Železniční most přes Svratku v Brně je poškozený, Správa železnic zásadně omezí provoz
Poškozený most v Brně. Pramen: Správa železnic
Správa železnic připravuje vložení mostního provizoria, aby mohl být provoz v úseku Brno hlavní nádraží – Břeclav veden po dvou kolejích.
Dřív jsem říkal, ze Asie začíná za Moravou, ale holt Průhonicích jsou přesnější
Vtip ve kterém se da bydlet (Brno)
Protipovodňové opatření je bullshit ! jak by se mohla v centru Brna udělat povodeň, když vše reguluje přehrada? To je nereálné..
Přitom by člověk řekl, že po velkých povodních 2002, 2013 už bude každému jasné, že ani velké přehrady, např. na vltavské kaskádě, povodně nezastaví (to by musely být prázdné). Nanejvýš je trochu zpomalí a dají čas na přípravu. Proti tomu je Brněnská přehrada plivátko – i kdyby byla úplně prázdná, zaplní se jejích 17,5 mil. m3 při stoleté povodni s průtokem 280 m3/s za 17,5 hodiny.
A záplavová oblast v Brně sahá do míst, kde byste ji možná nečekal – doporučuji http://webmap.dppcr.cz/dpp_cr/povis.dll?MAP=rizika&lon=16.5727749&lat=49.1891975&scale=30240
Srovnávat Vltavu se Svratkou ..
Kolikrát byly záplavy v Brně? ani jednou za posledních x stovek let
Byl ses vůbec někdy podívat na Poříčí jak velké koryto tam je? to by pojmulo stoletou vodu
Tak si dej jednu studenou plzničku a hoď se doklidu
Regulační možnosti přehrady jsou omezený. Při průtoku Q100 by voda ze Svratky byla až u hlavního nádraží.
V případě Prahy je situace odlišná – neregulovaná Berounka; v případě Sázavy eventuální regulace pouze vranskou přehradou.
V Brně (co se týče Svratky, o které je v kontextu řeč) je situace jiná – tím, že žádná „Berounka“ (resp. „Kuřimka“ nebo něco takového) do ní pod přehradou nepřitéká.
Cituji: „V blízkosti základů mostu probíhá aktuálně stavební činnost, která nebyla se Správou železnic projednána.“ Neverim, ze by stavebni urad vydal stavebni povoleni na takovou stavbu bez vyjadreni Spravy zeleznic. Podle meho uvadi bud nepravdu nebo jen cast pravdy…
Město Brno je pro mne nekonečné důvěryhodnejsi subjekt než dobrá správa a její tlacovy hovorca.
Ale průšvih to je bezvadný….
Město je to hezké. Až na magistrátní činovníky, to je snůška toho nejhoršího z velké oblasti kolem.
Ale aby zvládli se hrabat v zemi kolem železničního mostu bez toho aby to dobrá správa věděla…v tom Brnu věřím bezvýhradně že ne.
Radnice je sice žumpa, ale lze jen kde ji to něco přinese.
Tusi nekdo kam chcou ten provizorni most nacpat?
Odrezou se koleje, odtezi se sterk az na mostni klenbu.Polozi se ocelovy rost, ktery roznese zatez, zasype se sterkem a polozi zpatky kolej.Jedna se o docasnou a provizorni opravu, protoze 1. Kolej bude nadmerne zatizena.Celkova oprava mostu se bude teprve projektovat.
Předpokládám, že nad stávající most, přičemž potřebný prostor pro provizorium se získá odtěžením kolejového lože a zásypu kleneb.
Hlavně, že to má Sebranka železnic (SŽ), na koho svést…
Projekt brněnské náplavky je fajn. Moc nechápu tu nevoli vůči němu v komentářích dole. Protipovodňová opatření blízká přírodě jsou potřeba a náplavka má potenciál poměrně zásadně zatraktivnit tvář co-si-budem-povídat docela nehezkého města.
S realizací to zatím nevypadá úplně na 100%, to samozřejmě souhlas.
Pokud jste z Brna a jste místní patriot, tak Vám rozumím, ale co je na tom objektivního? Každopádně za návštěvu Brno stojí a je mi asi jedno, jak si stojí v žebříčku.
