vlak?

xxx

To že pribúda ludí rýchlejšie v busoch ako vlakoch, je smutné. Týmito krokmi sa to len zvýši, avšak busy sú len dieslové ale vlaky sú aj elektrické. Tým chcem povedať že ak sa všetci oháňajú ekológiou tak presne kraje vyháňajú týmto ludí možno z el. vlakov aj do najme dieslových busov…Takže ak bude niekto hovoriť o ekológii tak týmto krokom štát ( pardon- kraje)robia pravý opak. Zisk a ušetrené peniaze nemusia byť vždy tým najsprávnejším riešením… Kraj možno ušetrí na doprave ale možno bude musieť dávať viac na horšie alebo zničenejšie ( opotrebovanejšie) cesty…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Nemusí být https://zdopravy.cz/flixbus-zacne-testovat-na-dalkovych-linkach-cinske-elektrobusy-9061/. Ovšem v jakým stavu ten experiment je nevím. A ekologická zátěž výroby a provozní účinnost mobilních akumulátorů (je jedno jestli Li nebo H2 nebo něco jinýho) taky nejsou kdo ví jak příznivý.

Silniční doprava nejsou jen exhalace, ale také velké plochy, které se ohřívají. To železnice nemá a proto je vždy méně škodlivá, navíc je schopná přepravovat na minimální ploše větší přepravy.

xyz

„Je třeba poděkovat politikům že urychleně započali s liberalizaci“
Naopak, liberalizace se velmi vleče oproti mnoha původním předpokladům. Odklad v podstatě činí 10 let (přesně před těmi 10 lety bylo „už by se mohlo/mělo soutěžit, ale ještě to dostanou ČD, protože mnoho věcí není v otázce liberalizace vyřešeno“).

„aniž by nejprve bylo vyřešeno“
Důkazem budiž i tento výrok odkazující na příslušnou neschopnost MD pokrýt tyto požadavky zavčasu.

babilon

Až zjistí, kolik stojí jednotná jízdenka (v roce 2021 cca 265 Kč), tak si ještě ráda koupí 3 lístky na každou cestu.

Tvarda

tak za prvé, jezdí se na Vsetín, ne do Vsetína, pokud jste místní, styďte se. Za druhé, čím tam bude podle Vás Arriva jezdit, že to stihne za 6 minut z Polanky na Vsetín? =D

Robert

To je fakt bordel co tady vznikne od prosince. Některé IN uznají a jiné ne navíc v každém kraji jinak, lístek si koupíš na hranice a dál ve vlaku ale ten starý si musíš nechat jinak je to s přirážkou, to je neskutecna lidová tvořivost co kraje vymýšlejí. Tohle lidí od veřejně dopravy spíše odradí👎

Manitou

Valná většina přestupuje v uzlech na vlaky vyšší kategorie – Horní Lideč, Uherský Brod.
Při velikosti Zlínského kraje a množství tratí se jedná o bouřku ve sklenici vody.
Zlínský kraj je o autobusové dopravě.

Ušatá

Jen pohádky jsou o něčem. Čeština vypadá jinak.

Radek

A co pravidelní cestující? Budou mít exvivalent traťovky, nebo se jim prudce zdraží?

Tomáš Záruba

> „Pokud někdo pojede mimo hranice kraje s vlakem Českých drah, lístek si může koupit na celou cestu.“
To je myšleno včetně např. In-50, tj. že věta o neplatnosti In-25 a 50 se vztahuje jen na vnitrokrajské relace?

Anonym

Bordel už je v tom teď a to to ještě nezačalo. A to tu někde byl odkaz na článek, že si arriva a ČD budou navzájem uznávat jízdenky, které si nekoupím. (nevím, jestli to nebyl fake, když to není zmíněno v článku)

A jako kraj už dopředu počítá s tím, že cestující si bude kupovat 2 jízdenky na vlak, z toho jednu ve vlaku po přestupu bez přirážky? Tak to mi lito všech studentů co pravidelně jezdí Uherský Brod – Brno a ještě vic průvodčích Uherské Hradiště – Brno.

Brkoslav

Ano BORDEL NA KOLEČKÁCH, STACILO PRIJMOUT TARIF TR10 PRO CELOU ČR, ALE TO BY PŘECE HRDOST KRAJSKYCH RADNÍCH A HEJRMANU UTRPĚLA, MUSI PŘECE UKÁZAT SVOU MOC, KAZDY SI HRAJE NA SVEM PISECKU, A ČUNAS JDE PŘÍKLADEM…

Brkoslav

Nemůžu, líp se mě píše a Vám to vadí?? A “ VELKÉ PÍSMO JE TŘEBA I DŮRAZ K PROBLEMATICE??

