Ze sedmi spojů denně čtyři. Liberecký kraj hasí problémy, které způsobil na lince z Varnsdorfu

Autobus společnosti Quick Bus. Foto: Quick BusAutobus společnosti Quick Bus. Foto: Quick Bus

Liberecký kraj s Ústeckým jednají o rozšíření jízdního řádu, několik týdnů ale jistě bude provoz omezený.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
diwoch

já k tomu slyšel toto:
https://pro-bus.cz/vyjadreni/

martinek.k

Co mi přijde asi nejsmutnější, že se zruší ty místenky. U linky typu Praha – Rumburk by opravdu měly být standardem.

Novotný

Kdyby se domluvili dva všechny zúčastněné kraje a zadotovaly to v rámci základní dopravní obslužnosti, než dělaly obstrukce a odradily zbývající cestující nepravidelností a nejistotou provozu na této užitečné lince. Zákazy nastupování, vystupování v rámci linky na jednotlivých zastávkách mi přijde hloupé řešení. Politiku do dopravy opravdu netahat.

Marek

Ty kraje na té lince nejsou dva, ale čtyři.
Ústecký, Liberecký, Středočeský a Praha.

Dave

Za 10 měsíců jsou komunální volby, tak se všichni spojme a je potřeba tyto tatary v Lbc kraji vybodovat, aby více neškodily.

Jarda

jenže za 10 měsíců jsou volby do městských a obecních zastupitelstev ne do kraje….nicméně, výhrady mohou být možné

Aleš

Proč???? Komu leželo v žaludku fungující spojení Varnsdorf-Praha?? To je hnus, jak si vzít jako rukojmí občany šuknovského vvběžku v boji o prachy…. Varnsdorfští sepište petici proti tomuto rozhodnutí, tohle si fakt necháme líbit?

Arnošt

Co úředník neovládá, to nesmí existovat.

rozinka

Problém je, že s peticí lidí ze Šluknovského výběžku si v Oberlandrátu Liberec tak akorát vytřou, protože ti je ani volit (vyhodit z funkcí) nemůžou. Lidi z výběžku si pouze v Liberci vzali jako rukojmí pro své kšeftíky.

Jarda

celá situace je k politování hodná. Na Šluknovsku si zaslouží dobré dopravní spojení

Leinad

Změnit podmínky licencí na linky nebo je vůbec zrušit. „V souběhu dotujeme svůj spoj“ není důvod.

Martin1

Korid je dlouhodobě tak trochu jinde. A pod vedením Pospíšila? Darmo mluvit.

Pepa z depa

Vy ho znáte? Já ne. Prosím proč darmo mluvit? (tady píšeme:)

Vít Jůza

Nedělají to u nás v Libereckém kraji nejlépe, resp. já bych to na jejich místě v některých ohledech dělal jinak, ale ten titulek je sprostý. Jednak žádný problém není, jedná se o naprosto zbytné spojení, vlakové spojení do Prahy funguje jak přes Mladou Boleslav a Všetaty nebo Nymburk (kilometricky kratší a časově delší) tak přes Děčín (časově kratší a kilometricky delší, byť samozřejmě pro toho, kdo jede např. na Střížkov nebo na Mělnicko, je šikovné. A označit prostě Liberecký kraj za toho, kdo údajné problémy způsobil, také neodpovídá příliš skutečnosti. I když vlastně ano – kdyby se kraje držely svého… Číst vice »

Leinad

Kdo zabránil vydání licence na linku, Středočeši, Praha, Ústečáci nebo Liberecko?
Ať kraje zajišťují v zajemné spolupráci i přeshraniční linky, ale ať to není důvod k omezování komerce „v souběhu.“

***** Petr

V tom zbytném spojení jezdilo 300 lidí minimálně denně , bylo to komerční , tzn stát to nijak nedotoval a zásahem LBK to není a ještě se bude doplácet. Téměř vždy dávám přednost (snad vyjma trati HK-PH přes PU jak kvůli stejnému času , tak hlavně na vyšší kvalitu vlaku) přímému spojení kvůli pohodlí a hlavně kvůli přestupním vazbám. A navíc, daný dopravce měl spokojené a platící zákazníky. Titulek popisuje realitu , rozhodně není sprostý pro nikoho , kdo se na dané situaci nepodepsal.

Jiří Kocurek

„jedná se o naprosto zbytné spojení“

Jestliže se tím uživil, protože měl zákazníky, tak to zbytné nebylo. Přinejmenším pro platící zákazníky.

