Letectví Letiště

Katastrofální, říká o pardubickém letišti hejtman. Chce spolupráci s Ruzyní

Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice
Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice

S velkou slávou otevíraný nový terminál na Letišti Pardubice se začíná stávat pro místní politiky spíše noční můrou. Po vlně zrušení linek do Pardubic se ukazuje, že návratnost investice do letiště je hodně daleko. Kvůli letišti jsou ve značném sporu i dva akcionáři společnosti East Bohemian Airport (EBA) provozující letiště: Pardubický kraj (vlastní třetinu) a Statutární město Pardubice (vlastní dvě třetiny).

Situace se vyhrotila během posledních dvou týdnů, kdy nejprve unikly informace o ztrátovém hospodaření letiště a následně Ryanair oznámil zastavení letů do Londýna a Smartwings zrušení všech linek naplánovaných na letní sezónu. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD) označil situaci za katastrofální. „Rok 2018 ukázal, že pouze shoda různých okolností, částečně způsobená vyjednávací strategií některých dopravců, kteří se Pardubicemi snažili nahradit nedohodu s letištěm v Praze, znamenala stabilitu pro civilní část letiště provozovanou společností EBA,“ uvedl Netolický v prohlášení.

Podle něj od začátku chyběla jasná ekonomická strategie a byznys plán pro dostavbu terminálu. „Namísto toho, aby se podařilo vést pragmatickou diskusi a podpořit investici v hodnotě 300 milionů korun potřebnou strategií, došlo spíše k politickým útokům a osočování, že chci bránit pardubickému letišti v rozvoji a dokonale vykreslené růžové budoucnosti,“ řekl Netolický.

Budoucnost pardubického letiště vidí ve spolupráci s  Letištěm Praha. „O této alternativě jsem s generálním ředitelem tehdy ještě samostatného Českého aeroholdingu Václavem Řehořem jednal na přelomu roku 2015 a 2016 v době před stavbou terminálu. Pan ředitel Řehoř mi v této době řekl, že z jeho odborného hlediska bude situace s provozem pardubického letiště velmi složitá, a bylo by dobré provoz zaměřit spíše na přepravu zboží a general aviaton, což jsou například soukromé a business lety. Bohužel politici se shlédli ve výstavbě terminálu, který citově zabarvenými argumenty prosazovali i přes nejasné vidění budoucnosti,“ dodal Netolický. Podle něj bude proto po společnosti EBA požadovat krizový plán, ze kterého bude jasné, zda půjde provozovat civilní část letiště v současné podobě, tedy společností EBA vlastněnou dvěma akcionáři, nebo zda bude nutné hledat strategického partnera, kterým je pro Netolického jednoznačně státem vlastněná společnost Letiště Praha.

„Sejdu se s panem hejtmanem a probereme můj názor na regionální letiště ještě jednou,“ řekl šéf Letiště Praha Václav Řehoř.

Česká televize minulý týden uvedla, že hospodaření skončí ztrátou 19 milionů korun, letos až 40 milionů korun. Na stavbu terminálu si EBA půjčila, jen kraj přispěl podle svého podílu. Kraj požaduje po městě, které je většinovým akcionářem, aby úroky z úvěru platilo město. Město za úvěr společnosti EBA na terminál ručí.

Letiště v prohlášení minulý týden uvedlo, že je v dobré finanční kondici. „Hospodaření roku 2018 bylo výrazně ovlivněno mimořádným dvouměsíčním uzavřením letové dráhy v důsledku generální opravy, která byla plánovaná a kterou EBA a.s nemohla ovlivnit, neboť provozovatelem letiště je Armády České republiky. Tím došlo k očekávanému výpadku příjmů z neuskutečněných letů  s negativními dopady i do roku 2019. Zároveň se nákladově projevilo spuštění provozu nového terminálu, který byl budován s výhledem na 30 let a ani se nepředpokládalo, že provoz v prvních letech bude ziskový,“ uvedl předseda představenstva Petr Juchelka.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Apex
Host
Apex

