Záhadný start airFischer. Václav Fischer zatím slibuje a ukazuje obrázky letadel
Necelé dva měsíce poté, co Václav Fischer oznámil návrat do leteckého byznysu a založil společnost airFischer, jsou zatím jeho plány
Necelé dva měsíce poté, co Václav Fischer oznámil návrat do leteckého byznysu a založil společnost airFischer, jsou zatím jeho plány nejasné. Přes původní oznámení o spuštění prodeje letenek v říjnu zůstává průkopník leteckých dovolených v Česku hlavně u slibů.
Zatím poslední změnou je definitivní výběr nového nátěru letadla Boeing 737-800, se kterým chce nová aerolinka létat. „Celoplošná tmavěmodrá barva na letadle nebude. Firemní modro- bílé barvy zůstanou zachovány v čisté linii,“ uvedl airFischer na facebookovém profilu.
Václav Fischer na dotazy Zdopravy.cz od svého oznámení neodpověděl. Jediný rozhovor, který poskytl od ohlášení svého návratu, je serveru Dopravní magazín.
„V současné době usilovně jednáme s některými letišti o bázování letadel a vytvoření firemní, plnohodnotné základny pro letové operace, které zahájíme po obdržení provozního povolení AOC ze strany Úřadu civilního letectví ČR. Naše žádost bude k uvedenému úřadu brzo oficiálně podána,“ uvedl 12. října Václav Fischer.
Slovo brzy nemá přesný význam, není tak jasné, kolik dní, týdnů či let může znamenat. Každopádně na Úřad pro civilní letectví dosud Václav Fischer ani zástupci airFischer nedorazili, jak vyplývá z oficiální odpovědi ÚCL. „Ani neoficiálně nebyl Úřad v této záležitosti kontaktován. Dosavadní informace máme ze sdělovacích prostředků,“ odpověděl už v říjnu ředitel sekce provozní ÚCL Vítězslav Hezký. Minulý týden zopakoval, že není nic nového.
Václav Fischer podle obrázků letadel i vyjádření pro Dopravní magazín počítá s tím, že bude létat s českými značkami, tedy licenci provozovatel (AOC) bude muset získat v Česku. Nejde přitom o formalitu. „Pokud se týká procesu vydání AOC, vždy záleží na složitosti konkrétního případu a podkladech dodaných k žádosti. Můžeme však říci, že obecně tento proces trvá v řádu měsíců,“ dodal Hezký.
airFischer na stránkách uvádí, že počítá se zahájením provozu v květnu příštího roku.Nechce létat z Prahy, v Česku mluví o provozu z Pardubic a Brna. Obě letiště ale nechtějí jakkoliv komentovat, zda s Fischerem jednají.
Václav Fischer původně oznámil, že začne v říjnu prodávat část letenek, zatím ale prodej odložil. „Usilovně pracujeme i na letním programu nabídky vybraných on line deal dovolených v řadě přímořských destinací s odlety se společností air FISCHER,“ uvedl na facebooku 5. listopadu. Pokud bude chtít prodávat letenky i pobyty v jednom balíčku, bude muset mít pojištění proti úpadku. To zatím nemá. Po zkušenostech s krachem Tomi Tour, jejíž marketingovou tváří Fischer byl, lze ale očekávat velkou obezřetnost pojišťoven.