Zakázku na první etapu rekonstrukce Smíchovského nádraží získal Strabag
Půjde především o snesení části kolejiště a lávky pro pěší, práce odstartují v září.
Správa železnic (SŽ) završila tendr na první etapu rekonstrukce Smíchovského nádraží, která zahrne především demontáž lávky pro pěší a vytrhání kolejí v části stanice. Zakázku získala společnost Strabag Rail s cenou 61 milionů, odhadovaná cena byla 66 milionů. Podle SŽ práce začnou v září. Demontáž kolejí se týká části stanice, kterou využívá RegioJet. Ten se bude stěhovat do Malešic.
„Jediný vliv na cestující bude mít snesení vybraných staničních kolejí, což bude znamenat prodloužení jízdy vlaků ve směru na Žvahov a Hostivici,“ oznámila SŽ.
V místě přerušené staniční koleje číslo 6 se vybuduje provizorní nástupiště o délce 100 metrů. Stavbaři provedou také demontáž trakčního vedení, přeloží kabely napájecího vedení z trafostanice a upraví veřejné osvětlení. Současně se odstraní dopravní kancelář v místě pod stávající lávkou.
Správa železnic k přestavbě stanice získala územní rozhodnutí loni v únoru, letos v březnu pak nabylo právní moci i stavební povolení. Hlavní práce na modernizaci celé stanice mají začít příští rok, aktuální rozpočet je 4,18 miliardy korun. Velký tendr na hlavní etapu chce SŽ vypsat „v příštích týdnech“.
Kromě kompletní přestavby kolejiště zde vznikne čtvrté ostrovní nástupiště, díky čemuž bude připojena trať Praha-Smíchov – Hostivice do obvodu osobního nádraží (dnes končí v tzv. společném nádraží, které zanikne).
Celá akce je koordinována s plánem hlavního města na zbudování nového dopravního terminálu v prostoru Smíchovského nádraží. Začátkem dubna získala Praha územní rozhodnutí. RegioJet na konci března oznámil, že pro budování nového pražského zázemí v Malešicích již získal stavební povolení.