Filip

Jaký má vztah ťukání do klávesnice s tím co se zobrazuje na displeji? 😀 jste dost mimo, velké písmo je maximálně stranický odznak SPD

Ondřej

Ano, mě to vadí. Stejně jako mi vadí, když na mě někdo křičí. Psaní celých vět kapitálkami je hlavně buranství.

xyz

„TO BY PŘECE HRDOST KRAJSKYCH RADNÍCH A HEJRMANU UTRPĚLA, MUSI PŘECE UKÁZAT SVOU MOC“
Ne, chtějí průhledné rozúčtování tržeb (viz článek). Tedy něco, co s Tr10 (tedy tarifem jednoho z dopravců; tarifem, z nějž vydané jízdenky jsou příjmem onoho dopravce) k dispozici nemají.

Hrackalw

Doporučení pro občany zlínského kraje. Před cestou vlakem minimálně hodinu posezení u internetu a řádně si vše nastudovat pak teprve minimálně půlhodiny předem být na nádraží aby jste si měli čas zjistit zda je přítomna pokladna. A ve vlaku i kdyby byl přeplněný čekat i za cenu přejetí přestupní stanice na vydání jízdenky jinak budete v následujícím vlaku černý pasažér a budete obrani o peníze přirážkou. A co zelený pruh na dveřích ten nebude ??

Hrackalw

Již nevím kdo to byl ale někdo tu v diskuzích dával zlínský kraj jako vzor jak se tu snaží vrátit lidí z aut do vlaku. Ano tak přesně takto se to dělá 😀 .

bohyn

Z autobusů je vrátěj, jen je otázka kam 😀

zlíňák

A hlavně nadával na nějakýho Kučeru – že podědil nevýhodný smlouvy se kterými se nedalo hnout se už tajilo.

Tvarda

Ne, dělá se to tak, že teď jede poslední spoj na Karlovice 19:12 nebo tak nějak. Od nového jízdního řádu jede na Kalovice poslední spoj 21:22. Ano lidi žijou i v takových krajích jako je ten náš a přecejenom Vsetín nabízí víc aktvit na páteční večer a víkend než např Nový Hrozenkov. Proto jsem rád, že už nás došlo k „převratnému“ navýšení spojů směrem na Horní Vsacko. I tito lidé chodí na VS na hokej, do divadla, na pivo, na víno, ztřískat se jak dobytek. Co se týče počtu cestujících, tak Vám Hrackalw dám určitě někdy vědět, kolik těch lidí… Číst vice »

xyz

„Před cestou vlakem minimálně hodinu posezení u internetu a řádně si vše nastudovat“ Aniž bych chtěl vyvracet vaše tvrzení, tak dodám, že plusmínus totéž mi říkala kamarádka ve smyslu „tak dlouho budu s přítelem muset sedět u stránek ČD, než najdu nějakou jízdenku za rozumnou cenu než je to předražené obyčejné jízdné“. „pak teprve minimálně půlhodiny předem být na nádraží aby jste si měli čas zjistit zda je přítomna pokladna“ Přinejmenším v případě pokladen ČD lze tento údaj dohledat na stránkách ČD; v případě neČD dopravce předpokládám, že údaj o (ne)obsazenosti zastávek bude uveden přímo v jízdním řádě. „A ve… Číst vice »

Hrackalw

Vážený pane xyz to že vezmete ironickou poznámku třeba i záměrně trochu prestrelenou naprosto vážně a podrobite ji jak je u vás zvykem téměř vědeckému rozboru je čistě vaše věc 😀. Řeknu vám to jednoduše. Cestujícího absolutně nezajímají nějaké brutto netto smlouvy nezajímá ho barva vlaku ani cokoli jiného. Cestující chce jen přijít a koupit si jednu jízdenku ať již v pokladně nebo ve vlaku do místa kam cestuje a je naprosto jedno jestli je to v jeho kraji nebo v sousedním nebo na druhém konci republiky. A na to má mít právo. Vše ostatní je prostě špatně. Obhajujete něco… Číst vice »

Kajman

Cestující už si léta kupoval několik jízdenek i za faktického monopolu ČD, když nechtěl být odrbán tarify národního dopravce. Jenže to je pod rozlišovací schopnost režisty, nicht wahr?

Hrackalw

Samozřejmě i to bylo a je špatně a MD i to mělo dávno řešit.

Kajman

Proč by to mělo řešit ministerstvo? ČD je obchodní společnost a odrbávacími tarify jasně dává najevo vztah k cestujícím. Tak se teď nedivte.

