Zastupitelé navrhli odvolání ředitelky pardubického letiště. Kvůli bonusům, pro které si sama hlasovala

Boeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště PardubiceBoeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice

Debata zastupitelů odhalila, že si ředitelka navrhla vyšší odměny, než jí původně představenstvo navrhlo.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kyblik_2

Abychom nebyli ještě překvapeni. Kapři si svůj rybník nevypustí a každý ví na každého nějaké to kompro. Vy nám chcete odvolat Šmejkalku s Juchelkou? Tak my vám nepodpoříme to a to! Volby se blíží, taky by se mohla/nemohla po nich vytvořit nějaká ta koalice.
Vždyť přece moc a peníze jsou až na prvním místě!

MPK 83

Iniciativa, o kterou se snažíme už půl roku má konečně dobrý konec. Děkujeme za podporu myšlenky všem zastupitelům, kteří hlasovali pro odvolání té tetky z Prahy.

chris

V ČSA byla zvyklá dostávat vysoký plat za chození do práce, ne za výsledky, jak to v ČSA bylo dříve zcela normální. To stejné ukázala i v Pardubicích. Letiště v obrovských ztrátách, rozvoj nula. !Nepostradatelná“ Šmejkalová si bez ohledu na cokoliv sama o sobě koupí na účet EBA Superb, protože prostě podle smlouvy může, tak pro ne, že.. a sama si zvedne ruku i pro bonus 225k. Ostatní na letišti neviděli ani korunu odměny a ani neuvidí. Troufalost a drzost nejvyšší úrovně. Juchelka to ovšem vše dovolil a ještě si hrál na jejího obhájce. Parta k pohledání. A následovat by… Číst vice »

Apex

Nechci se zabývat přešlapy paní ředitelky a ani hodnocením jejího fungováním na letišti, ale dovolím si pár obecnějších poznámek. Celá tato situace totiž ukazuje na to, jak to dopadá, když do oboru, který vyžaduje profesionální přístup, vstoupí politici… Už samotný fakt, že představenstvo PED má 7 členů a dozorčí rada dalších 7 členů je naprostý úlet, když si jeden uvědomí, o jakou firmičku se vlastně jedná (cca 38 zaměstnanců dle VZ). Tohle je prostě nepochopitelné a je to ukázkou toho, že se jednalo o hračku politiků, která se ale teď polámala…. a tak najednou od ní všichni dávají ruce pryč.… Číst vice »

Laik

Pokud akcionáři financují letiště z veřejných peněz, pak odpověď na otázku je nejspíše „NE“. Bohužel. Voliči tohle asi nedohlídnou.

Axel

Děkuji za názor. Jakou roli ve Vaší úvaze hraje, že letiště v Pardubicích je provozováno jako smíšené a to spíše jako vojenské? Tj. že civilní provoz je sekundární

Apex

V zásadě by to spíše měla být výhoda, alespoň z hlediska nákladů, ale přiznávám, že nevím, jak funguje rozdělení nákladů na provoz a údržbu společné infrastruktury. Ale třeba už tím, že armáda financovala nedávnou opravu dráhy, tak myslím, že principiálně taková koexistence může být pozitivní. Ve světě to funguje docela dobře.

Axel

Prý za rok, dva chce armáda přebudovávat zázemí (asi za 160 milionů Kč). Je otázkou zda-li má smysl, aby se přebudovávání pardubického letiště rozšířilo i na novostavbu ?civilního? cargo terminálu….

https://zdopravy.cz/katastrofalni-rika-o-pardubickem-letisti-hejtman-chce-spolupraci-s-ruzyni-26680/

MPE

Naprosty souhlas, PED ma v zasade jedinou sanci – zkusit si ukrojit kus „cargo“ kolace, protoze to je jediny segment, ktery se dnes jakztakz drzi na cernych cislech a ma potencial do budoucna (navic, vzhledem k ruznym covid omezenim, kdovi, jestli to nebude do budoucna jediny mozny zpusob mezinarodni dopravy, a at si Svata Greta treba pukne vzteky…). Jenze to samozrejme vyzaduje investice a do tech se nikdo po blamazi s osobnim terminalem jaksi nepohrne…A na tohle vam EU fakt dotaci neda… Pardubice maji v tomto ohledu vyhodu v poloze a dostupnosti a relativne dlouhe a unosne VPD a naprosto… Číst vice »

Laik

Asi dobře. Ty malý letiště (Pce, ČB, i Brno vzhledem k nedaleké Vídni) mi stejně připadají k ničemu, jen jako penězovod veřejných financí. Reálná poptávka a objemy velmi mizivé. Tady by měl řádný hospodář udělat ekonomicky smysluplné, ale politicky obtížné rozhodnutí a do těchto letišť neinvestovat.
Kdyby tam byl potenciál, tak soukromý kapitál by to zainvestoval. Ale z eráru se dobře utrácí…..