Jarda

se domnívám, že prznění si můžeme vydatovat ke vzniku krajů, když Šluknovsko nebylo přičleněno k Libereckému kraji ale k Ústecku. Přičemž územní dělení z roku 1950 toto území zahrnovalo. Dopravně a logisticky má mnohem lepší spojení na Českolipsko a to i směrem do Prahy…

Luboš

Zkoušel jste někdy jet vlakem z Varnsdorfu do Prahy. Asi ne, jinak byste nemohl takový nesmysl napsat. Přes Boleslav je to naprostý nesmysl, přes Děčín je to v nejlepším případě o 3/4 hodiny delší než Quickem (a samozřejmě dražší, o více než 100Kč na jednu cestu).

J.K.

Mě fascinuje i ta finanční stránka, kraj něco nemusel dotovat, teď to dotuje, ale peníze prostě automaticky jsou, to je fantastický.

Takhle to skončit nemělo a chtělo by to novou jasnou definici krajských kompetencí… Podporovat dopravu kam se nikomu nevyplatí jezdit – asi ano. Podnikat stylem budem tu jezdit, konkurenci zakážeme – to určitě ne, to není efektivní využití mých daní, a kraj si silou přivlastňuje podnikatelské prostředí což mu nepřísluší.

Navíc jakákoliv tržní pružnost tím zahyne, tedy přidávání spojů kde je zájem / rušení kde nikdo nejede….

Karlos z Vdf

Mám za to, že Liberci vadí přeprava lidi na jeho území kraje a výdělečnost firmy z kraje ústeckého. Normálně na firmu Quick bus zaklekli po vzoru Babiš financ týmu. A po ukončení činnosti firmy nabídnou dopravu z Varnsdorfu do Prahy ze svých garáží. Sprostota nejvyššího kalibru od kraje Lbc, jak zlikvidovat firmu, vyčistit konkurenční prostředí pro busy z Lbc a a ještě nabídnout horší služby, a chvástat se jak nám pomůžou, když nemáme spojení do Prahy. Hnus velebnosti.

Jarda

no ono ten vnitřní dopravce Liberce na Českolipsku si možná dělá taky svoje…jestli to tak je, tak jsou dost tupý

Robil

Zde je vidět , že se stát nikdy neměl zbavit odpovědnosti za regionální dopravu všeobecně . Na krajích sedí dopravní analfabeti křížení se šotouškama a proto to vypadá , jak to vypadá. Tlačí se na co nejnižší cenu. A majitel autobusové firmy je poslal do zádele. A dobře udělal .

SaulGoodman

Ne, zde je vidět, že se do toho vůbec nemá stát ani jeho samosprávné celky montovat, když to funguje bez něj. Tam jezdil komerční dopravce a fungovalo to, krásně tržní řešení. Ale ne, někdo na kraji si pomyslel, že to udělá lepší. A překvapivě neudělal. Kdyby do toho zasáhl přímo stát, nebylo by to o nic lepší. Mě na tom nejvíc zaráží, že vůbec má kraj právo něco takového udělat. Proč si nemůže jezdit autobusové linky, kdo chce a jak chce? Můžou platit za využití městských zastávek a to je asi tak veškerá regulace, co by mi dávala smysl. Taky… Číst vice »

Původní Pražák

Úředník na kraji je analfabet a ten samý úředník pod hlavičkou MD nebo čeho bude Einstein? Tak nějak jsi to představujete? Nebo máte pocit, že státní úřady, treba právě to MD, fungují nějak zásadně lépe a ke všeobecné spokojenosti?

Jiří Kocurek

Tuším v tom přesvědčení, že výše postavený úřad s centrální působností dokáže lépe organizovat jednotlivé linky. Extrapolací by pak vyšlo, že v Bruselu by to zvládli ještě lépe než na celostátní úrovni.
Ale s takovým nápadem mám jít dozajista do Bruntále. 😀

Lukáš F.

Já to nechápu. Zrušili komerční linku, aby ji mohli nahradit spojením, které je horší a nevydělá si na sebe?

J.K.

Ano.

Původní Pražák
Zuzana

Tohle byla naprostá prasárna a je mi jedno kdo za to může. Lepší slova nemám. Jsem původně z Varnsdorfu, bydlím v Praze – když jsem jezdila domů, jezdila jsem zásadně Quickem. Proč? Nevymetal každou díru – všude semafory, a ČSAD mi dělá vyhlídkovou jízdu po Mělníku a Doksech, ze dvouapůl hodinové jízdy je sranda na tři hodiny a víc. Teď mi nic jiného nezbyde. Děkuji pěkně. A ještě před Vánoci. Říkala jsem si jak se tam dostanu. V práci sice máme 24.12 volno, ale poslední bus jede ve všední 16:00, takže pro mě stejně useless. Budu muset jet na Štědrý… Číst vice »

Aaabbb

Neříkám, že to je časově ideální, ale ještě existuje v 16.46 i 18.46 z Prahy vlakové spojení. Pravda, nejede 2,5 hodiny ale 3.

