Letecké společnosti Letectví Lidé

Václav Fischer se vrací do leteckého byznysu. Na jaře chce spustit air Fischer

Vizualizace podoby Boeingu 737-700 v barvách air Fischer. Foto: air Fischer
Vizualizace podoby Boeingu 737-700 v barvách air Fischer. Foto: air Fischer

Byznys s leteckou dopravou má zažít příští rok na jaře velký comeback. Václav Fischer, který stál u počátků cestovní kanceláře Fischer a dnes již zkrachovalé letecké společnosti Fischer Air, chce po dvaceti letech opět vozit cestující k moři letadly v barvách své společnosti.

Na konci září založil novou společnost air Fischer, v které je jediným podílníkem. Firma už spustila své webové stránky a facebookový profil, kde slibuje start na jaře příštího roku. „Od jara 2019 se do oblak nad Evropou vrátí modrá letadla air FISCHER. Vybavena švýcarskou investicí bude air FISCHER zpočátku provozovat dvě letadla typu Boeing 737 – 700 pro 148 cestujících,“ uvádí firma na svých stránkách.

Podle nich dojde k rozšíření flotily v roce 2020. Letadla má zajistit hamburská společnost A.M.F. Aircraftleasing Meier & Fischer GmbH & Co. KG, která byla i vlastníkem letadel pro Fischer Air.

Nový dopravce má létat z Basileje, Berlína, Bratislavy, Brna, Pardubic a Salcburku hlavně do středomořských dovolenkových destinacích. Na seznamu letišť chybí Praha. „Prodej letenek zahájíme po instalaci našeho nového rezervačního systému 1.11.2018,“ slibuje firma.

Jednatelem firmy je podle obchodního rejstříku Robert Erhart, který v minulosti působil jako obchodní ředitel kunovického výrobce letadel Aircraft Industries. Za jeho působení ve firmě se stal Václav Fischer zástupcem firmy pro Německo a západní trhy. 

Václav Fischer byl výraznou tváří v cestovním ruchu zejména v devadesátých letech, stal se i senátorem. Jeho cestovka i aerolinka se ale postupně dostala do velkých problémů a musela ji převzít skupina KKCG Karla Komárka. Následně stál i u vzestupu cestovní kanceláře Tomi Tour, která  zkrachovala.

Jeho podnikání dlouhodobě zaměstnávalo české soudy, naposledy neuspěl u Ústavního soudu s žalobou na náhradu škody za blokovaná letadla leasingové firmy, kterou spoluvlastní. Stejná firma prohrála i arbitráž se státem o 2,5 miliardy korun kvůli letadlům.

Vyjádření Václava Fischera k jeho nové aktivitě zjišťujeme

English version is available at CEE Transport.

32 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Fischerovi fandim, jeho lety v minulosti a kvalita sluzieb sa naozaj s dnesnymi nedaju porovnavat. Ale nahradit Airberlin – to je velmi trufale. Osobne si myslim ze by model mohol fungovat ak bude cielit na rakuskych klientov tym ze bude lietat oproti Viedni cenovo vyhodnejsie z Bratislavy a z Brna. A cielit na nemeckych klientov tym ze moze lietat z Berlina, ale skor zo Schönefeldu ako z Tegelu. Tegel totoz uz obsadil po Airberline EasyJet z velkej casti, cim sa prave Schönefeld velmi vyprazdnil a toto letisko je este aj cenovo vyhodnejsie – pokial viem.

    Ako pravidelny cestujuci z Berlina vidim obrovsky potencial obzvlast na linke Berlin – Gran Canaria. Je tam velky nedostatok kapacit, ceny letov su vysoke a vycerpane.

  • Myslím si, že je to zatím, pokud se tedy stane a pan Fischer zahájí provoz, minimálně zpestření. A za druhé, není vůbec jednoduché rozjet leteckou společnost v době vysoce konkurenčního prostředí. Proto si osobně myslím, že je to počin odvážný a proto mu fandím a moc mu to přeji, ať to vyjde!