Brno (podobně jako třeba Liberec nebo Jablonec) je hezky položené v krajině (otázka do kvízu: co je to Brněnská podkova?) a má ve srovnání s jinými městy některá pěkná a/nebo rozumně vedená sídliště (Jundrov, Starý Lískovec…), ale historický ráz centra z předprůmyslového období se do značné míry setřel výstavbou fabrik a překotnou a živelnou urbanizací v době průmyslové revoluce. V takové Olomouci si člověk v historickém centru může číst jako v učebnici architektonických slohů, což v Brně chybí. A s brownfieldy po fabrikách v centru si město moc neví rady (nebo pod tlakem developerů a díky s nimi spřízněným místním… Číst vice »
Ano, centrum je dílem historizujici, dílem dokonce novější. Ale i tak je v něm spousta vysloveně vzácných budov, jmenovite stavebně významný kostel svatého Jakuba, poměrně zajimava radnice s věží, komplex biskupského dvora a kapucinskeho kláštera stejně jako terasy pod Petrovem, starobrnenska bazilika minor a pevnost Špilberk jsou i republikové vyznamne pamatky. Když pomineme ruzne moderní stavby, počínaje vilou tugendhat a pavilony výstaviště až po moravskou banku.
Ale jo, to samozřejmě nechci popřít, např. jednotlivé kostely od Jakuba přes Tomáše až po Augustina i další církevní stavby jsou perly, ale jako celek mi to centrum připadá poněkud rozhárané a ze svého pohledu mírně poučeného laika to připisuji divokému vývoji v dobách rozvoje brněnského průmyslu. Ten měl zřejmě navrch nad územním plánováním… Jenom připomenu, že v Brně byl instalován úplně první parní stroj v podunajské monarchii (1814, pozdější 1. brněnská strojírna) a rozvoj oblastí v sousedství centra se zcela podřídil chaotické výstavbě textilek a dělnických činžáků. Nebyla náhoda, že se Brnu říkalo moravský Manchester. A minulý režim s… Číst vice »
Ono překvapivě původní centrum má více méně původní uliční síť. Jen stavby jsou jiné. Bývalá předměstí jsou jasné dědictví průmyslové revoluce, bohužel notně poničené urbanisticky nevhodnými zásahy. Např zrušením náhonu, demolicemi kvůli zkapacitneni komunikaci aj. Od Milady Horákové po nové sady je to děs běs. A i staré brno trpí hodně dopravou a demolicemi pro ni, stejně jako hrůzou, co udělali Mandlaku… I výstavna ulice Uvoz je dopravou hodně degradovana
A tak se dá pokračovat…
Já beru Brno jako jedno z nejlepších míst k životu v ČR, ale krásou dle mého věru neoplývá. Na co jsem spíš narážel je fakt, že projekt brněnské náplavky to město zase může o kus kvalitativně posunout dopředu a trochu jsem nerozuměl komentářům o jeho zbytečnosti apod.
Vždycky jsem tvrdil, že se tak dlouho bude odkládat přestavba železničního uzlu Brno, až ty objekty začnou padat na hlavu. Sláva aktivistům!! Ten most je starý 150 let a kromě nastříkání betonu na klenby se na něj nemáklo. Už má dávno právo na odpočinek. Ty štětovnice jsou tam od léta a tím prozatím stavební činnost v tom místě skončila, a nic se nedělo. Teď to vypadá, že se do současného uzlu budou sypat další a další miliardy, aby se vůbec udržel průjezdný. Není to poprvé – zabezpečovačka, zpevnění náspů na Kolišti, viadukt Šámalova a další akce. Stav mostů na průtahu… Číst vice »
Most je památkové chráněny, tohle snadno k zemi nepůjde…
Protipovodňová opatření na řece v hlubokém korytě, kterým naši předkové zabránili povodním již před sto lety? To jistě. Tohle je jen další zbytečná architektonická exhibice s posvěcením vedení města za peníze daňových poplatníků. Kterou mimochodem zlikvidovali legendární vlečku na výstaviště. A realizace celé akce naprosto diletantská. Nejprve se jim, podle všeho, pohnula ulice Heršpická v napojení na most, provizorně to zaasfaltovali, ale stejně je tam znatelný propad. A teď tohle.
Ano, řeka v nechutném betonovém kanálu, to nám předkové místo “protipovodňových opatření” nadělili spíš pěkně unikátní hnus. Neděkujeme.
Taky ji mohli zatrubnit a mít klid…
Porucime větru dešti?
No, jako povodňová opatření to funguje. Jen je to hnusně.