Axel

Jen se zeptám… Podle Vás je stejný mechanismus dotování v Pardubicích i v Brně? Já totiž myslel, že v Brně je provozovatel letiště privátní (Accolade), zatímco v Pardubicích je provozovatel civilní provozu letiště – fa EBA – ve vlastnictví Pardubického kraje/Města Pardubic.

což souvisí s tématem článku, že firma EBA asi nehospodaří šetrně.

Apex

Především je třeba si uvědomit, že fungování malého regionálního letiště obecně má své zákonitosti a provozovatel sám, resp. vlastnická struktura provozovatele není úplně ten rozhodující faktor pro fungování. Ostatně byť majitelem letiště v Brně je také veřejnoprávní subjekt, tak soukromý provozovatel byl v Brně od doby, kdy došlo k vyčlenění letiště z ČSL, Brno bylo vlastně pilotní projekt, když se řešilo, jak dál s regionálními letišti v ČR. Ale pouze v Brně byl a je provozovatel privátní, v ostatních krajích, kde jsou letiště, je i provozovatel v majetku kraje, res. města a kraje. Vzhledem k fixním nákladům a nutnosti dodržovat… Číst vice »

Nekdo

No mne stejne k nicemu pripada male regionalni letistatko v Praze. Kdyz to srovname ze skutecni letisti jako MUC nebo FRA…

Apex

Promiňte, ale tohle je opravdu hloupý názor. Máte na něj jistě právo, ale letiště generující téměř 17 milionů cestujících (a to s marginálním počtem transferů! které jak v MUC, tak ve FRA tvoří významnou část provozu; ale proč… že by LH jako domácí dopravce?) je dost úspěšné… A zcela odráží ekonomické postavení ČR…

FrantaM

Jen další v řadě, které funkce vlezla do hlavy a myslí si, že si může dovolit všechno.

Spálená tlumivka

Přístup hlavních aktérů beru jako nápovědu, který lístek pro krajské volby mám rovnou hodit do koše.

Axel

Jsem přespolní… ale není to náhodou tak, že majoritu drží Město Pardubice? Ono to sice vypadá jako, že partaj v městské koalici a v krajské koalici je totéž…. Ale ono ne -:) U nás ve Zlínském kraji probíhá debata jestli dožilou nemocnici v majetku Kraje postavit znovu na jiném místě ( a do hotového přestěhovat odborníky i vybavení). Anebo jestli v původním (dosti stísněném) areálu se pustit do rekonstrukce = velkou většinu areálu včetně inž. sítí zbourat a postavit znovu a tyto „demoličně-novostavební práce“ jsou plánovány na cca 20 let… Je nevyřešená otázka v jakém jiném zdravotnickém zařízení bude probíhat… Číst vice »

Dorota

Je správné pokud ji vykopnou, ale proti takovým kanonům jako byl Tvrdík, Lašák, Dvořák a jejich zlaté padáky za likvidaci letectví je jen obyčejný kapesní zlodějíček.

chris

Předseda představenstva Juchelka by měl být také zcela určitě odvolán. Ten totiž vědomě dopustil, aby si ředitelka dlouhodobě nejen chrochtala, ale i mlaskala, koupila si i nové super autíčko za 1,5 mega v době, kdy je letiště v dlouhodobých ztrátách desítek milionů, vše platí erár, tedy kraj a město – a kdy jiní na letišti žádné bonusy nedostávají ani náhodou. A zaměstnanci? Když četli co si Šmejkalová prosadila za odměny, nevěřícně zírali na tu naprosto jedinečnou troufalost a drzost. To ale Juchelku vůbec nezajímá, naopak jako exot v minulých diskusích vypisoval zcela mimo obraz. Ted´ ředitelka dochrochtala i hlasitě domlaskala.… Číst vice »

Axel

Fakt „koupila si i nové super autíčko za 1,5 mega“? Pro mě za mě si v Pardubicích odvolejte, zvolte, jmenujte koho chcete, ale bylo by fajn domněky přestat vydávat za fakta. … Ale jinak souhlas – pokud by auto kupovali teď v létě, kdy evidentně letecká doprava na tom není dobře, tak bych se taky divil. Tohle opravdu začíná vypadat jako veřejné lynčování… Taky se mi nelíbí pokles výkonů letiště, ale ve firmě s obratem v desítkách milionů mi odměna 0,25 mil. ročně nepřipadá nic strašného. Pokud si odměnu zaslouží, což netuším. Už to vypadá jak ten „veřejný lynč“ na… Číst vice »

chris

Pane, podívejte se ohledně auta na zpravodajství MFDNES a na publikovanou zprávu EBA o zakoupení uvedeného auta, cenu a protihodnotu, spočítejte si katalogovou cenu (v minulých článcích i zde několikrát zmiňováno) a potom, až budete znát fakta, pište. Podívejte se na ztráty letiště ve výročních zprávách a na rapodní poklesy cestujících, srovnejte si jiná letiště, odkud alespoń létají v létě nějaké chartery – a potom pište něco o odměnách. Prosím, pamatujte na to, že řadoví zaměstnanci si mohou o nějakých odměnách akorát tak nechat zdát, na rozdíl od uvedené paní…stačí takto?.

