Dopravci Železnice Železniční průmysl

Stadler představil novou verzi Flirtů. Traverso začne jezdit ve Švýcarsku přes Gotthard

Nová jednotka Stadler Flirt Traverso. Foto: SOB
Nová jednotka Stadler Flirt Traverso. Foto: SOB

Společnost Stadler a švýcarská dopravní firma Schweizerische Südostobahn (SOB) představily další podobu elektrických jednotek Flirt. Pod názvem Traverso je příští rok nasadí ve spolupráci se švýcarskými spolkovými drahami například i na spojení přes Gotthard.

Jako první se s nimi svezou cestující v příštím roce na lince Voralpen-Express mezi St. Gallenem a Lucernem, o rok později je nasadí dopravce na novou linku z Basileje do Locarna přes původní Gotthardskou dráhu. Výrobce novou jednotku představil na veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Jde o další podobu řady vlaků Flirt (Fast Light Intercity- and Regional Train), má úplně nový design čela. Dopravce zvolil netradiční nátěr v měděné barvě. Novou konstrukci mají například hnací podvozky, oproti původním jsou odlehčené. Jsou konstruovány tak, aby bylo snazší provádět vyvazovací opravy. Oproti stávajícím Flirtům má mít novinka o 7,5 % nižší spotřebu.

SOB si nejprve objednaly vlaky ve čtyřvozové verzi (5 souprav) pro 205 sedících cestujících (175 ve 2. třídě, 8 sklápěcích, 22 v 1. třídě) a osmivozové (11 souprav) pro 384 cestujících (291 míst ve 2. třídě, 25 sklopných sedadel a 68 míst v první třídě). V Berlíně Stadler ukázal osmivozovou nízkopodlažní soupravu. Loni na konci roku SOB, která patří několika švýcarským kantonům, objednala dalších jedenáct vlaků pro provoz po Gotthardské dráze. Půjde o vlaky, které pojedou po původní trase této železnice, nikoliv novým Gotthardským tunelem.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Asdf
Host
Asdf

Je vždy potěšením dívat se na vlak, který navrhoval designér s estetickým cítěním a zároveň jdoucí s dobou. To se bohužel např. o Panterech říct nedá.

Jiří Krtička
Host
Jiří Krtička

Zvnějšku snad, ale vnitřek Panterů mi přijde hezčí.

jan
Host
jan

Stadler a SBB je kvalitka.

Martin
Host
Martin

Pekny…

X 1
Host
X 1

Holt takovej Inter/Regio Panter na Švýcarskej způsob.
Ale dokázal bych si ho představit, třeba na rychlíku z Holomóca do Brna. 🙂

Jakub
Host
Jakub

Leoš si ho dovede představit i na mezinárodních linkách.

Tom
Host
Tom

Chápu, že ten vlak není na dálkové mezinárodní spoje zamýšlen, ale párkrát už jsem s Leem linku Praha-Košice absolvoval a nemůžu si stěžovat. Ano, není to jako v lůžkovém voze, člověk se občas musí jít trochu protáhnout. Ale alespoň je to moderní a čistý vlak s ochotným personálem, nedovedu si představit, že bych tuhle trasu musel absolvovat v nějakém obstarožním zázraku ČD.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Srovnávat na relaci Praha – Košice LEO s Flirtem a ČD s Pendolinem chce hodně odvahy – a ještě Pendolino nazývat „obstarožním zázrakem“…

X 1
Host
X 1

Tom
Prosím tě Tome. Nedělej si pupínky.
V Německu se s Flirtama a Kissama svezeš jak na mezinárodních tratích, tak jako rychlíkovejch o délce klidně 600km.
To jenom tady má pár modrogum a starokupéprduchů, problém s tramvajema.
Za mě? Radši strávím 500km v Kissu nebo tomhle novém Flirtu, než ve vagónech A,B nebo těch děsech co posílají čd do Hamburku.
A vůbec. Jediné vagóny co u ČD za něco stojí, jsou ty v Railjetech.

Elb
Host
Elb

Skákavá velkoprostorová koza s polovinou podvozků a na malých kolech se vážně nedá srovnávat s Bmz, natož podvozkem SGP 300 R/3S, rozteč sedadel v Leo Flirtu ala autobus je jak špatný vtip… Jízdní doba Košice-Praha ČD 7 h 21 min, hyper moderní atrapa na dálkový vlak s počtem zastávek stejným jako skutečné tramvajové linky, 8h 32 min, krásný rozdíl 71 minut. Do Košic už pak jezdí akorát noční vlaky a jeden pár Roháče s Bmz, Bdmpee 233, obstarožní zázrak hledám marně, tedy pokud je myšleno, že je ve Flirtu noční cestování pohodlnější, než v lůžku.. Možná bylo dobré doplnit, že… Číst vice »

X 1
Host
X 1

Na trase Braunschweig – Köln, Cottbus – Schwerin, Köln – Luxemburg, Salzburg -Wien aj., přepraví denně několik milionů lidí.
Kolik je definice hlavního přepravního proudu.

Já neřekl, že Penda jsou stará. Spolu s Railjety jsou však to jediné, co ČD mají.

Vystrč laskavě hlavu ze zadele a rozhlídni se, čím ostatní dopravci přepravují HLAVNÍ přepravní proudy.
Axxxx, Bxxxxxx to nejsou !

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Sice „tramvaj“ (nebo možná spíše „panter“), ale docela hezká – a na můj vkus možná v lecčem až zbytečně luxusní (a tedy i drahá): méně bývá občas více …

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Řekl bych, že dražší než Škoda Panter to rozhodně nebude a spolehlivost Bude zřejmě někde jinde.