Sežente si fotky Starého Brna pred regulaci řeky a zasypanim náhonu. Škoda, že tohle nezůstalo…bylo by to hezké a byla by to atrakce
Až na to, že do ní šly všechny splašky z fabrik i činžáků. A co teprve Rio de Ponávka… V dobách, kdy fabriky ani město nic nečistily, to byla víceméně otevřená stoka.
To sice byla, ale už davko to mohlo vysmradnout. A pietneji zachovalý mendlak by byl bomba
Svratka na Poříčí je sice zregulovaná, ale ani to kamenný koryto nemá potřebnou kapacitu. Ostatně při průtoku Q100 by voda ze Svratky dosahovala až někam na Mendlák a k hlavnímu nádraží.
Placku neochranite jinak než vysokou zdi, v lepším případě demontovatelnou.
Co dělali v korytě řeky, přijde mi to úmyslné. Debilové se snaží o severojižní diametr, cpou peníze do dalších tram
tratí. Ale co udělali pro BRNO, podhrabali viadukt.
Zkus prosím aplikovat Occamovu břitvu…
Hm, takže odklon většiny vlaků přes dolní nádraží. Jak je to fajn, když ty průtahy existují dva a když je někde problém, tak se to dá objet.
Opravdu se hodlá Brno této výhody vzdát a jeden z průtahů (a ještě k tomu ten pro osobní dopravu lepší) zrušit?
No tak jestli tomu dobře rozumím, tak 2. traťová kolej snad zůstane průjezdná do/z Heršpic, protože je vedena po jedné z těch ocelových konstrukcí. Ty tím snad nejsou dotčené. (Ale mohu se samozřejmě mýlit.)
Při vší úctě bych nechal celé Brno i se Salingradem a ibalginy a podobný moresy vyměnit. Takže s mínusy do mě
Z jaké prdelni Lhoty jsi ty, dobrý muži?
teda ten most nevypada uplne v nejlepsi kondici, spis v kondici na bagr… neni v planu nejaka sanacni stavba (minimalne hydroizolace oblouku, zpevneni piliru, presparovani)?
„…teda ten most nevypada uplne v nejlepsi kondici…“
No však je taky v provozu od r. 1839…
Nenapsal jsem to přesně. Na té fotce je západní část mostu přistavěná až v r. 1869 při zdvojkolejnění trati do Břeclavi. Východní část kamenné konstrukce je původní most z r. 1839. A ještě dál na východ jsou ocelové příhradové konstrukce z let 1894 -97 s dalšími dvěma kolejemi.
Nesahalo se do něj v roce 2019 při roční výluce toho úseku?
(Resp. co se týče západní koleje, tak na podzim 2018)
Tak přece se nebude opravovat něco, co přijde díky přesunutému nádraží vniveč. To je jako s tratí na Kladno…
Je to památka. Ve správě dobre spravy. Zdraví most přes Orlík a most pod vysehradem
Konečně důvod postavit normální, plně funkční a hlavně kapacitně vyhovující nádraží! Co na to Brno? Rok 2100 se blíží.😁
Šalingrad je cítit v žilách, jedinečná příležitost
To má být vtipné nebo jen ventilujete své mindraky?
Já to nechápu. Potřebuju postavit vodovod na okraji ochranného pásma dráhy (cca 50 metrů od krajní koleje nádraží na lokálce), který už měl stavební povolení. Už asi dva roky komunikuji s úřady jenom za účelem prodloužení stavebního povolení. K původnímu povolení bylo třeba stanovisko Drážního úřadu a Správy železnic, pro prodloužení jsem opět potřeboval vyjádření Správy železnic a obávám se, že budu potřebovat ještě jedno nové. A tady si udělají stavbu pár metrů od základů pilíře mostu na koridoru a Správa železnic o tom neví?
Ale ví. Všichni to ví. Správa, která s tím musela souhlasit, i Drážní úřad, který k tomu musel dát povolení, jinak to nemohlo projít stavebním úřadem. Ale všichni se teďka bojí a mlží a mlží. Já nic, já muzikant!
Řekl bych, že SŽ by byla bez spoluviny snad akorát v situaci kdy by stavba nedodržovala schválenou dokumentaci.
Asi děláte chybu, že se ptáte. Na trati Jihlava – Havlíčkův Brod má v jednom místě nějaký chatař vodovod podstrčený napříč pod kolejnicemi a nikomu to mnoho let nevadí….vlaky přes to normálně jezdí. Všiml jsem si toho, když jsem rád občas cestoval na stojáka v zadním vagónu a díval se na ubíhající trať…
to je hadice polozena pod prazci, ne?