Axel

To co píšete jsou otázky na lidi, kteří o firmě rozhodují jako členové představenstva. Ale na jejich adresu se nevyjadřujete. Proč???

Všimněte si, prosím, že se snažím zeptat na skutečně zásadní otázku – je civilní (pasažérské) letiště v Pardubicích dlouhodobě životaschopné??? V Přerově (smíšený provoz s vojenskými vrtulníky) nebylo živatoschopné a přesto utopili desítky milionů Kč krajští politici ODS/ČSSD za Olomoucký a za Zlínský kraj … Tesařík (ČSSD), Libor Lukáš (ODS)…

Ve srovnání s otázkou dlouhodobé perspektivy civilního provozu pardubického letiště a asi stovek milionů dotací v budoucnu… je auto nebo 0,25 milionu odměn méně podstatná otázka…. Hezký den.

Petr

Neměly by se extra odměny odvíjet především od výše ZISKU?

Axel

Já myslím, že od splněných úkolů…. Jestli je situace blbá a firma spadla do mírné ztráty, přes velké úsilí managementu, tak odměna je OK…

Jestli situace na trhu je easy, ale management je líný, takže zisk je prťavý, tak žádné odměny.

Nevím, jsem přespolní. Takže neumím odpovědět.

Ono když byla ta investice do terminálu pro cestující, tak asi existovaly nějaké odhady jak bude terminál využit …. tak z toho tehdejšího odhadu se asi odvíjí ne-/spokojenost s výkonem managementu civilní části provozu pardubického letiště

Igor

Ohledně auta lžete. V registru smluv je uvedena hodnota 880 tis. včetně DPH, takže bych tipoval, že nové nebylo. A taky to vypadá, že i tento server zveřejnil nepravdivou informaci ohledně jednání Wizzairu s PED. Počkám si, až bude dostupný videozáznam ze zastupitelstva.

Axel

Pro Igor… Byl bych v klidu… Prostě si „Chris“ to nepřečetl pořádně…. Stačilo si přečíst, že se píše o „katalogové ceně“ a že „předváděcí“.

Ale to podstatné nám uniká – vyplatí se civilní provoz na letišti v Pardubicích? Jasně, že letos (a asi i příští rok) bude ztráta. Ale myslím v dalších cca 20-ti letech.

V 2027 končí pronájem Gripenů, takže uvidíme jak se změní nároky AČR na používání pardubického letiště = zvýší se? Sníží se? Pronájem se může protáhnout o 2 roky, tj. 2029.

chris

Protihodnota původního auta, jak píše i pan Juchelka ve svých komentářích, tedy něco přes 800, ale katalogová cena okolo 1,5 mega. Nicméně není důležité jestli 800 nebo mega nebo více, ale to, že na letišti není pomalu ani na hazlpapír, ale super auto se vesele nakupuje….o to jde. Nestačí ředitelce standard ? Samozřejmě, že nestačí….

Axel

Pro Chris… tak jestli ve firmě šetří na nesprávném místě, tak co dělalo 7-mi členné představenstvo firmy, že včas nezasáhlo do kompetencí ředitelky?

Ale zopakuji – imho jestli v Pardubicích opravdu má fungovat dopravní uzel směr Praha resp. směr okolí (sever brněnského kraje a Vysočiny, Ústecko-Orlicko, východ Královehradeckého kraje). Mluvím o uzlu ve smyslu dálnice, železnice, bizjet/pravidelná linka….

Pokud takový dopravní uzel je životaschopný, tak peníze na nákup a provoz Superbu nehrají asi roli. Nebo ano?

Otázkou jestli civilní provoz pardubického letiště je dlouhodobě životaschopný… A to by bylo fajn, kdyby někdo znalý napsal ucelený názor.