Celá záležitost je bohužel mnohem komplikovanější a vyžadovala by rozsáhlejší prostor než je k dispozici v rámci diskuse. Základní problém, který se týká všech regionálních letišť v ČR, je nepochopení jejich role, a to jak ze strany jejich majitelů, tak ze strany veřejnosti. U majitelů jsou to zcela neadekvátní představy o možnostech rozvoje leteckého provozu, které nekorespondují s realitou, zároveň však z nějakého důvodu pocit, že letiště, na rozdíl od jiných staveb dopravní infrastruktury, musí být výdělečné, což je v zásadě nereálné, zejména u letišť s objemem cestujících do 500 000 za rok. Nemyslím, že by na tom naše regionální… Číst vice »

Capitann
Host
Capitann

napadlo někoho před letiště do rukou krizového manažera? Co třeba Václav Fischer z Hamburku? Myslím si, že by měl dostat šanci ukázat že patří mezi byznysovou špičku v oblasti letectví . V týdnu navrhneme akcionářům tuto jednoduchou strategii!

Petr Juchelka - EBA
Host
Petr Juchelka - EBA

Řehoř nám navrhuje jako byznys plán general aviation – tak to bychom nepřežili ani 3 měsíce a dále cargo, kde objem přepravy i ceny klesají. Na skutečně cargo bychom museli prodloužit dráhu aspoň o 500 m a postavit cargo terminál – náklady cca 1 mld. Kč !! Dobrá rada jak potopit konkurenta 😀 A aby zástupce minoritního akcionáře mediálně poškozoval vlastní firmu, sděloval veřejně obchodní údaje a za zády majoritního vlastníka chodil pro rozumy ke konkurentovi, to se jinde nevidí. Terminál nebyl postaven na základě nějakého politického rozhodnutí od zeleného stolu, ale opírá se o ekonomickou studii Lufthansa Consulting a… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

Tu kapaictu jste nahrazovali vy, nebo si to vybehaly cestovky?

ohledne zisku 1. rok existence – on ho nikdo samozrejme neceka. on totiz malokdo ceka, ze by to bylo vubec nekdy ziskove, a terminal se nekdy vubec zaplatil.

No, a k tomu tvrzení, že „konkurent“ .. to se snad ani nedá komentovat 🙂

Petr Juchelka EBA
Host
Petr Juchelka EBA

Díky kontaktům jsme našli nějakou volnou kapacitu, kterou byli dopravci schopni a ochotni uvolnit na tyto lety. Následně jsme kontaktovali partnerské CK a zprostředkovali jim tato letadla s tím, že primárně budou létat z PED. Jsme totiž s CK na jedné lodi. My své dlouholeté partnery přes palubu neházíme.

Nicky
Host
Nicky

Tohle letiště není konkurencí vůbec pro nikoho, kdyby nebylo, ušetřilo by se spousta peněz. Takhle je to jen koule na noze. Autoři těch studií by potřebovali provést lobotomii a nakopat zadek. I totální retard chápe, že mezinárodní letiště potřebuje to, čemu se říká dostatečná spádová oblast.
Ale nejste v tom sám, nepochopili to v Brně, Ostravě ani v ČB. No tak zkuste zavést vnitrostátní lety, alespoň tam nebude tak pusto.

Karel
Host
Karel

Měl byste tu nechat kontakt, třeba by se ozvali z LKTB a LKMT, abyste jim radil. Možná ale raději ne, to by vás mohly utlouct statisíce místních obyvatel, pokud by museli na dovolené létat z Vídně nebo dokonce z Prahy 🙂 🙂

Jan Winter
Host
Jan Winter

Nebuďte směšný, vždyť vy žádná konkurence nejste!
Postavit terminál v okamžiku kdy jste přišli o marginální trh do Ruska může jen blázen nebo někdo kdo je placen z cizích daní.

