Záhada: Ministerstvo neví, zda a od kdy má elektrizace tratě u Brna povolení. Reklamuje u pošty
Stavební povolení pro elektrizaci trati Brno – Střelice obestírá tajemno jako u žádné jiné dopravní stavby.
Stavební povolení pro elektrizaci trati Brno – Střelice obestírá tajemno jako u žádné jiné dopravní stavby. Podle ministerstva dopravy nelze zatím jednoznačně zodpovědět dotazy, zda a kdy nabylo stavební povolení právní moci. Správa železnic se přitom minulý týden ocitla v podezření, že buduje na černo.
„K vašim otázkám lze nyní uvést, že jsme vůči České poště uplatnili reklamaci, která má vliv na posouzení okolností doručení/nedoručení zásilek některým dotčeným osobám. Dokud nebude situace kolem reklamace vyjasněna a reklamace vyřízena, nelze jednoznačně stanovit právní moc a odpovědět na vaše dotazy,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Dodal bez upřesnění, že jde o doručenky. Teprve po obdržení ode všech účastníků řízení je povolení pravomocné.
Na místě přitom ve čtvrtek provedl kontrolu Drážní úřad, aby zjistil, zda se uskutečňují pouze přípravné práce, nebo už byla zahájena samotná stavba. Podle dostupných obrázků už přitom byly vytrhány koleje a vztyčeny řady sloupů pro trakční vedení.
„Informace získané při kontrolní prohlídce jsou stále vyhodnocovány. Není vyloučeno, že bude Správa železnic požádána o doplnění materiálů. Další kroky budou řešeny na základě komplexního vyhodnocení, v tuto chvíli je tedy nelze jakkoli předjímat,“ řekl mluvčí úřadu Martin Novák.
Správa železnic mezitím ve stavbě pokračuje a odvolává se na stavební povolení, o kterém ministerstvo (které řešilo odvolání) neví, zda je pravomocné a jak dlouho. „Stavební práce probíhají dle stavebního povolení,“ sdělila mluvčí SŽ Nela Friebová
Příprava stavby, která se měla původně realizovat už v letech 2012 až 2014, se vleče dlouhá léta. Stavební povolení vydal Drážní úřad v březnu, odvolání proti němu postupně podali majitelé hospody Vechtrovna v Troubsku. Odvolání nakonec ministerstvo dopravy 8. července zamítlo, muselo ale verdikt doručit všem účastníkům. „Rekonstrukční práce budou zahájeny v řádu týdnů, přičemž nyní probíhají přípravné práce nepodléhající stavebnímu povolení,“ uvedla 10. července Friebová.
Zakázku získalo v tendru sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic s cenou 2,2 miliardy korun.