Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví Lidé

Záhadný start airFischer. Václav Fischer zatím slibuje a ukazuje obrázky letadel

Nová podoba letadel airFischer. Foto: airFischer
Nová podoba letadel airFischer. Foto: airFischer

Necelé dva měsíce poté, co Václav Fischer oznámil návrat do leteckého byznysu a založil společnost airFischer, jsou zatím jeho plány nejasné. Přes původní oznámení o spuštění prodeje letenek v říjnu zůstává průkopník leteckých dovolených v Česku hlavně u slibů.

Zatím poslední změnou je definitivní výběr nového nátěru letadla Boeing 737-800, se kterým chce nová aerolinka létat. „Celoplošná tmavěmodrá barva na letadle nebude. Firemní modro- bílé barvy zůstanou zachovány v čisté linii,“ uvedl airFischer na facebookovém profilu.

Václav Fischer na dotazy Zdopravy.cz od svého oznámení neodpověděl. Jediný rozhovor, který poskytl od ohlášení svého návratu, je serveru Dopravní magazín.

V současné době usilovně jednáme s některými letišti o bázování letadel a vytvoření firemní, plnohodnotné základny pro letové operace, které zahájíme po obdržení provozního povolení AOC ze strany Úřadu civilního letectví ČR. Naše žádost bude k uvedenému úřadu brzo oficiálně podána,“ uvedl 12. října Václav Fischer.

Slovo brzy nemá přesný význam, není tak jasné, kolik dní, týdnů či let může znamenat. Každopádně na Úřad pro civilní letectví dosud Václav Fischer ani zástupci airFischer nedorazili, jak vyplývá z oficiální odpovědi ÚCL. „Ani neoficiálně nebyl Úřad v této záležitosti kontaktován. Dosavadní informace máme ze sdělovacích prostředků,“ odpověděl už v říjnu ředitel sekce provozní ÚCL Vítězslav Hezký. Minulý týden zopakoval, že není nic nového.

Václav Fischer podle obrázků letadel i vyjádření pro Dopravní magazín počítá s tím, že bude létat s českými značkami, tedy licenci provozovatel (AOC) bude muset získat v Česku. Nejde přitom o formalitu. „Pokud se týká procesu vydání AOC, vždy záleží na složitosti konkrétního případu a podkladech dodaných k žádosti. Můžeme však říci, že obecně tento proces trvá v řádu měsíců,“ dodal Hezký.

airFischer na stránkách uvádí, že počítá se zahájením provozu v květnu příštího roku.Nechce létat z Prahy, v Česku mluví o provozu z Pardubic a Brna. Obě letiště ale nechtějí jakkoliv komentovat, zda s Fischerem jednají.

Václav Fischer původně oznámil, že začne v říjnu prodávat část letenek, zatím ale prodej odložil. „Usilovně pracujeme i na letním programu nabídky vybraných on line deal dovolených v řadě přímořských destinací s odlety se společností air FISCHER,“ uvedl na facebooku 5. listopadu. Pokud bude chtít prodávat letenky i pobyty v jednom balíčku, bude muset mít pojištění proti úpadku. To zatím nemá. Po zkušenostech s krachem Tomi Tour, jejíž marketingovou tváří Fischer byl, lze ale očekávat velkou obezřetnost pojišťoven.

16
Diskuze

avatar
8 Komentáře
8 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
Jan SůraPeterPrngrMartinMartin Hanzal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Peter
Host
Peter

Budúci týždeň by mal byť na Slovensku, údajne usiluje o slovenské AOC pre dve lietadla. Skúste dotaz na bratislavskom letisku alebo Dopravnom úrade, či vedia viac alebo či to potvrdia.

Martin
Host
Martin

Pane Sůra, pokud nic nevíte, tak raději nic nepiště. Snůška Vašich nesmyslů je evidentní a rozhodně se žádná letiště nebudou vybavovat s jakýmsi pisálkem od novin, pokud jednání probíhají, to by jste si mohl uvědomit. A implementace rezervačního systému také nějakou dobu trvá, tak třeba bude později – nezmění to vůbec nic. Váš článek je o ničem, protože vlastně sám nic nevíte, jen blábolíte. Věnujte se raději něčemu, k čemu informace máte. Příště raději věcně a ne vařit z vody….

Zdeněk
Host
Zdeněk

Nemyslím si, že by byl pan Fischer hochštapler nebo lotr, jakých se po r. 1989 objevila v naší vznikající podnikatelské sféře spousta. Pouze trpí samochválou, velikášstvím a sebestředností – kdo někdy četl jeho dřívější magazín o cestování „Sezóna“, dá mi jistě za pravdu. On si obvykle ukousne příliš velké sousto, a nějaký čas s ním zápasí, aby vše po čase po tichu odpískal. Obávám se, že s jeho novou aerolinkou to dopadne obodobně.

Prngr
Host
Prngr

Už jeho činnost v Tomi tour bylo hochštaplerství jako prase

DP
Host
DP

Tak chlapy, říká se do třetice všeho dobrého , tzn. dal bych mu ještě jednu , poslední šanci, když to podělá, tak by měl jít do důchodu 😉

Michal
Host
Michal

Já bych to zbytečně neprotahoval a odešel do důchodu rovnou.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Nooo, Lauda to taky zkouší potřetí a zatim ekonomicky žádné terno. Ale on má to štěstí, že za ním stojí Ryan…

mfr
Host
mfr

Doporučil bych kontaktovat kvůli spolupráci ještě Ing.Tvrdíka, to je odborník na slovo vzatý

T.H.
Host
T.H.

Fischer je dobrá volba, pokud někdo shání konkrétní příklad k definici slova „hochštapler“ 🙂

Jakub
Host
Jakub

Dobrý den, odkaz na Dopravní magazín je nefunkční. Díky za nápravu.

Michal
Host
Michal

Já opravdu nerozumím skeptickému tónu článku. To nejdůležitější – barevné schéma letadel, si už evidentně odmakali.
No a to ostatní už jsou formality a obchodí rutina… 😀

MartinS.
Host
MartinS.

Souhlas. Do dneška mám v práci vystavený modýlek Boeingu 737-700 OM-NGA Sky Europe. Krásné barevné schéma ta letadla měla. Do dneška se mi moc líbí. Co na tom, že jsme v záři 2009 zkejsli v osmi lidech na dovolené a hledali, jak se vrátit 🙂 Barevně to nemělo chybu 😀