Jouda
Host
Jouda

My jsme republika kterou každý přestřelí prakem a Špotáková když to hodí v Ostravě, tak se to zabodne u Berlína, ale musíme mít po sto kilometrech mezinárodní letiště. A co kdo jako čekal????? A protože jsme neponaučitelní, proto otevřeme teď ještě jedno v Budějicích…. Ach jo…

Apex
Host
Apex

No, myslím, že ze srovnatelných zemí jsme na tom lépe nebo stejně (aktuálně 4, i když myslím, že CB si svůj „projekt“ prosadí jakýmikoliv prostředky, i když je čeká tvrdé přistání…), takže v počtu bych asi problém neviděl, ve výkonech je to pochopitelně zejména proti bývalé západní Evropě slabší, ale to zase není tak úplně vina těch letišť. Ono kromě poptávky po odletech je třeba se taky podívat, jaká je poptávka po příletech do jednotlivých regionů a zde máme jako stát co dohánět, prostě pro turistu nebo obchodníka není letiště ten hlavní důvod, proč by měl přijet…. ale jen prostředek.… Číst vice »

Nekdo
Host
Nekdo

LOL, a jak moc se leta na tech vedlejsich letistich v jinych statech? obcas jedna linka do Londyna, pripadne cargo hub (Liege)… jedine KSC maji to stesti, ze jsou tak ukrutne nedostupne, ze uzivi dokonce nekolik feederu na slusna prestupni letiste v blizkem okoli…

Apex
Host
Apex

To opravdu nemyslite vazne… alespoň co se týče západní Evropy. Pominu-li „vedlejsi“ Charleroi s cca 7 milióny cestujících, tak mnohá dosahují hodně přes 1 mil. cestujících ročně a některá i mnohem více (např. Salzburg, Innsbruck, Eindhoven). Což, jak uvádím výše, není případ v postsocialistických zemích, což ukazuje na systémový problém v oblasti nabídky a poptávky. Jinak KSC dosahují cca 500 tis. cestujících ročně, tj. cca jako BRQ. Ale jinak KSC, resp. region, „své“linky dost dotuje a když pak peníze nechce dát, tak dopravce odchází (napr. Wizzair po 5. letech v květnu loňského roku).

Honza
Host
Honza

Snad si nikdo nemohl myslet, že hned za první rok v provozu bude nový terminál v černých číslech?! Mohla by si ČSSD laskavě někam tyhle nové hysterické tváře – typu Maláčová a Netolický, kteří žijí v mylném sebeklamu, že se tu na ně čekalo, až přijdou s nějakým osvíceným nápadem – zase někam uklidit?

Jen tak
Host
Jen tak

To ne… alempokud tam nikdo nebude litat, tak nebude v cernych cislech nikdy.

Tyhle reka regionalnich letistatek – pardubice, budejovice… jsou dost nesmyslny vyjazovani penez a v zivote se nezaplati.

Petr
Host
Petr

Mně přijde celkem zvláštní, že se nepovedlo přesvědčit nízkonákladovky, aby si z toho udělaly letiště pro Prahu. Z východní části Prahy jsou Pardubice hromadnou dopravou snad i lépe dostupné než Ruzyň. A k tomu parkování zdarma. Jasně, že třeba na let do Budapešti asi nikdo nebude chtít jet nejdřív vlakem do Pardubic, ale aspoň na vzdálenější destinace (u Ryanu např. Madrid, Marakeš, Izrael apod.) by to smysl dávalo. Třeba bychom se pak s cenami letenek dostali trochu blíž k těm německým. Když může být letištěm pro Paříž Beauvais a pro Brusel Charleroi, proč ne pro Prahu Pardubice.

Kubrt
Host
Kubrt

Já bych za tím nic nehledal – skutečnost pořád ukazuje, že Praha je pořád i pro low-costy dostupná natolik, aby nemusely hledat nějaké alternativy, sice levnější ale méně atraktivní.

Petr
Host
Petr

Ale cestující alternativy hledají. Na Schönefeldu je čeština slyšet na každém kroku, a tam je to nejmíň 5hodinová cesta a ještě přes hranice. Na hodinu vzdálené letiště s vlakovým spojením za cenu berlínské MHD by si za levnou letenkou určitě udělalo výlet víc lidí.

