Zemkova OAD Kolín přebere od Arrivy provoz MHD v Kolíně
Autobus OAD Kolín v Nymburku. Autor: OAD Kolín
Miliardář Zdeněk Zemek alespoň symbolicky vrací Arrivě porážku z autobusového tendru v Plzeňském kraji. Jeho společnost Okresní autobusová doprava Kolín
Tak je jedno čím budou jezdit hlavně aby jezdili na čas a ne jako teď ze každý druhý spoj má minimálně deset minut zpoždění a je jedno jestli je ráno nebo odpoledne či večer.
No, hlavním problémem jsou intervaly, kdy hodinový interval není nic neobvyklého provoz po 20. hod skoro nulový, návaznosti na vlaky u nádraží minimální, o So a Ne nemluvě. Aby ta MHD k něčemu byla, jsou nutné špičkové intervaly i v takovém menším městě do 15 minut a v sedle do 20 minut. I večer by to 20 minut do 22. hodiny nemělo překročit. A ty So a Ne po celý den aspoň 15 – 20 minut. Samozřejmě počet linek tak 3 – 4, které obslouží celé město a stýkají se u nádraží. Čili dopravce a elektronické zbytečnosti nejsou to hlavní.… Číst vice »
MHD v Kolíně by pomohla hlavně integrace do PID.
Však to se podle ROPIDu planuje
„V každém autobuse budou nainstalovány kamery, které může řidič aktivovat ve chvíli, kdy by došlo k nějakému problému ve vozidle.“
Je tohle běžná praxe? Nemají ty kamery nahrávat nepřetržitě? Už vidím, jak si řidič všimne nějaké krádeže, drobné potyčky a podobně. To mi přijde na hlavu postavené, když už tam ty kamery budou.
Obávám se, že je to špatně napsáno. Což zde nijak nepřekvapí.
Je to z tiskové zprávy dopravce. Myslíte, že si vymýšlí nebo máte jen potřebu prudit?
A to si jako dopravní diletant Zemek myslí, že technické vymoženosti autobusů mu cestující udrží a navíc přibydou noví? On je Kolín teda mrňavej, ale i v Mariánských Lázních má MHD nějakou koncepci a takt. MHD v Kolíně je obrovská tragédie, kterou nová vozidla fakt nezachrání.
A co s tím má Zemek společného? Jízdní řád si organizuje město, Zemek bude jen jezdit.
Je vidět, že dopravní diletant jste tak maximálně Vy. Jelikož pokud byste se orientoval, tak byste věděl veškeré podmínky na vozidla a tak i nastavení jízdních řádu a dalších věcí si přesně stanovuje objednavatel tzn. město Kolín. Takže společnost pana Zemka pouze plní podmínky, které byly stanoveny ve veřejném výběrovém řízení. To, že jízdní řády dnes vypadají jak vypadají, je i neochota současné Arrivy přizpůsobit JŘ aktuálním podmínkám provozu a stavu dopravy v Kolíně, ikdyž město Kolín potom volalo.
Ten clovek je jeste na svobode?
jsou tři a asi jeden je na svobodě, dostal od zlínského kraje zase kroměřížsko.
No, ale nic to nemění na faktu, že pro šrotobusy z Plzeňksého kraje se bude špatně hledat další využití.
OAD Kolín? To je ta, která vyšla snad nejhorší v rámci standardů PID?
To je přesně ona. Chudáci v Kolíně.
Psali jsme zde: https://zdopravy.cz/ropid-hodnoti-autobusy-nejlepsi-je-dpp-a-uher-nejhorsi-stepanek-a-oad-kolin-23835/
Zase hodnotíte dopředu, když si jejich služby v MHD Kolín ještě nevyzkoušel. Ach jo to mě baví, hater kam se podíváš 🙂
Tak nevyjeli… Hned vedle na Nymbursku jezdí už řadu let. A opravdu to nejhorší, co v PIDu je.
Tak to si zase nemyslím, několikrát jsem s nimi jel a vždy to bylo v pohodě, zpoždění téměř žádné max. několik minut, autobusy čisté, občas nefungoval informační systém. Neberu linku 398, kde jsou zpoždění na denním pořádku a občas nejezdí kloubák.
398 není kloubová linka, OAD to na ni vypravuje dobrovolně (protože nemá kam jinam).