Díky.

chris

Axel, souhlasím s Vámi, Nicméně letiště je provozuschopné na 2-3 celoroční pravidelné linky směr západní Evropa, Ukrajina je v podstatě o letech pro pracovní sílu a jako přestupní uzel Kyjev? No, tak s nadsázkou…ale budiž. Velký smysl mají zejména chartery na léto – výsledek po dva roky zde stejný, nelétá vůbec nic. To je přesně o tom, že představenstvo letectví vůbec nerozumí, jsou to politicky dosazené osoby a ředitelka se vychvaluje za věci a žádá odměny za něco, co vůbec nezařídila, jak bylo v minulých článcích zřetelně uvedeno. Proto změna musí být, jinak letiště bude skanzen a černá díra na… Číst vice »

Axel

No a když píšete, že členové představenstva nerozumí podnikatelské stránce provozu letiště… tak zlepší se výkony letiště výměnou ředitelky x za ředitelku/ředitele y? Tj. je otázkou jestli letiště v Pardubicích je konkurenceschopné jako letiště pro pravidelné linky… Já jako přespolní to neumím posoudit… Vidím, že mimo Prahu je obtížné udržet provoz letiště. A asi je schůdné fungovat ve smíšeném provozu = tam kde je poptávka a) V Kunovicích to funguje zejména jako tovární letiště pro tamní výrobce letadel/ULL, takže funguje smíšený provoz pro bizjety popř. cargo lety. Ale až doslouží dráha a vybavení v LKKU, tak si neumím představit kdo… Číst vice »

Tomas

chapete, co to znamena “katalogova cena”?

AntiBába

je to doma! tak to vypadá lepší časy!!!

Olda

A tak si říkám, jaké, že to kvality musí mít trafikant…?! Jóóó…, ono se vlastně píše o ředitelce letiště… Ach ano.., tak to je jiná. Je to takové hned více transparentnější, demokratičtější s důrazem na profesionalitu. Prostě, tak je to spravne…, tak to ma byt. Strana zaveli a je třeba vzit i to ředitelovani…

chris

co to píšete Oldo za bláboly…???

Student DR

Za mě si ředitelka zaslouží vyhazov hlavně za to dětinské chování, např. za správu e-mailů…

Axel

Jakože odjela na dovolenou a nepřijímala emaily? Souhlas, to je hloupost. Myslím to tak, že by měla existovat zastupitelnost. Kdyby ji např. na dovolené nařídili karanténu, tak kdo by operativně řešil urgentní emaily? Na druhé straně není mi jasné, co se má změnit k lepšímu tím, že člověk abc bude vyměněn za člověka xyz… Prostě bych radši slyšel o tom „co bude“ než abych slyšel o tom „co nebude“… nebudou asi ty trapné emaily atd. Ale nevím co by se mělo změnit, aby provoz civilní části Pardubického letiště dosáhnul zisku. Ze 100 milionů nákladů tvoří 15 milionů Kč odpisy a… Číst vice »

AntiBába

nevíš nic, všechno zlikvidovala ona, vztahy s partnerama, cestovkama atd.. škodila kde mohla, byla jak veš v kožichu, bez ní určitě bude líp!

Axel

Jo, nevím nic…. Díky za info.

P.S. civilnímu provozu pardubického letiště šéfuje od 09/2015. Podle výkonů letiště nastupovalo do krizové situace viz níže článek z denik.cz… Ale asi mohla udělat víc… V každém případě jsem zvědav, jestli civilní provoz v pardubicích zůstane nebo ne.

https://www.denik.cz/pardubicky-kraj/letosek-je-pro-nas-odrazovym-rokem-rekla-reditelka-pardubickeho-letiste-20160420-rwfs.html

AntiBába

nevíš interní info tak nemůžeš hodnotit její vedení z pohledu zaměstnance

Axel

Ano, nevím. Pouze jsem připomenul, že ta paní nepřišla do firmy se skvělými výkony… Dle wiki došlo k poklesu výkonů letiště na 1/3 (ze 150-ti odbavených cestujících v 2014 se kleslo na 50 tisíc v 2015). Nastoupila na podzim 2015…
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/dramaticky-ubytek-cestujicich-vystavil-stopku-rediteli-letiste-20150716.html

Prostě jestli máte jako náhradu někoho lepšího, tak se vůbec nedivím. Ale zatím akorát čtu že něco nechcete…

Co chcete, aby dělalo pardubické letiště pro civilní účely (pasažérské, cargo)? A ukončíte dotování z peněz Pardubického kraje či Pardubic? Nebo dotace navýšíte nástupci/nástupkyni nynější šéfky?…

Leinad

U nás ve firmě je zvykem mít dva maily.
reditel@example.com a novak@example.com , první z nich čte běžně sekretářka/zástupce/první z týmu/… a ten druhý se propaguje jen ve speciálních případech.

Axel

Samozřejmě. Způsobů je spousta. Ten způsob který zvolila je směšný. A nezodpovědný (kvůli hrozbě že při cestování se jí stane, že ji dají do karantény a její nepřítomnost se velmi protáhne).

Pavel Vostrý

Jane nevím kdo tenhle článek psal ale za mě objektivní, politicky ale bez zbytečné politiky. „Ti špatní“ se najdou ve všech stranách, samozřejmě nejvíc v té potenciálně vládní, protože do ní s vidinou zisku aktivně nalezou … Ať se daří, upřímně 😉