Butrusik
Host
Butrusik

Mozna, az by v Pardubicích nabízeli tolik letu jak v Berlíně

Jen tak
Host
Jen tak

Tak ono přesvědčovat můžou, ale pořád je to aerolinka, kdo rozhoduje. A pokud to pro ně není výhodný, tak je tam nedostanete, i kdyby před nimi management letiště klečel na kolenou. V okamžiku, kdy pro ně bude výhodnější lítat z Pardubic místo z Prahy, tak se jich tam vyrojí třeba 20. Bez přesvědčování. ad Praha – zas bych nepřeháněl, z východu Prahy ty Pardubice zas tak moc dostupné nejsou – a pro pražáky obecně – cca 100 km po dálnici do pardubic (a ještě přes město), nebo 30-40 km na ruzyň .. je to rozdíl. a to, že zahájení letů… Číst vice »

tomáš
Host
tomáš

Tzv. politici…. Vypatlaný všehoschopný šmejdi s přebujelým egem…

Ondra
Host
Ondra

Nechal bych je to zaplatit. V takto malém statě tolik letišť. A teď se diví, že se jim to nikdy nevrátí.

Tronda
Host
Tronda

Jestli příčina neúspěchu není v tom, že na letiště v Pardubicích není kvalitní spojení jako na Mošnov. Možná by to chtělo vyhodit z okna další miliardu za výstavbu nádraží Pardubice – International airport (protože musíme být světový a česky se nádraží pojmenovat nemůže) a pak se teprve aspoň tři cestující najdou.

petr smejky
Host
petr smejky

tak hlavne rizenim letiste je poverena pani Smejkalova,ktera nema potuchy co znamena ridit letiste, kdo ji zna tak vi co je schopna resp vsehoschopna. akcionari gratuluju s touto „manazerkou“ to je trefa do cerneho

Jen tak
Host
Jen tak

Ono je v podstate jedno, kdo ridi letiste.

Na to, kdo a jake spolecnosti tam nudou litat, ma minimalni vliv.

petr smejky
Host
petr smejky

ano pak je trosku zbytecne tam davat nekoho ze statnich penez za 100k mesicne, socani vladnou..prachy litaj

Neuwelt
Host
Neuwelt

Je to skandál!!! Navrhuji znárodnit letiště všech aeroklubů, za peníze daňových poplatníků všechna rozšířit, protože všichni občané každé díry po granátu mají právo mít mezinárodní letiště hned za stodolou!

petr.r
Host
petr.r

ano, to by bylo dobré spolupracovat s Prahou, dát pražský ceny na vše a hlavně si dát přažský výplaty. Ty modrý parkovací zony pardubice už má? Oni nečtou zdopravy, že se škrtají pardubice i pro uzemnění maxů?

Petr
Host
Petr

Vy si děláte srandu,nebo jste tak hloupý?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„b)“ je správně …

Myšpul
Host
Myšpul

Letiště Pardubice může fungovat i v noci?
Letiště Praha by tak mohlo dostát závazku, že v noci bude uzavřeno pro odlety i přílety a ty zpožděné lety by pěkně posílalo do Pardubic.

petr.r
Host
petr.r

V praze musí být ticho a v pardubicích to musí trpět aby praha nepřišla o návštěvníky?

LKPD
Host
LKPD

provozní doba letiště tu v noci samozřejmě není, není důvod resp je tu vojenská část která je 24/7/ v provozu ale to je jiná věc.. provozní doba tu na civilu stanovena dle provozu a maximální je od 6-23h s výjimkama

petr.r
Host
petr.r

ta doba je, že tam nebude personál 24hod.

Ondra
Host
Ondra

Pardubice letiště – terminál, nemá ani spojení MHD (IDOS nabízí bus č. 90 spojení na vlakové nádraží až na sobotu večer). Není překvapivé, že cestující ani dopravci nemají zájem letiště využívat.

Vojtěch Říha
Host
Vojtěch Říha

Autobus č. 90 jezdí tak, aby navážel cestující k letům Ryanairu a zase je odvážel od příletů. Nejbližší let je v sobotu večer. Asi nemá smysl vozit vzduch v jiné časy.