Hrackalw

Proč ministerstvo? Možná mělo být lépe napsáno ministerstva. ČD je akciová společnost a jako taková je řízena řídící radou ve které jsou zastoupena všechna důležitá ministerstva financí obchodu dopravy místní rozvoj atd. Tento řídící výbor jako nejdůležitější orgán má jistě právo mluvit a zasahovat do obchodní politiky . Proto měla zasáhnout tato rada.

xyz

„ČD je akciová společnost a jako taková je řízena řídící radou ve které jsou zastoupena všechna důležitá ministerstva financí obchodu dopravy místní rozvoj atd.“ – Přesto tak neučinila, a to nikdy za celé roky, navzdory opakovaným výměnám vedení ČD; kdy ani žádné z nových vedení ČD s „odrbávacími tarify“ nic neudělalo. – Dodávám, že ony „odrbávací“ tarify = situace, kdy „obyčejné“ jízdné je relativně drahé a až s kartami typu IN25 či IN50 přichází příslušná %ní „sleva“. Existencí těchto karet ale někteří nyní argumentují mj. ve věci „k čemu cestujícím nyní bude tato karta, když na místě X bude jezdit… Číst vice »

Ušatá

MD je tu od toho, aby stanovilo koncepci dopravy v zemi, její systém a funkčnost a dalo to do souladu se všemi požadavky na dopravu a její dopady. Jinak ho nepotřebujeme a můžeme ho zrušit. Koncepci dopravy státu nemohou dělat kraje ani dopravci!

xyz

„Cestující chce jen přijít a koupit si jednu jízdenku ať již v pokladně nebo ve vlaku do místa kam cestuje a je naprosto jedno jestli je to v jeho kraji nebo v sousedním nebo na druhém konci republiky. A na to má mít právo.“
Souhlasím.

Proto opakovaně píšu, že největší žábou na prameni je v této věci ministerstvo dopravy, neschopné zavčasu zavést národní tarif.

Také rád připomínám, že samy ČD, a. s., dříve umožňovaly v rámci jedné jízdenky jet s vícero dopravci (formou tzv. lomeného jízdného), ale od 1. 5. 2017 tuto možnost ony samy zrušily.

Ušatá

Jenže lomen é jízdné je nevýhodné a nemělo by existovat.

Leinad

Jenže možnost koupit jednu jízdenku se neomezuje. Na cestu přes hranici kraje platí TR10, na cestu po kraji platí jízdenka nově i na autobusy.
To že hledáte pseudoargumenty(nástup v neobsazené stanici, přestup, přirážka – jako by za to dnes modrogumáci přirážku nedávali) jaksi vypadá, jako by skutečný argument nebyl.

MiK

Ad odstavec 1: E-shop sám nabídne nejlevnější možnou variantu jízdenky pro danou trasu v daný čas. V případě děleného jízdného už to samozřejmě nějaký čas zabere, nicméně dělené jízdné má i své nevýhody – dvě jízdenky, dvě přepravní smlouvy – méně nároků na případná ujetí přípoje, náhradní místenky atd. Ad odstavec 3: Ano, bude vydána jízdenka bez přirážky – ovšem v případě, že správně řeknete skutečnou nástupní zastávku – Otrokovice-Trávníky. V novém modelu bude rozdíl ten, že průvodčí ve vlaku ČD nebude moci jízdenku vydat z této zastávky, ale jen ze stanice Otrokovice – to ale jen s přirážkou, protože… Číst vice »

a8n

Bude mu vydána bez přirážky, a to z neobsazené stanice Otrokovice-Trávníky. Pokud ve ZLK nebude ta neobsazená stanice tarifním bodem ČD, těžko mu takovou jízdenku vydají.

Tronda

A když to neudělají v krají, kde operují hodné ČD s netto smlouvou, tak hlavně musí mít nabitou prkenici, jinak se nestihnou divit, jak je ČD natáhnou.

Tvarda

Dneska byl problém ve Valašském expresu to, že nějaká paní si sebou vzala kolo pro dítě cca 6 let. Problé byl v tom, že si nezařídila pravidelnou rezervaci kol v systému čd =D kdo že to má být o hodinu dřív na nádru a nějakou náhodou vědět, že sice jede bez místenky, ale kolo dlouhé 1 m ji potřebuje? =D

Leinad

Cestující ČD. Opravdu v tom prvním vlaku nebylo místo pro kolo, něco ČD chtěly cestující vytrolit tak že průvodčí nechtěl místebku prodat?