Zhotovitel obchvatu Frýdku-Místku se nepoučil, několik úseků musí stavbaři opět vybourat

Na obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků udělat znovu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků udělat znovu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Opravu hradí zhotovitel, hotovo by mělo být do konce června. Veškerý provoz ve směru od Ostravy je nyní veden centrem města.

Nemalá část obchvatu Frýdku-Místku se uzavřela řidičům a na silnici se vrátili stavbaři. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž na dálnici shledalo vady v povrchu vozovky, na které vznikly trhliny a kaverny. Příčinou je podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla nedodržení kázně při technologii pokládky. Problémy se vyskytly především na třech úsecích o celkové délce asi 500 metrů na dálnici D56 vedoucí od Ostravy, které se musí rozbít a udělat znovu.

Opravu reklamovaného díla hradí zhotovitel, hotovo by mělo být do konce června. Řidiči musí do té doby počítat s objížďkami, veškerý provoz ve směru od Ostravy je nyní veden centrem města, jako tomu bylo před zprovozněním obchvatu. Bourací práce přitom probíhají v místě, kde byl zkušební úsek, a který se musel už dvakrát vybourávat během stavby. Zhotovitel se podle Mátla nebyl schopen poučit ze svých chyb.

Problémy s vozovkou nejen v aktuálně opravovaném místě

„I na zbytku celé stavby se vyskytují určité trhliny a kaverny a potenciální problémy. Nejsou takového rázu, že bychom museli celý celobetonový kryt odstraňovat, ale i zde bude docházet k lokálním sanacím, případně k výměně desek,“ dodal Mátl. ŘSD podle něj navíc jedná se zhotovitelem o prodloužení desetileté záruky.

K opravě problémového úseku přistoupilo ŘSD prakticky okamžitě, byť by se měl stát podle znaleckých posudků nebezpečným zhruba do pěti let. Nechce totiž na nic čekat a snižovat přitom komfort řidičů. Za stavbou stojí sdružení čtyř firem vedených společností Porr, betonový kryt pokládala německá firma Berger Bau.

Celý obchvat bez omezení do konce července

S výstavbou obchvatu Frýdku-Místku se začalo v květnu roku 2018, projekt byl rozdělen na dvě etapy. Celý obchvat je v provozu od konce loňského roku, druhá etapa je zatím k dispozici v polovičním profilu. Kompletně bez jakýchkoliv omezení by měla být otevřená v červenci.

Objížďka přes centrum oddaluje plánované úpravy bývalého průtahu

Jak informovala televize Polar, dočasné uzavření části obchvatu a zvýšený provoz centrem maří plány města na úpravu bývalého průtahu. V rozhovoru s primátorem Frýdku-Místku Petrem Korčem zaznělo, že úpravy, jako je umožnění odbočení vlevo na některých křižovatkách, zprovoznění světelných signalizací či obnovení přechodů, jsou nyní posunuty v čase.

Na obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků vybourat a udělat znovu.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků vybourat a udělat znovu.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků vybourat a udělat znovu.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

 

Tagy Berger Bau D48 D56 dálnice D48 Frýdek-Místek Obchvat Frýdku - Místku Porr Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
37 komentářů