Jiřík
Host
Jiřík

Kromě přímého spojení linkou 90 MHD Pardubice (cca 3 spoje na jeden pravidelný let Ryanairu) je zde možnost nechat se na letiště dopravit smluvní taxislužbou se zaručenou cenou dopravy letiště – hlavní nádraží 89,- Kč (v MHD jízdenka u řidiče 25,- Kč a zavazadlo 20,- Kč, ). Ten, kdo nemá velká zavazadla a nevadí mu chůze, má k dispozici ve vzdálenosti cca 500m další 2 zastávky se 7 linkami MHD. Kdo chce přijet autem, má k dispozici bezplatnou možnost dlouhodobého parkování u terminálu. Takže v dopravní dostupnosti letiště to nebude. Jestli ten nezájem o letiště není v tom, že velká… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Aby bylo PED možno považovat za „pražské“ letiště, tak by musela být na letišti zastávka přímo na hlavní trati (tj. z Prahy bez přestupu). Jako CGN, FRA, atd.

Pražští cestující jsou zde důležití. Venkované z PA a HK kraje žádnou linku neuživí. ČR není Německo, kde v regionech žije dost lidí natolik majetných a natolik světaznalých, aby létali často letadlem na dovolenou.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Venkované z PA a HK kraje žádnou linku neuživí. ČR není Německo“ Tak k tomu nezapomínejte přičíst ještě téměř celou Moravu: i kdyby se dost (resp. vůbec) létalo i z Mošnova a z Tuřan, tak minimálně část střední a západní (cca na západ od poledníku procházejícího Přerovem), pro kteroužto oblast jsou Pardubice o více než hodinu blíž než Ruzyně a bez nutnosti přesouvat se přes Prahu – takže Pardubice nemají zájmové území jen v bývalém Východočeském kraji, ale to je ve skutečnosti mnohem větší (včetně východní části středních Čech). Ekonomickou efektivitu žádného letiště ovšem samozřejmě nelze postavit jen na pouhém… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Jakože při cestě z Moravy někoho vytrhne ta hodina rozdílu v délce cesty? Cenový rozdíl díky akčním cenám jízdenek téměř není.

Co se týká dostupnost letiště, přímý bus jezdí z nádraží na letiště i v Praze. A o dost častěji.

Lupenyk
Host
Lupenyk

No hlavně z Brna je jednodušší se dostat do Vídně nebo Bratislavy než do Pardubic.

Nekdo
Host
Nekdo

no tvl, mas pravdu, zrovna dnes rano jsem to jel vlakem a mezi Brnem a Pardubicemi jsem musel asi trikrat prestupovat… v Blansku, ve Svitavach a pak v Ceske Trebove. ach, co ja bych dal za primy vlak z Brna do Pardubic 🙁

Petr Juchelka EBA
Host
Petr Juchelka EBA

Cca 36 přímých vlaků za den s dojezdovym časem 1,5 až 2 hod je vám málo? Já taky lítám z BRQ nebo BTS. Na BRQ to vyjde z Pardubic úplně stejně jak na PRG.

Tomáš
Host
Tomáš

Regionálních letišť není přece nikdy dost! A proto s velkou slávou budeme otevírat i podobný terminál i v Českých Budějovicích! Třikrát hurá!

svojsin
Host
svojsin

Ještě by se mohlo otevřít mezinárodní letiště v Krumlově pro turisty a ve Vyšším Brodu pro vodáky.
Na Velehradě pro poutníky(Kunovice jsou daleko) a v Mostě pro návštěvníky restaurace Severka….

Neonym
Host
Neonym

Jak asi bude fungovat letiště v Českých Budějovicích?

Kajman
Host
Kajman

Ještě hůř. Stálo by za to rozeslat tenhle článek všem zastupitelům Jihočeského kraje i Českých Budějovic, jelikož půlmiliardová investice do terminálu jeví se ve světle tohoto vývoje jako úspěšné vyhození do kanálu.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Pokud pojmou marketing a dopravní napojení zodpovědněji jak pernikáři, tak klidně lépe. Hodně záleží, jaká bude poptávka po turistických letech do Krumlova.