Petr

Zrušení Quicku je mě líto a situace je jistě nemilá.
Ale rozhodně to neznamená úplné odříznutí oblasti.
Ona existuje taková věc kterou někteří lidé stále nechápou a to „cesta s přestupem“. Zejména v okrajových částech dne to ani jinak nelze.
Můžete jet třeba s přestupem přes Děčín nebo Liberec.
Není moc meších měst v ČR které mají přímé spojení s Prahou bez přestupu, po a dokonce celý den od rána do večera.

Tommy

Přímý spoj jezdil pro stát a kraj zdarma. Kdyby jezdil v 30 min. intervalu, tak to může být všem jedno. A přímé spoje se evidentně uzivily, jinak by komerčně nejezdily. Takže státní správa zhoršila život v na život složitém regionu a zároveň začne z našeho platit, co doteď měla zdarma. Bude tam tedy chtít zůstat žít a tím pádem i podnikat méně lidí než nyní.

Petr

Já přece nijak neohajuji znemožnění provozu přímého komerčního spoje. Jak jsem psal je to hodně smutné, ale kraj tak rozhodl a nějak netuším zda je nějaká reálná síla to nějak zvrátit, kromě nadávání na internetu? Ale není pravda že se do Varnsdorfu z Prahy nebude dát po 16 hodině nijak dostat a musí se jet až druhý den ráno. S přestupem v Liberci je to 2,5 hodiny přes Děčín 3 hodiny a spoje tam existují až do pozdního večera. Cestuji po celé republice a skoro všude musím pořád a pořád přestupovat, je to postě normální…. Důležité pro mě je aby… Číst vice »

***** Petr

Vždy je pro mě lepší jízda bez přestupu než s ním. Tato se navíc uživila sama bez eráru. Byť jsem tímto nikdy nejel tak je evidentní, že to někdo podělal a ten dopravce to není. Pokud by mu v covidu dosypaly ze slušnosti to by asi každý pochopil, ale zrušit výdělečnou , nedoplatkovou linku ? To by měl být někdo hmotně a snad i trestně zodpovědný.

Jakub

S přestupem je to dražší, od začátku jde o cenu a dobu cestování. A Děčín má krátké časy na přestup, takže když se zpozdí vlak z Prahy …

Jan

Až bude vyřešeno: 1) Kompenzace času kvůli ujetí spoje na který přestupuju, zhruba ve výši (mzda + přesčas)*(čas zpoždění v cíli mé cesty) bez ohledu, kdo za zpoždění může + veškerch nákladů, které tímto vzniknou 2) Garance přesunutí místenky do spoje(ů), který přijíždí do mé destinace nejblíže k času mého původního příjezdu, včetně celého řetězce spoů (bez ohledu na cenu a fakt, že spoj je vyprodaný) 3) Jedna jízdenka z místa A do místa B, s vypsaným seznamem spojů. můžeme se začít bavit o spolehlivém cestování s přestupy. U vlaků to celkem jde, zvlášť s garancí posledního přípoje. U autobusů… Číst vice »

Luboš

Jenže tady ani tak nejde o spojení do Prahy. Ono není ani spojení mezi Varnsdorfem (Rumburkem), Novým Borem a Českou Lípou. Dost studentek dojíždí např. na peďák do Nového Boru, na zdrávku do České Lípy nebo na sklandu do Kamenického Šenova. Opačně jezdili kluci na elektroprůmyslovku nebo na TOSáckou průmyslovku do Varnsdorfu. Teď můžou tak akorát požádat o ubytování na intru.

Aleš

Ano, je to prasárna, Šluknovský výběžek je pro některé diskutující „zbytný“, ale kdyby v něm žili, tak zjistí, že není horší místo v republice. Dopravce Quick byl spolehlivý a hlavně přímý spoj do Prahy. Teď si Liberecký kraj usmyslel, že ho zlikviduje a to se mu povedlo. Varnsdorfáci jezdětě si do Prahy za kulturou, k lékaři, na letiště jak chcete, třeba taxíkem za 2tisíce. Odporné.

Pepa z depa

Ve „výběžku“ jsem žil a mám tam i příbuzenstvo. Doprava tam byla vždy hrozná, vlakem i tři přestupy. Jedno jestli z Děčína, nebo Liberce. Přes ČL ještě horší. Dnes je nej vlak na Liberec a autobus do Prahy. Měl se okres Děčín přidat ke kraji Lbc a bylo by po problémech. Stejně Ústí nesnášeli nikdy. Bohužel se nestalo… Pamatuji ve Šluknově ceduli: Děčín 54km. Nepatří ten „výběžek“ k Ústí a jeho kraji? Tak nevím, proc se nepostaral o své obyvatele, neobjednal, nezařídil… Podle mě je větší část chyby tam. Pěkný den a cestování všem.