Železničním rájem, 3. díl: Riggenbach, Gotthard, Traverso, Giruno aneb pocta švýcarským dráhám
Vlak přijíždí do stanice Rigi Klösterli. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Průjezd po původní trase Gotthardské dráhy má i nový bonus: jednotky Traverso.
52 franků na celý den ježdění? Kde se to dá koupit? Jak to sehnat? díky za tip..
A ještě jeden tip,hodně OT:
Rozhodně ochutnejte čokoládu Ragusa (Camille Bloch)
Nejlepší na světě jakou sen kdy jedl 😁
Pane Sůro,když máte 2 dny v Brigu,mám pro Vás tip,doporučuji si zajet do stanice Hohtenn na starém Lötschbergu ,dát si to dolu do Eggerbergu pěšky po stezce Lötschberger Südrampe (jižní svah) ,je to teda výlet na půl dne,ale rozhodne nebudete zklamán V čekárně stanice Hohtenn si vezměte mapu stezky,je tam vše vyznačené Kousek od stanice v Hohtennu je krásný kamenný Luogelkin viadukt, povinná fotozastávka,pěší stezka vede částečně po bývalém tělesné servisní dráhy,takže cestou půjdete i přes několik ve skále vytesaných tunelů,avšak vždy s výhlledem na údolí Rhôny a prosluněbý Wallis(300 dní v roce tu svítí slunce) ,vodopády a hory Aletschského… Číst vice »
Prosím, jen opravit formulaci „před sebou táhne prázdný vagón“ dal bych tlačí nebo sune. Děkuji
Já ještě navrhuji změnit “I když zde jedu poněkolikáté” na “I když tudy jedu poněkolikáté” 🙂
Pěkné čtení, inspirativní jen jednu maličkost. Vlak před sebou netáhne vůz ale sune.
ty modrobile zubacky mi neco pripominaji 🙂
Jednotky Traverso jsou asi pohodlnější než ty Flirty, které vrchem přes Gotthard jezdily v předcházejících letech, ale hlavně – ta Traversa jezdí přímo z Curychu, resp. z Basileje přes Luzern. Zatímco v letech po dokončení úpatního tunelu, nebylo skoro žádné přímé spojení ze staré gotthardské tratě směr Curych; vždy byl potřeba přestup pod horami – ve stanici Erstfeld (což bylo celkově takové „nešvýcarské“ – přestup v nepřirozeném bodě).
Flirty v těch obloucích dost vržou – porovnáno třeba mezi Schwyz a Altdorfem ve Flirtu a Traversu.