dkv-spojujeme

Václav Fischer se vrací do leteckého byznysu. Na jaře chce spustit air Fischer

Vizualizace podoby Boeingu 737-700 v barvách air Fischer. Foto: air FischerVizualizace podoby Boeingu 737-700 v barvách air Fischer. Foto: air Fischer

Byznys s leteckou dopravou má zažít příští rok na jaře velký comeback. Václav Fischer, který stál u počátků cestovní kanceláře

Byznys s leteckou dopravou má zažít příští rok na jaře velký comeback. Václav Fischer, který stál u počátků cestovní kanceláře Fischer a dnes již zkrachovalé letecké společnosti Fischer Air, chce po dvaceti letech opět vozit cestující k moři letadly v barvách své společnosti.

Na konci září založil novou společnost air Fischer, v které je jediným podílníkem. Firma už spustila své webové stránky a facebookový profil, kde slibuje start na jaře příštího roku. „Od jara 2019 se do oblak nad Evropou vrátí modrá letadla air FISCHER. Vybavena švýcarskou investicí bude air FISCHER zpočátku provozovat dvě letadla typu Boeing 737 – 700 pro 148 cestujících,“ uvádí firma na svých stránkách.

Podle nich dojde k rozšíření flotily v roce 2020. Letadla má zajistit hamburská společnost A.M.F. Aircraftleasing Meier & Fischer GmbH & Co. KG, která byla i vlastníkem letadel pro Fischer Air.

Nový dopravce má létat z Basileje, Berlína, Bratislavy, Brna, Pardubic a Salcburku hlavně do středomořských dovolenkových destinacích. Na seznamu letišť chybí Praha. „Prodej letenek zahájíme po instalaci našeho nového rezervačního systému 1.11.2018,“ slibuje firma.

Jednatelem firmy je podle obchodního rejstříku Robert Erhart, který v minulosti působil jako obchodní ředitel kunovického výrobce letadel Aircraft Industries. Za jeho působení ve firmě se stal Václav Fischer zástupcem firmy pro Německo a západní trhy. 

Václav Fischer byl výraznou tváří v cestovním ruchu zejména v devadesátých letech, stal se i senátorem. Jeho cestovka i aerolinka se ale postupně dostala do velkých problémů a musela ji převzít skupina KKCG Karla Komárka. Následně stál i u vzestupu cestovní kanceláře Tomi Tour, která  zkrachovala.

Jeho podnikání dlouhodobě zaměstnávalo české soudy, naposledy neuspěl u Ústavního soudu s žalobou na náhradu škody za blokovaná letadla leasingové firmy, kterou spoluvlastní. Stejná firma prohrála i arbitráž se státem o 2,5 miliardy korun kvůli letadlům.

Vyjádření Václava Fischera k jeho nové aktivitě zjišťujeme

English version is available at CEE Transport.

Tagy air Fischer Václav Fischer
32 komentářů