Ona už je to delší doba co jsem to vídával. Teď už si ve vlaku chodím sednout😂…ale byla to hadice podstrčená nikoliv pod pražci, ale jen podstrčená pod kolejnicemi… uprostřed se to trochu boulilo nahoru. Ani to moc nebylo zahrnuté šterkem. Na jedné straně kolejí je potok a na druhé chatky…. A opravdu to tam bylo k vidění hodně let.
Brno není schopno navrhnout jakoukoliv stavba která by respektovala stávající zástavbu. Tyto stavby nepočítají s ničím co stojí v cestě, ať už je to most, park, hystorická budova, železniční nákladní průtah, je potřeba to všechno projet buldozérem a zničit to. Z tohoto důvodu se musí stavět nádraží u řeky „Znovu a líp“, přestože stačilo odkoupit budovu Tesca a v jejím místě nádraží narovnat. Závěrem bych chtěl poděkovat SŽ, že rychle zareagovala a staví náhradní most. Nezbývá než doufat že to nezaplatí daňoví poplatníci. Zde je muj seznam věcí se kterými stavba nepočítá: 1. Dva malé parky, které se museli vykácet.… Číst vice »
Situace, která nastala, má jistě nějakého viníka – „Nebuďte slušnej! Řekněte jméno! jméno!“
A samozřejmě viníkovi(viníkům) předepsat k úhradě vzniklé vícenáklady.
Že by odplata města za https://zdopravy.cz/absurdni-planovani-v-brne-pod-novym-sirokym-mostem-zustala-uzka-silnice-znovu-ji-rozkopou-v-roce-2024-135337/ ?
Super. To jsem si naivně myslel, že S3 bude jezdit normálně aspoň do konce února… No, nevydrželo to ani měsíc.
Copak přes brněnský uzel se dalo někdy během posledních let plynule projet? Každý rok SŽ nachystá jednu až dvě poměrně nepříjemné výluky v uzlu… světe div se, stále nepřináší nic pozitivního. Jen výluku, pro další výluku. Např. částečnou modernizací odbočky Židenic za téměř miliardu se linka S3 v průměru o 75´zpomalila – kvůli zatrolenému jedinému návěstidlu kdesi na krakorci. Výborný projekt pánové od SŽ. Postupnými modernizacemi uzlu k jeho úplnému zpomalení… Pořád se vyhrožuje novým nádražím, to se ale nestaví a původní trasy a objekty jim padají na hlavu… …no není to na hlavu…celá ta moravská metropole? Co čekat od… Číst vice »
Ako konkrétne to ta stena poškodila? Nevie niekto?
Tipnu si, že došlo k vysušení části základů a poklesu.
Taky bych to viděl jako pravděpodobnou příčinu.
Mimo jiné nasměrovala vodu užším místem. Někde na netu to přirovnávávali k namíření hadice na pískový hrad. A samozřejmě otřesy mostu taky „prospěly“ , ale něco vyjde na jevo až změnou počasí.
Taky bylo načase, už dlouho nebylo kolem Brna na železnici nic zavřeného! Ještě by tam snad mohli lidi začít zase chtít jezdit…
To vypadá skoro jako záměr, jak provést okamžitý ODSun nádraží do polohy Brno – perferie 🙂
Není to (opět) snaha Brňáků dohnat a předehnat Prahu? Viz https://zdopravy.cz/most-pod-vysehradem-je-ve-spatnem-stavu-sprava-zeleznic-na-nem-omezi-provoz-136273/
Z „vonkajšku“ to tak může vypadat ale je to „jen“ nikým neočekávaná událost.
No, škoda, že už ale nezačali a furt se o tom jenom mluví, když už si to jednohlasně odhlasovali
Ta pažící stěna tam nevyrostla přes noc. Práce se měly řešit už když se blížily k mostu. Nebo nefunguje stálý dohled ze strany dráhy? Pochybuji že k tak rozsáhlé akci nedávalo souhrnné stanovisko OŘ Brno.
Na stavbách v okolí Poříčí nebyl v posledních pěti letech žádný dohled. A jak to dopadlo? Koleje pro 8 volně, na křižovatce směr Křídlovická jáma (ale asi už zakázána), nedávno propad na zastávce Křídlovická před Romdem. Od nové cesty a nových kolejí bych fakt očekával trochu delší životnost, než tři -ctyri roky.