Panelák
Host
Panelák

Turistické lety do Krumlova prej :-))))

Kajman
Host
Kajman

No jaká by asi byla? Nulová! Všichni Japonci přiletí do Prahy nebo do Vídně a do Krumlova se jedou na otočku podívat. Očekávat cokoli jiného je pitomost živená stamiliony korun utopených v nesmyslu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jen abyste se za třeba 10 roků nedivili (já už ne, protože už tady nebudu), že se mezitím celý „turistický průmysl“ vyvinul tak, že Asiati budou pořádat i výlety do Evropy ne jako čistě pobytové zájezdy s hvězdicovými výlety a přesuny jen pozemní dopravou, ale že třeba i ten Český Krumlov bude na trase jejich jednodenního leteckého přesunu z Prahy do Vídně, Budapešti nebo spíše Říma (ve stylu „jestliže je úterý, musíme být v Belgii“): vetší cestovní zavazadla zůstanou na půl dne v letadle na letišti v Českých Budějovicích a autobus „účastníky zájezdu“ vyveze na otočku na rychlou a přesně… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Nemyslím si, že by letecká doprava se dále zlepšovala a zlevňovala směrem k takto krátkým letům. To velké zlevnění před 10-15 lety bylo dáno liberealizací a s tím spojenému růstu efektivity (vyšší proběh letadel, vyšší obsazenost, prodej přes internet). Další trumf v ruce už ale letecká doprava nemá. Klesá sice spotřeba letadel, ale dlouhodobě ne tak rychle jako roste cena paliva.

MHD
Host
MHD

Ano, myslím, že by to mohl být krok správným směrem. V Praze chybí druhé letiště, ale zároveň je kus za Prahou jedno nevyužívané. Kdyby se letiště z marketingových důvodů přejmenovalo třeba na Praha- Východ ( prosím, zda to mě nekamenujte, opravdu jen z marketingových důvodů), nabídl se k letence garantovaný transfer z Prahy ( jízdenka s místenkou na konkrézní vlak do Pardubic a tam čekal transfer bus na letiště), mohli by převzít část nízkonákladové přepravy z Ruzyně.

Nicky
Host
Nicky

Praze žádné letiště nechybí a pokud se otevřou Vodochody (k čemuž dříve či později dojde), tak bude kapacita s dostatečnou rezervou min. na 50 let. Tohle řešení může fungovat v Londýně, ale určitě ne v Praze.

Jen tak
Host
Jen tak

Praze letiště nechybí, ale jen v případě, že se postaví plánované rozšíření terminálu dvě a postaví se paralelní dráha.

V současnosti je Pražské letiště přetížené (kapacita terminálu je využívaná asi na 130% projektované kapacity), dráhový systém je na hranici svých možností s vyčerpanou kapacitou v lukrativních časech …

ty vaše bludy … ach jo.

Nicky
Host
Nicky

To nejsou žádné bludy dráha je v plánu – již jsou vykoupené téměř všechny pozemky, o tom se ani nezmiňuji. Pokud by měly Pardubice fungovat jako sekundární pražské letiště, musely by selhat jak Vodochody, tak výstavba paralelní dráhy, což je krajně nepravděpodobné.

Pavel
Host
Pavel

Pokud se postaví paralelní dráha a rozšíří terminál, tak sice nyvýšíme kapacitu PRG o dalších cca 70%, ale nebude stačit kapacita pozemního napojení města a regionu, protože auta, autobusy a drožky nebudou stačit. A vlak je v nedohlednu, ten bude muset být ještě 50x přeprojektován, než se začne SŽDC soudit s ekologama o ochranu kobylky luční.

Jakub
Host
Jakub

Určitě by takové řešení fungovalo, ovšem přestup z autobusu na vlak v Pardubicích není optimální řešení. Kdyby se modernizovala vlečka na letišti, elektrifikovala a udělala se tam konečná, mohly by sem zajíždět např. Inter Pantery na přímé lince z Prahy bez zastavování a končit na Masarykově nádraží. Pardubice Airport – Praha Libeň za cca. 53 minut, to by mohlo fungovat obstojně.

Proč ale rovnou nezačít stavět desetiletí plánovanou odbočku na Ruzyni…

Ondra
Host
Ondra

V Ostravě mají luxusní vlakové napojení až k letišti a stejně to cestující nepřitáhlo a letiště každoročně prodělává.

