Zhotovitel obchvatu Frýdku-Místku se nepoučil, několik úseků musí stavbaři opět vybourat

Na obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků udělat znovu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa obchvat Frýdku-Místku se vrátily stroje, kvůli nedodržení kázně při technologii pokládky se musí několik úseků udělat znovu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Opravu hradí zhotovitel, hotovo by mělo být do konce června. Veškerý provoz ve směru od Ostravy je nyní veden centrem města.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Záruka je 10 let, opravuje se opakovaně, závad přibývá. Takže po záruce se má stát připravit na úplnou, nebo jen částečnou rekonstrukci a sebere na to občanům jinde?

Michal

Zdá se mi jako jedinému, že ta opěrka, co se tam buduje, je už trochu vyosená směrem do vozovky?

Pája

Taky mi to z fotky tak připadá.

Jarek

Provoz dneska ve Frýdku tomu odpovídal, opět jsem stal v koloně. První jsem si myslel, že asi havárka a ono opět nepodarek .Na D48 u Bělotína to rubou raději hned, ještě než to otevřeli.Jelikož to je už poněkolikáté, není to selhání jednotlivce nebo náhoda ale systémový problém.

Marek Kubík

Zhotovitel stavby Pat a Mat s.r.o.

Martin 13

Šlendrián nejhrubšího kalibru.za komanču by pár lidí šlo i sedět.dnes pohoda jahoda no co už.

Martin 13

Za co ty mínusy?vám to připadá normální???tvl.

Swariner

Neplácejte kraviny. Možná tak v padesátkách, pokud by zodpovědná osoba měla polepený kádrový profil. Byl by to úplně stejný průser pro zhotovitele jako tady. I tehdy byla hmotná zodpovědnost zaměstnance omezená.

Normální to není, ale stát se to může.

Martin 13

No tak kdyby vám tahle firma dělala přijedou cestu k domu tak byste byl určitě nadšený že jo?

Hala D

Já si tedy nemůžu pomoct. Ale je možné při stavbě kolejí řešit špatnou kvalitu balastu, nebo špatnou ocel v kolejnicích? To snad ani nejde.

JKan

Len sa potom prezmenu nadáva, že je málo dodávateľov a všetko je moc drahé. A obzvlášť sa to porovnáva práve s prácou ŘSD. Takže spoločenské nastavenie republiky je zjavne také, že chce byť klamaná.

(autor príspevku pracuje u spoločnosti ktorá dodáva výrobky a technológie na železnicu)

V. F.

Ne. Při stavbě dálnice opravdu není možné řešit kvalitu kolejí.

Kubrt

To ovšem není kontrast silnice-železnice, ale kontrast beton-ostatní materiály (vyráběné za lépe kontrolovaných a kontrolovatelných podmínek). Samozřejmě se dá vyrobit i nevyhovující kolejnice, taková ale obvykle neopustí ocelárnu. Beton se taky dá zkazit, ale obvykle se na to přijde až tehdy, kdy už je uložen (což se taky dá zkazit) a tvrdý. Když se bude betonovat na železnici, může to být úplně stejný prů*er jako na silnici. Před pár lety třeba vybetonovali borci patku sloupu pro trakční vedení, ze které jim poté, při montáži sloupu, vylezly šrouby.

Hala D

Ono jedna patka a pár kilometrů silnice je dost velký rozdíl. A kdo to ve výsledku zaplatí? Občan? Stát? Tak hlavně, že se hledají úspory.

Kubrt

A co tím jako chceš říct? Že se má ukončit výstavba silnic jako vysoce riskantní podnik a stavět jen železnice?

Hala D

Takže je v pořádku sypat peníze do silnic a přitom po dokončení opravy je potřeba opravovat? Tomu nějak nerozumím. A ne, nejsou potřeba kilometry asfaltu ke každé popelnici, večerce, hospodě, supermarketu atd.

Kubrt

Je v pořádku, že to ta firma opraví, když to zvorala. Každý si už někdy koupil boty, které musel reklamovat. Ale to není důvod k tomu, abychom na chození v botách rezignovali.