Tak hlavně, že je opravené a zpřístupněné podzemí BRNA
A co čekat od města… kde na hlavních stránkách strategie rozvoje je hlavní logo tohle:
Co bude,
Brno?
Jako jestli to zjistili včera a dneska instalují provizorní most, tak to jsou bez legrace docela borci.
Spíš to bude tak, že SŽ o tom ví delší dobu, a zveřejnili to až teď když už musí zdůvodnit problematickou výluku.
kaBrňáci se holt rozhodli zlikvidovat železnici pod maskou protipovodňových opatření. Začalo to vlečkou na Výstaviště bez většího rozruchu, tak teď zkusili větší kalibr.
Hned vedle stojící silniční most taky utrpěl, na heršpické straně došlo k propadu a pěkně to tam s každým autem houpne. Vyřešeno zalitím asfaltem, což moc nepomohlo, a omezením na 30km/hod.
Oni tam protlačili vodovod – viz ty roury na obou stranách a poněkud jim to… sedlo 😀
Pro cestující je to jistě otravné omezení, ale i přesto mě tahle zpráva rozesmála. 🤣 🤣 🤣
Pro vedení dopravy je to ovšem docela tragédie. Fakticky dílčí okamžitý odsun nádraží na dolní.
Je to samozřejmě odporné. Ale je to tak bizarní, že mě to rozesmálo.
Pro mě stále stejný impuls – vyhnout se BRNU, co to jde…
…tohle se už fakt nedá.
Od roku 2016 je brněnský železniční uzel ve stálé permanentní výluce… to je už neskutečně ostudné… pro SŽ, pro město i pro KORDIS… všichni pohlaváři dělají jako že nic.
Protože oni vlakem fakt nejezdí.
„škody způsobila výstavba protipovodňové ochrany, kterou buduje město Brno“ — to je holt životní styl
Město Brno se holt rozhodlo přesunout nádraží již nyní – a to nejprve zbouráním stávající železniční infrastruktury (a někdy později možná postavením nové).
🙂
Což logicky zapadá do jejich následování „evropského“ vzoru (v Bělehradě).
A já původně čekal, že ho podemlela Svrabka. Ale ono je to záškodnictví. Tak to jsem nečekal.
….Svratka samozřejmě. Ten telefon je normálně sprostej.
Kdybys napsal normálně „Švarcava“, tak by se Ti to nestalo.
Švarcava
Jakože jinde by se to stát nemohlo?
Pro zajímavost.
https://zdopravy.cz/trapas-v-praze-magistrat-otevrel-prujezd-pro-cyklisty-mestska-cast-ho-hned-zavrela-135300/?comments=1
„…to je holt životní styl…“ To není životní styl, ale jeden z mnoha důsledků dlouholetého působení brněnské politicko-kriminální mafie. Když mají vrcholové politické krytí, tak proč by se zatěžovali s nějakými otravnými formalitami jako jsou řádný průběh povolovacího řízení staveb a stavební dozor? Koneckonců hlavním zdrojem korupčních peněz pro politiky na všech úrovních i pro úředníky státní správy jsou stavební firmy. (Tohle platí ve všech větších městech, v Praze především, takže cajzli z práglu se nemajó co uščuřovat, dyž přinde řeč na poměry ve štatlu. Už jste zapomněli, k čemu a za co byl odsouzený Metrostav?) A je to taky… Číst vice »
Už jsem se bál že by vlak mezi cajzlohradem a šalingradem mohl být od června 2023 použitelnej. Očividně to nehrozí a ještě dlouho hrozit nebude. Most vydržel skoro dvě století a teď ho položí nějaká Rullerova kolonáda.
Na Prahu se jezdí přes Heršpice…?
ne, jen dál do Blavy a Vídně….
Reagoval jsem na „vlak mezi cajzlohradem a šalingradem“, což si překládám jako „mezi Prahou a Brnem“… V tom případě most přes Svratku zpoždění snad neovlivní, nebo…?
Zpoždění by tímto směrem nemusel, ale opačným směrem už ano a přesměrování na dolní nádraží také není ideální.
Přijet na Dolní místo na HBf. znamená prodloužení cesty u většiny cílů o 15 min.
Třeba já jsem rodilý brňák a ta hláška o životním stylu mě nijak neuráží, ba naopak mi přijde celkem vtipná a sám ji občas používám.
Tam nedošlo k poškození a ohrožení bezpečnosti.
Skoro to vypadá, že město Brno už staré nádraží ignoruje…ale nové zapomnělo postavit 🙂