dkv-spojujeme

ROPID hodnotí autobusy: Nejlepší je DPP a Uher, nejhorší Štěpánek a OAD Kolín

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

Organizátor dopravy v Praze a okolí ROPID vydal hodnocení autobusových dopravců za loňský rok. Pražská integrovaná doprava se chlubí především

Organizátor dopravy v Praze a okolí ROPID vydal hodnocení autobusových dopravců za loňský rok. Pražská integrovaná doprava se chlubí především rostoucím podílem bezbariérových vozidel, který loni meziročně vzrostl z 66 procent na 71 procent. Průměrné stáří autobusů se mírně snížilo z 8,9 na 8,5 roku. Podle ROPIDu se zlepšila také ústrojová kázeň a čistota vozidel.

Na druhé straně jsou jiné standardy, které se nedaří zcela plnit. Nejčastějším prohřeškem bylo neplnění grafikonu, negarantování bezbariérových spojů a špatné nebo žádné informování cestujících ve vozidlech. ROPID vady připisuje nedostatku řidičů a dalšího personálu, který trápí celou republiku.

„Nutno však konstatovat, že s tímto celorepublikovým problémem se dopravci vypořádali nad očekávání uspokojivě a nyní již k personálním výpadkům na linkách PID prakticky nedochází,“ konstatuje ve zprávě ROPID. Zároveň přidal tabulku všech 19 dopravců, kteří pražské a příměstské linky v rámci PID obsluhují. Seřadil je podle kvality v loňském roce. Prakticky všechny požadované standardy plnil jen Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) a Martin Uher. Na chvostu pak jsou Jaroslav Štěpánek a OAD Kolín, jejichž služba plnila standardy méně než ze 40 procent.

ROPID hodnotil standardy kvality osmým rokem, chce je přitom zpřísnit. „Rok 2019 bude posledním rokem měření a vyhodnocování standardů dle stávajících smluv, od roku 2020 budou platit nové, náročnější standardy, které by měly přinést výraznější kvalitativní posun v poskytovaných službách v rámci PID,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr

Vybrané statistické údaje (k 31. 12. 2018)

  • počet autobusových linek PID: 376

  • počet autobusových dopravců PID: 19

  • počet autobusů PID: 2 183

  • průměrné stáří vozového parku: 8,5 let

  • podíl bezbariérově přístupných autobusů: 71 %

  • počet autobusových zastávek PID: 3 230 (dle názvů), 6 892 (dle jednotlivých stanovišť)

  • počet ujetých km autobusy PID za rok: cca 107 mil. km, z toho:

    • 80 mil. km v Praze

    • 27 mil. km ve Středočeském kraji

Celkové hodnocení kvality jednotlivých dopravců (pořadí dle celkového procenta plnění standardů)

Dopravci s vysokou kvalitou

(splněno 80 a více % standardů)

* = takto označení dopravci splnili všechny standardy

Dopravní podnik hl. m. Prahy*
Martin UHER*
ČSAD POLKOST
STENBUS

Dopravci s vyšší kvalitou

(splněno mezi 60 % a 80 % standardů)

ČSAD Česká Lípa
Autodoprava LAMER
ČSAD Slaný
ČSAD Benešov
ČSAD MHD Kladno

Dopravci s průměrnou kvalitou

(splněno mezi 40 % a 60 % standardů)

ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
POHL Kladno
ABOUT ME
ARRIVA CITY
Valenta Bus
ČSAD Střední Čechy
Vlastimil Slezák
Kateřina Kulhánková

Dopravci s nižší kvalitou (splněno méně než 40 % standardů)

Jaroslav Štěpánek
OAD Kolín

Pramen ROPID. Konkrétní hodnoty pro všechny dopravce jsou uvedeny na www.pid.cz.

Tagy PID ropid standardy kvality
21 komentářů