Mirek

Už ti na to odpověděl dole dříve Jiřík. Co na tom stále není k pochopení, že to jde k tíži zhotovitele, ne státu a daňového poplatníka.

Kubrt

Ještě k tomu zbytečnému asfaltu: v tom případě doporučuju postsovětský venkov. Tam se půl roku chodí po kolena v bahně a jiný boty než gumáky tam člověk nepotřebuje, bomba, kdo by tak nechtěl žít.

Hala D

To už je trochu mimo téma. Ale já doporučuji pouze místo asfaltu dlaždice pro lidi a pro auta propustný povrch. Čistě náhodou neřeší se aktuálně při průtržích zaplavené asfaltové plochy? A neskutečné vedro na vyasfaltovaných parkovištích?

Black

Propustný povrch pro auta a rychlosti do 130 km/hod. A jinak se cítíte být zdráv? Jak byste chtěl dodržet soudržnost takové vozovky?

Gwann

Tak kostkova silnice a 130km hod Bch chtel videt

Hala D

https://www.transbeton.cz/produkty-a-sluzby/cerstve-transportbetony/mezerovity-drenazni-beton
Samozřejmě není to nic pro ty co mají rádi laguny a aquaplanning.

Jeffer

A čo to presne robí v zime po snežení, keď cez deň sa ten sneh topí a v noci primrzne?

Black

Kdyby jste byl schopen článek pročíst celý, tak byste se dočetl, k čemu je ten beton určen, cituji z článku: „Drenážním betonem lze nahradit např. asfaltové chodníky či cyklostezky, je možno ho dodat i v barevných variantách.“. O dálnicích se v použití nic nepíše!!

bkv

Z toho odkazu stačí zkopírovat jediný řádek:
pevnost min. 8 MPa
Opravdu považuješ takovou pevnost dostatečnou pro povrch silniční komunikace?

Hala D

Parkoviště u Globusu by se tím vylít dalo. V té laguně co tam po poslední průtrži byla by se utopil malý pes.

Black

Článek je o dálničním obchvatu F-M, ne o parkovišti u Globusu. Nechces si jít raději hrát ven s děckama a tuhle diskusi přenechat dospělým?

Black

V článku je řeč o dálničním obchvatu. Tak co sem pletete „… kilometry asfaltu ke každé popelnici, večerce, hospodě“? Mimochodem, já po něm jezdím a nemám pocit, že bych jezdil k „popelnici“.

Jiřik

Zaplatí to dodavatelská firma a její majitel formou nerealizovaného zisku. Stejně jako když budete reklamovat žehličku, to jde taky k tíži distributora, nikoliv zákazníka.

pedro74

Jste víc než idealista, dá se celkem jistě očekávat, že jak skončí záruka tak se to bude dělat celé znovu na naše náklady, Opakované závady nejsou o chybě jedné osoby v jednom místě, ale o celé oj*bané stavbě. Sázet se nebudu.

Jan

Z toho důvodu je tam 10 let záruka. Z článku dále plyne, že ŘSD jedná o její prodloužení.

Slávek

Záruka se bude ŘSD uplatňovat velmi těžko. Sama totiž připouští, že neumí pohlídat dodržování hmotnostních a rychlostních limitů, na které byly ty stavby navrhované.

Swariner

Koukám, na Hale D ta kamna dneska pořádně rozhicovali…

Hala D

No jo. Přemýšlím o spolupráci ze Žesnadem a nechám si za tu železniční lobby zaplatit.

Swariner

Vy tohle fakt děláte zadarmo?

Jeffer

Ale nedostatočnú únosnosť nesprávne zhutnenej zemnej pláne celkom spokojne áno. A môžu sa objaviť aj vady podvalov a v prípade stavby PJD môže byť dosť vád v konštrukcii (poloha a kvalita armatúry, betónová zmes, podmienky v priebehu vyzrievania betónu, …).