    • Tak v posledních 20 letech na co V.F. šáhnul, to podělal. Asi by bylo lepší už na nic nešahat a pro vás zase nic si od tohoto plánu neslibovat.

    • Těch pár letadel páně Fischera nepředstavuje pro Travel Service žádnou vážnější konkurenci.

  • Tak on je nemusí kupovat, může si je jen do začátku pronajmout a pak to celé vyhodnotit. Nicméně bez jeho vyjádření jsou to pouze spekulace..Ad ukrachovalec. Takovej Lauda už má třetí aerolinku, a co? Pokud nabídne Fischer kvalitní služby za rozumnou cenu, proč ne. Počkejme, a uvidíme.

    • Nevím, proč krachoval Lauda.
      Ale Fischer jel na podnákladové ceny, kamarádíčky ve firmě, v zásadě systém letadlo …
      A nakonec to vždy bylo „celosvětové spiknutí“ proti němu

  • No a ví někdo proč kupuje konstrukčně 20 let stará let. která mají min. o 20% větší spotřebu než nové MAX.?
    S ekonomickou stránkou věci měl p. Fischer vždy problémy, proto mu vše zkrachovalo, možná když začínal v roce 1980 tak to stačilo, ale teď už je svět jinde.
    Tak držím palce, a snad k tomu dá i nějaké vyjádření.

    • Já tedy neznám Fischerův business plán, ale obecně vzato, pro letadla, která jsou permanentně ve vzduchu se vyplatí investovat vysoké částky na drahý leasing, protože se to vykompenzuje nízkými provozními náklady. Pro společnosti, které letadla tolik nevytěžují, vychází laciněji levná starší letadla.
      Nechci šířit nějaké iluze, ale zase bych na druhou stranu řekl, že to, jak mu v rámci konkursu vzali dvě tříkila a ta nechali za pět let shnít na Ruzyni, aby je pak prodali do Afriky za 2 mil. USD (!), to určitě není košer. To že ještě by se dalo diskutovat, jaká to byla firma, která se dostala do konkursu (nebyl to FischerAir), jakpak to, že jí zabavili letadla, která měli jen pronajatá od AMF atd.
      Nebudu si tipovat výsledek, počkejme.

      • Pardon,vypadlo mi:
        ….vysoké částky na drahý leasing NEJMODERNĚJŠÍCH LETADEL…

  • Tak první půlrok bych s ním letěl za promocenu klidně
    Později už ne :))))
    Nechápu, kolik má ten zkrachovalec stále fanoušků

  • Panu Fischerovi fandím, a vždy jsem mu fandil. Proto mu přeji, aby se mu start na oblohu vydařil, a ať to jeho letecké společnosti létá. Hodně náletaných mílí, pane Fischere!!

  • Ale dneska neni april, ze ne? 😉
    Davam Fischerovi rok, maximalne dva… jestli teda vubec nekdy zacne letat…

  • Dobrý den, byl by k dispozici link na webové stránky zmiňované v textu? Děkuji

  • Panu V.Fischerovi, držím palce a přeji mu mnoho, mnoho úspěchů, ať má větší štěstí.🍀🍀🍀✈️

  • Budou létat na vlastní triko nebo jako charter?
    Obecně mi přijde, že oproti B737-800 používané u TS je kapacita na úrovni 3/4, což je málo.

  • Tak to je opravdu skvělá zpráva. 😍🤩😄
    Z mé strany velká gratulace ke comebacku.
    Pro začátek 2x 737-700 není vůbec špatné.
    Jen nechápu proč nebude žádný let z Prahy? 😉
    Pokud budete mluvit s panem Fisherem prosím zeptajte se ho, byla by to opravdu škoda, kdyby nikdo nenasadil v Praze kvalitní konkurenci (a myslím že toto bude dobrá konkurence) na Trouble Service (napsáno jak myšleno).😉✈
    Určitě by mnoho cestujících s radostí také přesedlalo.😁

    Přeji hodně nalétaných mílích a čekám že i v Praze nám spustíte linky.