Jakub
Host
Jakub

Dokud budou lidé ochotní dojíždět do nedalekých Katowic, Ostravské letiště bude jen upadat. Velké společnosti hledají poptávku a tu stahuje již jiné letiště. Není důvod toto měnit a tak je osud Ostravy nevyhnutelný.
Kde se ovšem může chytit jsou nákladní lety. Na ty není v Praze kapacita, ovšem zde vyrostl nový terminál. Kdyby se povedlo dostat letecké ULD kontejnery z letů na železnici, byla by to logistická špička.

Knedla
Host
Knedla

Plán zní hezky, nýbrž nychť je železniční koridor z Ostravy značně přetížen a nákladním vlakům díky tomu už teď trvá dojed do Prahy 4x déle než osobním (bo musí furt uhybat,čekat atd…)

Nekdo
Host
Nekdo

jenze OSR nema zadny slusny vlakovy pripoj v taktu a bez prestupu z velke casti statu! je uplne lhostejny, zda z kufrem nebo i batuzkem musim nekde na nadrazi prestupovat do lokalky, nebo do autobusu nebo taxiku. je to otrava! bud prime vlakove spojeni, nebo nic. jo a funguje to napriklad ve FRA, MUC, ARN, ZRH, AMS a na mnohych dalsich…

Martin
Host
Martin

Nádraží na letišti dobrý, ještě aby tam jezdili nějak normálně vlaky. Loni v létě jsme letěli z Ostravy do Milána a nakonec jsme stejně museli jet autem. Spojení Praha – Ostrava super, každou chvíli, ale návazný spoj na letiště, hrůza. Buď jeden 4 hodiny před odletem nebo druhý půl hodiny před odletem. Kdyby věděl, že to přijedeme přesně na čas, tak dobrý, ale spoléhejte na to.

Dog
Host
Dog

Martin: a proč jste nejel autobusem ? Ten je veden ke každému letu a také od každého letu RYANAIR, dokonce s vyčkáváním na zpožděné letadlo. Vlak opravdu nelze plánovat na přílety a odlety každý den jinak.

Jen tak
Host
Jen tak

to, co má přítáhnou cestující, je nabídka leteckých společností. ne to, že tam jednou vlaky.

a pokud je nabídka z ostravy tristní, tak .. co čekáte – žte se tam lidi začnou projíždět sem a tam?

Marek
Host
Marek

I kdyby vlečka na letiště sloužila osobní dopravě, tak na hlavní nádraží by se jezdilo úvratí z Rosic, takže by linka 90 dost možná byla i rychlejší varianta spojení letiště a hlavního nádraží.

Jiřík
Host
Jiřík

Linka 90 má jízdní dobu 8 minut a ujede 5 km po existujících silnicích. Po kolejích by to bylo cca 7 km a kus koleje na letišti zatím neexistuje. Navíc by se nejspíš jezdilo úvratí přes Rosice – takže linka 90 je rychlejší.

pacicka
Host
pacicka

No jo, ono na 010 je kapacity „dostatek“, aby se mohly zavádět podobné nesmysly….

Jen tak
Host
Jen tak

vy poněkud ignorujete zcela vyčerpanou kapacitu masarykova nádraží, a zcela vyčerpanou kapacitu tratě z Prahy na Kolín .-D

Dále zcela pomíjíte konfiguraci kolejiště v Pardubicích – abyste se z Pražské tratě dostal na trať vedoucí k letišti, musel byste dělat ne jednu, ale hned dvě úvratě (v pardubicích a pak ještě v Rosicích). takže jenom tahle šaráda by zabrala další půl hodinu.

Takže – zpátky na zem.

Jan Winter
Host
Jan Winter

Praze žádné druhé letiště nechybí, podobně jako Ostravě letiště nechybí protože KTW a Brnu protože BTS/VIE.
Kolik miliard se ještě vyhodí zbůhdarma oknem než to někomu docvakne? Proč budovat vlastní duplicitní infrastrukturu, kde navíc chybí domácí poptávka a atraktivita zvenčí je velmi omezená (BRQ) nebo zcela nulová (PED a zejména OSR), když ji má už dávno postavenou soused?

Partneři



CSCARGO