Apollo 17
Host
Apollo 17

Tak to dražší,než Panter to rozhodně bude.
SOB si objednal 11 souprav.Čtyřvozových bude 5 o délce 77 metrů(třívozový Panter 79 metrů).
Osmivozových bude 6 o délce 150 metrů(přibližně 2x třívozový Panter).
Takže cena za ekvivalent třívozového Pantera(který stál 150 milionů), bude asi 253 milionů.Ten Panter stojí jen 60% ceny téhle jednotky Flirt.
Spolehlivost Flirta bude zřejmě vyšší.

X 1
Host
X 1

Apollo 17
Tak spolehlivost Flirtů od Panterů je už dnes o sto pro lepší.
Vůbec by mne zajímal třeba takový srovnávací test dvou jednotek, které měly stejnou cenu.
Škoda City Elephant vs. Stadler Kiss

dopravak
Host
dopravak

Ono srovnávat to a pak hlavně nějak přepočítat na peníze není nic jednoduchého. Proto se často jednotky soutěží na 100% disponibilitu a s full servisem. Počet náhradních vozidel je pak na výrobci a pokud se bude vlak sypat, tak jdou opravy taky za ním.

Apollo 17
Host
Apollo 17

X1:“Tak spolehlivost Flirtů od Panterů je už dnes o sto pro lepší.“

A to máte nějaká ověřená data,nebo jen dojmy.CD provozuje několik desítek motoráků firmy Stadler a nějaký propastný rozdíl ve spolehlivosti oproti jiným není.Tak je otázka,kolika procenty za nespolehlivost může výrobce a kolika dopravce,který je udržuje.

X 1
Host
X 1

Apollo
A to je otázka do pranice.
To by mě též zajímalo.
A taky na kolik procent to ovlivňuje rozmlácený stav tratí.
Ad. Stadler rs1
Nezapomínejte, že tenhle vůz Stadler nikdy nevyvinul. Výrobu převzal ke konci výroby tohoto typu i s výrobcem.
Ad. Flirt vs. Panter
÷Z rozhovoru s fírou od Odeg.
Souprava od Stadlera. Kiss, flirt, Gtw, jdou do servisního centra jen v čase předepsané prohlídky nebo po mimořádce. Nikdy jindy.
÷Westbahn nezaměstnává jediného mechanika. Stadler v Linzi má tři lidi na plný úvazek.

Elb
Host
Elb

Stadlery poslední dobou přestávají jezdit spolehlivě, Stadler se moc nemá k dodávkám dílů v malých sériích pro už nevyráběné vozidlo, podvozky některých už začínají být fest vymlácené i tratěmi, jestli to drncání a skákání dokáže ovlivňovat životnost i jiných částí vozidla, to nevím, u obutých kol se to ale ví, že vibrace podvozku od něho snižuje životnost brzdám i jiným částem podvozku.

X 1
Host
X 1

Elbe,
Mám pocit, že hovoříš o panterech.
Good joke.

Elb
Host
Elb

Nehovořím, píši a ne o Panteru, ale o RS 1, omlouvá vás pozdní hodina.

X 1
Host
X 1

Elbe, Ad tranz rs1.
Vo tom je řeč?
Jak dlouho to měl Stádler ve výrobním portfoliu, když převzal fabriku?
2 nebo 3 roky?

Ps. Jestli sháníš nějaký díly na Rs1, zkus to u výrobce nebo oblastního zastoupení.
Přes centrální nákup to neber.
Já to jednou na radu systémovýho špeciála zkusil.
To ti nepřijdou ani gumičky do zavařovaček, a musel jsem vylejt všechen nálev A to byla velká škoda.
No a původně jsem objednal košťata.
🙂

Azkaban
Host
Azkaban

Tak ono je tu obecně v oblibě se navážet do Škody, ono to ale i u jiných výrobců není úplně růžový, například Regiosharky od Pesy sou odstavený pro nějakou poruchu každou chvíli…Nevšim sem si že by to tu někdo někdy zmínil

X 1
Host
X 1

Azbakan
Tak u Pesy to zvláštní ani nepřijde.
Stačí se podívat co se píše na Rynku Kolejowem.
Ale i ostatní „západní“ vyrobci nejsou svatí.
Kissům od Westbahnu se při dvoustovce v tunelech samovolně otvíraly dveře. Stadler během čtrnácti dní překopal mechanismus, zabudoval, otestoval a fertig.
Alstom coradia continental od mrb jezdící v Sasku.
Problémy s koly.
Brzdná křivka na nových Bomberdier twindex vario.
Ale vesměs to jsou porodní bolesti nových strojů.

dopravak
Host
dopravak

Tak průšvihy se nevyhýbají žádnému výrobci. Problém ale nastává, když se „porodní bolesti“ odstraňují druhé desetiletí a na ČD pořád nikoho nenapadlo spolehlivost nějak řešit už ve VŘ.

X 1
Host
X 1

Máš recht, doktore.

Apollo 17
Host
Apollo 17

Tak třeba ten Stadler dodává tramvaje Tango NF2 pro DPO.
Aby byl cenově konkurenceschopný s ostatními dodavateli,montuje do těchto výrobků komponenty českých firem např. Alfa Union(el. komponenety),AMiT a HMI(počítače a nadřazené řízení),C.I.E.B Kahovec dodává sedadla,Bonatras dvojkolí,Ferak Raškovice baterie,Elmesy dveřní systémy,Wikov nápravové převodovky,skříně vyrobili v Minsku a zkompletovali to v polské Siedlici…

Tak když dám za vozidlo o stejných parametrech skoro dvojnásobnou pořizovací cenu,měla by mít trochu větší pohodlí a spolehlivost(výše uvedený Flirt versus Panter).

Partneři