    • jestli bude létat i pro cestovku fischer, tak nedostatek letů pocitovali lidé z brna a ostravy a asi to chce příští rok změnit. TS prostě nestíhal a prahu zbytečně na ukor moravy zvýhodnil.

      • S cestovkou Fischer nema s nejvetsi pravdepodobnosti air FISCHER vubec nic spolecneho. Nabidka TS z Brna a Ostravy je takova, jaky je potencial naplneni letadel pokud mozno v dobe platnosti celeho letoveho radu. Pokud jde o ciste chartery, pak si nemyslim, ze by TS neco zvyhodnoval. Proste bud si cestovky to letadlo objednaji, protoze ho naplni nebo si ho neobjednaji a poslou cestujici z Prahy. Nikdo si nebude objednavat letadlo, ktere bude letat poloprazdne… cestovkam je navic celkem jedno, odkud koupaky poslou, jde jen o to, aby to nakladove vychazelo. Jedinym resenim by bylo, kdyby se ceske cestovky dohodly na sdileni tech letadel, aby je plnily spolecne… ale to je sci-fi.

        • Já cestuji jen s fischerem a jestli by mně v cestovce řekli, že mají jen zajezdy z prahy, tak by nepřežili sezonu. Nevím s kým cestujete, ale to že cestovkám je jedno odkud pošlou to jste myslel ze srandy.

          • Panu Fischerovi nesmírně fandím. Jeho Fischer air měl naprosto profesionální servis na rozdíl od tragédie servisu TVS a toho, co jako monopol xx let předváději. Prostě předvádějí pouze to, co kdo snese. Mají monopol a tak si dělají co chtějí. Do Prahy snad air Fischer nepůjde, nepíše o tom, prostě se bude snažit obsadit menší letiště, kde je skvělá příležitost k rozvoji. A proč ne? Co lítá mimo sezonu z Brna, Ostravy, Pardubic ? Nic, pusto a prázdno. Jen at udělá konkurenci, je to strašně potřeba jako sůůůůůůl!. Vzpomínám na jeho lety a v poovnání s TVS to bylo něco úžasného – maximální péče o cestujícího. A určitě se poučil z chyb.

          • No vidíte pane Petře. Já zase cestuji (i s rodinou a malým dítětem) zásadně sám „na své triko“ a jsem zvyklý jezdit právě do Krakova, Prahy, Vídně, Drážďan … a věřte mi, opruz to pro nás určitě není. Podíváme se do města, malé vymyslíme nějakou místní atrakci, vyspíme se a na druhý den tradááá na prázdniny.

            Pokud V.F. něco rozjede, tak mu fandím, konkurence není nikdy dost a jako indoviduální cestovatel pociťuju, že Air Berlin na nebi někdy fakt chybí …

        • Tak sdílení letadel více CK samozřejmě není sci-fi, jen to musí chtít letecký dopravce nabízet. Má tam potenciál vyšší tržby, protože přebírá část rizika, že neprodá celou kapacitu. Český zástupce polských aerolinek to zkoušel, ale nákladově to asi nehrálo, když musí přeletět ze základny v Polsku, takže už jsem o nich moc neslyšel. Jednoznačně to chce konkurenci pro TS, protože teď ho nic nenutí, jít zákazníkům naproti, tím myslím CK. Spokojenost kaštanů je záležitost CK.

        • Tak to je docela úsměvný názor – co já znám, tak je naprostou výjimkou, že někdo z Brna poletí na dovolenou z PRG. Ne že by se to vůbec nedělo, ale je to naprosto marginální podíl.

          Co se týče TVS, tak kolečkem přes OSR řadu letů poněkud znepříjemňuje a citelně zdražuje. Podle mého názoru by bylo výhodnější méně frekvencí a bez koleček. Ale nejsem odborník v cestovkách. I tak si lidé dál kupují poněkud dražší zájezdy z BRQ, než o něco levnější z PRG.

          Že TVS/SW&ČSA nepodporují létání z Moravy asi není třeba příliš rozvádět.

Newsletter

Partneři