Zakázku na první etapu rekonstrukce Smíchovského nádraží získal Strabag
Kolejiště v severní části Smíchovského nádraží, které využívá RegioJet. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Půjde především o snesení části kolejiště a lávky pro pěší, práce odstartují v září.
Pozemek patří českým drahám, dráhu bude vlastním nákladem likvidovat SŽ, a výsledný pozemek se pak prodá za pakatel soukromému developerovi. To pohříchu není jako pro stát zrovna nejvýhodnější byznys.
SŽ zřejmě předpokládá, že se cestující u vlaků prostě vyskytují, nepotřebují se k nim nijak dostat. Proto demontáž lávky bez předchozí náhrady prodloužením podchodu neberou jako komplikaci pro lidi, kteří se na vlak chtějí dostat od Radlické a Křížové – prostě si koupí za 30 korun jízdenku a objedou to, nebo si dají dvoukilometrový pochod hlavními ulicemi okolo celého někdejšího nádraží. A to hoblování kolejiště motorákem bude též lahůdka. No co, vždyť jde jen o lidi bez aut.
Když jsem tady před časem napsal, že se vytrhá Společné a pak se nějakou dobu nebude dít nic, dostal jsem asi milión mínusů 🙂
Nevíte co nejpřesnější informace o nadjezdech v Chuchli a Radotíně (náhrada 263), zdvoukolejnění branického mostu a nejpodrobnější informace o optimalizaci Karlštejn Beroun?
Popřípadě i dotaz zdali bude střídavý proud do Radotína už v roce 2026 nebo až 2028?
viz wiki „Třetí koridor“. Co vím, tak jsem tam dal.
Konverze 25kV/50Hz Radotín – Králův Dvůr do 2030, prostá elektrizace 173 Smíchov – Rudná – Beroun taky do 2030.
Hurá, tak časem se dostaneme i k mostu pod Vyšehradem…
Chtělo by to druhou kolej na Mostě Inteligence. Težce, jako sůl!
Bohužel, tam to začne bohužel nejdřív koncem října. Dotazy uchazečů o zakázku.
Asi byla tato důležitá stavba dobře zadána… (Pokud to nejsou dotazy typu: V zadávací dokumentaci je uvedeno, že svahy mají být osázeny listnatými stromy. Má jít o břízu nebo olši?)
A bude i trajekt?
Až spadne šrot, bude i trajekt. Času je přece spousta!